Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   45 / 156
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Mondjuk igazad lehet. Valóban nem gondoltam teljesen végig. Viszont az izzító relé lehet beégve, vagy valamelyik csatlakozónak nőhetett meg az átmeneti ellenállása. Persze méricskélni kell innen csak ötletelni tudok. :yes:
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Az már előfordulhat. :yes:
Azért arra tényleg kiváncsi lennék, milyen izzítása van... Nem ismerem a tipust, talán még soros? Mert akkor stimmelhet a 6V.
(#) petike77 hozzászólása Okt 12, 2010 /
 
Sziasztok! A problémám a következő lenne: van egy 626 os mazdám vettem bele egy bontott generátort, ha gyujtásra teszem a töltésjelző világít, elindítom az autót elalszik a töltésjelző ez eddig rendben is van. Műszerrel mérve 15v a töltés alapjáraton. Elkezem bekapcsolni a lámpát, hátsóablak fűtést, klimát és egy kis idő után kigyullad a töltésjelző lámpa, de műszerrel mérve a töltés még mindíg van 14.4V. Ha megyek az autóval és fordulaton van a motor (pl:2000rpm) és ugyanezeket bekapcsolom akkor nem gyullad ki a töltés lámpa, de ha megállok egy lámpánál és alapjáraton jár a motor akkor kigyullad, és addíg el sem alszik, amig újra nem indítom az autót. Mióta ez a generátor van bent egy-két napi állás után az autót sem tudom elindítani mert olyan mintha lemerült volna az akksi, de ráteszem a töltőre és 10-15 perc töltés után elindul. Mi lehet a probléma? Segitégeiteket előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Én még nem is láttam olyat, csak könyvben. Így aztán kizárni teljesen nem lehet. De vagy 40 éve nem divat az biztos.
(#) zolika60 válasza petike77 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Ez a topic miért nem jó?
(#) interferi válasza petike77 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Mi baja volt az elözö generátornak? Az ujra volt garancia hogy jo?
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
A 123-as Mercikben '79-ig olyan volt. Gyertyánként 1,7 V kell, a gyertyák ellenálláshuzalokkal vannak összekötve sorban, hogy kijöjjön a 12V. Ha egy kimegy, egy sem izzit.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Jó rendszer. Nem véletlenül nincs már divatban. Valami régi traktoros könyvben láttam hasonlót.
(#) zolika60 válasza petike77 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Hoppá úgy látszik ma nem igen tudok megfelelően koncentrálni. Tehát ez a topic mért nem jó?Bővebben: Link
(#) petike77 válasza interferi hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Az előző generátornak leégett az állórésze, lepattogzott a lakkréteg a vezetékekről és menetzárlatos lett.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Igen, az 50-es MTZ is olyan volt. Meg gondolom minden dízelben, amíg ki nem találták a rúdgyertyát.
(#) akos70 válasza petike77 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Szét kell szedni és minden alkatrészét gondosan kimérni. Ha egy oldalt visszaolvasol, az is le van írva, mit hogyan.
Én diódahibára tippelek
(#) Dr.Borisz válasza akos70 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
A motor 6 hengeres soros, az izzítókat 1 alu vezeték köti összes sorosan, az aluvezeték végére megy az izzítás feszültsége 2 vezetéken. A vezetékvégeken mérem az 5-6V feszt.-t.
(#) Dr.Borisz válasza petike77 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Az én generátor problémámból adódóan alaposan átolvastam pár autóelektronikával foglalkozó szakkönyvet, kezdek képben lenni, és az én gondom is lassan megoldódni látszik, éppen ezért merek válaszolni neked, noha eddig nekem a többiek segítettek.
Szóval sztem a fesz. szab.-ód a rossz. 15V az kicsit sok, kb.1V-al több mint kéne, ha alapjáraton mértél 15V-ot. Minden foygasztót bekapcsolva is sok a 14.4V, ilyen esetben szokott 13.5V-ra esni a fesz. A diódák azért nem lehetnek rosszak, mert rossz dióda elvesz a generátor teljesítményéből, itt pedig nem az a gond. Vszínű kis zárlat van benne, az szívja le az akksit. Álló motornál mérd meg, h a fesz.szab.-hoz menő 2 vezetéknél van e áram. nekem is zárlat szívta le az akksit párp alatt, 0.5A áram folyt a szabályzóba.
(#) akos70 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Nono...
(Diódahibánál megeshet, hogy terheletlenül a normális fölé emelkedik a feszültség, a terhelés növekedésével meg egyre inkább elmarad a várthoz képest. Meg az akkulemerülés is erre utal.)
(#) akos70 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Soros gyertyáknál ez akár normális is lehet. Ügyelni kell a kontaktusokra, mert egy kontakthiba az egész sor teljesítményét csökkenti.
(#) Dr.Borisz válasza akos70 hozzászólására (») Okt 13, 2010 /
 
Na de ha rossz 1 dióda, akkor beleront a hullámba, egyenetlen lesz, máris kisebb a teljesítmény..v nem jól logikázom? Mert azt írta a srác, jól leterhelve a hálózatot, 0.5V fesz. esés van, ami normális...és még úgyis magas az a 14.4V..ezért gondoltam így...persze lehet h rossz irányba megyek..most tanulom a dógot
(#) potyo válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 13, 2010 /
 
Egy hullámba belerondít, viszont a szabályzó kis terhelésnél utána tud szabályozni, és akár magasabb feszültség is kijöhet, főleg ha a szabályzó a segédhídra szabályoz. Ha pl. egy segéddióda szakadt, akkor a szabályzó simán túlgerjeszt, így kis terhelésnél túlfeszültség lesz. Viszont ahogy a terhelés emelkedik, egyre nagyobb gerjesztőáramra lenne szükség, amit viszont nem tud a hibás segéddióda miatt biztosítani, ezért csökken a feszültség.
(#) Astrásmanus hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Sziasztok kedves Autóstársaim. Volna egy érdekes kérdésem. '92-es Opel Astra 1.4i a donor jármű. 2 hét állás után lemerült az akkumulátor. Korom sötétben egy cimborám jó szántából rákötötte a saját akksiját de véletlenül fordítva. Akkor még nem tudtuk, hogy fordítva van rákötve mert érdekes módon világított minden és működött is minden viszont indítózásra nem indult be. Hagytuk is, hogy más baja lehet és kivettük az akksit. Másnapra a sajátomat feltöltöttem és nappal bekötöttem rendesen. Indult is hibátlanul elsőre és minden működött szépen, viszont a töltés visszajelző hosszasan világított, majd egy fél óra után elaludt. Indult szépen, így hát útra is keltem vele tankolni. Sajnos a tankolás után már nem is indult be. Szerencsére sikerült betolni és hazaértem vele. Értetlenül álltam a dolgok előtt, majd gondoltam nem tölt a generátor és ezért merült le az akksi. Akkumulátor este ismét feltölt.... reggel berak és immáron rá is mértem. Sajnálattal tapasztaltam, hogy indítás után járó motornál sincs meg még csak a 12V sem az akksiban. Tehát nem tölt.... és nem is világít a töltés visszajelző. Az hozzáteszem, hogy gyújtáson sem világít a visszajelző, gondolom ez kiéghetett. Van esetleg valami tippetek? Hogy esetleg csak relé vagy biztosíték mehetett ki vagy tönkremet a generátor vagy fesszabájzó? Köszi előre is a segítséget.
(#) potyo válasza Astrásmanus hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Szabályzót és a diódákat kellene megnézni, mert a fordított polaritástól a diódák szinte biztosan tönkrementek.
(#) Astrásmanus válasza potyo hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Esetleg konkrétabban kicsit, merre találom a diódákat? A generátorban, esetleg valami kapcsolási rajz nincs feltöltve valahová?
(#) akos70 válasza Astrásmanus hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
A generátorban van. A koromsötét nem mentség, kb. annyira szikrázhatott, mikor rátettétek a sarut, mintha hegesztenél.
(#) Infinity77 válasza Astrásmanus hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Sokat nem konyítok az elktronikához de hogy sikerült a sarut rávarázsolni? Az egyik alapból kissebb.
(#) Astrásmanus válasza Infinity77 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Hibáztunk belátom. Megtévesztő volt, mert a mi autóinkba a fekete vezeték a negatív, itt pedig az a pozitív, a negatív pedig barna. Álmunkba nem gondoltuk, hogy ez lehet a baj. Nappal is az tűnt fel, hogy a barna vezeték le van testelve. Valóban nem kis szikrákat dobott
Most legalább egy életre megtanultam, hogy a színek kb semmit nem jelentenek. Már kiszedtem a generátort de sajnos nem tudom szétszedni ugyanis torx csavar fogja össze, és bár van torx csavarhúzom de ennek a csavaranak is ugyan oylan a feje mint a csavarhúzónak. Keresek egy villamosságist, gondolom ő hamarabb megcsinálja
(#) akos70 válasza Astrásmanus hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Akkor az DelcoRemy generátor lesz. Hatlapú, 4-5mm-es kiskrovával ki lehet szedni azokat a csavarokat.
(#) Infinity77 válasza Astrásmanus hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Hát igen opel!!! Én kimondottan az opelhez vettem torx crova készletet. Muszály volt mert egy nyamvadt izzó kicserélése a műszerfalban csak torx kulccsal oldható meg. Na mindegy. Generátorossal jobban jársz mert valószínűleg komplett hidat kell cserélni. Én nem rég jártam rosszul. Nem volt rendesen töltésem azaz csak 3500 fordulat felett. Szétszedtem a generátort és kiderült a 4 kivezetésből 2 elvolt törve. Megforrasztottam de rohadtul melgedett. Na generátoros meglátogat. Dióda csere és tekercselés. 12 ezer. letesztelték és néha felugrott a töltés 17 voltra. Fesszabályzó csere+10 ezer. Generátor hazvisz berak minden oké terhelésnélkül és terheléssel is 13.4 alapjáraton. mentem kb 100 km-t mikor rohadt büdös jött be a kocsiba. Természetesen a generátor melegedett. Haza mentem vele de 5 km 3 szori megállással tettem meg. mire hazaértem füstölt. Generátoros meglátogat kérdőre von. Ujra tekercsel és mivel ez az autó NISSAN tehát JAPÁN ezért magneti marelli generátor van benne ami ugye olasz. Átalakította punto-ra 3 kivezetésesre és puntó dióda hidat rakott bele. Azóta faxa. Az akksival és generátorral nem jó játszani mert ki is gyulladhat az autó. Mire eloltod dobhatod is a bontóba ha egyáltalán megveszik.
(#) Astrásmanus válasza akos70 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Igen Delco Remy, 5ös a legkisebb krovám, azzal pedig nem jön még, szerintem kisebb kellene. Bár nekem sem világít a töltés égő a műszerfalon semikor, rámértem hátha.... de sajnos gyujtáson jön belőle a 12V, mármint a gerjesztő szálon a generátornál. Tehát vélhetően tényleg a generátor adta meg magát. Remélem nem nagy összeg a javítása, mert igazából bontottan is lehet már elég sokat kapni...
(#) akos70 válasza Astrásmanus hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Szerintem 5e. körül lesz bele egy diódahíd.
(#) Astrásmanus válasza akos70 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
és nem lehet ez cserélni? magukat a diódákat? csak az idő miatt kérdezem, hogy ha az rossz és ugy kell rendelni hozzá az megint idő nekem pedig nagyon kellene az autó...
(#) akos70 válasza Astrásmanus hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Külön nem.
Így egyben a 6db-ot.
Nálunk 1 nap alatt meghozzák.
Következő: »»   45 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem