Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   148 / 156
(#) VIM válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Csak a szöveget figyeld ... (a 7. perctől) ilyet még ők sem láttak.
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2020
(#) Kincsan hozzászólása Szept 3, 2020 /
 
Jó reggelt.

Köszi a linkeket, tippeket.
Teljesen egyértelműen nem tudtam az orosz szövegből kimazsolázni a megoldást.
Akkumulátort írják, biztosítékokat.
Ma elviszem és leadom egy autóvillamossági szerelőhöz, belefáradtam már.
Full töltött akkuval 1 percig kb. működött a dolog, nem értem
Elvileg a jobbik fesszabályzót rakták bele Bagon és ott a szaki sem most kezdte a generátorok felújítását.
Feladtam

(most autóval jöttem be dolgozni, menet közben tompított világítással 12.8V fesz volt végig ahogy jöttem, közben csekkoltam szivargyújtón)
(#) Inhouse válasza VIM hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Hát, nem nagyon értettem...a dialektus miatt lehet...
(#) Inhouse válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 3, 2020 / 1
 
Nézted ezt, amit 444Tibi és VIM linkelt? Forog rendesen az a generátor forgórész, vagy csak a tárcsa? A 12,8V tompítottal azt jelzi, hogy valami van, de nem az igazi.
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2020
(#) Kincsan válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Persze! Hiszen írtam, teljesen fel lett újítva, minden kopó alkatrész + feszszabályzó cserélve lett.
Ennek a vége FIX, nincs rajta ,,szabadonfutós rész''.
Ezen nem tud mi elromlani ott, forog szépen ahogy kell.
(#) 444Tibi válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 3, 2020 / 1
 
Nagyon jó oldal, már az összes esetleírást végigolvastam, nagyon tanulságod, és fejtágításnak is kitűnő.
Sajnos már csak elvi síkon érdekel, bár ismerősöknek még el-elvállalok kisebb autóvillamossági munkákat de csak régebbi autókon.
Nem azért mert annyira leragadtam vagy begyöpösödtem volna de csak a leírásba megemlített célműszerek egy vagyon lenne. Valamint a CAN rendszerekhez halandó hozzá se szagol, ahány kocsi, munkagép, annyi belső protokoll.

Nagyobb fiam piacvezető cégnél dolgozik pont ilyen munkakörbe, egy újabb modell, típus esetén napokig fejtik vissza a scannelt CAN busz adatforgalmat hogy kihámozzák belőle pl. a motor fordulatszám adatot.
Mivel a gyártók ezt ki nem adnák a világ pénzéért se.
(#) Kincsan válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Képek róla
(#) 444Tibi válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 3, 2020 / 1
 
Mégegy ötlet.
Csak a busz megy ki a generátorra? Ez ritka. Nem megy ki a szabvány előgerjesztés szál, 1 darab vékony vezeték?
Ha igen akkor húzd le a buszcsatlakozót, az előgerjesztés szál marad és mérj így. Ilyenkor a legtöbb intelligens generátor átáll vészüzembe azaz 14V körüli állandó töltőfeszültségre.
Ha ez így lesz nálad, akkor az ECU szabályozza vissza, annak hibája nem valószínű hanem valamelyik periféria ad hibás jelet.

Valamint ezeknél jellemző egy nagyáramú, 50-80A biztosíték a generátorról jövő vastag vezeték körében.
Ezt is alaposan szmügyre kéne vételezni korrózió, kontakthiba, lazaság terén.
Mérni kéne feszültségkülönbséget a generátor seggén a nagyáramú kijövő és az akkusaru között.
Konkrétan a csavar és az akkusaru azaz az ólom kivezetés között. Itt max. pár 100 mV lehetséges terheléssel, azaz járó motor és pl. világítás.
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2020
(#) VIM válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Nem is kell érteni, mert a lényeget megmutatják csak igen a dialektus a mulatságos amikor a jót és a hibásat egymás mellé állítva hasonlítgatja a generátorokat és magyaráz közben. Panjabi MC
(#) VIM válasza 444Tibi hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Össze szedtem amit találtam róla még a múltkor, azt gondoltam a "Lezli 46" fórumtárs hozzászólása utáni részeket is olvassa valaki és megtalálja amit keres.
(#) Kincsan válasza 444Tibi hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Elején így kezdtem
Nem megy csak egy COM. Semmi más.
TEST, +12V, COM ennyi összesen.
Sokat olvasgattam már, írtatok itt is, de a hiba kijavítását már szakira bízom, akinek gyári gépe van a kocsimhoz.
Nincs ennyi időm sajnos munkahely mellett és egyéb más dolgok mellett plusz lehet a motorvezérlőjére rácsatlakozni egy gyári géppel és gyorsabban meglenne a bibi. Sztem onnan nem kapja meg a megfelelő jelet és / vagy rá kell tanítani a fesszabályzót vagy pedig egyáltalán nem kompatibilisek egymással, hiába egy nagymúltú cég / szaki újította fel a generátoromat.
Kábeleket hiába nézem, megnéztem mindent méregettem, átkötöttem plusz kábelekkel / bikakábellel stb..... de nem testkábel vagy +12V kábel a ludas.
Viszont full frissen töltött bika akkuval nem tudom miért volt minden oké 1 percre kb, aztán terhelésre pedig ismét 0 töltés. Azóta is 0
Sztem akkuról közlekedem kb.... vagy nem tudom ez a reggeli 12.8V mi akart lenni, de ha pl ülésfűtés+befűvás maxra+klíma rögtön lefekszik a rendszer és 10V ismét, sípol minden STOP, ALACSONY AKKUFESZÜLTSÉG stb........ kikapcs minden, tádámm visszaáll 12.8 -ra
Ördög viccelődik velem. Mert soha sem volt még semmiféle baj a kocsival és kb gyári állapotban van + minden tökéletesen működik rajta (nah jó most nem )
Köszi mindent
ÜDV
(#) 444Tibi válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 4, 2020 /
 
Esetleg ha a szakik megmondják a hiba okát, tanulságként az utókor számára megörökíthetnéd itt a topikba.
(#) Kincsan hozzászólása Szept 7, 2020 /
 
Most egy másik autóvillamosságis vizsgálja meg a generátort, a diódahídra gyanakodik.
Lehet a másik helyen azt nem ellenőrizték le, vagy nem tudom hogy nézhették el.
Persze ez még nem biztos, de az okozhat ilyen hibát még.
(#) Kincsan hozzászólása Szept 10, 2020 /
 
Ékszíjtárcsa csúszás volt.
(#) Inhouse válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 10, 2020 /
 
Maga a szíj csúszott a tárcsán?
(#) proli007 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 10, 2020 /
 
Annak azért van rendes hangja..
(#) Kincsan hozzászólása Szept 11, 2020 /
 
Semmi hangja nem volt.
A tárcsa bizonyos %-ban lassabban forgott.
Elfordult a tárcsa a tengelyen.
A rögzítése mehetett tönkre, lett rendelve cuccos hozzá, pontos részleteket még nem tudok, mert nem akartam zaklatni sógoromat, de hétvégén már otthon a kocsi és leírom részletesen.


Azért van így kialakítva már egy bizonyos évjárat felett ez a rész, hogy ha bármi gond van ezen a körön, nagy fordulaton fellépő hiba esetén ---> hiba jelentkezésénél ----> ne okozzon a vezérlésnél problémát (szíjugrást szerencsés esetben, szakadást rosszabb esetben) (akkora hirtelen fellépő erőkülönbség, nyomaték) ---> szóval így csak a nem létfontosságú részen nem úgy hajt ahogy kéne, más sebességen forog a vezérműtengely és az szíjtárcsa -----> valami gumis / műanyag rögzítő alátét vagy rá préselt alus erőkötés vagy pontosan nem is tudom mivel lehetett ott megoldva.
De nem úgy mint pl egy reégebbi más típusban, hogy a tárcsa 4 csavarral rögzítve van és ha azon körön gond lesz az gáz. kicsit zagyva amit írtam, de valahogy így van
(#) kzozo válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 11, 2020 1 / 2
 
A generátor hajtása nem a vezérműtengelyről történik...
(#) Gafly válasza kzozo hozzászólására (») Szept 11, 2020 /
 
Valamint több szij is lehet szerencsétlen autóban, aminek szakadása/csúszása/átugrása/elvesztése különféle vicces/kevésbé vicces jelenségekkel/következményekkel jár.
(#) Kincsan válasza kzozo hozzászólására (») Szept 11, 2020 2 /
 
igen, tudom
főtengely szíjtárcsa, de a főtengely viszont már kapcsolatban áll a vezérműtengelyekkel, azt hittem egyértelmű amit írtam, de látom ábrákkal kéne bemutatni és hanganyagokkal.
De sztem van aki megértette.....
(#) Inhouse válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 11, 2020 /
 
Akkor itt mégsem sikerült rendesen megnézni? Erről szólt itt előtte a fáma.
(#) kzozo válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 11, 2020 / 1
 
Nem kell ábrákkal illusztrálni, de nem sok realitása van annak, amit írtál. Szerinted ha így lenne, hány autón állítódna el a vezérlés egy egyszerű motor lefulladásnál, amikor a főtengely hirtelen megáll?
(#) Kincsan válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 11, 2020 /
 
https://www.autodoc.hu/febi-bilstein/1890906


ezt nem lehetett észrevenni, ezt a hibát sajnos
(#) Kincsan válasza kzozo hozzászólására (») Szept 11, 2020 /
 
szélsőséges ritka esetben fordulhat elő, magas fordulat stb, szakad és mind1 hagyjuk
(#) VIM válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 11, 2020 / 1
 
A segédüzemi hajtásnak nem lehet köze a motor vezérléséhez. A segédüzem az a vízszivattyú, klíma kompresszor és generátor. A generátor szíjtárcsáját azért alakítják "önkioldósra" (szabadon futós vagy rugalmas gumi szilenttel), hogy csapágy sérülés esetén a blokkolás ne okozzon hajtásbeli leállást, szíjszakadást, mert a vízszivattyúnak nem ártana szükségüzemben is működnie és így kitartania az útba eső szervizig. Ezt a rugalmas kapcsolatot pedig az elöregedés is utoléri és egy indítást követően kiold, majd ezt követően egyre nagyobb eltéréssel fogja csak követni a behajtó fordulatot a negatív tartományban. Nem az ék nyíródik el a tengelyen, hanem ez a szilentes kapcsolat a tárcsa és a hosszbordás futó felület közötti részen. A szabadon futós megoldás az egy kicsit bonyolultabb és mechanikus kapcsoló elemeket is tartalmaz.
(#) 444Tibi válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 11, 2020 /
 
(#) oatis hozzászólása Dec 1, 2020 /
 
Üdv!
Megint előkerült egy érdekes töltési problémám, ez most egy Ford Transit 2006-os állólámpás. A töltés visszajelző szerint van töltés. Nem is villan ki soha ha jár a motor bármit is kapcsolok rá. Ezzel szemben Ma lerobbantam vele. Lemerítette az akkumulátort. Már induláskor is nyekergett, de gondoltam a hideg okozza, hát nem. Következő indulásnál már le volt merülve az akku, ami amúgy teljesen új... Mérési eredményem még nincs, az majd este lesz, azzal voltam elfoglalva hogy haza juttassam a kocsit.
Nekem eléggé érdekes a szituáció, szivárgó áramra nem gyanakszom. Ti találkoztatok már olyannal, hogy a generátor csak látszólag tölt (mivel a töltés visszajelző lámpa egyből kialszik indítás után)?
(#) blasz válasza oatis hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Kell mérni egy töltést az akkun,utána közvetlenül a generátoron is.Lehet simán kábel hiba.De mérni mindenek előtt.
(#) szs válasza oatis hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Kábelhiba lehet elsősorban (ahogy blasz mondja), vagy még akkusaru is lehet. Én jártam úgy (ugyancsak Ford Transit volt ), hogy átgurultam a portánál a fekvőrendőrön, megállt, és be nem indult. Kiderült, az új akkut úgy tették be, hogy a saru csak tessék-lássék érintkezett. Szerszám sincs ezekben a kocsikban, az egyszem kerékanyakulccsal ütögettrm rá. Ha ilyen gyenge az érintkezés, akkor van ugyan áramkör, kialszik a töltésjelző, de igazi áram nem sok jut át. Még az sem lehetetlen, hogy az akku is lemerül.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2020
(#) niedziela válasza oatis hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Inditás után mérés alapjáraton lámpa nélkül, lámpával, lámpával és fűtés ventilátorral.
lámpás mérésnél enyhe gázadásra változás mérése.
Ha a töltő feszültség folyamatosan csökken a terhelésre, akkor mérés közvetlen a generátoron.
Ha a generátoron mért érték nagyobb 1V, akkor kábeles. Ha nem akkor az akku hibás.
És ami a lényeg 14V alatt nem mérhetsz ha minden jó.
Testkábel szeret elrohadni a kasznin és a motoron. Nem csak nézni kell meg kell rángatni, fellazítani, mozgatni...stb
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2020
Következő: »»   148 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem