Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   294 / 337
(#) Töröcsik Tibor hozzászólása Jún 16, 2020 /
 
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám,kérdésem...
Remélem maradhat!
Egy csónakmotorhoz szeretnék gyújtáskapcsolót beiktatni.
A kalapács után melyik vezetéket szakítsam meg?Illetve milyen kapcsolót javasolnátok?
Előre köszönöm a válaszokat!
(#) user1914 válasza Töröcsik Tibor hozzászólására (») Jún 16, 2020 / 1
 
Hi!
Ez egy 2 hengeres motor állórésze.
A két kék és piros vezeték ősszekötésénél látható csavart kellene egy 2 áramkörös kapcsolóval földelni a leállításkor. Ha szeretnéd indítani a fóldelést meg kell szakítani mindkét szálon.
Nem dolgoztál valamikor a Tatai úton?
Üdv. M.
(#) Töröcsik Tibor válasza user1914 hozzászólására (») Jún 17, 2020 /
 
Szia!
Köszönöm a segítséget!Nem dolgoztam.
(#) Zoltano1 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 19, 2020 /
 
Helló. Az lenne a kérdésem ha +12v-tól szeretném ,hogy kapcsoljon a drl akkor az R1 1K változtatom meg kisebbre?
(#) proli007 válasza Zoltano1 hozzászólására (») Jún 19, 2020 / 1
 
Hello! Nem egészen tudom, hogy mit jelent hogy +12V-ról üzemeltetnéd.
Mert ez a gépkocsiba való, annak akkumulátor feszültség változása működteti a kapcsolást.
A kapcsolás küszöbértéke nem egy atomóra, több dologtól is függhet. De a tranyó akkor kapcsolja be a relét, ha a bázis-emitter küszöbértéke eléri a 0,65V-ot. Tehát a kapcsolási értéket a zéner feszültsége az R2-őn eső feszültség és a tranyó bázis-emitter feszültsége határozza meg.
Ha a tranyón egy 12V-os relé van, melynek árama mondjuk 47mA, akkor a bázisában ennek a bétával osztott értéke fog folyni. Vagy is ha az áramerősítése a tranyónak, pld. 200, akkor 47mA/200=0,23mA lesz a bázisáram. Ez feszültséget ejt az R2-es ellenálláson. U=0.47k*0.23mA=0,108V. A három értéket kell összeadni és kb. megkapjuk a relé kapcsolási értékét. Uz+UR2+Ube=12V+0,108V+0,65V=12.75V. Ha ez igaz, akkor megfelelő lesz, mert az aksi feszültsége mikor jár a motor 13,6..14,5V között van. Mikor pedig leáll, akkor lassan visszatér a 12,7V alá.
Természetesen mint látható a képletben a zéner feszültsége vastagon benne van, így annak szórása is. Az R1 szerepe, hogy zéner feszültsége alatt zárja a tranyót, valamint a zénernek biztosítson áramot, mert annak hatására áll be a feszültsége. De ha elköveted, ki kell próbálni egy szabályozható táppal, hogy igaz-e a történet. Ha 12V-ra vagy alá kívánod a kapcsolási értéket beállítani, akkor kisebb feszültségű zénert kell alkalmazni, esetleg két soros zénerből is össze lehet állítani a zénert, és ki lehet egészíteni egy-két szilícium, vagy schottky (nyitó irányba kötött) diódával. Ez a zéner feszültségéhez hozzáadódik 500..600mV vagy a schottky esetén 300..400mV.
(#) Zoltano1 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 19, 2020 /
 
Értem. Még egy kérdésem lenne az alábbi kapcsolásról. Adott egy led meghajtó ami lehet e így kapcsolni relével?

drl.pdf
    
(#) proli007 válasza Zoltano1 hozzászólására (») Jún 19, 2020 / 1
 
Lehet, de ha a relére a +12V-ot nem a gyújtáskapcsolóról viszed, állandóan világítani fog, ha nincs a helyzetjelző felkapcsolva.
(#) Directors hozzászólása Jún 29, 2020 /
 
Sziasztok!

Édesanyáméknak van egy fűnyíró traktorjuk. Sajnos tönkre ment benne a gyújtótrafó. Leégett. Mivel semmilyen cikkszám nem volt a trafón így a traktor típusa alapján adtak nekik egy állítólag belevaló trafót.
A kérdésem az lenne hogy ezek a trafók közvetlenül szokták megkapni a 12V-ot ? Itt úgy volt bekötve a régi is, illetve amit most vásároltak az is. Az új trafóval sem akart elindult a traktor. A trafóval sorba kötött 10A-es biztosítékot ki is ütötte. Aztán pedig úgy próbálták indítani hogy a trafóval sorba lett kötve 12V-os fényszóró izzó. Indítózáskor az izzó teljes fényerővel világít. Nekem úgy tűnik mint ha ez is átment volna zárlatba. Nagyon nagy áramot vesz fel. Amúgy szikra nincsen. Vagy is nem látszik hogy lenne szikra, viszont valamekkora feszültség biztos hogy van a gyertyánál mert ráz.

