Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Triak működése
Lapozás: OK   13 / 13
(#) Gafly válasza Sztanki hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Jól látom, hogy kispóroltad belőle a snubber-t?
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2017
(#) Sztanki válasza Gafly hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Az rc tagra gondolsz?
(#) Gafly válasza Sztanki hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Igen.
(#) Sztanki válasza Gafly hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Az azért lett kihagyva, mert amikor bent volt és le lett kapcsolva a lámpa, az akkor is vibrált egy kicsit. Az rc tagot elhagyva ez a gond megszűnt. Most a gond az, hogy ha kikapcsolom a porszívót, akkor a lámpák felvillannak egy pillanatra.
(#) Peter65 válasza Sztanki hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Mekkora RC tagot használtál? A MOC3062 adatlapjában 39R-t és 10nF-t ajánlanak.
A használt triak típusjelében nincs véletlenül a 800 után még egy betű, pl. E, F vagy G?
Jó lenne úgy próbát tenni, hogy a MOC3062 ne tudja begyújtani a triakot, ideiglenesen ki kellene forrasztani a MOC3062 6. lábára menő 360R-t. Ha így is felvillan a lámpa, akkor csak szükség lesz a triak védelmére, vagy egy másik, kevésbé érzékeny típust kell használnod.
(#) Sztanki válasza Peter65 hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Az adatlapban megadott RC tagot hadználtam. Ki fogom próbálni amit ajánlottál és meglátjuk. Köszönöm a segítséget!
(#) Primary hozzászólása Jan 16, 2018 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a csatolt ábrán látható kapcsolásnál mindegy-e, hogy hova kerül a terhelés?
Több ilyen modul kapna helyet egymás mellett, és arra gondoltam, hogy ha úgyis a hűtőzászló kapcsolatban van a T2-vel, akkor egy közös bordára szerelve a bordán keresztül kapná meg a nullát (pontosabban bármit, mert villásdugóval szerelt készülék lesz).
Mi a véleményetek?
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2018
(#) proba válasza Primary hozzászólására (») Jan 16, 2018 /
 
Szerintem jó lesz. Valaha az erősítőmet egy ilyen kapcsolta be, és nem kérdezte hogyan van bedugva.
(#) Skori válasza Sztanki hozzászólására (») Jan 16, 2018 /
 
Ha már 800V-os triakot használsz, akkor célszerű lenne 800V-os optotriakot is használni. Pl. MOC3082-t. 600V-os optotriakkal ugyanis simán bekapcsolhat a triak egy 600V-os impulzusra, hiába lenne amúgy 800V-os.
(#) hegman hozzászólása Jún 18, 2019 /
 
Tudnátok abban segíteni, hogy a csavaros kivezetésű triakoknak mi kivezetése? Van egy 60AC40 típusú triakom (400V 60A) hasonló mint a csatolt képen. És nem tudom melyik az A1 melyik az A2. Pontosabban csak sejtem, hogy az A1 az amelyiknek van segédkivezetése. De nem vagyok biztos benne.
Köszönöm

SCR1369.jpg
    
(#) proli007 válasza hegman hozzászólására (») Jún 18, 2019 /
 
Hello! Pedig biztos lehetsz benne, mert a segédkivezetések a Gate vezérlése miatt vannak. Azt pedig az A1-hez (MT1) képest kell vezérelni.
(#) hegman válasza proli007 hozzászólására (») Jún 19, 2019 /
 
Köszönöm a segítséget.
(#) ferci válasza hegman hozzászólására (») Máj 13, 2020 /
 
Szia!
A tirisztortechnikában hivatalosan segédkatód a neve, ami itt az A1-ről ( vagy MT1-ről ) van kihozva ( itt a piros vezeték ) pontosan azért, hogy a legjobb úton kapja az eszköz a vezérlést és ne kelljen belekeverni a nagy áramú részt.
(#) kadarist válasza mocorgo hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Szia! Egy miniatűr relé teljesen jó lesz ehhez.A kormányról behúzatod, az érintkezőjével pedig kapcsolod a lejátszót.
(#) Moderátor hozzászólása mocorgo hozzászólására (») Okt 14, 2020
 
Egy kérdést csak egyszer, egy helyre teszünk fel!
(#) Marty McFly hozzászólása Dec 6, 2021 /
 
Üdv

Egy olyan teljesítményszabályozón gondolkodom amivel automatikusan kiküszöbölhetőek a feszültségingadozásból eredő teljesítményváltozások. Gyakorlatban PVC csövet lágyítok terepen gyakran meglehetősen sok hosszabbító végén, vagy épp egy gyenge hálózat végpontján hőlégfúvóval. Egy dimmer segítségével le tudom szabályozni a teljesítményt a szükséges mértékűre viszont melegítés közben egyéb dolgok is történnek külömböző motorok indulnak és működnek ami elhangolja a hőlégfújót a szükséges teljesítményről így nem a megfelelő hőfokod állítja elő. Arra gondoltam hogy kellene egy feszültségosztó és valamiféle referenciafeszültség IC például. A lényeg az lenne hogy 230V esetén pontosan azonos az osztó egy ellenállásán mérhető feszültség a referenciáéval, viszont ha csökken a bejövő feszültség a feszültségosztónál egy kisebb feszültség jelentkezik mint a referenciafeszültség. Ezt a különbséget egy differenciálerősítőn át egy dimmer vezérléséhez használnánk fel így önszabályzóvá tudna válni. A csökkenő tápfeszre úgy reagálna hogy "növelné" a dimmer a teljesítményt. Elképzelhető hogy tudna működni? Esetleg valaki tud segíteni megrajzolni ezt a kapcsolást?
(#) KBal76 válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 6, 2021 /
 
Nem a reklám helye tudom, de nem érné meg pénzkeresô munkára eleve hôfokszabályozós hôlégfúvót venni? Most épp van Lidl-ben valami 7ezerér digitális hôfokszabályozós. Persze nem tudhatom, csak remélhetem hogy valóban szabályoz is, nem csak kiírja az LCD-re hogy mennyi az annyi.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2021
(#) Marty McFly válasza KBal76 hozzászólására (») Dec 6, 2021 /
 
Már megvásároltam! Az a félelmem hogy ebben az árkategóriában valószínűleg csak előre kalibrált teljesítmények vannak amik jó közelítéssel megadják a kívánt hőfokot. Gyanús hogy fesz ingadozásra ugyanúgy el fog mászni.
(#) KBal76 válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 6, 2021 /
 
Az gáz. Akkor jó kis táblázatból kell dolgozzon, mert a fúvást és a hôfokot is sok lépésben lehet tekergetni ha jól láttam.
(#) Marty McFly válasza KBal76 hozzászólására (») Dec 6, 2021 /
 
10 fokonként tudod állítani. Ameddig melegszik piros a háttérvilágítás, utána zöldre vált. Egyébként működik de nem hiszem hogy vissza is méri a hőfokot. Már csak azért sem mert ha kikapcsolom és újra indítom elölről kezdi a számolást. Szerintem ki vannak tapasztalva a szükséges felfűtési idők és a hőfokhoz tartozó teljesítmények és ezek közt lépked egy mikrokontroller.
(#) Marty McFly válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 6, 2021 /
 
Esetleg valami kapcsolóüzemű táppal előállítani egy stabil feszültséget mondjuk 180V ra és azt dimmelném le a szükséges teljesítményhez? 180V alá már nagyon extrém esetben csökkenne a tápfesz és tartható lenne a teljesítmény.
(#) Peter65 válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 7, 2021 /
 
Üdv!
A dimmerek, fázishasítós beavatkozók alapesetben csak lefelé tudnak szabályozni. Ha mondjuk 200V-os feszültségszint megfelelő lenne, akkor nagyobb feszültség esetén hátrébb kerülne a gyújtásszög, feszültség csökkenéskor pedig egyre előrébb kerülne, és egyre inkább kimenne a teljes feszültséghullám.
Ezzel lehet egy olyan elvi problémád, hogy a fűtőszál szempontjából a hőlégfúvó előtt a feszültség effektív értékét kellene állandó értéken tartani (talán ez a fontosabb), míg a benne lévő ventilátor szempontjából (a motort kefésnek feltételezve) a feszültség középérték állandó értéken tartása lenne fontos. A folyamatosan változó jelforma miatt a kettő viszonya is folyamatosan változik, ha nem is nagy mértékben.
Ha ez a csökkentett feszültség állandó értéken tartás megfelelő, akkor erre egy szabályzó felépíthető. Lehet analóg módon is, (referencia, visszavezetett érték képző (effektív érték képző), szabályzó, gyújtójel képző (pl.: szinkronozott fűrészjel és komparátor)), de ma már inkább digitálisan építeném meg több okból is. Kész rajzom sajnos egyikhez sincs.
Ha ez a stabilizátor lehet néhány kilógramm tömegű, akkor egy autótrafó felhasználásával, amivel megnöveled a feszültséget, a 230Vrms tartása is megoldható.
Ha van autótrafó, és antiparalell tirisztorokat használsz, akkor lehetőség van olyan beavatkozásra is, amikor a fázishasítással a betáp és az autótrafó kimenete között váltasz ( Ebben a leírásban van valami hasonló ). Így ez az elrendezés az alapjel és a hálózati feszültség értékétől függően kettő féle képpen is be tudhat avatkozni; a hálózati feszültség fázishasításával, a hálózati feszültség és az autotrafó kimenete közötti váltással. Ebben az esetben kisebb a kimeneti jel torzítása, az effektív és a közép érték aránya kevésbé változik.
Persze átépíthetnéd a hőlégfújódat is tényleges hőfokszabályzósra. Erre lehet hamarabb találsz kész projekteket, mivel a forró levegős pákák gyakorlatilag azt csinálják, amit te szeretnél.
(#) Josi777 válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 8, 2021 /
 
Hálózati feszültségstabilizátor kell neked. Pl. egy szünetmentes tápegység megoldja a problémádat. Nem olcsó, de biztosan stabil feszt ad. De ha kedvet érzel egy kis tekercseléshez vagy veszel egy megfelelő trafót (100-150 VA, attól függően, hogy mekkora ingadozást szeretnél stabilizálni), akkor magad is tudsz készíteni egy olcsó áramkört. A lényege, hogy egy transzformátor szekunder tekercsét sorba kötöd a stabilizálandó feszültséggel, majd a primer oldali áramot szabályozod.
(#) Bakman válasza Josi777 hozzászólására (») Dec 8, 2021 1 /
 
Az ilyen szünetmentes tápegységek (nulla átkapcsolási idővel rendelkezők) azért nem a filléres, valamint könnyen hordozható kategóriákba tartoznak. Az olcsóbbak egy-két relével a bejövö feszültséget küldik tovább a kimenet felé, amíg a bejövő egy szint alá nem esik.
(#) Josi777 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 8, 2021 /
 
Szerintem a nem olcsó a nem filléres szinonimája
(#) Bakman válasza Josi777 hozzászólására (») Dec 8, 2021 1 / 1
 
Leírom úgy, hogy értelmezni is tudd:

Az általad említett tápegységek drágák, nehezen hordozhatóak. Az olcsóbb kategóriába tartozók (még mindig a szünetmentes tápegységekről van szó) nem stabilizálják a bejövő feszültséget.

Két különálló, de összetartozó mondat.
(#) giskard válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 8, 2021 /
 
Lóska Péter: Az egyátmenetű tranzisztor.
10.10 3 kW-os AC stabilizátor

Nem építettem meg, de kiindulásnak jó lehet.
Következő: »»   13 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem