Fórum témák
» Több friss téma |
Amúgy ezt a Kreuzer féle cuccot megépítetted, rosszul szól, vagy miért mondod hogy nem egy nagy eresztés? Mi baja van?
Most állnék neki..
Hali!
Persze hogy jó lesz :yes: ECC83/82/81/85 -ből van itthon sokféle, de hangszerhez szerintem a 6N2P-EV a legjobb hangú. Szépen szól és nem zajong, nem mikrofoniás. Bass-hoz még a Tungsram ECC 81 is nagyon jó, de hallhatóan máshogyan szól, olyan tömöttebb , morgósabb hangja van, kevesebb csengéssel. Koncerten, zene közben nem hallatszik a zaj, de még a kisebb brumm sem, ez csak számok között lehet zavaró, de én szeretek minimalizálni mindenféle zajságot ![]()
Hali!
Igen megépítettem, sajnos az "eredeti" nyákon, ami egy katasztrófa! Nem szólt valami szépen... olyan "szőrős" hangja volt, mintha a hangban valami sziszegős zönge is lett volna és valahogy nem volt benne élet. A hangszin szabályzója sem a legjobb, kicsivel több alkatrészből már sokkal komolyabb full parametrikus EQ-t lehet csinálni. Mostanában fogtam hozzá egy előfok tervezéséhez, amibe az SWR babyblue 2-es kombó, koppintott para EQ-ja lesz .
Hát most akkor elbizonytalanodtam. Keresgélhetek másik előfok rajzot...
Szerintem inkább csinálj valami kis Marshall kapcsolást, ha csak otthoni gyakorlásra kell.
Az előlapra mivel/hogyan teszed a fehér feliratot?
Ezeken nyomtatott öntapadós etikett van lakkozva. Nem olyan tartós mint a szitázott, de egyszerűbb és olcsóbb. Több réteg kemény lakkal bevonva nagyobb tartósság érhető el.
Tehát negativba nyomtattad? Magyarul a (fehér) felirat a papír színe ?
Pontosan így van, kétszer nyomtam rá ugyanazt (hogy a fekete szépen fedjen) HP cp1217 nyomtatóval. Nem mindegy hogy milyen lakkot fújunk rá, van amelyik oldja a tonert. Én Prisma acryl lakkal fújtam, több rétegben.
Lassan készül a cucc. Végülis maradtam a Kreuzer féle előfoknál, majd meglátom milyen.
A végfokon agyalok.. ST151, VF2.. igazából nem tudom mit építsek. A táptrafóm szimmetrikus 45-50 Volt (DC). Az előfok tápelátását is innen szeretném megoldani, hogy ne legyen még egy külön trafó, de az a baj hogy a 7915 és 7815 nem bírja ezt a magas feszültséget. Valakinek van ötlete rá, vagy bevált végfokterve? (csak IC ne legyen)
A végfok tápját le lehet osztani, vagy zéneres-tranyós áteresztővel is megoldhatod, ott már nem 35V a plafon, mint a staboknál. Miért idegenkedsz az ícéktől?
Sok gyári cuccban is van... Behringer: LM 3886 SWR, Marshall: TDA 7294 És még sorolhatnám. A +/-50V os tápodhoz pont jó lenne egy master/slave TDA 7293 (200W-4 Ohm) Nekem 7294 (híd) van a kombómban és igencsak megállja a helyét a csöves előfokkal és az Eminence hangszóróval.
Profi HiFi .. minőségi hangfeldolgozás során kerülendők a kapcsolóüzemű cuccok.Nagy a veszélye hogy IMD termékek keletkeznek a hangsavban a kapcsoló órajel es a hangjel között valamint más zavaró jelek es a kapcsoló jel között amit aztán nem lehet semmivel kiszűrni.