Én próbáltam keresni hozzá kapcsolási rajzot de nem sok sikerrel.
Esetleg ebben tudnátok segíteni ?
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2020
(#) proli007 válasza Directors hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Hello! Én ezt találtam róla..
(#) Directors válasza proli007 hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Köszönöm szépen! Remélem sikerül valamit kitalálni.
(#) kaqkk válasza Directors hozzászólására (») Jún 30, 2020 /
 
Nem lehet hogy a megszakító nem nyit ki ? Vagy ha elektronikus a gyújtás akkor az elektronika zárlatos ?
(#) Directors válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 30, 2020 /
 
Külön elektronikát nem találtunk sehol sem. Megszakítò ? Mire gondolsz pontosan ?
(#) teddysnow válasza Directors hozzászólására (») Jún 30, 2020 /
 
Szia,
kondenzátor? Ha rossz akkor szokott az lenni, hogy van szikra kinn a levegőn, de becsavarva, nyomás alatt már nincs, mert gyenge.
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Jún 30, 2020 /
 
Szia! Ebben szerintem nincs külön elektronika de a gyújtás az CDI és a gyújtótekercs tartalmazza az elektronikát (ki van öntve műgyantával). Valami zárlat van a vezeték rendszerben vagy az önindító vagy fesszabályzó vagy az ülés kapcsolójának a vezetéke. A 10A-s biztosíték nem véletlenül olvad ki de azt nem a gyújtás okozhatja. Az erőforrás (motor) típus ismerete vezethetne annak kiderítésére, hogy az milyen felépítésű (önindító, a világítási és töltő tekercsek kiosztása stb.). A huzalozás az csak abban segít, hogy esetleg milyen színű vezetékek csatlakoznak az egységekhez. A 11 "lovas" motor nem kicsi ebben a kategóriában. A blokkon nincs véletlenül azonosító feltüntetve?
(#) Directors válasza teddysnow hozzászólására (») Jún 30, 2020 /
 
Nincs kondi benne. Vagy is hát nem találtunk. Láthatò helyen nincs.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Jún 30, 2020 /
 
Csináltam gyorsan egy két képet a motorról.
Arról nekem elképzelésem sincs hogy a feszültségszabályzó hol lehet, pedig kerestük. Az ülés felől vezetéket nem láttunk. Aztán lehet hogy az előző tulaj azt is kiiktatta. Sajnos nagyon sok kókányolásra derült fény.
A világítás az teljesen hiányos sajna.
A vezetékezést pedig teljesen szeretnénk kicserélni mert kész katasztrófa ahogy most kinéz.
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2020
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Jún 30, 2020 /
 
Az a piros vezeték a blokk oldalán és zsugorcsőben egy dudor az volna a töltő szál (diódának kell benne lennie).
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Jún 30, 2020 /
 
Amit "proli007" belinkelt oldalt ITT azon van néhány korábbi évekbeli modell aminek sokkal egyszerűbb a huzalozása de töltése azoknak is van, hiszen ha önindítót kell hajtani akkor akku van a gépen, azt meg kell oldani, hogy töltődjön, nem beszélve a gyújtásról aminek szintén kell az akku, mert ezeknél nem a töltő tekercsre bízzák a működtető feszültséget. Még mindig a blokkot kellene ismerni, hogy az hogyan van ellátva elektromossággal. Szerintem a ventilátor alatt kell lenni a tekercseknek amik a töltőfeszültséget állítják elő. A gyújtótrafót a szerelhetőség egyszerűsítése miatt rakhatták kívülre, hogy ahhoz ne kelljen levenni azt a mágneses ventilátort. Lenni kell még valahol egy indító relének is ha minden igaz vagy a gyújtáskapcsolóra van bízva az önindító behúzó tekercse. A rajzokon 5A-s biztosítékok vannak, egy az indító motornak egy a töltésnek. Lehet, hogy összevonta az előző tulaj a kettőt és rakott egy 10A-t?
Bővebben: Link
Bővebben: Link
A 8 és 9. oldalakon vannak a rajzok de más-más évjáratok.
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2020
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Júl 1, 2020 /
 
Köszönöm az infòt! Hétvégén jobban ránézünk és jelentkezem!
(#) Joe_001 válasza Directors hozzászólására (») Júl 1, 2020 /
 
Miért nem veszel bontóban rendesen bontott kábelkorbácsot? Van aki nem vagdossa le a stekkereket.
Igaz keresni kell, telefonon érdeklődj bontókban, a forgalmid legyen kéznél.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2020
(#) Joe_001 válasza Directors hozzászólására (») Júl 1, 2020 /
 
Szia! ebben a korosztályban a fesszabályzó a generátor végén van, A vastag vezeték az már szabályzott 12 V A gerjesztés a vékony , többnyire piros vezeték a kontroll lámpán keresztül.
(#) Directors válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 1, 2020 /
 
Szia! Köszi!
Hát nem tudom találunk e kábel korbácsot. Ha minden kötél szakad akkor egy pròbát minden képen teszünk.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2020
(#) Joe_001 válasza Directors hozzászólására (») Júl 1, 2020 / 1
 
A R Expeszzem hez kerestem bontott alkatrészt. Listát csináltam a bontókról. Szépen sorban hívogattam őket. Gályás egy kicsit. volt vagy 16 telefonszámom.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2020
(#) Andrei1181 hozzászólása Júl 1, 2020 /
 
Üdv

A robogós topik nem pörög, így itt kérdezek. 15V-ot tölt a robogóm generátora, ami lehet városban elmegy, de én hosszabb utakra is használom. A motor rendszeresen kinyírta az akkukat, de azt nem tudom, hogy lemerülve állás miatt, vagy a túltöltés miatt.
Másik fesszab is ugyanezt csinálja. 15V már megvan 30 km/h-nál, de 70-nél is ugyanennyi, tehát a szabályzó működik.
El szeretnék venni tőle egy fél Voltot. Eszembe jutott már pár dolog, de mi lenne, ha rendesen meg lenne csinálva?

Ilyenre gondolok: (kép)
Van ettől egyszerűbb megoldás?

shunt-3.png
    
(#) proli007 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Júl 1, 2020 /
 
Hello! Ha nem írsz egy topikba, akkor mire lenne válasz?
Amúgy ez egy sönt szabályzó egy szem LiPo cellához. Ha tényleg működik a szabályzó, akkor sorba tehetsz egy diódát a szabályzó és az aksi közé és akkor elvész a fél volt..
(#) Andrei1181 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 1, 2020 /
 
Írtam 2 hete a robogósba, senki nem válaszolt. Azóta már eljutottam odáig, hogy talán minden működik, csak a 15 V-ot szeretném csökkenteni.

1A-es Si dióda és kész? Anód a szabályzó felé? 2Ah-s zselés akku van benne.

Köszi
(#) proli007 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Júl 1, 2020 /
 
Fogalmam sincs hogy egy robogó mekkora árammal tölt, de talán meglehetne mérni. Akkor el lehet dönteni mekkora áramú dióda kell.
Egyébként a hozzáértők (nem én) lehet elvárnák, hogy a típust megnevezd, lehet ezért nem válaszolnak egy általános kérdésre. De válasz hiánya az is lehet, hogy egyszerűen nem tudják. Gondolom én..
(#) Andrei1181 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 1, 2020 /
 
Én is erre gondolok, hogy nem ért hozzá senki. Én sem.

6 tekercses alaplapja van, ami körül forog egy mágnesharang. Van benne egy világításkör, meg egy töltéskör. A szabályzója simán elfűti a többletet. Nem tűnik bonyolultnak.

Yamaha Jogról van szó. '90-es évek tömegmotorja a Honda Diohoz és a Suzuki Sepiához hasonlóan.
(#) tomi324 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Júl 2, 2020 /
 
Szerintem kicsit erősebb diódát tegyél, legalább 5A legyen, az sose baj. Az indítás utáni pillanatokban nagy áramot szív fel az akksi. Arra kell egyedül figyelni, hogy közvetlen a szabályzó után, de a többi áramkör (kürt, index) elé kell tenni, különben azok működését gátolná meg a dióda. Javaslom, hogy két egyforma diódát köss párhuzamosan, de egymással szembe. Így mindkét irányba tud folyni az áram, de a fél volt garantáltan esni fog.
Ha közvetlen az akku elé teszed ezt a kis kapcsolást, figyelembe kell venni az irányjelző és a kürt nagy áramfelvételét, az önindító mágneskapcsoló jellemzően külön szálon kap táplálást, de a segédvezeték (50) már a gyújtáskapcsolóról.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2020
(#) G-man hozzászólása Júl 3, 2020 /
 
Sziasztok!
Kerestem a fórumon, de nem találtam meg a témát, hát beírom ide.

Egy 2005-ös Nissan Almera N16 autóm van, amibe sajnos nincs gyári hőmérő szerelve. Megoldható utólag beépíteni egy hőmérőt? A kinti hőmérsékletet szretném mérni. Ha horror pénz a késztermék, akkor akár egy egyszerűbbet én is összedobnék mondjuk DS18B20 + Aurduino +valami kijelző kombóval, csak az nagy helyigénnyel jár + komplexebb feladat lehet.
Következő: »»   294 / 337
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem