Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi akkor kiszedem. Pont erre gondoltam amikor szedtem szét, hogy legalább 20+ éves de masszív, a műanyag nem akar széttörni stb.
Igen,kiszerelhető.Be szokott égni a kapcsoló érintkezője.Vidd a boltba magaddal,mert tipusonként néhány mm. eltérés van!
Zárlatos főzőlapSziasztok!2 fázisra bekotott főzőlap zárlatos lett , eleinte nem volt ennek jele. Nem volt bekapcsolva és mégis feszultségingadozás volt tapasztalhato, vibrálo lampak (ket ledes kiegett belulrll), elektromos hibara kiallt mosogep (egy egy kisebb erteku megszakitot levert.). Aztán az egyesevel visszakapcsolgatas soran ez a fozolap szállt el bekapcsolaskor hirtelen. A 2 ledlampat ugyanolyanra csereltem Érdeklődnék, hogy a láthatoan osszeegett fazis es nullavezeto okozhatta e mindhárom fázison tapasztat feszultsegingadozast? Köszi! Zsolt
Szia!
Én nem látok összeégett fázis- és nullavezetőt, viszont látok felrobbant kék színű kondenzátort vagy varisztort az "Endela" tekercs és a tőle jobbra levő kondenzátor között. A fehér vezetéken, ami szalaggal van rögzítve ennek a robbanásnak a nyoma látható.
Valószínű a 400 v megtette hatását.
A relé melletti kék színű varisztor szétrobbant, cserélni kell. A kiforrasztása után lehet ellenőrizni van-e még zárlat? De valószínűsítem, hogy a tápegység is zárlatos lett a 400 V-tól. Üdv. M.
Érdemes lenne megnézni a nulla vezetőt, mert annak szokott a jele lenni a különböző fázisokra kötött fogyasztók egymásra hatása. Lehet hogy nem is a főzőlap volt (na jó, mostmár az) a hibás, csak elszenvedője...
Hali!
Találkoztam én is ilyennel. Ott, a NULLA vezetőt mellé kötötte a villanyszerelő. Alapjáraton volt annyi kontakt, hogy működött. Ahogy adták rá a teljesítményt a lapokra, akkor berobbant. A NULLA megszakadt, így 400V ot kapott szegény. Szerencsére a varisztor megvédett mindent, ennek cseréjével megjavult.
Ez volt a bekötése.
Még az elpukkanás elott már okozhatott ez az egesz halozaton feszultsegingadozast?
Szia. Igen, ha nem ez az ok nemtudom mi.. Computherm termosztat is kiegett, annak le is vagott a megszakitoja még a fozolap elpukkanas elott.
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2025
Nem. Egyértelműen a hálózat nulla vezetőjében van a hiba. Amíg az nincs kijavítva, ilyen durranásokra folyamatosan lehet számítani bármelyik készülékben.
Én is találkoztam hasonlóval, ott egy hibás elektromos kerékpár töltő volt a ludas. Minden vele közös konnektorban lévő kondenzátoros táppal rendelkező eszközt rábeszélt az öngyilkosságra, ő maga viszont "jól működött". A bemeneti puffer kondenzátora megszakadt, a hálózat felé kikerülő nagyfrekvencia a kondenzátoros tápos eszközöket kipusztította. Sokáig értetlenül álltam az egérriasztóban lévő szabvány tápban (470nF + zener + dioda) sokadik korommá váló később már 3 amperes dióda előtt.
Szerintem nem a főzőlap okozta a feszültségingadozást (hiszen te mondtad, hogy be sem volt kapcsolva). A baj szerintem fordítva történt, a feszültségingadozás tette tönkre a ledes lámpákat, azt jelezte a mosógép, és a túlfeszültség tette tönkre a főzőlapot, amikor bekapcsoltad.
Ahogy előttem írták, valahol a nullával lehet baj, az okozza a feszültségingadozást, és tehet még tönkre további dolgokat is, ha nem lesz kijavítva.
Sok fogyasztot járattam egyszerre az L1 és L2őn 25 amper korul fázisonként ( 3x32a van. ) Mivel a spontán eseteknél az L3mon nem volt fogyasztás, így ott semmit nem kapcsoltam azon max pár lámpa világitott.
Közvetlenül a főzőlap bekapcsolasa előtte megmértem 217-219volt volt a feszultseg a fozolap két megszakitoja L1-N és L2 -N (n a nulla sín). Amikor bekapcsoltam viszont egyből írta keves vagy túlfeszültség hibaüzenet és pár masodperc mulva elpukkant. Az N és a Ground közt 1.1 voltot mértem mielott ez a fozolapot bekapcsoltam volna de ekkor már 4-4 nagyfogyaszto ment az L1 és L2őn (L3 mon semmi). Kisfogyasztasnal 0.4 v minimum. Nem túl átgondolt teszt de kiakartam ugratni a nyulat a bokorból. Jön tapasztalt villamyszerelot is, de szerintetek létezik az hogy mindvegig az okozta a hibat hogy két fazison nagyfogyasztok mennek a harmadikon meg semmi? Nulla vezeto sertetlensege mellett. (Fél éves szerelés az egész, kötéseknél eddig semmi). A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2025
Szia!
Ha több műszerrel egyszerre nézted volna--átgondolt lenne,ez a teszt. Ez itt lényegtelen , hogy 1-2-3 fázist terheltél.Valamiért nagy a hurok ellenállásod ezen adatokból a 0,87 Ohm környéke valószinű.Az meg 25A hez sok , a 0,4Ohm alatti kellene. S ha itt van egy rossz/laza kötés? akkor ivelés szikrázás --a leirt meghibásodás teljesen valószinű. Az a N vezetős 1,1V is magas. Valamint egy külső független földeléshez kellene megnézni! Az összes csavaros kötést utána kellene húzni (régen 1 hét-1 hónap-6 hónap -1 év -2 év , mire stabil lessz ) még a WAGO-k is játszanak! Ezen kivül külső zavart is keresnék--hegesztés,gyorsvágó , bojler stb ki-be kapcsolása? Sajna igy bármikor megismétlődhet....S a Nulla vezető a leggyanusabb-nálam! A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2025
Én inkább azt próbáltam volna ki, hogy csak egy fázist terheltem volna (pl. egy sima vasalóval), a másik kettőről leválasztottam volna minden terhelést, és azokon mértem volna a feszültségeket. És ezt megcsináltam volna minden fázisra külön külön. Ha egyformán terhelünk 3 fázist, akkor a nulla vezetőn nem folyik áram, olyan mintha ott sem lenne. Két fázis egyforma terhelése esetén a harmadik feszültsége növekedhet meg. Az, hogy a védőföld és a nulla között nincs nagy feszültség, nem feltétlen mérvadó, mert az a védőföld jóságától is függ.
Nem egyforma terhelés a különböző fázisokon eltolhatja a nulla pontot, de ha a vezetékezés jó (megfelelő keresztmetszet, jól kialakított vezetékezés, biztos kötések), akkor nem nagyon. Nem ismerem az előírásokat, de egy tűzhelynek én külön áramkört alakítanék ki, a lakáselosztótól közvetlenül a tűzhelyig 5 vezetékkel, külön kismegszakítóval, külön ÁVK-val, megfelelő keresztmetszettel.
Ezt a bekötést elmagyarázná nekem valaki? Négy vezeték: föld, nulla, fázis1, fázis2? Vagy mi a csuda?
Mi a bajod vele? 2 egység van a tűzhelyben. Harmadik fázist hova kötnéd?
Tisztában van vele, hogy ez a két fázis, ez 2X230V?
Nincs ezzel semmi gond, csomó elektromos tűzhely két fázisról üzemel. Illetve megfelelő vezetékezéssel egy fázisra is be lehet kötni.
Gond nincs, csak óriási odafigyelést igényel a NULLA bekötése/rögzítése két fázisnál. Egyébként, mint ahogy történt is, nagy füst nagy korom.
A tűzhely bekötésének (be sem volt kapcsolva) mi köze az elszállt LED lámpákhoz, termosztáthoz, mosógéphez? Olvasd el a teljes történetet innen: Bővebben: Link. A tűzhely pukkanása okozat és nem ok.
Köszönöm a segítséget, a nullat a merodobozban a regisztralt villanyszerelobacsinak nem sikerult meghuzni , kettobol egyik csavart sem.
Nahát, - így van aki állja a cechet. Minden hozzászóló ilyesmire gondolt. Valahol sántít a nulla.
Az elmenő az óra után, de jobb a fővezetéki sorolókat cserelni mindenhol, a csavarok elnyalva, bizonytalanság van..
Nem tudom, lassan már két egyforma csavarral sem lehet találkozni. Igazán bevezethetnék, mit némely nem szervízben javíthatónak tervezett szerkezetben, hogy egy szerelvényen belül is legalább háromféle csavarfej legyen. Egy csak zöldsárga, egy fekete, meg egy csak kék vezetékhez használható, adott szerelvény évjáratához igazított típusú csavarhúzóval legyen meghúzható. ( fontos, nagyon hasonlítsanak egymáshoz..) Az is tetszik, villanyszerelő készletnek árult szetek pont semmilyen csavarhoz nem alkalmasak. ( vagy én vagyok a béna... tudom nem barkácsboltban kell venni...)
Az öreg csavarvehajtóval szétnyírta utána már hiába kínlódott a csavarhúzóval
|
Bejelentkezés
Hirdetés |