Így hogy elejét vegyek a dolognak óvakodnak a kapcsolóüzemű cuccoktól . Ha használnak akkor az nagyon le van tesztelve es bemerve stb.. A modernebb digitális cuccok 96KHz es 192KHz mintavételezéssel jo messze vannak a hangsávtól igy az ebbe juto IMD amplitúdója kicsi lesz. Bar vettem egy "JML2-Digitech Loop Station"-t 44.1KHz/24bit ..wave-t vesz fel ...fantasztikussan tiszta a felvett hang a PC hangkartyahoz es DAW-okhoz kepest .. Zoom-H4 palm recorder eseteben nem ajanljak belso elemes hasznalatot HiFi felvetelhez ( ket AA elem amit a belso kapcsolouzemu DC-DC tap IC 9 V-ra emel .A jartas hasznalok kulso 9V-os akumulator /elem hasznalatat ajanljak mert igy az IMD -bol a hangsavba kerulo zavaro jelek sokkal kisebbek ... . Gondosan megtervezett "nyak' lapokkal , alkatrészek elhelyezésével minimizaljak a karos zavaró jel szórást.ezt eléggé nehéz amatőr módon othon megcsinálni . Haverom vett egy "D" osztályú végerősítős , kapcsolóüzemű tápegységel ellátott +neodinium mágneses hangszórós basszuserősítőt .Remek .. elsősorban könnyű cipelni !!! Ez a legfontosabb.. Talan basszusgitar eseteben nem olyan veszelyes a dolog , de torzitott gitarnal nagy a veszely az oriasi IMD termelesenek.
Szerintem nem kéne senkit riogatni az SMPS-ek általad vélt "veszélyeivel". Korántsem annyira rossz a helyzet mint ahogy gondolod. Nem egy erősítőt építettem már kapcsolótáppal és csak jót mondhatok róluk, mástól sem kaptam panaszt rájuk. A jól megépített rezonáns tápok zavarait szkóppal sem lehet tetten érni, a PWM-en is csak nagyobb terheléskor jelenik meg zavar, de erre lettek kitalálva a szekunder folytók és a minőségi Low ESR kondik, X7R kerámiák, stb-k. "Amatőr módon" is lehet tökéletes kapcsolótápot csinálni, csak tudni kell jól megtervezni.
- A jó öreg Digidesign 1622-ben is PWM smps van (sok hasonlóval egyetemben) és mégis szépen működnek benne az AD/DA konverterek ![]() - Torzított hangoknál sincs semmiféle probléma. Ebben a csöves torzítópedálomban is egy "hard switch" táp állítja elő a 280V-ot a két csőnek. Az egész 12V-AC adapterről megy és 0,8A-t vesz fel. Ime: belül, kívül.
Nem is tudom miért idegenkedek tőle. Anno beleszerettem egy Onkyo erősítőbe, megvettem és egy idő után idegesített a hangja. Jól szólt meg minden de nem volt az igazi.. Aztán visszacseréltem a régi Orionomra (SE1025B).. ég és föld.. Belenéztem az Okyoba és láttam benne két bazinagy STK IC-t.. Eladtam gyorsan.. Azóta idegenkedek az IC-k től.
Phiszológiailag.. ![]() .. gyakorlatban hogy érted a zéneres tranyós áteresztőt? (nem vagyok annyira járatos a dologban) Tudnál egy rajzot mellékelni? Előre is köszönöm.
Itt olvashatsz a zéneres dolgokról.
Nem kell parázni az ícék használatán, hangszerhez tökéletesek és jól bírják a strapát. Szerintem felesleges volna a végfokra többet költeni a kelleténél, ezért ajánlottam a +/-50V-ra a TDA 7293 m-s. kapcsolást. (100W alatt ne építs basszus erősítőt ha zenekarban is használni akarod) Több múlik az előfokon és mégtöbb a hangsugárzón :yes:
Zenekartól még messze vagyok, csupán gyakorolni kell, de szeretném ha azért szólna is. Köszönöm a linket, most este áttanulmányozom.
Találtam itt az oldalon végfok tervet, ezek valameyikére gondoltam. (De lehet hogy marad az IC)
Szerintem mindenképpen rövidzár védett végfokot építs, mert könnyen megvan a baj az első próbák alatt, de a későbbi használat során is érhet meglepetés. Ha már KD végfokot csinálsz, akkor inkább a Monster-t... bár az már nem "naposcsibe"
![]()
Megmértem a tápot. Szimmetrikus 45V (DC).. Ehhez keresek egy jó (egyszerű) kapcsolást.
VF sorozatban gondolkodtam, mert igen jókat irtak róla de ilyen tápfesszel nem találtam. Vagy 30V vagy 50V felettiek a kapcsolások. Nem tudom mit szólna az alábbi kapcsolás a 45Volthoz? Müködne csak gyengébben, vagy semmi?
Kb (max) 80W-ra számíthatsz 8 Ohm-on, a (terheletlen) +/- 45V-ról. Milyen hangszórót fogsz hajtani vele?
Egyenlőre csak a nagy magnatom van (asszem 35-ös), de ha jól megy a szekér veszek egy másikat.
Terepre cipelni kituno a kapcsolouzemu tap ..a sulya miatt , persze "D" osztalyu erositio +a neo-magneses hangszoroval .
Studioba ott lehet a nagy nehez csoves analog cucc.Vagy koncertre ha van penz es masok cipelik a mondjuk negy vagy hat "doublestack" Marshall cuccot.
Én még régebben építettem egy kombóba egy csöves előfok, class D, kapcs táp konstrukciót, két darab Celestion G12-K100-at hajt (ha jóltudom), és mind máig jól szolgálja a helyét, a hangja óriási.
A végfok 400kHz környékén jár, a táp 100kHz-en, zavarkibocsájtását tekintve nagyon jó lett, nyitott bemenettel is majdnem teljesen halk volt. Drótnélküli dolgok pedig semmi változást sem mutattak a környezetében. Jelenleg van egy prototípusom, ami úgy néz ki, hogy a feszültség erősítést egy dupla trióda végzi, a kimenő trafó szerepét pedig egy class D illesztőfokozat játsza. Ezt még nem volt alkalmam összehasonlítani semmivel, ill. jelenleg valahol egy doboz aljában pihen.
Szerintem itt senki nem akar a fullstack Marshall hegyek irányába fordulni
![]() A kapcsolótápok bármilyen audió cuccban jól teljesítenek, könnyűek, olcsóbbak. Hátránya hogy bonyolultabb és "érteni kell hozzá". Bassgitárhoz pedig inkább hagyjuk a fullcsöves cuccokat, nem a mai bass hangszórókhoz valók, a drágák között is csak kevés jó akad. Nem véletlenül alakult ki a mai trend, miszerint csöves vagy hibrid előfok és erőteljes félvezetős végfok dukál bassgitárhoz :yes:
Nnna megjöttek a cuccok.. remélem hétvégén össze tudom dobni az erősítőt.
Kreuzer preamp->VF2 Nagyon kíváncsi leszek.
Helló mindenkinek. Szeretnék csinálni egy csöves bass előerősítőt, de nem nagyon találtam hozzá kapcsolást. Az elképzelésem az lenne hogy egy EL84 SE-vel lenne együtt ami 300V-körül járna, így arról tudnám adni az előerősítőnek is a tápot. Előre is köszönöm.
Pár hsz.-el előrébb egy komoly cuccot láthatsz Bassmester jóvoltából. #785276
(bocs nem tudom hogy kell belinkelni a hozzászólást)
Sziasztok!
A valódi oka annak hogy nem építenek basszus erősítőt csővel a költségek magyarázzák. Egy 100 Wattos erősítőt tranyóval kb 3 rongyból még mi is kihozunk, viszont basszus csöveshez nagyobb kimenő trafó kell, hogy az átvitele alul is jó legyen. Gyakorló erősítőnek IC-s kimenő fokkal érdemes egy lehetőleg kitből épített előfokot összeállítani. Ez az egyik leggyorsabb módja annak hogy jó és működő erősítő jelenjen meg a szoba sarkában. nézzétek meg ezt: Bővebben: Link Van torzító előfok, pici végfok és garantáltan működik. EL84 SE KB 2 WATT, igazából egy db ECC83 kell elé és kiváló cucc van gyakorlásra. Keressek komplett rajzot? ![]() Üdv Joe
Szia, a Kreuzer preamp nekem is tervben van, igaz nekem TDA7294 véggel. Beszámolhatnál majd az építésről, hogy milyen tapasztalatokat szereztél vele kapcsolatban! Sok sikert kívánok hozzá!
Azóta idő hiányában abba is hagytam a kapcsolóüzemű kísérletezést. Áttekerek egy mikrótrafót, azt majd azzal csapatom.
Ok.
Kiváncsi vagyok rá én is. Ahogy az időm engedi úgy rakom össze. |
Bejelentkezés
Hirdetés |