Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Szia
Melegviz a fűtés felé nem megy,üzem közben semmi hibajel nincs. A lámpák normálisan mutatják a hőfokot, Felfűt kikapcsol normális üzemben csak többször egymás utan és a harmadik ember már nem tud zuhanyozni mert nem elég meleg a víz.
Merlingerinnél a pont, de köszönök minden segítséget. Egy relé volt az alaplapon. Ma is volt egy gázszerelő, de nem sikerült rájönni a hibára - Ő is pressostátra gyanakodott, de két óra után ugyanott voltunk, mint előtte. Tehát a hiba az volt, hogy a kazán elinduláskor bekapcsolta a ventilátort, gyújtott, de rögtön le is kapcsolódott a ventillátor, majd kezdődött minden elölről. A láng csak néha lobbant fel, de azonnal el is aludt. Mikor elment a szerelő, elkezdtem a reléket vizsgálni, egy kicsit megkopogtattam az egyiket, kis füst felszállt az alaplap alól és azonnal elindult a kazán. Hagytam felfűteni a házat,
![]() ![]()
Szia!
Cseréld mindet. A kis bistabil nehezen beszerezhető, ebay, vagy tme. De ha óvatosan szétszeded, picit kipucolva pár hetet kihúz kis szerencsével.
Ha 48v-os akkor conrad-nál néha kapható.
És a készülék akkor is fűt, de mégsem tud elég meleg vizet készíteni?
Netán megáll és nem készít melegvizet azért hül ki? Roland
Üdv! Ha jól értem mikor meleg vizet készít( 60 literes tartály van benne), akkor nem folyamatosan ég a láng, hanem ki-be kapcsolgat. és egy idő után nincs melegvíz. Vízköves a hőcserélő a tartályban. ( Ilyen van nekünk is) A gázszerelő savazást mondott, de én ebben nem hiszek. Kivettem a tartályt, alul négy csövet kell lekötni, elöl a kiegyenlítő tartályt, hőérzékelő csatlakozót lehúzni, alul azt hiszem egy csavar fogja még a fal felől és a rozsdamentes tartály kivehető kicsit megemelve ( hőszigetelő burkolattal együtt). Szét kell szedni, az alaplapot alul fogja vagy 12 csavar. kivéve a belső höcserélő csőspirál tisztítható. Nekem szinte kézzel lejött róla a vízkő, fémtisztára ki lehet pucolni. Utána vissza és pár évig ujra jó.
Üdv!Ez a hibajelenség,megfogom csinálni.Köszönöm a segítséget.
Semmi speciális szerszám nem kell, csak csavarhúzó, villáskulcsok. A burkolatokat le kell venni elöl, alul és bal oldalt. Alul a négy cső ( hideg víz be, meleg ki, keringetett víz csövei) lekötése kicsit szűk helyen vannak, de megoldható. A radiátorok előre és visszatérő csapjait zárd le a kazán alatt, így a rendszerből nem meg el a víz, csak a kazánból. Én a tömítéseket sem cseréltem, padig már kétszer szétszedtem, idén lesz 10 éves. Egyúttal a kiegyenlítő tartályban ellenőrizd a nyomást (leszerelve) Fenn autópumpával tudsz nyomni bele, 1-1,5 bár kell. Én a szivattyú tetején lévő automata légtelenítőt is kitisztítottam legutóbb. Kihajtható a szivattyú házából. Alul a szűrőt is megnézheted. Összeszerelés után ne nyisd ki a fűtés csapjait, engedj rá vizet, figyelve a nyomásmérőt, csak nyári állásban járasd. Ahogy légtelenít, engedj utána vizet, másfél bárig engedheted. Úgyis hallani, míg levegős. A végén kinyithatod a csapokat, és mehet téli állásban. Először pár órát rá kell szánni, nekem másodszorra már hamarabb megvolt.
A tartály oldalában lévő hőérzékelőre vigyázz, nehogy letörjön. jobb kivenni tisztítás előtt. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2017
Sziasztok,
a presszosztáthoz vezető csöveknek tisztának és páramentesnek kell lennie,mert az is be tud kavarni.
Valóban ez lehet hiba, de a csőkígyó belseje is fontos, hogy tiszta legyen.
Az jobban szokott koszolódni, ha régi radiátoros a rendszer. De lehet az is, hogy nincs kicsi láng, nem tud visszaszabályozni a készülék, lekapcsolja a gázlángot, majd vár 1 percet mielött visszagyújtana. Roland
A tágulási tartállyal vigyázni kell! Nem helyes a leírt adat!!!
Fűtési rendszer tágulási tartály levegő oldali nyomása 0,8-1,1bar MAX Melegvíz rendszer tágulási tartály levegő oldali nyomása 2-3bar MAX (a bejővő víz nyomásának maximum 60%-a) Roland
Ez így van.
Ha párás vizes a belseje idővel tönkreteszi a pressostát-ot.
És képes a kazán működését megzavarni.
Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 240fi gázkazánunk amelyről csak a fűtés megy. Az utóbbi időben előjött egy olyan problémája hogy amikor bekapcsol és elkezdi felfűteni a vizet a fűtéshez akkor amíg eléri az előre beállított vízhőfokot 2x-3x-4x újraindul a kazán. Amikor eléri a beállított vízhőfokot akkor megszűnik az újraindulás és szépen tartja a vízhőfokot és felfűti a lakást. Ezután szépen lekapcsol és amikor újra bekapcsol fűteni akkor megint csinálja ugyanezt. Már próbálkoztunk azzal is hogy a láng magasságot lejjebb veszem és akkor is ugyanez a hiba. Mi lehet a hiba, illetve mivel lehetne megoldani? Kérlek aki tud segítsen mert idegesítő hogy állandóan újraindul és nem tudom hogy okoz-e valami komolyabb problémát.
Idézet: „ziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 240fi” A hiba nagy valószínűleg láng érzékelési probléma. A lángőr elektróda helytelenül éll nel ér át a lángon vagy túl messze van tőle. Esetleg pressostát hiba, vagy venturi cső deformálódott. Hidegen úgy érzékeli, hogy megáll a ventillátor ezért előrről kezdi a gyújtást. Roland
Szia,
a presszosztáton lévő mikrokapcsoló ellenállását ellenőrizd le. Nekem a westen starmasternél ez csinált hasonló problémát. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2017
Sziasztok!Már többször sikerült a segítségettel az energi FI240 kazánomat megjavítani most az lenne a kérdésem,hogy lehet megnézni a kiegyenlítőtartályba a nyomást.A másik kérdésem az lenne mostanában bekapcsoláskor nagy hangja van a kazánnak.Átnéztem a burkolatokat semmi nem zörög.Olyan pedig mintha a lemez burkolat erősítené fel a hangot.Debrecen közelébe valami jó szerelőt nem tud valaki már 12 éves de még szerelő nem látta.Én takarítom minden évben.Köszönöm!
Tágulást tartályt 0bar rendszernyomásnál kell ellenőrizni egyszerű autó guminyomás mérővel.
0,8-1,1bar a megfelelő nyomás a tartályban. Ha állandó zörgése van akkor lehet hogy a ventillátor lapátok tisztításkor kimaradtak a sorból. A rárakódott kosz miatt rázkódik ami elöbb-utóbb szétveri saját magát is. Karbantarás a következők szükséges: - Égőtálca csöveinek vízzel való kimosása - Hőcserélő alsó és felső részének tisztítása ecset/kefe és ha szükséges kiszereléssel kimosva vagy levegővel kifújva hogy a lamellák között se maradjon semmi. - ventillátor kiszerelése után vízzel a lapátot kimosni a kosztól VÍZ NE ÉRJEN ELEKTROMOS RÉSZT! - Gyújtó elektróda beállítása, hogy az égőcső közepére szikrázzon. - Lángőr beállítása, hogy a lángon átérjen keresztbe. - Lángőr/gyújtó elektróda helyes magasság beállítása az egőtől 3-5mm - Tágulási tartály megfelelő nyomás érték ellenörzése 0,8-1,1 bár 0bár rendszer nyomás mellett. Roland
Köszi szépen a segítséget, a lángőrt már ellenőriztem és nem az okozza, mert szépen átér a lángon és vörösen izzik. Valószínűleg valamilyen pressostát hiba lesz. Egyébként merre felé találom a pressostátot pontosan a kazánban?
A kazán tetejében szilikon csővel csatlakozik a ventillátorhoz.
Roland
Sürgős segítségre lenne szükségem. Westen 24i boiler gázkazánomban 2 óránként úgy leesik a nyomás, hogy kikapcsol. Elég macerás egész éjjel 2 óránként feltölteni, hogy legyen fűtés. A rendszer sehol sem engedi a vizet. A tágulási tartály nyomása jó. Egy vödörbe vezettem a biztonsági szelep kifolyóját, abban egyszer sem volt víz. A köröket egyesével elzártam, teljesen minden melyik megy, a nyomás mindig eltűnik. Légtelenítés megvolt. A hőcserélőn sem láttam víz nyomait. Egyik kicsit már kivan a család....-20-ban nem lenne jó fűtés nélkül maradni. Most mint az őskorban valaki mindig otthon van, hogy őrizze a tüzet. A szerelő csak széttárta a kezét. Valakinek valami ötlet?
A víznyomás kizárólag tömítetlenség miatt lép fel. Ennek a helyét kell behatárolni. Első körben le kellene választani a kazánt a fűtőrendszerről, és úgy nyomás próbázni külön. Ekkor kiderülne hol a gond.
Szia.
A tágulási tartály levegő oldali nyomása ment el. Ha: hideg rendszer esetén alacsony a nyomás mikor elkezd fűteni felmegy a nyomás magasra. A készülékben a hátuljában a fal felöl van a tágulási tartály amiben 0,8-1bar levegő nyomásnak kell lennie abban az esetben ha a fűtési rendszer nyomása 0bar. Ha nem ennyi pontosan fel kell pumpálni autó pumpával miközben a fűtési rendszerből folyamatosan kell leengedni a keletkező nyomást. Ha a fűtési rendszerben nyomás van nem lehet a tágulási tartály nyomását megfelelően beállítani. A tartály alacsony és a magas nyomása is rossz. Roland
Üdv !
Segítséget szeretnék kérni:Wewsten Boyler 240Fi kazánomnál a köv.probléma jelenkezett:Bekapccsolom a termosztátot,a vevő világít,veszi a jelet,a kazán bekapcsol felfűti a vizet 70 °C ig ,majd kikapcsol,elalszik a fűtést jelző zöld led is,ezután már nem kapcsol vissza a fűtés ,hiába megy le 30 C-ra a víz hőfoka,pedig a termosztát vevőjén ott a kérés a fűtésre,ami be is megy a kazánba.Ezután ha a termosztáton lehúzom a hőmérsékletet,majd vissza felemelem ,a kazán újra bekapcsol,majd 70C-nál újra leáll. A szerelő egy hőmérséklet érzékelőt cserélt,de minden maradt a régi.Ezután savazás,majd a panelen JV24S-KT relé csere (ez elég jól be volt égve). Egy napig a kazán tökéletesen működött,majd minden a régi,csak a termosztát újraindításával indul a kazán.A háztartási melegvíz oldal tökéletesen működik. Teljesen tanácstalanok vagyunk. Mi lehet a probléma?
Üdv
A kazán milyen hibára megy el? Mit jelez ki? A termosztát biztos, hogy jól működik? A kazán is állandóan érzékeli és ki is jelzi, hogy fűtési igény van? Roland
Szia!
Köszi,hogy válaszoltál,eddig nem voltam gépnél. Felhúzom a termosztátot a kívánt hőfokra,ekkor beindul a kazán,majd felmegy 70-80 fokig ,ekkor ugye leáll a láng,a keringetés és a ventillátor megy,a zöld led a kazánon világít a fűtés jelénél. Ezután ugye sorban alszanak el a hőfokjelző piros ledek,visszamegy a hőfok kb.60-ig,ekkor a láng újra begyullad,ismét felmegy 70-80 ig, majd ezt megcsinálja max még 2-szer ,visszamegy a hőfok kb.60-ra ,ekkor leáll a láng,kialszik a zöld led a kazán fűtésjelénél ,majd leáll a ventillátor is,a kazánon kialszanak a piros ledek,a víz lehül ,pedig a fali termosztáton még ott a fűtési igény,még nem érte el a beállított hőfokot a helyiség. A termosztát jól működik,a termosztáton világít a piros led,hogy ott a fűtési igény,szerelő kimérte a kazán megkapja a jelet. A kazán nem indul be a fűtési igény ellenére. Ekkor a fali termosztáton lehúzom a hőfokot,hogy az kikapcsoljon.Kb.1 perc múlva újra felhúzom a fali termosztáton a hőfokot,a kazán ekkor újra megkapja a jelet,az beindul és ez így ismétlődik nem periodikusan,van amikor már az első felfűtés után kikapcsol a kazán,tehát a termosztátot állandóan kapcsolgatnom kell,hogy működjön a fűtés. Egy különálló relé (JV24S-KT) volt beégve a panelon,talán ami a ventillátort indítja,ez lett kicserélve.Utána 24 óráig kifogástalanul működött,majd újra kezdte előről a kikapcsolgatási folyamatot. Már egyre kevesebb ideig működik.A használati víz viszont tökéletesen működik. Nem tudjuk,hogy ez panel hiba lehet-e,vagy mi okozza,valami érzékelő átvágja a kazánt? Köszi A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2017
Hi!
A szoba thermosztátod nem elemes táplálású esetleg? Ha igen, akkor próbálj meg cserélni benne elemet, a jól látható kijelzéstől független. Üdv. M.
Üdv !
Új elem van benne,a kazánba bemegy a jel ,mindenképp a kazánnál van gond . Köszi!
Szia! Azt meg tudnád mondani, hogy melyik érzékelőt cserélte a szerelő? Az egyik az kívül van rácsavarozva az előremenő csövön a másik az bele van csavarva menetesen (piros vezetékek csatlakoznak rá). Az előbbi a biztonsági az utóbbi a fűtési hőfokérzékelő. A fűtési hőfokállító potenciométer állítására sem reagál semmit a készülék? Talán a fűtési NTC vagy a potméter ami említésre méltó lehet meghibásodás szempontjából, panel kiszerelés nélkül. Azt lenne fontos megfigyelni, hogy a ledek mit mutatnak amikor elromlik a készülék. Az is lehet, hogy nem is periféria hiba okozza ezt, hanem valamelyik alkatrész értékcsökkenése a panelen (pl.: kondenzátoré).
![]()
Szia
Csinálj az elektromos panelról fényképet. Bejelölöm a cserélendő alkatrészeket. Mérés nélkül javaslom mind kicserélni 1000-2000ft hely és bolt függő. Ilyen hiba lehet a teljesítmény ellenállás forrasztási hibája de akár maga az ellenállás hibája is ami igen pici az esély. Nagy valószínűséggel bemelegedés után leesik a panel üzemi feszültsége és nem képe indítani. Egy próbát szerintem megér. Roland |
Bejelentkezés
Hirdetés |