Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   127 / 156
(#) Inhouse válasza vorospatrik2 hozzászólására (») Dec 21, 2017 /
 
Amikor álló helyzetben önindítózol a generátor nem működik. Mennyi ilyenkor az akkufeszültség? Ha hozzáférhető a generátor, akkor lekötheted róla a vastag vezetéket, olyankor mi a helyzet?
(#) Epu2 válasza vorospatrik2 hozzászólására (») Dec 22, 2017 /
 
Üdv! Mindenek előtt töltsd fel az akksidat. HA sokáig túlmerült állapotban van, károsodhat, ráadásul még a szerelőhöz sem tudsz eljutni. Nem sok reményt adok a hirtelen javításra.
(#) blasz hozzászólása Dec 22, 2017 /
 
Sziasztok ma olyan problémába ütköztem egy generátor csere után hogy ha beindítom kialszik a töltés lámpa,de nem tölt,viszont kb. 1 perc múlva megint világit a töltés lámpa és meg jön a töltés rendesen,14.3v.Mi lehet a hiba szerintetek?
Egy felújított generátor került be hivatalos szervizből.
A bekötést elrontani nem lehet,1db pozitiv töltöszál,és egy csatlakózó.
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2017
(#) Tomi111 válasza blasz hozzászólására (») Dec 22, 2017 /
 
Üdv! Először is milyen autó/generátor? A csatlakozó csak a töltésjelző lámpáé(egy szál vezeték) vagy több szál is van benne (talán három)? Lehet egy intelligens töltésű is, amit a motorvezérlő szabályoz.
(#) blasz válasza Tomi111 hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Szia ez egy Ford mondeo 3 as diesel,a csatlakozója pedig 3 vezetéket tartalmaz.
(#) Szebence válasza blasz hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Valószínű hibás a feszültség szabályzó. Hasonlóan jártam én is 2001-es TDDi-nél. Ha az a baj garanciában cserélik.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2017
(#) Tomi111 válasza blasz hozzászólására (») Dec 24, 2017 /
 
Itt sok mindent nem tudsz ellenőrizni, max a csatlakozókat. Tiszták, jól érintkeznek? Ha előtte jó volt, valószínű generátor hiba. Nem tudom, diagnosztikával ilyet lehet e ellenőrizni, biztos van hibakód. Ez generátor a motorvezérlővel kommunikál. Az vezérli a gerjesztést, feszültséget. A töltésjelző lámpát is a motorvezérlő kapcsolja.
(#) otisz hozzászólása Jan 8, 2018 /
 
sziasztok, egy olyan kérdésem lenne, hogy egy 12v autós generátor gerjesztését kicsit megtuningolva ne 14,4 voltot hanem 28,8 voltot töltsön??
(#) kaqkk válasza otisz hozzászólására (») Jan 8, 2018 /
 
Cseréld ki egy 24v os generátorra és a fesszabályzót is ..
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2018
(#) otisz válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 8, 2018 /
 
Ez mind szép és jó, csak az a helyzet hogy 12v-os áll rendelkezésemre. Csináltam egy generátort benzin motor hajtja 12V 80A generátoromat, van egy inverterem ami 24v-os és két 12V-os aksit összekötöttem sorosan, ami így tökéletes csak valahogy kéne visszatölteni is a cuccos azért érdekelne, hogy valahogy kivitelezhető lenne-e???? Esetleg valami más ötlet mint az enyém?
(#) zolika60 válasza otisz hozzászólására (») Jan 8, 2018 /
 
Az nem lehet megoldás, hogy töltéskor párhuzamosan kötöd az akksikat?
(#) otisz válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 8, 2018 /
 
Igazad van ez is egy megoldás, de amit leírtál ezzel csak az a baj, hogy egy időben nem lehet üzemeltetni és tölteni is a rendszert!
(#) zolika60 válasza otisz hozzászólására (») Jan 8, 2018 /
 
Ebben az esetben megpróbálnám a feszültségszabályozó cserét. Szerintem az is elég lehet, csak a töltő áram csökken a felére.
(#) otisz válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 8, 2018 /
 
Az nem baj ha felére csökken, hisz teljesítményben ugyan ott vagyunk 12V80A vagy 24V40A ugyan az csak az itt a kérdés, hogy működn-e??!! Mert ugyebár a generátor 12vra lett tekercselve nem pedig 24v ra!!
(#) zolika60 válasza otisz hozzászólására (») Jan 8, 2018 /
 
Szerintem működik.
(#) Epu2 válasza otisz hozzászólására (») Jan 10, 2018 /
 
Határozottan nem. Teljes gerjesztés mellett ugyan ad huszon voltot, de rövid életű lenne a generátor és még a töltőáram is kicsi lenne. Akkortudl huszon voltot, ha párhuzamos marad a gerjesztő tekercs, ami nem bírná ki a dupla terhelést. Nem véletlenül csinálnak két félét. Marad a DC-DC váltó, vagy a generátor csere. Amelyik olcsóbb.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2018
(#) otisz válasza Epu2 hozzászólására (») Jan 15, 2018 /
 
Köszönöm szépen a hozzászólásod! A minap böngésztem egy kicsit keresgettem, és találtam egy érdekes rajzot, szeretnélek megkérni, hogy vess rá egy pillantást, mert érdekes módon a rajz szerint megvalósítható köszi

regulator.png
    
(#) zsozsoX hozzászólása Jan 15, 2018 /
 
Sziasztok! Van egy 20+ éves Fiat generátor problémám. Csúszott az ékszíj és nem volt töltés csak néha amikor nem nyihogott. Ki cseréltem a csapágyakat és a szénkeféket most nincs nyihogás de töltés sem. Ha alapjáraton leveszem az aksiról a pozitív sarut akkor nem áll le a motor és mérek 7,5-8,5 voltot ingadozva. A diodahíd vagy a fesz szabályzó romolhatott még el?
(#) VIM válasza zsozsoX hozzászólására (») Jan 16, 2018 / 1
 
Szia! Ha egy ilyen öreg generátorba a csúszógyűrűk felszabályozása nélkül tetted bele az új szénkeféket és a testelés sem megfelelő a generátor és a blokk között, akkor persze, hogy nem tölt.
(#) Epu2 válasza otisz hozzászólására (») Jan 17, 2018 /
 
Üdv! Mind két kapcsolás analóg szabályzó. Jelentős hőtermeléssel jár. A kettő között a különbség, hogy az első még működik is.
A második rajz különbsége a két zavarszűrő kondenzátor, de hiányzik egy vonal a B+ és az akkumulátor között. Ne felejtsd, hogy a gerjesztés csak gyújtáson működjön és ne ahogy a rajzon van.
(#) pamacska hozzászólása Jan 27, 2018 /
 
Űdv

Az alany Lada 2105 gyárilag G224 generátorral szerelve.
Következő lenne a problémám, hogy a töltésjelző lámpa egyáltalán nem is világit, gyújtás ráadásra mindkét lábán +12V van, és az izzó is jó.
Motor be indítása után töltés probléma nincsen.
Állítólag nagy valószínűséggel segéddiódák döglöttek meg, ezért nem világit a töltés ellenőrző lámpa gyújtás ráadás után.
Tudja valaki esetleg milyen paraméterű egyenirányító diódák kellenek a cseréhez?
Ilyen van itthon.
Bővebben: Link
(#) Tomi111 válasza pamacska hozzászólására (») Jan 27, 2018 /
 
Ha rosszak a diódák, akkor nincs töltés! Nem dióda gond lesz ott! Szerintem valami vezeték szakadás /lecsúszás lesz. A generátoron rajta van a vékony vezeték? Biztitáblán?
http://zsiguli.hu/cikk/54
(#) StMiklos válasza pamacska hozzászólására (») Jan 27, 2018 /
 
Honnan tudod, hogy van töltés?
Egyébként 5 vagy 6A-es segéddiódák jók bele.
Egyszer cseréltem benne 2 db-ot, lehet 3A -est tettem bele, mert az volt (van) itthon.
Mérj egy forgórész ellenállást, azzal el lehet dönteni.

Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2018
(#) pamacska válasza StMiklos hozzászólására (») Jan 27, 2018 /
 
Indítás előtt rákaktam a multit az akksira, 12,1V volt benne.
Elinditás után alapjáraton 13,7V mutatót, fordulaton 14,3V.

A forgórész ellenállást hogy tudom lemérni ,mire kell állítani a multit? Mert anyira nem értek hozzá..
(#) StMiklos válasza pamacska hozzászólására (») Jan 28, 2018 /
 
Szevasz!

Amit mértél a generátor töltésre, az jó.
A forgórész ellenállás méréséhez ki kell venni a feszültségszabályzót és a csúszúgyűrűkre rámérni.
A Szamarában az izzóval párhuzamosan kapcsolt 2 ellenállás is résztvesz az előgerjesztés előállításában szóval megy az anélkül is.

Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2018
(#) VIM válasza pamacska hozzászólására (») Jan 28, 2018 /
 
Szia! Nem kell kétségbe esni, ezeknek a kocsiknak köztudottan sok a kontakt hibája a sok csatlakozó miatt ami a motortéri biztosíték és relétáblához csatlakozik az utas és motortér felől is. EZEN az oldalon megtalálod a kocsi rajzát és látni fogod, hogy a töltésellenőrző lámpa milyen furmányosan van kötve, tele csatlakozási pontokkal. Talán csak a töltés ellenőrző relén nem érintkezik a lámpa csatlakozása. Tomi111 link-je szintén nagyon jó amiben le is van írva a működés de abban nincs szó a töltésellenőrző reléről ami a PC 702 (magyarul RSZ 702) jelölésű és valahol oldalt van a torony környékén felfogatva oldalra. A fémház ne zavarjon meg, mert teljesen kontakt mentes a relé a háztól. Az is lehet, hogy a relé érintkezője oxidos és azért nem jelez vissza a lámpa, mert annak ugye CSAK akkor kell jelezni (világítani) ha nincs töltés. A hibát a gyújtás ráadása után a relé megkocogtatásával kezd és a relére csatlakozó vezetékek megmozgatásával.
(#) pamacska válasza VIM hozzászólására (») Jan 28, 2018 /
 
Szia
Igen Tomi111 link-jén levő generátor van fent, és ahhoz nem kell a pc 702relé.
A bekötési rajzon jól látszik, hogy az izzó mindkét lábára +12V megy, az egyik gyújtás utáni, a másik jön a generátortól.
Az izzón mindkét lábon meg is van a +12V, és a csatlakozok is ellenőrizve lettek, de mégsem jó

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2018
(#) VIM válasza pamacska hozzászólására (») Jan 28, 2018 /
 
Akkor S1 S4 S5 csatlakozók (a kesztyűtartó körül) és az S10 (a motortér felől a biztitábla alján) meg kell mozgatni.
(#) VIM válasza pamacska hozzászólására (») Jan 28, 2018 /
 
Valamennyire képben volnék, mert még meg van a 2103, nagy megelégedésünkre.
(#) pamacska válasza VIM hozzászólására (») Jan 28, 2018 /
 
A csatlakozok, és a saruk takarítása is megvolt.
Sőt még közben kitaláltam, hogy a generátor 61 es pontra csatlakoztattam az (12V 3w) izzó egyik lábát, a másik lábát meg az akku + ra.
És semmi nem történt, nem világított az izzó gyújtás ráadásra.
Következő: »»   127 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem