Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   295 / 335
(#) dB_Thunder válasza G-man hozzászólására (») Júl 3, 2020 /
 
Helló!

Aldi vagy lidl-ben szokott lenni pici duál (kinti-benti) hőmérő órával, pár ezresért! Ennél olcsóbban nem kapsz!
Aztán lehet építeni is, de az, az előzőhöz képest nagyon drága lesz! (idő+ alkatrész)
Harmadik verzió ha van olyan felszereltségű Almera ami ezt tudja, akkor meg kell nézni, mi kell hozzá hogy tied is tudja! Ez sem lesz olcsó, meg egyszerű, cserébe legalább gyári!
(#) Joe_001 válasza G-man hozzászólására (») Júl 3, 2020 /
 
Szia!
Miért nem nézed meg a bal tükörben? szokásos hely típustól függetlenül.Nem hinném hogy ne lenne benne, a modernebb, injektoros motorok hidegindításánál is használja a fedélzeti komputer.
(#) Andrei1181 válasza tomi324 hozzászólására (») Júl 4, 2020 /
 
Köszönöm, van is itthon 5 amperes diódám, beépítem.
(#) dani9228 hozzászólása Júl 6, 2020 /
 
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy pótkocsi vagy utánfutó esetében, melyik szabvány az útmutató? Pótkocsin szeretném a világítási rendszert újrakábelezni. A szabványos keresztmetszetek, kötéspontok és kábel elvezetések érdekelnének főként.
Első nekifutásra egy központi kötődobozt tennék ki, ahova a lámpákról kábelekkel mennék bele. YSLY-re gondoltam mert az rendkívül ellenálló (kezelhetőbb mint a szilikon). A kötődobozon belül din sínes sorkapocs. Innen ki a csatlakozóra egyetlen n x 2,5 -es kábellel mennék. A bekötés adott mind a két végén, csak a köztes hálózatfelépítésnek a szabványos kialakítására lennék kíváncsi.

Köszönöm a segítséget!
(#) zolika60 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 6, 2020 /
 
Pótkocsin a bal jobb helyzetjelző be van kötve mind két lámpába és az oldalvilágítások többnyire onnan mennek előre. De nem szentírás, ahány pótkocsi annyiféleképp csinálják. A kötődoboz jó megoldás, a legtöbb pótkocsin gyárilag van is. Vagy elöl a csatlakozóknál, vagy hátul alul, vagy mindkét helyen. Feleslegesen vastag a 2,5-es kábel, 0,8-1,5mm2 is elég, nem folynak nagy áramok.
(#) meslac válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 6, 2020 /
 
A jobb és bal helyzetjelzőt külön kell vezetni, és a testet is ajánlatos minden lámpához vezetéken oda vinni. Amúgy nem tudom, hogy lenne valamilyen szabvány rá, mert elég eltérő a pótkocsik vezetékezése. A csatlakozó dugó és dug alj bekötése szabványos csak.
(#) dani9228 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Szuper, köszönöm szépen!
(#) dani9228 válasza meslac hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Okés, köszönöm szépen!
(#) Joe_001 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Szia én ezt követném, mert KPM vizsgán is így kérik! Nézz szét villanyszerelő boltban, mert vezetéket is kapsz a szabvány színekkel javascript:void(0);l ami egy futóra kb 2000-ből kijön.
Még egy. Az egyik oldalon elvinném a kábelt a vonóhorogtól az egyik lámpáig vágás nélkül. és abban kötnék, aztán vinném a másikba. a vízmentes kötést a lámpában könnyebb kialakítani a dugó csak egy vezeték fogadására alkalmas.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2020
(#) Joe_001 válasza meslac hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Van szabvány rá a vezeték színeinek is. A gugli mindkettőt hozza is. Én ha csinálnám, az szerint csinálnám.könnyebb is.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2020
(#) bbb válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Ennél szerintem jobb a számozott vezeték, azt nehezebb eltéveszteni A színes vezeték szeret megfakulni, meg a csatlakozóban is préselt számok vannak, nem színek, kevésbé valószínű, hogy elkeveri az ember.
Én a mixvillnél vettem YSLY-JZ keresztnévre hallgatót, tökéletesen bevált: Bővebben: Link
(#) Joe_001 válasza bbb hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Természetesen az is jó. Viszont új kábelnél mi fakult még meg? Majd eldöntik.
(#) bbb válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Nyilván az újnál még nem kellene fakónak lennie (kérdés, hogy mikori a bolti készlet és hogyan volt tárolva, stb.), viszont a későbbiekben, mikor majd megint hozzá kell nyúlnia (mert az tuti, hogy kelleni fog), akkor nem mindegy.
Az biztos, hogy ez nem egy agysebészet, nekem egy fél délutánom bánta tavaly, mire szétbontottam a régit és behúztam az újat.
(#) Joe_001 válasza bbb hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
A színes előny. az YSLYhez képest, hogy olaj és lépésálló. (Autóipar) Persze ha 7x0,5 YSLY van kéznél, azt se téveszti el az ember, ha szám szerint köti.
(#) krapulax6 hozzászólása Júl 14, 2020 /
 
Sziasztok.
E46 taviranyitoja nyit es a csomagteret is nyitja.
3gomb van rajta abbol ez a ketto mindig mukodik.
A lezaras nem,Viszont bezart autonal ha ranyomok a bezaras gombra a belter vilagitas bekapcsol 10 -bol 7szer..
Kerdesem az lenne,hogy valamivel nem lehet kimerni,hogy adja-e a jelet?
Nincs valamilyen haztartasi eszkoz amit esetleg bezavarna ha nyomkodom a gombot?
A mikrokapcsolo jo,kimertem.
(#) kzozo válasza krapulax6 hozzászólására (») Júl 14, 2020 / 1
 
Egy AM vételre állított rádió jó lesz. Keress egy olyan sávot, ahol nincs semmi adó, csak zaj. A távirányítót a rádió mellett (jó közel) nyomkodva hallani fogod, ha sugároz valamit.
(#) krapulax6 válasza kzozo hozzászólására (») Júl 14, 2020 /
 
Koszonom.Megprobalom...
(#) krapulax6 válasza kzozo hozzászólására (») Júl 14, 2020 /
 
Harom radion probaltam ,koztuk egy autoradion is de semmi erdemleges.
A nyitas gombot nyomogattam mert arra reagal az auto de semmi,csak a nagy ricsaj..
Azert koszonom!
(#) bbb válasza krapulax6 hozzászólására (») Júl 14, 2020 /
 
Ha van egy SDR-ed, akkor láthatod is a gombnyomásokat, s nem fülre kell levenned... Vagy ha ellátogatsz hozzám, akkor beindítjuk a tizenéves kis netbookom az SDR vevővel, s segítek megnézni sugároz-e bármit is.
(#) krapulax6 válasza bbb hozzászólására (») Júl 14, 2020 /
 
Koszonom a segitokeszsegedet de Dunakeszi Miskolctol nem egy par perc
Az SDR-rol nem hallottam meg.
(#) krapulax6 hozzászólása Júl 14, 2020 /
 
Jelentem a tav mukodik.Minden gomb hallhato.
Fm sav tetejere allitva a radiot:

https://youtu.be/9Jorj4XhND4


A kovetkezo lepes a Grundmodulban Levo nyitas/zarasert felelos relek csereje lesz.
Sajnos tipushiba a faceliftes e46-nal.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2020
(#) bbb válasza krapulax6 hozzászólására (») Júl 14, 2020 / 1
 
SDR-ről pár szösszenet: Bővebben: Link
(#) krapulax6 válasza bbb hozzászólására (») Júl 15, 2020 /
 
Ja mar ertem,eleg szeleskoru a felhasznalasa.
(#) DJmike hozzászólása Júl 15, 2020 /
 
Üdv!
Ismerősöm egy elektromos autó töltőt szeretne bekötni. Hálózati oldalról be is kötötte, de kimeneti feszültség nincs neki. Esetleg kötött be ilyet valaki?
Köszönöm előre is.
(#) user1914 válasza DJmike hozzászólására (») Júl 16, 2020 /
 
Ha ez az elektromos kocsitőltő fej, akkor nem is lesz kimenet amíg a kocsi nem kommunikál a töltöállomással. A kocsi csatlakoztatása után lesz kimenet.
Üdv. M.
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2020
(#) rascal hozzászólása Júl 16, 2020 /
 
A Ladámhoz van egy tartalék gyújtótrafóm. Most fedeztem fel, hogy valami folyadék lötyög benne. Normális ez? Van a borításán rozsda, de csak a csomagtartóban töltött el pár évtizedet. Folyadékba merítve tudtommal nem lett.
(#) Joe_001 válasza rascal hozzászólására (») Júl 16, 2020 /
 
Szia
Azt hiszem, az a "lötyögés" az a szigetelés. Olaj van benne e kis távolság. és a nagy fesz miatt szigetelőnek. Az a baj ha már lötyög, ha kevés van benne.
(#) rascal válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 16, 2020 /
 
Nem gondoltam volna, hogy ezekbe a kis trafókba is raknak olajat, de azon még jobban meglepődtem volna, ha vizet szívott volna magába.
(#) krapulax6 válasza krapulax6 hozzászólására (») Júl 19, 2020 /
 
Sziasztok.E46 tavval valo zaras megoldodott.
Kicsereltem a modulban a releket bar akkor sem mukodott.
Ezzel parhuzamosan rendeltem a tavba gyari akksit,eddig cr 2032-es elemrol ment,es lam mukodik.
Nyit es zar is ahogy kell.
Bar a rele csere is rafert,mert szrra voltak egve a pogacsak a releben.
(#) Andralin hozzászólása Júl 20, 2020 /
 
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni központizár motor vezérlésével kapcsolatban.
Vettem egy univerzális motort barkács célra, amivel majd egy ajtóreteszt szeretnék tologatni. Csak a behúzó funkcióra van szükségem.

Egy rém egyszerű "vezérlést" kapott: egy relé behúzásakor kap 12V-ot a motor behúzóiránynak megfelelő polaritással, amit a behúzott állapotot érzékelő végálláskapcsoló szakít meg.

Asztalon tesztelésre összerakott állapotban a motor hatalmasat "visszarúg", hiába szakad meg a táp behúzott végállásnál, nagy erővel pattan visszairányba a kar, annyira kipattan, hogy a végálláskapcsoló ki is nyit és elkezd "oszcillálni", oda-vissza pattogni a kar, mint egy gépfegyver, egészen addig, amíg a relé zárva van.

Vajon ez teljesen normális működés, hogy a végállásban a táp megszakításakor közel félállásba visszapattan a kar? Vagy esetleg hibás a motor amit vettem?
Ha ez normális, akkor gyári vezérlés esetén, gépjárművekben hogyan oldják meg, hogy ne pattanjon vissza, hanem megmaradjon behúzott végállásban?
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2020
Következő: »»   295 / 335
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem