Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
0,3A nyitott és zárt ajtóval egyaránt!
De van bent egy kis óra, amit körülményes kiszedni, így betudható az a kevéske az órának! Ez annyit tesz, hogy új aksi, vagy remény hogy reggel el indul e?
0.3A nagyon sok, az nem normális. Az órának az túl sok lenne, az 1mA alatti árammal elmegy. Szedd ki a biztosítékokat egyesével és közben figyeld a műszert, hogy mikor esik le a fogyasztás. Ha megvan, azon az áramkörön kell majd keresni a hibát. Csomagtérvilágítás van? Nem világít folyamatosan? 0,3A az egy 5W-os izzó fogyasztásának tűnik. Nyisd fel az ajtót és nézd meg, változik-e a műszeren mutatott érték.
Hello!
Mindazonáltal, a 0,3A-tól egy hét alatt lemerül egy aksi, de egy éjszaka alatt nem merülhet le. Tehát vagy kapacitás vesztes az aksi, vagy más is fogyasztja a villanyt, csak most még nem látod. üdv! proli007
csomagtér világítás, belső világítás nélkül 0,3A de ha csak épp hogy ráteszem a pálcát a sarura, ez lemegy 0,03 körülire.
Ha felkapcsolom a belső világítást, ígyis-úgyis 2-3A körüli értéket kapok. ha megnyomom a féket, akkor 3-4 körül van az érték
Nah mindegy, holnap kiszedem az órát is, rámérek úgyis, hátha...
Ha csak direktbe az aksira kötöm az erősitőt,akkor bekapcsol.De ha már a fő saru rajta van,akkor hol bekapcsol,hol nem.Járó motornál se kapcsol be az erőlködő.Nincs kondim,volt hogy álló motornál hallgattam,de ez eddig nem jelentett problémát.Lehet hogy gyenge az aksim?vagy lemerült annyira hogy már a többi müszerrel együtt nem birja bekapcsolni?De mondom,hogy direktbe hogy csak az erősitő van rajta,akkor megy szépen...12,7-et mérek alapból.
Ha jól értem, ha az akkura csak az erősítőt kötöd, akkor probléma nélkül üzemel, azonban ha az akkura rákötöd az autó "többi részét" akkor kanyec van neki, és nem akar működni.
Meg kellene mérned az akku feszültségét, amikor ráteszed a fő sarut, illetve jó lenne egy feszültséget mérni járó motornál is. Még egy árammérés kellene, itt tökéletesen leírták mit kell tenned. Ezekkel az értékekkel tudunk tovább haladni.
Sziasztok!
Nem értek különösebben az autóelektronikához, de örülnék, ha pár dolgot meg tudnék javítani önállóan is, így próbálkozom hátha sikerrel járok. Van egy Daihatsu Terios, aminek a jobb oldali ablakemelője megadta magát. Leellenőriztem, hogy a kapcsoló működik és a motornak sincs baja. Ha az ablakemelő motorba csatlakozó vezetéket mérem (kapcsoló után) úgy, hogy a karosszérián földelem, akkor működtetés közben megvan a 12 V. Az ablakemelő hibáját követően 1-2 hét elteltével a riasztó is úgy tűnik hibát produkál. Ha a távirányítóval próbálom bezárni, egyet csipog, de a központi zárat nem működteti, ami kulccsal viszont működik. Ha esetleg valakinek van ötlete, hogy mi lehet a hiba oka, vagy merre fele kellene keresnem, rendkívül hálás lennék, ha ellátna pár hasznos tanáccsal!
Szia! Én még eddig nem is hallottam 98%-os hatásfokú belsőégésű motorról, amit ezzel az elektronikával el lehet érni! Ennyi pénzért gyertyát, levegőszűrőt, üza. szűrőt cserélsz és gázelemzővel azonnal mérheted a javulást, de az elöregedett gyetyakábel csere is javít a dolgon.
Ha komolyan belegondolsz ez is egy lehúzás! Próbáld ki, ha működik azonnal javul az emisszió, amit kétlek mert a hálózat nagyobb áramú fogyasztóit: hifi, ECU, centrál,immo, autómata klima elektronikáit nemcsak supressor diófák hanem a gyujtás okozta nagyfrekis zavar miatt alaposan hidegítik is- ami ezt a csodaszer hatást kisöntölik! Üdv!! Idézet: Az még villanymotornak is szép lenne. „Én még eddig nem is hallottam 98%-os hatásfokú belsőégésű motorról, amit ezzel az elektronikával el lehet érni!” ![]()
Szia.Áá tudod mit igazad van kamu az egész kérem vegye mindenki figyelmen kívül amit linkeltem .Köszönöm
Hali
1000 éve jártam erre... Olvasom az ötletedet, hogy mivel lehetne kiváltani a potit. Az ok hogy enkodert használnál, lehetőleg optikait... De miért bonyolítani azzal a dolgot, hogy memória írás olvasás, netalán 0 pont keresése? Nem egyszerübb lenne egy szögjeladós enkóderrel megoldani? Azoknál minden pozícióban más kód van, és ha áram nélkül marad a vezérlőd, újraindítás után az aktuális kódbol egyből tudná milyen pozicióban van . Nem egyszerübb lenne? Többfajta létezik belöllük, attól függően, hogy mekkora a felbontásuk.
Sziasztok
2004-es diesel opel combo. Nem mér a km óra és a km számláló se dolgozik. Nincs ötlete valakinek hol keressem a hibát? Üdv
Ha jól sejtem, van egy tachojeladó a váltón. (Ahol régebbi autókon a km spirál ment be.) Vagy az hibás, vagy a vezetéke. Persze lehet műszerfal hiba is.
szia
A váltóba csak egy valami van, szerintem az a tolatás kapcsoló. A bal első keréknél van egy jeladó, úgy sejtem az mérheti a kerék sebességét (nincs abs) Ha ez lenne rossz nem kellene hibát dobnia? (motorengine lámpa?) Üdv
Lehet, hogy ott van nem ismerem annyira a típust. Nem jelzi, mert ezt nem nézi a motorvezérlő. Ha a keréknél veszi a sebesség jelet nagyobb valószínűségű a vezeték hiba, mert az ott sokat van hajtogatva.
![]()
Mindjárt megcsekkolom, Gondolom először a központi vezérlőbe megy a jel és onnan adja a km órának.
Viszont érdekes, hogy ez nem tűnik fel a vezérlőnek, hogy nem megy az autó?
Nem biztos, hogy belemegy a központi vezérlőbe is a jel. A motorvezérlő az csak a motorral foglalkozik, más annyira nem érdekli. Meg akkor sem adhat hibát, ha a motor jár, de az autó meg áll a dugóban. Ennek a jelnek a hibáját inkább az abs vezérlő jelezné - ha lenne benne abs - az is csak a többi keréktől jövő jelekhez képest észlelné, hogy valami nem stimmel.
Sziasztok,
2002 Alfa 156 SW km óra, és fordulatszámmérő mutatói nem egyenletesen követik a sebességet és fordulatszámot, hanem "ugrálnak", mint ha valamilyen oknál fogva néhol késne a jel, vagy kimaradna majd mikor megérkezik a jel, akkor "frissít" a műszer és egy nagyobb ugrással korrigál. (Nagyobb ugrás kb 3km/h lehet, de engem mégis zavar, mert az előző ugyanilyen típusú, évjáratú autómban nem volt ilyen.) Van esetleg valakinek erre ötlete?
Megnéztem, úgy tűnik a jeladónál minden rendben. Most kibontottam a km órát, a csatlakozóján gyanúsan kevés zsinór van.
13 pólusú csati, abból is 8 db van bekötve. Ha lenne egy leírásom, vagy bekötési rajz, az jó volna. A tipus VDO, azon kívül csak szériaszámokat találtam rajta. Üdv
Azon ne aggódj, hogy kevés zsinór van a csatiban, mert minden típusra gondolom ugyanazt a csatlakozót szerelik és van ahol több vezeték kell. Megmérted a jeladó ellenállását?
Lehet, azzal lesz a gond, mert 0 az ellenállása.
üdv
0 ? Akkor valahol zárlatos a vezeték. Ez érdekes, mert inkább szakadás szokott lenni. :yes:
Ha zárlatos lenne akkor nem is működne, tehát lehet hogy tekercs a jeladó maga.
Multiméterrel nem tudod kimérni.
Nem is működik. Az ellenállása szerintem néhány 100 ohm kéne hogy legyen.
Bocsánat, gyorsan írtam, mert mennem kellett, szóval szakadt, nem 0 ohm
![]() A kérdés az, hogy amíg beszerzem a jeladót, tudok-e így közlekedni? Mert megy az autó ok, de kérdés, hogy nem ugrik-e meg a fogyasztás? országúton nem károsodik-e a motor? Nyilván a vezérlés terhelés hatására másképp adagol, ez itt nem valósul meg, mert nem érzékel sebességet. Pedig biztos figyeli a vezérlő a sebességet, ha már csak a sebesség függő kormány szervohatás elvételre gondolok. Meg menet közbe a sebességváltásnál se olyan lágy az átmenet. Meg ha jól tudom az utóízzitást is a sebesség arányába állítja (nyilván nem nyáron) Üdv.
Nem lesz semmi baj szerintem a motorvezérlő észre sem vette. Biztosan az érzékelő szakadt nem csak a vezetéke?
Semmi gond nem lesz vele. A szervót meg nem a motorvezérlő vezérli, az külön rendszer. A motorvezérlő nem foglalkozik a sebesség jellel. Neki arra nincs szüksége.
Sajnos nem a vezeték szakadt.
Köszönöm neked és Ricsi89-nek is a bátorító szavakat ![]() Üdv
Szia. Ellenőrizd azt a jeladót a kerék forgatása közben. Természetesen széthúzott stekkerrel. Attól, hogy a vezeték nem szakadt, a szigetelése lehet sérült, az is okozhat hibát...
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |