Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   872 / 4025
(#) hackerfish válasza kadarist hozzászólására (») Máj 14, 2010 /

Kezdő vagyok, légyszíves magyarázd el, hogy ez mit jelent!
Idézet:
„Mekkora terhelés van rákötve?”

Jah, és még valami:
Ha egy diódát kötök egy egyenirányító, és a szűrőáramkör közé, és véletlen összecserélem a -/+-t a diódák előtt, az megvédi az áramkört?
Kb így gondoltam:
Trafó--Egyenirányító (+) ---->|------Áramkör---Fogyasztó
Trafó--Egyenirányító (- ) ----|<------Áramkör---Fogyasztó
(#) hackerfish válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 14, 2010 /

Ok. Ha jól értem:
12V-os stabilizátorra (kimenete 12V) rákötök 14V-t, akkor a terhelés 2V?
(#) kadarist válasza hackerfish hozzászólására (») Máj 14, 2010 /

A stabilizátor kimenetére van valami kötve, vagy a levegőben lóg? Ha nincs rá kötve semmi, és úgyis melegszik, akkor rossz a stabilizátor.
(#) kadarist válasza hackerfish hozzászólására (») Máj 14, 2010 /

Itt a stabilizátor kimenetére kötött fogyasztó (LED) a terhelés. Tehát a terhelés egy fogyasztó (ellenállás, izzólámpa stb.), amin áramot folyatunk át, és az átfolyó áram munkát végez (hőfejlődés, fénykibocsájtás).
(#) mhatalyak válasza mex hozzászólására (») Máj 14, 2010 /

Az jólenne, köszi!
(#) vladcepes válasza proli007 hozzászólására (») Máj 14, 2010 /