Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kandósok
Persze, ne értsd félre, pozitív értelemben írtam.
El tudom képzelni mennyire érdekelhetett.
Nekem középiskolában olyan Hardver technológia gyakorlat tanárom volt, hogy mindenről beszélt, csak arról nem amiről kellene, marhára érdekelt, hogy ő nem fürdik tusfürdővel, mert kőolaj van benne. Év elején még örültem is neki, na mondom végre egy óra, ami a legjobban érdekel, kapcsolási rajzok, meg ilyenek. Csak az első két órát tartotta meg, évközbe néha-néha egyet, de fél éven keresztül ugyan abból íratott dolgozatot.
Anno Raisznál voltam villany 1. gyakorlaton. A csoportból mindenkit meghúzott Erdős év végén. Ennyit ért Raisz gyakorlata. Sorra ott ültünk az aláíráspóton
![]() 12 emberből velem együtt 3-4-nek meglett. Első vizsgán elhasaltam aztán elkértem egy másik srác másik gyakorlati tanárnál írott füzetét. Abból felkészültem és 4-es lett. Raisz gyakorlatán jegyzetelt dolgok tele voltak hibával. Mindig a mérnöki pontosságról beszélt, de ő maga hibát hibára halmozott. A füzetem használhatatlan volt. Topi, nem tudtam, hogy Te is Kandós voltál. Tök jó, hogy ilyen (pozitív értelemben vett) nagy arcok is onnan kerültek ki, mint Te
Csiszár lemaradt
![]() Anyagismeret labor, 2. félév. 20 perces mérést 5 perc alatt kell lemérni. Aztán -Szóljatok ha készen vagyok. Az után megmutatom a következő feladathoz tartozó eszköz kezelését. Kis idő után: -Kész vagyunk. -Miért vártok rám, miért nem csináljátok a következő feladatot? -?? Meg kitalálta, hogy a megszerkesztett, nyomtatott jegyzőkönyvem a folyosón csináltam. Azt mondta, hogy ez karó, és erre beír egy 3-ast. Ismerősöm aki nála volt egyszer, és nem járt be, 4-est kapott. Később újrakezdte az iskolát, és amikor bejárt hozzá megbukott. Raisz: én villany 2 gyakorlaton voltam nála, de az a totális dezorientáltság, és hiba mennyiség, amit képes volt produkálni biztosan guiness rekord lenne. Bármely kínzóeszközzel szemben megállná a helyét. Az aláírást is csak azért kaptam meg, mert elszámolta a zh pontszámaimat. Az idő alatt többet felejtettem villanytan 1-ből, mintha nem használnám 10 évig. A füzetem abból áll, hogy minden oldalon minden érték, gyakran még az alap feladat is háromszor át van húzva, mert még az alap adatok felírását is állandóan elrontotta. Az egyetlen helyesen levezetett feladat a füzetembe az volt, amit itthon csináltam ZH gyakorláshoz. ![]() Kedven idézetem tőle (nekem mondta, mert kerekíteni mertem, amivel ő is gyakran saját magával ellentmondásba került): hát kéremszépen a hajszál aránylik a Nap Föld távolsággal!
V. A. inkább csak precíz, pontos és mérnöki próbál lenni, az élet minden területén. Legalábbis kb. Talán néha túlzás is ez kicsit, de hát ez van, melyik tanár tökéletes...
Csak azért írom mindezt egyébként, mert én már elvégeztem nála 2 komoly labort, és néha beszélgettem / -tünk vele mindenféléről. u.i: jó lett ez a szép nagy ÓE logo. --- Proci_85: Topi ott tanul most is, nemrég kezdte.
Nemrég, azaz 3 éve. Most kezdem majd a 7. félévet, már csak pár szakirányos tárggyal.
A nem réget saját magamhoz képest értettem. De pssszt!
Hát inkább lassan fejezd be, mint hogy lassan abbahagyd
Lehet, hogy Farkas idén szeptembertől már nincs az állományban, nem tudom - de előző félévben még biztos ott volt.
Idézet: „Marha jók a képeid... ”Köszönöm ![]() Egyébként írtam volna még pár gondolatot némelyik fentebb tárgyalt tanárról, de azt hiszem, Topi és a többiek jól összefoglalták róluk a lényeget. Így visszagondolva talán Erdőssel is csak annyi volt a bajom, hogy első félévben azon kevesek között volt, akik valóban komolyan vették az anyagot.. Sajnos Borbéllyal rossz párosítás volt, mert utóbbinál szinte sosem oldottunk meg feladatokat gyakon - mindenről volt szó, csak az anyagról nem.
Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy a laborokban a mérés hogy megy? Egyedül, vagy mérőpárok vannak?
Nagyrészt (90 %-ban) mérőpárokkal történnek a mérések.
Aha, az jó. És a jegyzőkönyvírás az utána egyénileg, vagy ott helyben egyénileg, vagy helyben párban, vagy utána párban?
Meg a jegybe is gondolom beleszámít a mérés során nyújtott teljesítmény, vagy ezt hogy nézik? Mi a BME-n helyben írtuk a jegyzőkönyvet és nem nagyon nézték, hogy ki mit csinált, csak azt, hogy mlyen beugrót írtál, a mérésre magában mindenki ugyanazt kapta. Mondjuk voltak olyan szakirányos mérések, ahol utána kellett jegyzőkönyvet írni és ott teljesen arra kaptuk a jegyet, a mérés során volt, aki semmit nem is csinált, csak ücsörgött, de egy jó jegyzőkönyvet ha a többiek összehoztak, akkor ő is 5-öst kapott.
Szerintem nem elvégezhetetlen, ha az ember egy kicsit érdeklődik a dolgok felé, és szerintem sok ember nem látott szkópot mielőtt odament. Tanulni kell és annyi sztem.
Hahó!
Vézner Imréről tudtok valamit? Mi várható nála zh-n stb.. Nála vagyok digitIen, de a Zsom jegyzetekhez képest töredékeket ad le...
Szia engem távoktatáson tanított villamosságtan 2-őn akkor volt bode diagramm rajzolás.
Akkor egyetlen példa sem volt helyes a füzetembe. Kösd fel a gatyát és tanulj mert nem tőle fogod megtanulni az biztos. Digitem laboron volt még velünk de ott a méréseket mérőcsoportokban végeztük 6 -7 mérés volt 2 nap alatt. Senki nem bukott meg és volt hogy bementem szólni neki hogy valamit nem értek akkor kijött és lemérte nekünk Na de ez távoktatás szerintem nappalin jobban megfingatnak.
Sziasztok!
Ha valaki tud segíteni ezekben a mérés feladatokban akkor az legyen szíves segítsen. Nem tudom megoldani ezt a 2 feladatot. Köszönöm Üdv! Gyula
Szerintem ez segíthet.
(jó mélyről szedtem elő...) Üdv: Levi
Köszönöm a gyors segítséget!
Üdv! Gyula
Szivesen. Örülök, hogy segíthettem. Üdv
Igen, nálunk is sokat ront. Mondjuk ott helyben kijavítják a többiek, úgyhogy még előadáson fény derül az ilyesmikre.. De azért idegesítő.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni ENNEK a feladatnak a megoldásában. Elég lenne az is, hogyan lehet az áramgenerátoros részt kiváltani, átrajzolás után már menne. Előre is köszi!
Szia!
Ez egyszerű ...,ekvivalens átalakítások módszerével átalakítod: U=I*R így megkapod a feszgenerátor feszültségét ami 6,75V és vele sorba kapcsolódik a 45Ohm-os ellenállás. A feszültségnyíl ellentétes lesz az áramnyíllal a rajzon. Innét már csak hurok áramok módszerével kell tovább számolni. A hurokáramokat kiszámolva az első hurok áramát megszorzod az ellenállással és meg vagy.
Szia!
Köszi, végül így is megcsináltam, megcsináltam szuperpozícióval, megcsináltam Circuit Shop-pal, legalábbis, ami az egyes kapcsolásokat illeti, sajna az ugyanis nem tud áramgenerátort szimulálni (vagy nem jöttem rá, hogyan). OrCAD tud, de az meg hülyeségeket ír ki, mert mindenáron kell neki egy nullpont. Mindenesetre már 2 módszerrel is -3,73V jött ki, a példatár megoldásában viszont -3,17V van, de már annyit szarakodtam ezzel a feladattal, hogy nem érdekel, beadom így. Végülis a megoldás (ahol sajna csak a végeredmény van) sem szentírás
Valószínűleg anno papíron dolgozták ki / oldották meg az egyes feladatokat. Lehet, hogy a példatár gépelését későn este, fáradtan végezték, és becsúszott egy hiba. Az 1-es és a 7-es betű néha elég egyforma tud lenni bizonyos írásmódokban.
![]() Az áramgenerátor átszámítása pedig a következő: - meghagyod az áramgenerátort - a feszültségforrásokat rövidzárral helyettesíted - így megkapsz egy ellenállás-hálózatot, amelyet egyszerűsíteni lehet - egészen leegyszerűsíted ezt a hálózatot egyetlen ellenállásra, mely így végülis az áramgenerátorra kapcsolódik párhuzamosan - az áramgenerátor forrásáramából és az egyetlen, összevont ellenállás értékéből kiszámolod a feszültséget - így már átrajzolhatod az eredeti áramkörödet, melyben az áramgenerátor helyett fesz. generátort rajzolsz, forrásfeszültségként pedig az előbb kiszámolt értéket adod meg - talán egyszerűsödik ezáltal a szuperpozíciós tétel megfejtése
Köszi, igen, ez lett a vége. Az egyes szuperpozíciósított hálózatban végülis kijöttek a helyes feszültség értékek, összegzésnél meg már csaltam
![]() A kérdéses ellenálláson eső feszültségek: U1=0,97V (2V-os generátorral) U2=2V (áramgenerátorral) U3=0,76V (4V-os generátorral) U4=0V Eszembe jutott, hogy úgy 15 éve a középsuliban egy Tina nevű programmal szimuláltunk hálózatokat és az egész jó volt. Csodák csodájára még létezik a program (mi több, új kiadásai vannak) és az OrCAD-hez képest egy felüdülés a kezelése, szóval a helyes eredmény: U=-U1+U2-U3=0,27V.
Az R2 az 37ohm nem 70! Bár az nem számít. Az U2 polaritása annál inkább, fordítva van.
Szia ez a feladat nem túl bonyolult csak józan paraszti ésszel logikusan kell benne lépésről lépésre gondolkodni .
Én annak idején megoldottam az egéssz feladatgyüjteményt Ezt speciel hurok módszerrel is gyakorlásképpen és rémlik valami hogy pont ennél volt elirva a végeredmény a feladatgyüjteményben. Na utánna fogok nézni! Ugy látom gondjaid vannak a thevelin Norton átalakítással erre is keresek neked megoldást. :yes:
Az eredményed jó !
Beadhatod Megnéztem feltúrtam a füzeteimet és nekem is ez jött ki és elfogadták. Ha esetleg valamit nem tudsz akkor kérdezz itt a fórumon lehetőleg ne beadás előtt Szerintem mindenki segíteni fog .
Köszi
Sajna azonban banyaiakos-nak igaza van, fordítva rajzoltam be az egyik feszültségforrást, így elvileg a jó eredmény 1,79V. Némi gondom bizony akad, mert 15 éve tanultam ilyesmit utoljára középiskolában / technikumban, de azért lassan előjönnek azok a dolgok, amiket régen tudtam ![]() S ha már Kandósok... a villamosipari anyagismeret mennyire szivatós? Gröller György tanítja (tavaszmezőben vagyok távos). |
Bejelentkezés
Hirdetés |









