Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   287 / 287
(#) Doky586 válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 24, 2022 /
 
Igen sikerült. Mert nekem is volt hasonló töltőm. Üresen mérve 20V-ot mértem rajta. Az aksi feszültsége pedig pedig feltöltés után gyorsulva kezd növekedni, tehát lehet hogy egyik mérésedkor még bőven 14V alatt van aztán mire visszamész már olyan mint egy magárahagyott teaforraló...

A trafó a teljesítményével limitál és valószínű erősen melegszik is, a hideg környezetet kedveli. (enyém is akkor ment tönkre amikor meleg szobában melegben állt lemerült aksira kötöttem, kint a fagyban álló nem induló autókhoz lett ez tervezve)
(#) pucuka válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 24, 2022 / 1
 
De komolyan, nézd meg alaposabban. Ha az EI magot egyoldalasan rakják össze, azt nem lehet légrés nélkül összerakni, és biztos nem a trehányság miatt rakták így össze. (ha megnézel egy trafós dugasztápot, azt váltakozva rakják össze, holott ezesetben igazán indokolt lenne a költségcsökkentés)
Az a légrés, ami számít az a E középső szára, és az I pakett között van. A hegesztés pedig a külső oldalon, ebből a szempontból érdektelen. azt is megfigyelheted, hogy a középső oszlopon van egy műanyag lemez, ami végigmegy a középső száron, és csökkanti a búgást, mert csillapítja a középső szár szabadon álló végeit.
Az ilyen "szóró trafóval" ellátott töltő nagyon régóta ismert, édesapám töltője is ilyen volt a '60 -as években.
(#) Kinka István válasza rozsdas111 hozzászólására (») Ápr 24, 2022 / 2
 
Szia!
A szovjet töltő kapcsolása és belső kinézete.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2022
(#) Ge Lee válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 24, 2022 /
 
Az E és az I lemezt csak egyféleképpen lehet összerakni, egymás mellé, lévén hogy összetartoznak, egymásnak párjai (az egész pakettet azt lehet de az most nem lényeg). Tehát, ha egy E és egy I lemezt egymás mellé teszek, ott a légrés az mindig pontosan ugyanakkora lesz, akkor is ha váltogatva rakom össze a pakettet, meg akkor is ha egybefogva az E és az I pakett lemezeit. A lemezre rárajzoltam az erővonalakat aminek 2db légrésen kell átmennie, egyszer a középen lévő légrésen egyszer meg a szélső oszlopon lévő légrésen, függetlenül attól hogy maga a pakett hogyan is van összerakva. Légrés meg mindig lesz, ahogy az a nagyobb képen is látható, lévén hogy az E és az I nem egy, hanem két külön darab. Hogy mekkora lesz az a légrés azt meg a gyártó gép pontatlansága határozza meg elsősorban, meg utána nyilván a lemezek összerakása.
(#) Alkotó válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 24, 2022 /
 
Mivel egy akkumulátort normális körülmények között nem kell külső töltővel tölteni, ezért az élettartamát ez nem befolyásolja. Az akkut az a jármű/gép tölti üzemszerűen, amiben van, és bizony elég agresszív módon történik ez.
Ha már tölteni kell az akkumulátort, akkor egyébként is a végét húzza.
(Városi legenda, de állítólag eleve szennyezett anyagokból gyártják a mai akkumulátorokat, hogy az élettartamuk "tervezhető legyen".)
(#) Bakman válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 24, 2022 /
 
Ez most hogy jön ide? Milyen normális körülményekről beszélsz? Elektromos csónakmotor, tanyán éjszakázás, bekapcsolva felejtett világítás, éjszakai horgászat, hogy csak néhány normális körülményt említsek.
(#) Alkotó válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 24, 2022 1 /
 
Elnézésed kérem, figyelmetlen voltam. Nem néztem kinek válaszolok.
(#) rozsdas111 válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 24, 2022 /
 
12V 50 Ah savas akkumulátort töltök vele. Mint írtam az egyik egy 2004 évjáratú Banner matuzsálem, már csak időszakosan indítás rásegítésre. Most kicsit szemügyre veszem hogy mit is tudhat még ennyi idősen. Meddig tudja tartani a töltöttségét, lehet hogy egy fogyasztóval is kipróbálom meddig bírja. A másik egy harmadik éves szintén 50Ah Banner. Mivel napi szinten rövid pár perces útra használom az autót, nincs ideje a generátornak megfelelő módon pótolnia az elfogyasztott áramot. Diesel motor révén izzítás eléggé igénybe veszi az aksit, ha a töltöttsége 12,5 alá esik illőnek tartom töltőre tenni. Az alpin töltőt az 50Ah-hoz mérten választottam. Az orosz masinát csak szeretném rendbe hozni.
(#) Ge Lee válasza rozsdas111 hozzászólására (») Ápr 24, 2022 / 1
 
Ha annak az orosznak valóban az a rajza amit itt feljebb csatoltak akkor attól jobb nem kell. Van a 12V-os szekundernek összesen 7 kivezetése, nem hiszem hogy azzal ne lehetne beállítani egy optimális feszültséget. Az akku állapotát meg házi körülmények között még becsülni sem egyszerű, de egy kínából rendelt célműszer nagyon nagy segítség hozzá, többek között belső ellenállást is mér, abból szinte arányosan következik a szulfátosodás mértéke is meg az indítóáram nagysága is.
Jól látod, nem szerencsés ha 12,5V alá megy az akku feszültsége, mert onnantól felgyorsul a szulfátosodás ami csak csekély részben visszafordítható folyamat.
Azt már csak mellesleg teszem hozzá, hogy a napi 1-2km nem csak az akkunak de az autónak se tesz jót, főleg a dízelnek, szakemberek szerint minden egyes hidegindítás 200km-nyi távot vesz ki a motor élettartamából. Keress olyan olajat (pl. Castrol magnatec) ami a hidegindításoknál nagyobb hasznára van (állítólag) a motornak mint egy mezei olaj, merthogy valahogy mágnesesen is tapad a fém alkatrészekhez vagy mifene. Jómagam 8 éve használom ezt az olajat, csere alkalmával ugyanolyan világos barna mint amikor újan bele van töltve, mondjuk ez a motor érdeme lehet elsősorban, mert egy grammot sem eszik belőle.
(#) hg6dab válasza rozsdas111 hozzászólására (») Ápr 25, 2022 / 1
 
Idézet:
„fontos lenne hogy a régi merev, töredező, és talán hiányos vezetékeit kicseréljem”

Volt már téma korábban és én is beleszaladtam: A csipeszes töltő vezetékek gyárilag ellenállás huzalok. Ha kicseréled kellemetlenül megnövekszik a töltési végfeszültség, inkább hagyd rajta. Ha biztosra akarsz menni, csinálj, vagy vegyél hozzá relés lekapcsoló áramkört.
(#) rozsdas111 válasza hg6dab hozzászólására (») Ápr 26, 2022 /
 
Igen, emlékszem arra a témára, most nem volt türelmem visszakeresni, de ha jól emlékszem nem volt konkrét vezeték méret információ. A csipesz vezetékeit ezek szerint különösen nagy körültekintéssel kell megválasztani. Szerinted elég a vezeték keresztmetszetre figyelni, vagy speciális vezetéket kell hozzá keresni? A belső vezetékek az én készülékemben a képen láthatóval ellentétben némileg vékonyabbak.
(#) rozsdas111 válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 26, 2022 /
 
Köszi a hozzászólást. A hét kivezetés valóban mindkét ágon lehetővé teszi a viszonylag fonom beállítást, kezdve az egész alacsony töltő áramtól a magasabbig. Viszont tényleg pezsgésig tudja tölteni és erre figyelni kell. Ami az autózást illeti ez esetemben 8-8 km napi két részletben helyközi viszonyban. De ez a használati mód még oda figyelve sem elég az akku töltöttségét megfelelő szinten tartani. De ez van, ezért hetente töltőre teszem és egy -két óra alatt feltöltődik. Minden más általad javasolt dologra is figyelek.
(#) hg6dab válasza rozsdas111 hozzászólására (») Ápr 26, 2022 /
 
Idézet:
„Szerinted elég a vezeték keresztmetszetre figyelni, vagy speciális vezetéket kell hozzá keresni?”
Ha más nem indokolja, inkább ne nyúlj hozzá. Sok kisérletezéssel tudnád elérni, hogy a gyári töltőáram értéket elérd. Az akkumulátor töltés egy olyan elektrokémiai folyamat, amihez idő is kell, nem lehet tetszőlegesen gyorsítani. A gyorstöltés egy szükségszerű helyzet, de nem ezt kell preferálni. Ha túl gyors a töltés, hamar eléri a pezsgési szintet, de még nem zajlott le rendesen a folyamat. Ezután szoktak fenntartó töltést csinálni szabályozott feszültséggel, 14V környékén, akku típustól függően. Azt javaslom, ne nyúlj bele, köss utána valamilyen leszabályzó eszközt, legegyszerűbben egy töltési végfeszültségnél lekapcsoló áramkört. Itt a fórumon többet is találhatsz, Proli007 kapcsolása ( 2018 szeptemberi bejegyzésnél ) jó lehet, NYÁK-tervet is közölt hozzá. A mellékletben találsz egy másikat is, ehhez hasonlókat többször közöltek már, Conradnál kit-ben is lehetett kapni.

Adapter2.JPG
    
Következő: »»   287 / 287
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem