Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Hogy én mit hiszek az mellékes.
Hogy lehetséges-e a videón szereplő dolog az is egy dolog. Ezt érdekességnek szántam és vakításnak. Én azt is elhiszem, hogy nagyon okos vagy, de egy videó alapján nem lehet következtetéseket levonni. A Levitron pedig azért került szóba, mert hasonló a látvány. ![]()
Nem kell elkezdeni rögtön személyeskedni, menet közben már észrevettem, hogy mi a probléma.
A három mozdony, meg a néhány kilométernyi kétemeletes vagon. :yes:
Összesen 9 mozdony. Van még a vagonok között 2-2 és a végén is 2 tolja.
Ha nem tudsz építő jellegű kommentet, akkor minek szólsz hozzá? => Most én is írtam egyet miattad...
Másik, hogy ilyet nem sűrűn látsz szerintem Mo-on. Ezért pl érdekes lehet...
A ruszkiknál meg, ha jól emlékszem, a beregszászi teherpályaudvar 17 km (!) hosszú. Mint Budapest hosszában, kábé.
Igaz, az nem szokott elcsörömpölni a kamera előtt ![]()
Ipari vásáron volt egy porszívó ,amire csatlakoztatott fejjel a lehetett egy sima labdát a levegőben forgatni (és stabilan ,ha kivettem a helyéről,majd nagyjából a helyére dobtam ismét működött) Ilyen elven esetleg eltérő súlyú labdákkal ,esetleg némi mechanikus belső mozgatással (vibramotor) érdekes dolgok történhetnek.
Ma az egyik bontásra ítélt autóban találtam e kínai zseblámpát. Kívülről úgy nézett ki, mintha rázogatással lehetne tölteni. Az átlátszó tokban egy tekercs látható, amiben egy mágnes mozog ide oda. Mivel úgy is meggörbült a naptól, gondoltam szétszedem. Nézem a tekercset nagyon vékonynak és kevés menetűnek tűnt. Közelebbről már látszott, nincs is bekötve sehova. A benne lévő mágnesről is kiderült, hogy csak egy vasdarab. A benne lévő egy darab hideg fehér LED közvetlenül a kapcsolón keresztül 3 darab sorba kötött gombelemre csatlakozik. Ellenállás sincs benne. Szóval néhány napig boldogan rázogatja a balek, hogy attól töltődik, majd kimerülnek az elemek és vége. Kár, hogy nincs mivel lefényképeznem, igazán tanulságos.
![]()
Az a legrosszabb, hogy gyakorlatilag minden benne van, ami a működéséhez kellene, csak mégse....
Még az első darabokban megvolt a neodímium mágnes, egy 0.22F kondi, diódahíd,egy elenállás, és persze az elemek is. Sőt a tekercstest is be volt hajtva rendesen, és a kivezetések csatlakoztak a graetz-re. Ezzel együtt rázós üzemmódban sem szolgáltatott elfogadható fényerőt.
Vettem belőle néhányat, a mágnes miatt. ![]() Élve a gyanúperrel, mindig leellenőriztem (a kulcscsomómmal), hogy valóban neo van-e a csőben, vagy húzott köracél.
Még 5 éve az BNV-n volt hasonló berendezés, csak ott egy strandlabda lebegett, ráadásul oldalról jött a levegő. Nem figyeltem meg más stabilizálási módot, bár nem nézegettem órákig.
Áhá
![]()
No igen, de a mozdonyokat sem tudják összeszámolni. 8 és 14 között mindenféle tipp van.
![]()
Számomra nem világos, hogy ez egy készülék, vagy csak animáció.
![]()
Valódi, és nem véletlen, hogy a Festo cég készítette, mint ahogy más tengeri élőlényt is "légiesített".
De talán jobban hangzik:"pneumatizált". ![]()
Régebben volt szerencsém nekem is ilyenhez. Na nem én vettem, csak nálam kötött ki. De volt már nálam valóban működő, nem hamisított példány is.
![]()
Szóval egy héliumos lufi.
Szóval jól láttam. 4. oldal Bővebben: Link Bár németül van, de érthető.
![]()
Egy valamit nem értek. Az olyan vonatokon mint amilyen a videón látszott, hogy működnek a fékek?
Én idáig úgy tudtam, hogy pneumatikus és az összes vagon össze van kötve pneumatikus csövekkel, ami aztán a végén rá van kötve a mozdonyra és onnan lehet bele levegőt nyomni. Na már most, ha nincs nyomás akkor blokkolnak a fékek, és ha belenyomják a levegőt a zárt rendszerbe akkor kioldanak a fékek. Nem így működik? Na már most ha így működik akkor minden vagonon van fék, ebből az következik, hogy 1 mozdony+2 vagon 100km/h-ról max fékkel ugyanolyan gyorsan áll meg mint 1 mozdony+200 vagon. Mivel minden vagonon van fék és magát lassítja. Na de akkor miért is kell 10x hosszabb táv 100 vagonnak a megálláshoz? Tetszik érteni, hogy én mit nem tetszek érteni? ![]() Hogy van ez? |
Bejelentkezés
Hirdetés |