Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió beszerelése
 
Témaindító: DEXA, idő: Aug 17, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   23 / 23
(#) Inhouse válasza krabor hozzászólására (») Jún 22, 2020 /
 
Ennél azért több mindent kellene tudni. Természetesen nem mindegy, hogy melyik a +. Ha a tápét nem tudod, akkor kell egy műszer és ha a piros mérőcsúcs van a "+"-on, akkor nem lesz "-" előjel a feszültség érték előtt (VDC). Ez leginkább dugasztápoknál szokott gondot okozni, de azzal más baj is lesz, 300-500mA ide kevés lesz. 2A-t nem árt, ha tud, szerintem ennyi minimum kell.
Ha ISO csatlakozós, akkor annak fent van a neten a bekötési leírása. Általában a piros és a sárga szálra kell +12V és a feketére test.
A kérdésből kiindulva, arra is figyelj, hogy az újabb (30éven belül gyártott) autórádiók végfokai híd kimenetűek, a hangszórókat a kivezetés +/- szálai közé kell kötni és nem test a másik pont, erre nem is köthető rá.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2020
(#) krabor válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 23, 2020 /
 
Hello, koszonom a segitseget. A tapom 6 A -t tud elvileg. Meromuszerem is van csak nem tudom melyik ponton hol mit merek. Mit hova kell allitani?
A bekotes az tiszta piros sarga a tap, fekete a test
(#) N-István hozzászólása Dec 5, 2020 /
 
Hello World

Van egy új fejegységem de kikapcsol amikor indítom a motort.
A sárga érben 10 volt alá esik a feszültség, a piros vezetéket megszakítja. Szóval az nem megoldás ha a kettőt összekötöm a rádión, a tápnál pedig csak az állandó sárgát használnám, mert akkor is kikapcsol indításkor.

Csináltam egy editorban ehhez kapcsolás. Ez már egy 2.0 verzió. Már kipróbáltam, hogy ha a sárga érre rakok diódát + 20000µF puffer kondit, akkor 5-6 m.percig tartja a 12 voltot és nem kapcsol ki a rádió. (Szerencsére kell IDE - ISO átalakító, így ezt vagdosom szét, nem az autó gyári kábeleit...)

A gyengepontja, hogy egy 10 amperes dióda kell 14 volton. Bár elméletileg max 8 ampert eszik a unit, mert abban is 10A biztosíték van... nem tudom, hogy egy P1000S kibírna-e ekkora terhelést.

Csatolom a képet. Köszönöm a válaszokat, remélem látja ezt valaki
(#) Gafly válasza N-István hozzászólására (») Dec 5, 2020 /
 
Én inkább valami izmosabb schottky diódát használnék, például. Talán kicsivel kevesebb feszültség esik rajta, jobban hül és több tartalék van benne.
Illetve szerintem nem biztos hogy kell az egész relés cucc bele. Szerintem próbáld ki csak diódával és kondenzátorral.
(#) N-István válasza Gafly hozzászólására (») Dec 5, 2020 /
 
Kell bele az a relé, mert annak is tartania kell. Azért van rajta az a kb.1000µF kondi a tekercsen. Plussz nem merem úgy, hogy a piros max feszültséget kap, a sárga meg kevesebbet.
Az a baj, ha indítózok, akkor az autóelektronika lekapcsolja a piros vezetéket.

Az előbb mértem ampereket:
Piros:
0.0 - 3.9mA

Sárga:
Off: 0.7mA
On:
Némítva: 0.44A
Max hangerőn: BassTest-el 3.5A
(#) Tomi111 válasza N-István hozzászólására (») Dec 5, 2020 /
 
Régebben csináltam ilyet én is. Nekem csak a piros szálat érzékelte a rádió. Nem kapcsolta ki indítózáskor a gyújtáskapcsoló, csak lecsökkent a feszültség és már erre újraindult a rádió. Ahogy Gafly írja, egy soros kisáramú dióda és utána egy kondi megoldotta a dolgot. A sárgához hozzá sem nyúltam. Annyi volt a 'szépséghiba', hogy a gyújtás levétele után, kiszálláskor még szólt a rádió, mert a kondi miatt csak kb 10 másodperc után kapcsolt ki, de ez engem nem zavart. Ja és én a rádióba építettem be, fóliát átvágtam, oda a dióda és utána egy kondi.
Bár szerintem rádiófüggő is lehet a dolog, ki kell próbálni.
(#) Gafly válasza Tomi111 hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
(#) Tomi111 válasza Gafly hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
Akkor egy Ford Escortom volt, abba készült. Az nem szakította meg indítózáskor a rádió ACC szálát, de a feszültségesésre is újraindult a rádió/cd. Ezért tettem soros diódát és utána egy kondit. Csak pár mA fogyasztás volt azon a szálon, így a kondi feszültsége nem esett le, a rádió észre sem vette, hogy indítóztam, sőt mint írtam, gyújtás levétele után még szólt néhány másodpercig. A B+ vezetéken természetesen ugyanúgy leesett a fesz indításkor, de az nem zavarta a rádiót, csak az ACC-re volt érzékeny. Évekig használtam így, azóta eladtam, de szerintem azóta is így működik, látom az autót a városban néha.
(#) Gafly válasza Tomi111 hozzászólására (») Dec 8, 2020 /
 
Értem én amit mondasz, nekem meg gyárilag olyan az autóm, hogy "inditózáskor" lekapcsolja a rádiót.
Igazán együtt tudok vele élni, ritkán van olyan eset, amikor nagyon zavarna, mert annyira fontos hir/zene van éppen, amit nagy baj lenne megszakitani. Ha mégis, akkor megvárom a végét.
(#) N István hozzászólása Dec 9, 2020 /
 
Időközben teszteltem, mértem és kiderült, hogy nem az alacsony fesz miatt kapcsol ki, hanem mert az indítás pillanatában megszakítja a sárga (táp) vezetéket is. Ez fel sem merült bennem....
Amikor visszakapcsolt, elfelejtette a hangerő szintet és a rádióállomást. A többi beállítás megmarad.

Kipróbáltam szobában 12voltos tápról, levittem 8 voltra és akkor kapcsol ki.

Szóval nem a feszültség csökkenés a baj Így már ezerszer egyszerűbb a dolgom, nem kell dióda sem semmi, csak 2 kondenzátor:

- Egy 16V 47 000µF-ot teszek a sárgára és feketére, ez 1 másodpercig tartaná, bár 10 000 is elég lenne, mert csak egy pillanatig kell áthidalnia az áramkimaradást de én biztosra megyek
- Egy 10x kisebbet 4 700µF pedig a piros és fekete közé. Ez lemerülésig kb 5mp bekapcsolva tartja, ha kiveszem kulcsot akkor is.

Azért nem jó ha kikapcsol, mert BT kapcsolódok telefonra és 100év amíg újra boot-ol, újra kapcsolódik a fejegység...
(#) Gafly válasza N István hozzászólására (») Dec 9, 2020 /
 
Idézet:
„- Egy 16V 47 000µF-ot teszek a sárgára és feketére, ez 1 másodpercig tartaná, bár 10 000 is elég lenne, mert csak egy pillanatig kell áthidalnia az áramkimaradást de én biztosra megyek
- Egy 10x kisebbet 4 700µF pedig a piros és fekete közé. Ez lemerülésig kb 5mp bekapcsolva tartja, ha kiveszem kulcsot akkor is.”

(#) N István válasza Gafly hozzászólására (») Dec 9, 2020 /
 
Mi az?

A sárga a teljesítmény vezeték, arra nagy kondi kell. Ebben csak 0.1 mp-ig nincs áram, amikor indítok.

A piros a jel vezeték, ezen csak 4 mA megy át, ezt 5-6 mp-ig kiszolgálja a 4 700µF kondi. Ebben addig, nincs áram amíg tartom a kulcsot indításkor.
Ha pöcre indul, akkor kb 1 mperc.

Nekem JVC kd362 van. Ez ilyen.
(#) fakóló hozzászólása Ápr 20, 2022 /
 
Üdv
Az lenne a kérdésem, hogy fejegységet amely can bus-os gépkocsiból való be tudok e kapcsolni can bus jel nélkül (asztalon)?
(#) proba válasza N István hozzászólására (») Ápr 20, 2022 /
 
Annyival bonyolítva, ha a kulcs kapcsolja le az áramot, akkor a kocsi egyéb fogyasztói is, amik ezen az ágon vannak, a te kondenzátorodat terhelik....
(#) Uviktor válasza fakóló hozzászólására (») Ápr 20, 2022 /
 
Üdv,
Valószínűleg be lehet kapcsolni,azonban sok típus a can buson keresztül "lekérdezi" az alvázszámot és ha nem találja akkor vagy kódot kér,vagy kiírja hogy cancheck vagy prod,stb...
Esetleg szűkítsük a kört hogy milyen jármü,fejegység...
Üdv!
(#) fakóló válasza Uviktor hozzászólására (») Ápr 21, 2022 /
 
Üdv
Bmw ccc fejegységről van szó.
(#) Uviktor válasza fakóló hozzászólására (») Ápr 21, 2022 /
 
Üdv,
Ebben sajnos nincs tapasztalatom,de talán mintha az Idrive button is canes lenne,anélkül nehéz vezérelni....
Sajnos passzolom.
Üdv!
(#) Molsy hozzászólása Máj 21, 2022 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérek a képen látható Kínai 2 din rádió bekötéséhez. Nekem ez kínai és nagyon kifogott rajtam. Ehhez semilyen átalakítót nem adtak. Van ez a vezeték kötegszerű valami de fogalmam nincs mit hová kössek, forrasszak mert nincs hozzá rajz és leírás sem. A három fehér csatlakozó maradt a régi Toyota Auris rádió kivétele után. A neten sem találtam normális érthető bekötési rajzot, leírást.
Köszönöm a segítséget előre is.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
(#) vision61 válasza Molsy hozzászólására (») Máj 21, 2022 /
 
Szia!

Szerintem az új rádióhoz kapott vezetékek közül első körben csak a harmadik képen lévő fekete csatlakozós kábelre lesz szükséged. Rajta vannak a jelölések, mit hová kell kötni. Ebben a kötegben van a működéshez alapvetően szükséges bekötés. (Tápfeszültségek, hangszóró kimenetek, stb.)
DE ehhez az autóban maradt csatlakozókat is be kell azonosítani. Ha megvan az eredeti rádió, akkor azon elvileg meg kell lennie a bekötésnek. (Vagy megkeresed a neten az autó alapján a rádió bekötését.) Az első fotódon lévő bal oldali csatlakozóra tippelnék, mint szintén az alapvető működéshez kell. Értelemszerűen összekötöd pl. az RR- vezetéket, az RR- csatlakozóval.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
(#) Molsy válasza vision61 hozzászólására (») Máj 21, 2022 /
 
Köszi! Gondolom színt a színhez. Jack mamákkal ne foglalkozzak. Azok nem a hangszóró kimenethez lennének vagy anélkül is fog szólni?
(#) vision61 válasza Molsy hozzászólására (») Máj 21, 2022 /
 
Nem feltétlenül egyeznek a színek, a feliratokat egyeztesd össze!
A jack aljzatok azok kimenetek erősítőhöz, bemenetek külső jelforrásból, kamerától, stb. Ezért írtam, hogy első körben a táp, hangszórók azonosítása.
Következő: »»   23 / 23
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem