Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Adaptív fényszoró
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Baldone hozzászólása Márc 7, 2011 / 1
 
A témát azért nyitottam hogy kivesézzük az adaptív fényszórókat! Főleg azt hogyan lehet megvalósítani! Mielőtt bárki jönne a KPM-el meg a rend éber őreivel, tisztában vagyok az aktuális KöHÉM rendeletekkel és a KPM-nél illetékes emberrel is beszéltem, szóval tisztában vagyok minden törvényi háttérrel nem is az érdekkel! Nos akkor vágjunk bele! A modern adaptív fényforrások a fénycsóva hosszúságát is változtatják erre nincs szükségem amit a rendszernek tudnia kell:
1. jobbra kormányzáskor a lámpa esetemben egy projektor 5 fokkal jobbra világít, míg balra kormányzáskor ez a szög 15 fok lenne.
2. a világítás felkapcsolásakor a rendszer végez egy ellenőrzést végállásig mozgatja a szervó motorokat balra jobbra le föl!
3. ha hibát észlel akkor a legalsó állásba állítja a lámpákat!
4. automatikus magasság állítás
Az automata magasság állítással nincs is gond, a porjektorok elfordítása már macerásabb dolog! Itt arra gondoltam hogy a kormány oszlopra rögzített fém pöcök egy a műszerfal tartójára rögzített mikrokapcsolót kapcsolna ami egy relén keresztül ad jelet a szervó motoroknak! A nagyobb gond a 2. és a 3 pont! Ezt egy PIC-vel meg lehetne oldani? Valamint azt hogy az egész egy PIC-n keresztül működjön? Vagy mi tudna vezérelni egy ilyen bonyolult rendszert? Esetleg CarPC? Nagyon szépen köszönöm az érdemi hozzászólásokat!
(#) MWatt válasza Baldone hozzászólására (») Márc 7, 2011 /
 
Jo tema.valahol volt egy ehez hasonlo gyari kapcsolasom.mindosze 1 IC toltote be ezt a szerepet.utana nezek,hatha meg meg van valahol.
A windowsom tele van virusal,ezert irok igy. .kerlek nezd el nekem.sajna ma vettem aszre.
(#) Baldone válasza MWatt hozzászólására (») Márc 7, 2011 /
 
rendben van várom a kapcs.rajzot!
(#) CsemanAttila válasza Baldone hozzászólására (») Márc 8, 2011 /
 
Üdv! Sokat nem tudok hozzá szólni, mert nem értek hozzá Viszont van egy észrevételem. Úgy írtad, hogy kormányoszlopra fém pöcök, műszerfalra kapcsoló és kapcsol. Ez eddig rendben van, de egy fordítás a kormányon még nagyon kevés, nem? Úgy értem, a kerék még keveset mozdul, de a lámpád már nagyot.

Ha értenék hozzá, és belefognék, én üzemanyag szintjelző ellenállás pályájához hasonló dolgot raknék be. (Vagy konkrétan azt ) Így finomabb fordulást is elérhetsz a lámpával.
(#) Baldone válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 8, 2011 /
 
Ez igaz jó ötlet! Gondoltam egy szögelforudlás mérőre is de nem tudom hogy lehetne összehozni a kormányoszloppal! Kicsit kifejtenéd azt az üzemanyag szintjelzős megoldást? Képek kapcs.rajz stb. Jöhet minden infó! :yes:
(#) CsemanAttila válasza Baldone hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Helló!

Ha hiszed, ha nem, szó szerint megálmodtam a következőt.

üa. szintjelző nem jó, több okból is de ez most lényegtelen. A következőre gondoltam. Láttál-e már ABS-hez tartozó. kerék fordulatszámmérőt? Becsületes neve indukciós kerékfordulatszám érzékelő.
Egyszerű ketyere. Képzelj el, egy hengert, legyen kb 5 cm széles. Az egyik fele, be van vagdosva, 2mm-enként. Szóval így néz ki. fém pöcök-semmi-fémpöcök-semmi és így tovább. Az ellendarabja egy mágnes, ami figyeli ezeket a kis pöcköket. Ezzel tudnál elfordulást mérni, még azt is tudná, milyen gyorsan fordítod a kormányt.
Nem tudom mi lesz vezérlőd, Pic, vagy Avr de biztosan meglehet őket tanítani a két vég állásra. Ez már más asztala, én nem értek hozzá.

Legjobb ilyen kerék fordulatszám mérő 2000elötti B vectrába van, a hátsó keréknél. abból ki lehet szedni külön is ezt a tárcsát, meg az ellendarabját. Holnap megnézem neked, ha szerencséd van, még nem dobtuk a szemétbe.
(#) Baldone válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Ez jó ötlet tudom miről van szó, értek valamicskét az autószereléshez, meg az autó villamosághoz! PIC-vel gondoltam a vezérlését. A kérdés hogy milyen jelet tudok levenni az ABS jeladóról! De nagyon jó ötlet....szépen lassan azért össze áll az elméleti része és jöhet a gyakorlat, már csak a lámpa mozgatást kell megoldani meg az ön ellenőrzést!
(#) Baldone hozzászólása Márc 9, 2011 /
 
A PIC programozásban ki tud segíteni?
Itt az e-mail ***
(#) potyo válasza Baldone hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
ABS jeladó szerintem nem lesz jó (legalábbis önmagában), mert az tudtommal csak fordulatszámjelet ad, nem ad abszolút pozíciójelet. Neked pedig kell azt tudni, hogy mikor van a kormány középen (arra nem építhetsz, hogy tudod a két végállást, és közte meg számolod a jeladó jeleit, mert az el fog csúszni. Az már kivitelezhető, hogy a kerekeknél levő ABS jeladók jelének különbségét figyeled, mert egyenesen haladó és egyforma keréknyomású autónál ezek eltérése nagyon kicsi, kanyarodás közben viszont nagyobb. De ehhez az autónak ha minimálisan is, de mozognia kell, hogy ez működjön. Én inkább valahová a kormányösszekötő rúdra tennék (vagy keresnék egy eleve rajta levő) kiálló fémet, amit induktív úton lehet érzékelni, hogy egyik vagy másik irányba elmozdult, és ez alapján érzékelni a kormányzás mozdulásának tényét.
(#) Baldone válasza potyo hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Ez is jó ötlet, kezd összeállni a dolog! A hétvégén megnézem milyen lehetőségeim vannak erre! A PIC programozásban tud valaki segíteni?
(#) takarító válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Hibás az elgondolás. Nem tudom van-e jogosítványod, de ha autót vezetsz előre kell látni dolgokat. Vagyis az, hogy a kerék keveset fordul, de a fényszóró már sokat, éppen hogy előny, és nem hátrány. Így még idejében meglátod az esetleges akadályt, még mielőtt ráfordítanád a kormányt, ergo sokkal több időd marad reagálni, fékezni, másfelé kormányozni, stb. Szóval éppenhogy azt kellene megoldani, hogy már azelőtt megvilágítsd azt a helyet, ahová kormányoznád a verdát, még mielőtt valóban odakormányzod. :yes:
Amikor már a kocsi orra előtt van a probléma, nem sok mindent lehet tenni
(#) Baldone válasza takarító hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Igen van jogsim, tisztában vagyok, de az adaptív fényszóró se gondolkodik előre helyetted! A lényeg ha egy kicsit fordítok a kormányon akkor a fény kövesse a kormány mozgását, a max elfolrudlás 5fok jobbra 15 fok balra, lehet fokozatos is tehát mondjuk teljes kormány elfordulásnál hozza ezeket az értékeket!
(#) CsemanAttila válasza takarító hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Igen van jogsim. Egy fordulat a kormányon, az micsoda? Azt a kanyart, amit egy fordulattal kell be venni felesleges követni-e a fényszórónak. Azt amúgy is vígan bevilágítja. Nem?
(#) hibbantpasi hozzászólása Márc 10, 2011 /
 
Üdv. mindenkinek!

Csak egy ötletet vetnék fel, ha már a pic-es verzió került szóba.
Én egy sebességjelet is betennék a figyelt adatok közé..(100-as tempónál valószinűleg nem kell akkora szögben bevilágitani egy kanyarba, mint gyalogtempónál mondjuk).
Késleltetni is érdemes lenne esetleg, sima korrekciónál (pl. kátyú kikerülése) ne induljon még el.
A lámpa mozgatása helyett nem lenne célszerűbb mondjuk az adott oldali ködlámpát kapcsolni? Annak úgyis nagy a vizszintes szórása, és nem igényelne mechanikus pluszmunkát ez esetben persze nem számitana a sebesség.

Üdv: hibbantpasi
(#) KTobi válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Ilyen megoldást már láttam a gyakorlatban.
(#) Baldone válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
ugyértem ütközésig elfordított kormány
(#) Baldone válasza KTobi hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
nincs esetleg kapcsolási rajzod vagy bármid hozzá?
(#) Baldone válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Én inkább a lámpákat mozgatnám, jó ötlet a sebesség jel is meg a késleltetés!
(#) KTobi válasza Baldone hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Eddig csak láttam, ilyen félszemű kocsikat, kellett egy kis idő mire rájöttem mi a manó van. Egyelőre a húszéves kocsik szintjén vagyok
(#) Adamyno válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Sebességjel nem lényeg, mivel az ember nagy sebességnél nem vesz be éles kanyarokat. Egyszerűen lehetetlen, még esp-vel is. Kátyú korrekciónál szintén, bár a egy kis késleltetés tényleg lehetne, hogy ne terhelje feleslegesen a szervó motorokat (kb. 200-400ms), viszont akkor figyelni kell a kormány pozicióját, és ha eltelt a beállított idő, akkor az eredeti pozicióból egybóől a jelenlegit vegye fel a lámpa is, ne szimplán kövesse a kormánymozgást késleltetve, mert úgy semmi értelme.

Tehát szakaszosan kell vizsgálni a kormány elmozdulását, bizonyos időközönként. Az lenne a legegyszerűbb megoldás a késleltetésre, de lehet ennél jóval bonyolultabb átlag számítés és hasonlók...

Lényeg az, hogy úgy van értelme az egésznek, ha a kormány elfordításához képest fordul a lámpa is mindig. Sebességtől függetlenül. Sokat járok kanyargós utakon 60-90 Km/h között és akkor már körülbelül az a legnagyobb sebesség amivel be lehet venni, és tényleg kell. Az udvarban viszont amikor forogolódok, hogy beálljak a garázsba, akkor is jó. Tehát a sebesség nem számít. Csak az rángatja a kormányt nagy sebességnél aki öngyilkos akar lenni

(legalább látja melyik fának megy neki )

Ködlámpa azért nem jó, mert ha nincsen köd, azt büntetik, és valószínűleg nem csak akkor használnánk. Viszont alternatívának nem rossz


Érzékelőnek talán még jó lehet egy egérnek a görgője. Abban is ilyen bevágott kerekek forognak optikai érzékelővel. Kis helyet is foglal és szerintem egy egér vezérlőt ha rákötünk egy PIC-re, ami kapja a koordinátákat az egér IC-jéből, hogy merre mennyit mozdult, az elég hatásos lenne.

Mondjuk akkor így 250ms-onként küldené az egér, hogy most akkor elmozdult az előzőhőz képest 50pixelt jobbra, akkor az egy fél tekerés a kormányon.
Újabb 250 ms múlva már 25-öt balra, és még 25ms múlva megint 25-öt balra. Tehát bevettünk egy enyhe jobbos kanyart, amiből lassan kijöttünk. Közben lehet, hogy rángattuk a kormányt, de a 250msec-enkénti mintavételekkor pont abban a pozicióban volt a kormány.

Ennek csak az a hátránya, ha a kormány pont olyan helyzetben volt, amerre nem is megyünk csak mondjuk hepehupás úton haladunk és kicsit rázza a kormányt, akkor elkezd a lámpa is arra fordulni, ami legkorábban újabb negyed mp múlva fordulhat csak vissza a helyes irányba, viszont akkor is előfordulhat, hogy pont jobbra volt rázódva a kormány vagy balra.

Na ennek a kiküszöbölését úgy lehetne megoldani, ha maga a PIC

mintavételezi a kormány helyzetét mondjuk 5ms-enként, akkor lesz 50 mintánk, amiket eltárol, utána azoknak az átlagát veszi, és beállítja a fémyszórók pozicióját az átlag értékre.

Ez ismétlődik 250ms-enként.

Talán úgy még finomabb lenne a dolog, ha nagyjából olyan 400 körüli értéken lenne, mert egy nagyobb kerekű autónak könnyebbel elfordul a kereke és tovább tart visszakorményozni. Ilyenkor a mintákban több olyan érték lesz, amikor a kormány oldalra volt fordítva, és az átlagot arra húzza.

Kisebb kerekű autóknál rövidebb időközönként érdemes állítani, mert ott a kerék leginkább csak le és fel tud mozogni, nagyobb akadályokban maxium elakad a jármű, tehát ha huzosabb ideig el van fordítva a kormány, akkor már feltételehzető, hogy a vezető fordította el.

Na röviden innen ennyit az elméleti részről
(#) Baldone válasza Adamyno hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Húú amindenit ez elég korrekt volt
Na akkor az elmélet megvan! Szóval szerinted egy egér görgő részét ha kibuherálom minden érzékelővel és vezetékkel együtt! Az egészet felfogatom úgy hogy a görgő hozzá érjen a kormány oszlophoz mondjuk akkor működhet a dolog! Most már csak a PIC programhoz kellene a segítség elég kezdő vagyok a témában sajna és ez elég bonyolult program nekem! :no:
(#) laszlo987 hozzászólása Márc 10, 2011 /
 
Jó a téma, most kezdtem el olvasni.
(#) Adamyno válasza Baldone hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Akartam szerkeszteni az előző hozzászólásomat, mert néha félreütöttem meg kicsit pontatlan is lett. Meg is tettem, de nem küldte el. Valami olyat írt ki, hogy az adminnak szóljak. Mégegszer meg nem akartam leírni pár szó különbséggel.

A PIC programozáshoz sajnos még nem értek... egyelőre folyamatban van a dolog De szerintem az egér jó kiindulópont, a többi a programon múlik. Nem is kell hozzá sok alkatrész. Gondolom egy lámpá hoz 2 szervó fog illeszkedni.

A magasság állításra nincsen ötletem, ahhoz a legjobb valami lézeres vagy ultrahangos távolságmérő lenne jó valahova előre a kasznira rögzítve (belül a motorház alatt), ami méri a földtől való távolságot. Ha a távolság nő, akkor a lámpákat lejjebb állítja, ha csökken, akkor feljebb.

Ez ellensúlyozná a fényszórók feljebb verését, ha joban meg van rakva a csomagtartó, illetve ha elöl van sok súly.

A kettőt akár külön körre is lehet kötni külön PIC-vel. ( a horizpntális és vertikális állítást)

Akár a kormányoszlophoz is teheted igen, de oda valami egyszerűbb áttételes mechanika szerintem jó lenne még, hogy gyorsabban forogjon az érzékelőnél a kerék, mert úgy nagyobb a "felbontása", jobb a pontosság. Mondjuk a kormányrúdra raksz valami vastagabb hengert. A lényeg, hogy mindig érintkezzen az optikai tárcsával. Ugye minél vastagabb a kormányrúd, annál nagyobb a kerületi sebessége forgatáskor és annál pontosabb lesz.

De azért ésszerű határokon belül
(#) Adamyno válasza Adamyno hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Mondjuk ennyiből azt is meg lehetne csinálni, hogy optikai egeret kb. 1mm távolságra rögzítesz a kormányrúdtól úgy, hogy olyan legyen, mintha az egeret oldalirányba mozgatnád.

Valószínűleg nem tudod pontosan úgy illeszteni, de nem is lényeg. Annyiból lenne jobb, hogy nem kell mechanikus érintkezés, nem tud elkopni meg szétrázkódni, és az egér vezérlőjéből (akár usb vagy ps2 portnál is) ki lehetne olvasni az oldalirányú koordinátákat, ebből a pic ki tudja számolni az elmozdulás irányát és mértékét.

(az y tengellyel nem kel lfoglalkozni)

Valami jobb minőségú optikai egér simán megtenné. Genius, logitech... a legtöbb akkor is működik, ha pár milivel az asztal felett tartod. Na ilyen kell.

Tápellátásnak meg szerintem bőven elég lenne egy 7805 stabIC, és akkor megvan az 5V is, kész az érzékelő. Már csak a PIC kell, a program, a szervó... és a szervót gondolom valami erősebb tranyóval vagy/és relével akarod mozgatni.

Viszont itt felmerül még egy hibalehetőség.

Tegyük fel, hogy össze van rakva minden. Úgy működik, ha a kormányt teljesen elfordítom jobbra, akkor 5 fokot fordul a lámpa is arra úgy, hogy a szervó jobbra forog mondjuk 2 másodpercig vagy 2 fordulatot, mindegy. Ha visszatekerem a kormányt középre, akkor balra forog a szervó ugyanennyit.

Viszont ha elkezdem tekergetni a kormányt és a szervó nem tud rá olyan gyorsan reagálni... tehát még az előző folyamatot hajtaná végre, de a picből már a következő jön, akkor előfordulhat az, hogy az első parancs az volt, hogy 2 fordulat jobbra, a következő meg, hogy 2 balra, viszont még csak 1-et fordult a szervó jobbra, de már jön tekeredik is balra. Akkor nem az alaphelyzetbe fog visszaállni, hanem 1 fordulatnyival már balra fog állni a lámpa.

Ezt vagy úgy lehet kiküszöbölni, ha megakadályozzuk a szervó folyamatos vezérlését ,pédául a leghosszabb út bal szélről a jobb szélig való tekerés mondjuk 2 másodpercet vesz igénybe, akkor legfeljebb 2,25 másodpercenként adhatunk csak újabb "parancsot" a szervónak és ezzel kiküszöböljük az előző feladat végrehajtásának megszakadását.

Viszont ez sem tökéletes megoldás, mert idővel ez a mechanika elállítódhat. Kellene valami érzékelő a lámpába, hogy pontosan milyen helyzetben is van a szervó vagy a lámpa, és ahhoz képest állítsuk a további pozíciót

VAGY

3 lehetőség van: teljesen balra, teljesen jobbra és középre. Akkor csak ezt a 3 poziciót kell érzékelni.

Illetve ha a szervót túlvezéreljük egy picit mindkét irányba, akkor csak a középső állást kellene érzékelni.

Viszont akkor nem engedhető meg, hogy bármilyen kis kormánymozdításra elforduljon valamelyik irányba a lámpa, mert akkor szinte soha nem lenne középen és úgy nem nagyon lenne értelme. Kell a programban erre is feltételt szabni. Például ha 800 pixelt mozdult a kormány az eredeti 0-hoz képest valamelyik irányba, csak akkor állítsa át a lámpát abba az oldalsó állásba.

Ha a 800 pixeles intervallumon belülre ér újra, akkor újra középső állásba kell állítani a lámpát.

Szerintem ez lenne a legegszerűbb házilag.

Talán megoldható finomabban is a lámpa helyzetének érzékelése mondjuk potméterrel, amit a szervó csavargatna mozgás közben, vagy tolópotival, amit csúsztatna a mozgó lámpabúra, de ezt az analóg jelet mindenképpen digitálissá kell alakítani a programban (PIC-ben) való feldolgozáshoz.
(#) Baldone válasza Adamyno hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Látom nagyon vágod ezt a témát! A lámpa helyzethez szerintem egy burában elhelyezett mikrókapcsoló is jó lenne, mikor elfordul a lámpa kapcsol és kész! Szerintem az a megoldás lesz a jó hogy teszek egy nagyobb hengert a kormány oszlopra és a görgőt fogom használni, bár sajna rázkódás elég nagy gond A magasság állítás érzékelését én ezzel gondoltam és a hátsó tengely közelébe vagy a lökhárító alsó részébe tenném:Ultrahangos érzékelő olyan mint egy tolató radar vagy ez sem lenne szerintem rossz:ez meg infrás nem tudom melyik lenne a jobb! motornak egy RC modellekben használt szervó motort használnák! Nagyon pontosak és elég erős kis szerkentyűk és az áruk sem vészes 2-3 ezer forint körül mozognak!
(#) Baldone hozzászólása Márc 11, 2011 /
 
Egy kicsit nézelődtem a netem! Itt van pár kép és megoldás a magasság állításra! Nem szenzort mutat hanem egy ilyen szerintem potmétert a képen be van karikázva meg raktam fel egy képet róla! Aztán találtam egy képet még a kormányműről is! Azon is látszik hogy ugyan ilyen potival oldották meg a kormány elfordulás jelzését is! + egy kép az adaptív fényszóróval kapcsolatban.
(#) SzervízMacska válasza Baldone hozzászólására (») Márc 11, 2011 / 1
 
Szia. Én negyed évszázada éjszaka járom az utcákat, szinte minden nap. Ezért a témával kapcsolatban elég szkeptikus vagyok. Véleményem szerint van már így is elég égbe világító fényszóróval közlekedő elme és háborodott a hazai utakon, köszönhetően a mai napig dívó "pénz beszél, kutya ugat" vezérelvnek. Ezek számát az utóbbi időben jelentősen felduzzasztotta a sufni-xenonosok egyre bővülő tábora. Sajnos, sokan balesetet szenvedtek e miatt. A szerencsésebbeknek "csak" a látásuk károsodik hosszabb távon az intenzíven szemükbe világító fénycsóvától. Engem igazán érdekel, mit hámoztál ki a KÖHÉM rendeletekből, s mit tudtál meg a KPM illetékesétől ( aki a Nemzeti Közlekedési Hatóság dolgozója lehet, ha jól sejtem )? Ezekről az információkról eddig szemérmesen hallgattál.

Bár leírtad, hogy az autószereléshez és a villamossághoz is értesz, de a hozzászólásaid ezt erőteljesen cáfolják. Bár kívülálló szemmel lehet, nem szarvashiba, hogy a kormányművet kevered a kerékfelfüggesztéssel. Arról sem beszéltél, meddig jutottál már a projekted megvalósításával azon kívül, hogy kiválasztottál, esetleg meg is vásároltál egy projektoros fényszórópárt. Ezt illő lett volna ecsetelned rögtön a téma megnyitásakor.

Így a témaindító hozzászólásod nevezhetjük egy kívánságlistának, amit majd itt az okosok, a semmiből megvalósítanak helyetted. Tegnap, a PIC miértek témában feltett kérdéseiddel pedig maximális bizonyságot szolgáltattál a mikrokontrolleres és általános elektronikai felkészültségedről is. Hiába, kérdezni is tudni kell...

Feltételezem tudod, hogy az általad elkészíteni kívánt fényszóró maga egy finommechanikai remekmű. Ezért nyilván rendelkezel a kivitelezéséhez szükséges eszközökkel, technológiával. Tisztában vagy vele, hogy a futómű és a fényszóró középállásának egyértelmű érzékelését hogyan fogod megoldani. Nyilván azzal sem mondok újat, hogy potméteres helyzetmeghatározás esetén a hőkompenzációra is célszerű egy kis időt fordítanod...

A lényeg, ha legalább a mechanikai kivitelezéssel nem vagy 100%-osan tisztában, könyörgöm, ne akard az egészségünket és az életünket veszélyeztetni! Ennyire fontos nem lehet a cimborák előtt jaszkarizni.

Csak arra kérlek, gondold végig pártatlanul, higgadtan, minőségbiztosítói szemmel. Mintha egy idegen tette volna az asztalodra ezt a "paksamétát" ellenőrzés céljából, a munkahelyeden.


Tisztelettel: Macsek
(#) Baldone válasza SzervízMacska hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Számítottam az ilyen hozzászólásokra is mivel az emberek 90%-ának ilyen a hozzá állása.

A KöHÉM rendeletet azért nem írogatom mert akinek kell az megtalálja a neten is, mielőtt szólnál tisztában vagyok azzal hogy közúton nem használhatom a rendszert de ha figyelmes vagy akkor feltűnt hogy csak az elméleti rész érdekel, nem akarom közúton használni.

Mivel én is rengeteget közlekedek este tudom milyen ha elvakít a szembe jövő!

Az NKH-s ember annyit mondott, ha nem sajnálom rá a pénzt be lehet vizsgáltatni és engedélyeztetni a rendszert és átépítési engedély beszerzése után használhatnám közúton is!

Igen nem értek a PIC-hez, de ha olvastad oda is oda írtam hogy segítséget keresek a tanuláshoz nem olyat aki megcsinálja helyettem!

Tisztába vagyok mennyire finom szerkezet ez az egész azért is érdekel! Rendelkezek minden olyan eszközzel ami kellhet egy átalakításhoz! Nem az első átalakított lámpám lenne, a gond nem ezzel van hanem az elektronikai rész és a mozgatás!

Egyébként nem veszélyeztetek senkit, sokkal veszélyesebb az aki még a sima H4-es fényszórót sem tudja beállítani feltéve ha világít mind a két izzó!

De igazából nem is tépem a számat mert teljesen felesleges, tipikus magyar beidegződés ha valami új az csak rossz lehet, ha valaki valamit akar annak nem segítünk inkább hagyjuk had szenvedjen egyedül, ezért jobbak a külföldi oldalak mert ott legalább megosztják egymással az emberek a tapasztalatokat.

Üdv:
Sanya
(#) Adamyno válasza Baldone hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Szerintem az automatikus fényszóró magasság állítás még jó is, mert beállítjuk egy szintre a fényszórókat, és ha nagyon emg van rakva a csomagtér mondjuk, akkor automatikusan lejjebb viszi a fényt és nem bántja a szembejövő szemét.

Itthon van az autóban magasság állítás, de nem automatikus, és szemre nagyon nehéz megmondani, hogy mikor csavarjam azt az gombot felfelé vagy lefelé.

(Most úgy van beállítva, ha legfelül van, akkor se világítson feljebb mint a maximum engedélyezett)

Viszont az ilyen házi xenonosok ellen tenni fogok valamit. Beteszek egy spájszert az ülés alá, aztán ha látok egyet utána megyek, de addig követem míg ki nem ütöttem a lámpáikat... hihetetlenül zavaró és veszélyes.

Kevesebb olyan xenonos autó van, aminek jól van beállítva a fényszórója, mint a sufnisok szerintem. Mikor látok egyet, ami xenonos, de nem világít a szemembe, akkor mindig megynugodok... végre láttam egyet, ami jó

Beszáltem rendőr ismerősökkel is erről, azt mondták nem nagyon tehetnek semmit ellene. Legfeljebb berendelhetik műszaki vizsgára vagy felülvizsgálatra vagy mire, de az a baj, hogy addig visszacserélheti az illető.

A KPM tehet valamit ez ellen helyszínen is?
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem