Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vicces - mókás történetek
 
Témaindító: Topi, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Tisztelt felhasználók! Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Lapozás: OK   775 / 962
(#) pinkova válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 11, 2018 / 1
 
Mert miért is?!
(#) pinkova hozzászólása Aug 14, 2018 /
 
Ezen biztosan stabil a kapcsolat!
A wifi antennára gondoltam, ott a 4 méteres póznán, kikötés nélkül.
(#) Udvari Zsombor válasza pinkova hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Csak egy esetleges vihar le ne törje onnan azt a póznát! Amúgy miért nem kötötték ki?
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2018
(#) jucsaba hozzászólása Aug 15, 2018 1 /
 
Ma reggel a sofőr (oroszlán t.bányaOroszlány - Tatabánya vonalon ), mivel többen kérdezték, hOGY nem kéne-e lekapcsolni a fűtést , megnézte és még_tényleg ment ...

Nem tudom, ebben a hozzászólásban az is a "viccesség" része volt-e, hogy ilyen "helyesírással" lett megírva...
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2018
Moderátor által szerkesztve
(#) Udvari Zsombor válasza jucsaba hozzászólására (») Aug 15, 2018 1 /
 
Jézus! Hogy lehet az a sofőr ilyen "lüke" hogy nyári melegben bekapcsolt fűtéssel indul el??
(#) pucuka válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Nem kell mindjárt minősíteni. Lehet, hogy hajnalban indult el, és az ablakok meg párásak voltak. Aztán úgy maradt, bokros teendői miatt.
(#) Hp41C válasza pucuka hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Avagy jobban melegszik a motor, mit kellene és jól jön a plusz hőleadás.
(#) nagym6 válasza jucsaba hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Rossz helyen nézte a naptárt, azt hitte december van.
(#) jucsaba válasza jucsaba hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
A fűtést a padló alatti fűtőrendszerben nézte meg,szerintem TÉL óta ment , gondolom nem egyedül hajtotta a buszt ...
Nekem is van hasonló kollégám mesélhetnék ...
TÉNYLEG név nélkül , kollégákkal történt , akár szakmai malőrök , dobjunk össze valami tanuságos esetekről egy csokorral , (nem nyitnék ennek semmi külön fület ) ...
Még érdekesebb ha van fénykép .
Akit nem érdekel nyugodtan lapozzon.
Akit zavar a betűtévesztésem , elnézést buszon írok olvasok , bevallom nem azok közé tartozom akik a metrón is a tájat nézik .
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2018
(#) sany válasza jucsaba hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Nem lehet, hogy forrt esetleg a busz hűtővize? Akkor is be szokták kapcsolni a fűtést.
(#) jucsaba válasza sany hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Úgy tudom ezek külön gázoajjal mennek , nem a motor hűtővizéről , a padló alatt az első kerék után , ahogy ballagsz befelé az üléssorok közt .
Ez reggel 4 után volt , 1.járat .
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2018
(#) Gafly hozzászólása Aug 16, 2018 /
 
Ez azért mond valamit a mai oktatás színvonaláról
(#) Bakman válasza Gafly hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Mi a probléma a cikkel?
(#) Gafly válasza Bakman hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Akkor te nem olvastad az eredeti csigás logós cikket, amit azóta (ma késő délután) lecseréltek...
(#) Gafly válasza Gafly hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Mint tudjuk az internet nem felejt.
Idézet:
„Az elektromos vezető anyag – legyen ez most a legtipikusabb, egy sárgaréz drót –”

Idézet:
„Az elektronok ugyan iszonyú sebességgel pörögnek-forognak az atommagok körül, és lökdösik egymást”

Én ezt problémának érzem, de nem értek hozzá...
(#) Bakman válasza Gafly hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Elektromosan vezető anyag. Elírás lehet. Az elektronok lökdösnék egymást? Nem emlékszem ilyenre a tanulmányaimból igaz, már akkor sem érdekelt a fizika ilyen mélysége. Ettől függetlenül nincsenek bődületes marhaságok a cikkben.
(#) yulo5310 válasza Bakman hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Dehogynem lökdösik egymást,a váltóáramnál nem is áramlanak,hanem az egyik meglöki a másikat,az meg a következőt!
(#) erbe válasza Gafly hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Egyenáramnál annak a sokmillió elektronnak bizony el kell jutnia a drót egyik végétől a másikig, a másik dróton meg vissza. Egyszerű lökdösődéssel nem megy.
Az tény, hogy atomról-atomra ugrálnak, de a végén csak meg kell tenni az utat pl. egy többszáz kilométeres HVDC vezetékrendszerben. ...és nem lazsálhatnak közben.
(#) proba válasza Gafly hozzászólására (») Aug 16, 2018 / 1
 
És ha elfáradnak még lassabban mennek. A telefonom, pl ha nincs kikapcsolva sokáig, -így nem pihennek az elektronok- egészen belassul.
(#) yulo5310 válasza erbe hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Az előbb írtam,csak egyenáramnál vándorolnak az elektronok,azért is nem gazdaságos nagy távolságra vezetni. A váltóáram meg úgy működik,mint a Newton bölcső,az elektronok nem száguldoznak,hanem meglökik egymást,ezért lehet kilométerekre gazdaságosan továbbítani.
(#) sonajkniz válasza yulo5310 hozzászólására (») Aug 17, 2018 / 4
 
Ez sok mindentvmegmagyaráz!
Tehát a csigánál is lassabban mászó egymást lökdöső elekronok, mikor megszakad az áramkőr, és nem tudják meglökni az előttük lévőket, hirtelen megfordulnak, és pofán verik az őket meglökőket. Az ebből kialakult tömegverekedés adja a szikrát. Minél nagyobb volt eredetileg az áram, annál nagyobb lesz a bunyó, azaz az ív. Kellően nagy pankráció esetén már hegeszteni is lehet.
(#) yulo5310 válasza sonajkniz hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Bezony.
(#) erbe válasza yulo5310 hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Idézet:
„csak egyenáramnál vándorolnak az elektronok,azért is nem gazdaságos nagy távolságra vezetni.”

Ezt hogyan találtad ki így teljesen magadtól? Pedig azok a hülye németek a Szaharából a naperőművek áramát HVDC rendszereken akarják Európába juttatni, mert az szerintük nagyon gazdaságos. ?
Egy példa: Siemens
Keresőeredmény
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2018
(#) pucuka válasza erbe hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Nem is igazán gazdaságosságról van szó, hanem arról, hogy a hullámhosszal összemérhető távolságoknál tápvonalról kell beszélnünk. Mivel ezesetben illesztésről sz sincs, könnyen előfordulhat, hogy az állóhullámok miatt a távvezeték végén nem jön ki szinte semmi.
Ma már nem túlzottan nagy probléma a viszonylag jó hatásfokú ide - oda alakítás, használható módszer a nagytávolságú energia átvitelben. A veszteség pedig nem AC, vagy DC függő, hanem áramfüggő. Nagy teljesítmény kis áram, nagy feszültségnél kis veszteséggel vihető át, ahogy az AC -nél is.
(#) yulo5310 válasza erbe hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Ma már oké,de én még amikor tanultam,így tanították(nagyon jó jezsuita paptanárom volt)azóta eltelt 50 év,és iszonyatos a fejlődés a félvezetők terén. Nem véletlenül nyomta le az AC a DC-t
(#) pucuka válasza yulo5310 hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Nem nyomta le. Ez nem bírkózás. Az elosztói hálózat AC, a transzformátorok miatt sokkal könnyebb kezelni. De vannak esetek, (ahogy előbb írtam) mikor problémás a váltóáramú hálózat, és akkor jön a nagyfeszültségű egyenáramú távvezeték. Ezzel viszont az elosztói hálózat lenne problémás, ill drágább.
Azonkívül egy távvezetékből csak néhány (többnyire egy) van, az elosztói hálózat végpontjai pedig százmilliós nagyságrendű. Sok kicsi sokra megy.
(egyébként Tesla is jezsuita iskolába járt Károlyvárosban, ma Karlovac)
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2018
(#) yulo5310 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Én az Edison-Tesla párbajra gondoltam.
(#) Bakman válasza yulo5310 hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Annó nem látszott gazdaságos megoldás az egyenáram "transzformálására", csak a forgó motorok/generátorok. Ahhoz képest egy transzformátor sokkal egszerűbb.

Nem volt semmilyen párbaly, egyszerűen a gazdaságosság ezt hozta ki.
(#) yulo5310 válasza Bakman hozzászólására (») Aug 17, 2018 / 1
 
Nna,akkor olvass többet,Edison hülyesége,és gőgje végett legalább20.30 évet csúszott a váltakozóáram elterjedése.
(#) Bakman válasza yulo5310 hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Ebben nem volt szerepe a gazdaságos továbbításnak? Lehet, hogy Edison is belátta hibáját.
Következő: »»   775 / 962
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem