Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   73 / 111
(#) elektroncso válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 12, 2018 /
 
Egy szóval sem mondtam, hogy nem. Tényleg tanítani kéne, bár vannak olyanok akiknek teljesen mindegy, úgyis a saját feje után megy.
De tanítani szerintem nem az általános iskola felsőbb évfolyamaiban kéne, hanem 2.-4. évfolyam között, akkor még "játék a tanulás", felsőbb években már kényszer és kötelezettség, akkor már nincs foganatja.
(#) Frankye válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 1
 
Ennél sokkal korábban el kell/el lehet kezdeni a gyerekek nevelését a közlekedés-tudatosságra. Már óvodás korban lehet nekik magyarázni, hogy ha piros a lámpa, akkor se lépünk le a járdáról, ha látjuk, hogy nem jön semmi. Hogy ha nincs járda, az út szélén ballagunk. Hogy sötétben/ködben még városon belül is felvesszük a kukásmellényt. Hogy a biciklivel hogyan haladunk: egy sorban, egymás mögött, nem egymás mellett. És hadd ne soroljam. De a legfőbb tanítás az, ha magunk is szabálykövetően közlekedünk, mert a gyereknek az marad meg a buksijában, amit a szülőktől/nagyszülőktől, horribile dictu: a felnőttektől lát. Sajnos egy ovisnak már a kisiskolás is "felnőtt", tehát az Ő (adott esetben rossz) példája is "beég". Tehát már egészen kicsi korban el lehet és el is kell kezdeni a gyerek nevelését. Amelyik kicsi korában szabálykövetést látott, az felnőtt fejjel is inkább szabálykövetővé válik, amelyik gyerek pedig azt tapasztalta, hogy "az a szabálysértés, amit a rendőr látott", az felnőtt fejjel ugyan így fog gondolkodni és persze közlekedni is!
(#) lazsi válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Idézet:
„Sajnos a biciklis gyalogos kressz tudás nélkül közlekedhet bárhol a forgalomban...”

Tudomásom szerint a következők érvényben vannak:
- Közúti közlekedésben az vehet részt, aki ismeri és betartja a rá vonatkozó szabályokat
- A szabályok nem ismerete nem mentesít
Vagyis amikor egy biciklis felszáll a biciklijére kapun kívül, onnantól kezdve minden rá vonatkozó kresz-szabály érvényes rá.
Csak éppen a rendőrök nagyívben... Pedig tőlük is rengeteg pénzt be lehetne szedni, és még csak drága berendezéseket sem kellene venni, csak kiállítani néhány rendőrt a jellemző helyekre. Mondjuk, ahol van kerékpárút és ehelyett mégis az úttesten (vagy a járdán) mennek... Vagy átmennek a piroson... És akkor még nem is beszéltünk a kötelezően előírt felszerelésekről...

Idézet:
„Azért egy gyalogos kressz vizsga elég érdekes volna.”

Vagy 20 éve apámat megbüntette egy rendőr, mert gyalogosként nem az aluljárón ment, hanem az úttesten. (Ja, mindez Kőbánya Városközpont, napközben. Ott és akkor alig volt forgalom, 20 éve ott lakott, ismerte a lámpák ciklusait, tudta, hogy az átkelése biztonságos, nem úgy, mint az aluljáró...)
(#) nagym6 válasza lazsi hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 2
 
Nálunk a gyalogosok 99 %-a az úttesten megy, pár méterre ott a betonjárda az út mellett. Gyakori a rendőrjárőr kocsival, nagy nehezen kerülgetik az úton haladó gyalogostömeget, még egynek sem szóltak.
Ha esőben vizes úton autó lefröcsköli az úttesten haladó gyalogost, akkor a gyalogos fenyegeti az autóst mert lefröcskölte, miért nem lassított. Emberek jó részének egyszerűen nincs annyi esze, hogy tenne annyit vizes úton le nem fröcskölése érdekében, hogy a járdán menne, ami mellesleg a szabályos, hanem még ő fenyegetőzik.
Hát így állunk itt nálunk.
(#) gyuszo válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
A betonjárda sok helyen alkalmatlan a gyalogos közlekedésre, mert benőtte a gaz, a bokrok és a faágak.
(#) SALáta válasza lazsi hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Van videó is róla. Alap nélkül a fűre szórt aszfalt az a bicikliút... Na most egy országúti kerékpáros ha jobb az országút nem fog felhajtani a földútra emlékeztető kerékpárúrta. Van olyan kerékpárút rész ahol a gumim 90% át már otthagytam. Azért mert idióta, mindenféle közlekedésre alkalmatlan embertársunk mobilozik, így index nélkül kanyarodik le a kereszteződésben. Nálam havi 3-4 alkalom a satufék. Dacára minden szabálynak, lámpának, már alapból úgy közelítem meg az átkelőt hogy nincs elsőbbségem. Ennek ellenére is gyakori a jelenség. Nagyon szigorúan büntetném a járművezetők telefonálását. Igen, kerékpárosokét is! Tegnap voltam Eger-Felsőtárkány vonalon, kerékpárral. Nagy gond a gyerekek kivitele a kerékpárútra, mindenféle tanítás és tudás nélkül. Én vagyok 110 kg, tudok 30-40 el is tekerni ha kell, ilyenkor sétára lassítok, és van hogy meg is kell állni. Nem gond, ugyancsak országúti kerékpárosnál már nagyobb lehet a probléma.
Beszélgetnek egymás mellett haladva a kerékpárúton az egyszerű túrázók, nem gond de ha szembe forgalom van húzódjon már a sávjába. Legnagyobb problémát a figyelmetlenség okozza, az hogy a turisták az egei "vizi" biciklis úton családostól gyalogolnak elfoglalva a teljes szélességét, az csak hab a tortán. Ha csengetsz még meg is haragudnak, vagy össze-vissza ugrálnak.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
(#) FIGIRI válasza SALáta hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 1
 
Mikor tanulni kezdtem a kreszt, az oktatónk azzal kezdte, hogy:
Idézet:
„Ne felejtsêk sose: elsőbbsége annak van, akinek megadják.”
Ezt minden óra elejên elmondta. A kresz oktatást már ovodában el kellene kezdeni játékos formában...
(#) sonajkniz válasza FIGIRI hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Mélyen igaza volt az oktatódnak.
Még csak annyit tennék hozzá, hogy szép az a sírfelirat, hogy
"Pedig nekem volt elsőbbségem!"
de én nem vágyom rá.
(#) pucuka válasza FIGIRI hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 1
 
Nem (csak) a kreszt kéne oktatni az ovodában, hanem erősíteni az egészséges életösztönt. Egy falusi gyerek nem megy neki egy állatnak se, mert tudja nincs esélye. Egy gyereknek tudnia kell, ha látja, hogy jön egy autó félreáll, vagy egyáltalán nem megyek oda, ahol az autók szoktak járni. Ha át akarok menni az úton, esetleg megvárhatom, míg átengednek. Ha sínt látok, feltételezem, hogy azon jönni fog valami, és jól körülnézek, mielőtt átmegyek. Ma is olvasom a MÁV infót, vasárnap négy embert ütött el a vonat. Nem a vonat jött le a sínről elütni a fazont.
A sok oktatás csak arra jó, hogy fejébe véssék a kölöknek, hogy mihez van joga, és ez hamis biztonságot ad. A hozzá tartozó kötelességet meg hamar elfelejti.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
(#) kowi válasza Triger hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
El tudom engedni... Mond meg melyikbe fér bele? De azt nem tudom elengedni hogy akinek "neve" van bármilyet nyithat. Pl. Elektromos auto töltés. Na arra tudnék kapásból 3at ajánlani. Az enyémre miért nem érkezett ajánlás? Mert nincs? De senkit nem akarok megbántani egy indoklás jól esne...
(#) Triger válasza kowi hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Nézd, maximálisan igazad van. Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy már elnézést, de hiába höbörögsz, egzakt választ valószínűleg nem fogsz kapni. Egyrészt uborkaszezon van, a modik is nyaralnak, másrészt úgy gondolom, hogy ha egy modi kitörölte a témád, az onnantól sírba van téve. Egy másik modi nem fogja kérdőre vonni, Topi meg nem bogarássza végig. Hogy megnyugtassalak egy másik kolléga is ezen kesergett. Neki a következőket tanácsoltam, persze ez csak kútfőből:

Sajnos csak ötletelni tudok, mert manapsàg sajnos a topik beolvasztás a divat, talán azért mert a keresőt valahogy évek óta nem sikerült rendbe rakni. A kezdetekkor minden egyes topiknyitásnak örültek, mert így lett látványos az oldal fejlődése, mostanra viszont igyekeznek mindent beolvasztani, gondolom szerver és egyéb takarékossági okokból.

- Topiknyitáskor kéne jelezned a moderátorok felé, hogy ne olvasszák be.
- Próbálj szinte kis cikket irni a tunerről, esetleg képekkel, kapcsolási rajzokkal.
- Kéne gyűjtened pár emberkét, akik otthon vannak a témàban, hogy nyitáskor sok hozzászólás legyen.
- Próbáld péntek (késő) estére időzíteni, úgy vettem észre akkor és hétvégén jobban alaszanak a modik.
- Esetleg irsz egy cikket (azt szeretik) és nyitsz neki egy topikot, hogy abban lehet eszmét cserélni.

Sajnos nem könnyű ügy, ha ránézel az új topikokra százból egy ha megmarad önállónak.
(#) Gafly válasza Triger hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Idézet:
„Sajnos nem könnyű ügy, ha ránézel az új topikokra százból egy ha megmarad önállónak.”

Ami ugye nem véletlen, tekintve hogy eléggé megszokott dolog beregisztrálni, kérdezni valamit és eltűnni.
Az is eléggé tipikus, hogy a topic indító kérdezni sem tud (gyaníthatóan akkor a választ sem tudja értelmezni)...
Magyarul sem tud (még ékezetei sincsenek).
Ha valaki nem tudja használni a keresőt (és szövegértési gondjai vannak), akkor ezen mennyiben segít a korlátlan nyitogatási lehetőség? Most őszintén?
Szerencsére nekem felmentésem van, mert nem értek hozzá
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
(#) Triger válasza Gafly hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Neked is igazad van ezekben a dolgokban, de azért gondolom nem nagy kunszt a búzát elválasztani az ocsútól.
Jelen esetben Kowi 10 éve koptatja itt a sorokat, közel 800 hozzászólással.
Az általad említett esetek vajon melyike vonatkozik rá, szerinted? Rádásul PID szabàlyozás témakörben, ami azért lássuk be, nem a Bedöglött a nagymama villamos ágymelegítője, most mi legyen? téma. Szóval hozzáállás és odafigyelés kérdése is ez a dolog.
(#) Gafly válasza Triger hozzászólására (») Aug 13, 2018 1 /
 
Kowi-ra mondtam én bármi bántót?
Idézet:
„de azért gondolom nem nagy kunszt a búzát elválasztani az ocsútól.”

Idézet:
„Szóval hozzáállás és odafigyelés kérdése is ez a dolog.”

Majdnem mondtam, hogy lehet jelentkezni moderátornak
(#) Triger válasza Gafly hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Nem mondtál, csak a hozzászólásod reakció volt a témakörre.
Óh, megtisztelő gondolat, de nem vagyok én arra érdemes. Vannak akik sokkal érdemesebbek. Másrészt nem hiszem, hogy ez csak úgy jelentkezés alapján megy.
(#) Gafly válasza Triger hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Idézet:
„Másrészt nem hiszem, hogy ez csak úgy jelentkezés alapján megy”

Nem tudom hogyan megy, én soha nem jelentkeztem, és nem is kértek rá.
Személyesen ismerek néhány moderátort (ezért jó eljárni találkozókra ).
Annyira nem nagy buli "mindent megmondó isten királynak lenni" (állítólag) .
De nem értek hozzá (meg "savanyú a szőlő", természetesen ).
(#) Triger válasza Gafly hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 2
 
Köszönöm az információkat, de nincs ilyen ambicióm.
Hogy találkozhattál velük, mikor azt se tudni kik ők? Annyira amúgy nem érdekel, hogy ezért menjek találkozókra.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
(#) Gafly válasza Triger hozzászólására (») Aug 13, 2018 1 / 2
 
Idézet:
„Hogy találkozhattál velük, mikor azt se tudni kik ők?”

Mindég ott állnak a bejáratnál, és csúnyán néznek
Aki pedig minimum egy fejjel magasabb és 50 kilóval nehezebb, azt meg el se lehet véteni
Idézet:
„Annyira amúgy nem érdekel, hogy ezért menjek találkozókra.”

Te döntésed. Pedig sok jó embert meg lehet ismerni, stb...
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
(#) bbb válasza Gafly hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 4
 
Idézet:
„Annyira nem nagy buli "mindent megmondó isten királynak lenni" (állítólag)”

Nem az. Voltam én eleget moderátor más oldalon ahhoz, hogy ezt bátran kijelentsem. Ha rendet raksz (kirakod mindkét felet pártatlanul), akkor az a baj, ha nem, akkor meg az. Ha csak finoman figyelmeztetsz, akkor nem vagy elég véres szájú, ha meg törölsz, akkor meg mocskos törlőgép vagy.
Nekem volt olyan eset, mikor másik moderátort kellett figyelmeztetnem - majd végül moderálnom, mert nem bírt magával és ment az anyázás a részéről is. Ekkor volt az egyik betelt a pohár pillanatom, hiszen moderátorként bizony etalonnak kell lenni! Ha hibát vétesz, akkor beindulnak a szálka és gerenda művek, ahogy tanult kollégám szokta mondani, s kő keményen megkapod a bezzeg te is csinálod, akkor én miért ne dolgot a képedbe. Emellett a moderátort nem lehet szeretni, azt hivatalból kell utálni. Sajnos még nincs olyan automata, ami képes lenne ezt a feladatot ellátni helyettünk emberek helyett, így van, akire ráhárul ez a hálátlan feladat.

És most elárulom, rengeteg moderálási kérelmet küldtem már itt az oldalon az általam gyengének ítélt szabályok miatt, mert sajnos itt nincs bevezetve olyan, ami megakadályozná a frissen regisztráltak topiknyitását. Rengeteg olyan van, kinek a regisztrációján meg se száradt a tinta, már nyitja az új topikot, amiből már persze létezik akár majdnem ugyan olyan címmel is. S akár háromszor-négyszer is képes megnyitni, mert neki annyira fontos, de annyi már nincs a fejében, hogy esetleg beírja akár a sajátjaként megnyitni kívánt címet a keresőbe...

Már régen nyitottam új topikot, de úgy emlékszem rögtön ahogy a címét elkezdte írni az ember, feldobott pár olyan topikot a rendszer, amiben akár el is férhetne a kulcsszavak alapján - ez megvan még?

Részemről azt a szigorított rendszert bevezetném itt is, hogy mindaddig nem nyithat valaki új témát, míg nincs legalább 10, a moderátorok által elfogadott hozzászólása - s igen, az első 10 hozzászólás addig meg se jelenhessen, míg nem fogadják el a moderátorok.

A regisztrációt pedig egy, a fórum szabályzatából összeállított kérdéssor kitöltéséhez kötném, amit minden évben megismételtetnék a már regisztrált felhasználókkal is (ismétlés nélküli ilyen jellegű regisztráció a fiatbravo.hu oldalon lett bevezetve egy troll ténykedése után).
(#) Gafly válasza bbb hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Szép szösszenet volt.
Csak azért szólok hozzá, hogy nehogy a Tiéd legyen az utolsó hozzászólás (mert érdemben ehhez nem igazán tudnék sokat hozzátenni).
(#) SALáta válasza Petyaa hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 1
 
Az a baj hogy hiába figyeled az autóst, van aki annyira sötét hogy nem találod ki mit csinál. Megall a pirosnál, én vele szembe. Nem teszi ki ám az indexet, előre nem mehet csak jobbra vagy balra. Merre fog menni? Passz. Én megyek, ő is. Aztán fél úton járok kiteszi az indexet, felém. Aztan a gazba lép hogy átérjen előttem. Igen, volt piroson átmenésem is, mert indexet a tejbetöj az utolsó pillanatban teszi ki, azon vagyok megálljak. Megállok, elindulok. Már a felénél sárga, mire átérek zöld. Az oldalamnál meg már a motort bőgeti a tejbetök 2. Ugyaz ez az egri belvárosban, megáll a gyalogosnak/biciklisnek (nem is szabalyos hajtva!) az autós. A baj, ugyan az az autós. A távolság a két átkelő közt 2 km. Telefonaló autós büntetése legyen egy kötelező 10 óra vezetés 30 napon belül, 90 napon belül 24 óra közmunka. Ugyan ez biciklisnek 10 óra kerékpáros oktatás!!!! 30 napon belül, 24 óra közmunka. Gyalogosnak 24 óra közmunka. Valahogy a pénzzel megvehetőség fel se merüljön. Mondom ez csak telefonálásra.
(#) Triger válasza Gafly hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Idézet:
„Mindég ott állnak a bejáratnál, és csúnyán néznek
Aki pedig minimum egy fejjel magasabb és 50 kilóval nehezebb, azt meg el se lehet véteni”

Egyre jobban meghozod a kedvem.
Amúgy biztos, hogy te jó helyen és találkozókon veszel részt?
(#) Frankye válasza Triger hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Igen, biztos. Két moderátor is van, aki legalább egy fejjel kiemelkedik a tömegből (Topi és jómagam sem a "konfekció méret" kategóriába tartozunk), és a magam nevében mondhatom, hogy a tagok zömére simán ráverem az 50 kg pluszt...
(#) Triger válasza Frankye hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Tehát megfelelő testmagasság és csúnya nézés kell a moderátorsághoz.
Vad buli lehet egy ilyen találkozó, már látom.
(#) granpa válasza Triger hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Én azért ismertem/ismerek néhány kisebbet is, de lényeg a szigor (lenne), és az idő. A moderátorok munka, család mellett végzik a "társadalmi munkát", ezért néha úgy tűnik,mintha nem is lennének. Ezért kell a kirívó/notórius esetekről értesíteni őket. Aztán majd ők elbírálják a cselekmény súlyosságát, és döntenek.
Sajnos a jó találkozó most elmarad, pedig ott kiderül, hogy a moderátor sem (mindig) eszik embert. Sőt kimondottan jó fejek.
(#) zolika60 válasza granpa hozzászólására (») Aug 14, 2018 / 1
 
A sokat szidott köbzoli távozása óta a moderáció elég esetleges.
(#) SzervízMacska válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Én sajnálom...
(#) Triger válasza granpa hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Számomra kicsit fura ez a "névtelenségbe" burkolózás, megmondom öszintén. Megértem, hogy az esetleges atrocitások elkerülése érdekébe van ez, nem hiányzik a moderátori munka mellè a höbörgők leszerelése, de szerintem hatásosabb lenne, ha mindenki tudná kik ők. Miért van az, hogy míg van akik számára ez vállalható, mások számára nem. Természetesen költői a kérdés.
(#) granpa válasza Triger hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Mondjuk, -úgy havonta-, be kellene írni, kik a moderátorok. A gyengébbek kedvéért. Ugyanis itt volt a fórumban (persze régebben), hogy kik a moderátorok. Sőt nemrég (1-2 éve) néhány új moderátort üdvözölhettünk itt, mivel ilyen-olyan okokból megfogyatkoztak.
Az ügyeletes moderátor rovat, a "köpködés" miatt szűnt meg, mivel néhányan nem akarták tudomásul venni a fórum szabályait. Szerencsére ezek (részben) kikoptak, vagy idomultak.
(#) Triger válasza granpa hozzászólására (») Aug 14, 2018 / 1
 
Példának okáért a moderátori hozzászólást ugyanúgy lehetséges alászignàlni.
Az úgyis csak egy nicknév, senki nem tudja, hogy ő valójàban XY, de mégis jobban tisztelve lennének és hatàsosabb lenne, ha feltűnnek egy topikban. Régen pl. Köbzoli, Norberto, stb. mostanság Frankye, Sebi, Topi miért tudjàk névvel vállalni? Nem hiszem, hogy ezáltal sokkal több köpködésbe van részük, sőt.
De mindegy is, érzem én, hogy a helyi "öregek" részéről ugyis csak a mundér becsületének védése lehetséges, én pedig ettől még nyugodtan alszom.
Következő: »»   73 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem