Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   180 / 207
(#) tuzer hozzászólása Ápr 14, 2020 /
 
2019.nov.16-n jelentkeztem KIA fejegység problémával, mely a segítségetek ellenére megmaradt.
Idézet:
„A fejegységen (navis) keresztül telefonálok, és rendszeresen visszaszólnak a hívottak, hogy szaggat a beszédhangom, én meg kifogástalanul hallom őket.”


Namost felderítettem, hogy a hívott félnél akkor szaggat a vonal, ha én a kocsiban hangosan beszélek - tüzér a szerelmet is ordítva vallja -, viszont ha csendesen, suttogva (magamhoz képest) beszélek, a hívott fél nagyságrendekkel jobban hall. Első lépcsőben egy celluxal leragasztottam a mikrofont a fejem fölött, ez javított, de nem oldotta meg. Viszont így sikerült a szervíz felé demonstrálnom a hibát, egyelőre további firmware frissítésben utaznak, szvsz semmit nem fog megoldani. A szakértűhölgyek/urak véleménye a fentiek re való tekintettel?
Köszönöm!
(#) lajos1969 hozzászólása Ápr 21, 2020 /
 
Sziasztok!
Szerintetek miért nem indul el a fejegység?
Tápról kap 12voltot bejön a Clarion logó s utána ezt írja ki!
Majd kezdi elölről!
Köszönöm!
(#) Al-sulaymaniyah válasza tuzer hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Túlvezérli a mikrofon az egységet. Mikrofoncsere, vagy beiktatni egy ellenállást, potmétert és beállítani a megfelelő hangerőt "normál " beszédhangodnál.
(#) Uviktor válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Szia,
talán ha van kézifék(handbrake) bemenete lehet hogy letestelném,hátha csak úgy indul.
Üdv!
(#) lajos1969 válasza Uviktor hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Köszi! Ez alapján kötöttem be.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
(#) Uviktor válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Szia,
A J1410 vehicle signal csatiban szerintem a PKB lehet a parking brake,az RVS a hátramenet,a speed pedig a sebesség jel.
Gyanúsan németül beszél,ott pedig példásan szigorúan veszik hogy vezetés közben alig érhető el funkció.
A nulla sebességjelet nem tudom pontosan hogyan kell előállítani neki.
A jeladó megállhat magas és alacsony szinten is.
A pkb-t próbáld meg esetleg egy ellenálláson keresztül földre húzni.
(#) lajos1969 válasza Uviktor hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Milyen értékű ellenállásal?
1K, 4,7K val próbáltam ugyanaz.
(#) lajos1969 válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Most mértem 2.54 amper az áramfelvétel bekapcsoláskor, az szerintem sok egy kicsit nem?
(#) Uviktor válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 22, 2020 /
 
Szia,
Akkor nem jött be a tipp.
Innentől az én tudásom már kevés.
Szia!
(#) lajos1969 válasza Uviktor hozzászólására (») Ápr 22, 2020 /
 
Szia!
Köszi.
(#) lithium89 hozzászólása Ápr 22, 2020 /
 
Sziasztok! Lenne egy Blaupunkt Saint Tropez RCM 168 fejegység ami az FM sávokat 95,4 MHz-ig szépen fogja, de csak eddig. Felette nem változik a vétel, marad a 95,4 gyenge zaja (talán valami román adóé).
A problémát én okoztam. Műhelyben használtam, de egyszer véletlen rossz adaptert dugtam rá. Talán 17V ac-t. :/
Csatoltam a kapcsolási rajzát. Javítható valahogyan?
(#) Udvari Zsombor válasza lithium89 hozzászólására (») Ápr 22, 2020 /
 
Amennyiben integrált áramkörös a tunerja, akkor annak nagy valószínűséggel kakukk. Örülj, hogy más része nem sérült a rádiónak...
(#) Uviktor válasza lithium89 hozzászólására (») Ápr 22, 2020 / 1
 
Üdv,
Ezeknél az évjáratú Blauknál jellemző a kiolvadt forrasztás és a hibás furatgalván.
Mielőtt átminősíted alkatrésznek,esetleg nyomkodd végig finoman a nyákokat.
Üdv!
(#) lithium89 válasza Uviktor hozzászólására (») Ápr 22, 2020 /
 
Átforrasztgatás után sem javult, így mérgemben működés közben kikaptam belőle a kazettás belsőt szalagkábelestől és csodák csodája helyrejött.
Vagy piszok nagy szerencsémre ezen a részen volt a probléma, vagy a zargatástól a tuneren a kontaktos dolog helyrebillent. Mára ennyivel megelégszem, mégsem halott az ügy.
Köszönöm Uviktor!
(#) tuzer válasza Al-sulaymaniyah hozzászólására (») Ápr 24, 2020 /
 
Kösz, a mikrofont cserélték gariban, hiba maradt. Újabb fejlemény, hogy nem is biztos a hangerő, mint hibaok. letöltöttem telóra egy frekvencia generátort, most azzal ügyeskedek. Úgy néz ki, 500 - 2000 Hz ig jó, fölötte szaggat (250 hz ugrásokkal), még kitapogatom, hogy ugyan ez függ-e a hangerőtől (Elég csendes egyébként ez a progi, főleg a denevér magasságok felé tartva.
(#) titi válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Szia!
Ha még aktuális a probléma... nem kell ellenállás, közvetlen testeld le.
(#) mraulajos hozzászólása Máj 3, 2020 /
 
Hali! Visszatérve erre a témára. Az SW kimenet, az ugye bal és jobb oldal.? Mivel én csupán egy kis mono erősítőt akarok, egy db hangszóróval. Ezt a rádió kimenetet közösíthetem 10-47 Kohm os ellenállásokkal. Tudom ennek a kötését/módját, csináltam már ilyet.
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2020
(#) Inhouse válasza mraulajos hozzászólására (») Máj 3, 2020 /
 
Erősítőnek biztos, hogy ezt akarod 2020-ban? Milyen hangszórót raknál rá? Autóba akarod?
(#) Udvari Zsombor válasza mraulajos hozzászólására (») Máj 4, 2020 /
 
Hát, manapság már két hangszóró a "minimum" (már senki se használ mono-t). Hol használnád a rádiót? Valahol tápegységről vagy valami járműben?
Nekem egy régi "Wolkswagen Alpha" kazettás autórádió van beszerelve egy dobozba egy masszív 12V dugasztáppal és kettő bontott hangszóróval (amiket közvetlenül a rádió hajt meg) meg egy régi "bikaszarv" antennával. Én a háttérvilágításnak is kivezettem egy kapcsolót a doboz tetejébe, ami pozitívra teszi a háttérfény lábát (szerintem ezzel együtt teljes az autórádió), szép régies piros fényű lesz tőle az előlap, kéken világító kijelzővel (eredeti).
(#) Inhouse válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Máj 4, 2020 /
 
Lehet, hogy mégsem autóba kell...talán kiderül. Elég sok Bluetooth-os bulidoboz monó. Van ahol nincs szükség a sztereóra. Egyébként meg a "sztereó" kütyük, amik pl. 20-50cm-esek valószínűleg teljesen feleslegesen próbálnak azok lenni.
(#) peterbacsi hozzászólása Máj 8, 2020 /
 
Sziasztok!

Lehet volt már erről szó de nem találtam a fórumban! Van egy Honda Civic 8gen (UFO) fejegység ami ha bemelegszik magától, vagy most, hogy hogy jobb az idő hamarabb lesz (túl) meleg nem tudom, mert a melegebb napokon csinál olyat a fejegység, hogy puffanás közepette kikapcsol, majd vissza, majd megint ki, majd megint vissza kb. 2-3 másodpercenként! Nincs valakinek tapasztalata, hogy mi lehet rá az orvosság valami alkatrészt kéne cserélni?

Köszönöm a válaszokat!
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
Moderátor által szerkesztve
(#) vasskos hozzászólása Máj 16, 2020 /
 
Sziasztok! 80-as évek beli de nem használt vadonatúj autórádióról van szó. Csak halk sistergés jön a kimeneteken, ami a hangerő tekerésre nem erősödik. Rádió és magnó esetében is ez van. Egyébként látszólag működik, teker, világít stb. Minden potit takarítottam, nem változott. Kérdésem az hogy elő vagy végfok erősítő hibára utal a jelenség. Apró extra még, hogy az automata (PLL) állomáskeresőt megnyomva azonnal lefagy a készülék. Manuális kereséssel nem jelentkezik. Köszönöm a segítséget. (Kenwood KRC444-rol van szó)
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2020
(#) Uviktor válasza vasskos hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
Szia,
Nekem egy hasonló korú Blaunál a stereo decoder IC okozott ilyen problémát.
Hiába volt kazetta a forrás,akkor is lefogta a teljes audio vonalat.
Üdv!
(#) vasskos válasza Uviktor hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
Köszi a tippet!
(#) didyman hozzászólása Máj 23, 2020 /
 
Sziasztok. Van nálam egy Harman VP4 fejegység, 8,5 colos. Se kép, se hang, egyszer csak ilyen lett. Táp alá helyezéskor (43, 44-es láb) az áramfelvétel felugrik 400 mA körülire, majd egy másodperc múlva visszaesik nullára. Lehet ennek szoftveres oka, vagy a hardverben van egyértelműen?
(#) nagyatuz hozzászólása Máj 23, 2020 /
 
Sziasztok!
Segitsetek lgyetek szivesek: erisin multi radioja rendesen szol inditaskor. A radio Kikapcsolasa utan megint bekapcsolva az allomas megszolal, majd kihagy, serceg, felvaltva, a fenyek vilagitanak, tehat a radio aram alatt van. Kulcs kiveve, par perc varakozas utan a motorinditas, radio bekapcsolva szol rendesen, folyamatosan veszi az adast, amig a kulcsot ki nem veszem. Mi lehet a baj? Koszonom a segitseget!
(#) petya816 hozzászólása Máj 23, 2020 /
 
Sziasztok !
A kérdésem az lenne hogy a fejegység kimeneti rca-ra lehet e valami védelmet kítalálni ?
Ugyanis az erősítőm egyszer csak megadta magát elszállt az egyik végfok és az előerősítő is, amítől feszt adott ki az rca-ra és tönkre tette a fejegységet.
Ezt a jelenséget szeretném megakadályozni a közel jövőben.
Válaszotok előre is köszönöm !
(#) Uviktor válasza petya816 hozzászólására (») Máj 23, 2020 / 1
 
Szia,
Léteznek galvanikus RCA leválasztók inkább zaj szűrés miatt,de nyilván a hangba bele fog szólni.
Az eseted elég ritka,nem is igazán hallottam még ilyet.
Sokkal többet viszont olyat,hogy az erősítő testje nem megfelelő.
Ilyenkor megpróbál pár kövér amper testhez jutni-az RCA árnyékon keresztül,ami a fejegységben általában egy vékony fólia-és persze csattan a fólia.
A jó testelés mindennek az alapja.
Ha annyi ezresem lenne ahányszor már láttam erősítő testelést a biztonsági öv csavar alá "kötve"...
Az egyik fele fényezett,a másik felületkezelt...
(#) Inhouse válasza petya816 hozzászólására (») Máj 24, 2020 / 1
 
Elég nehezen elképzelhető hiba, hogy visszajutó feszültség öli meg a fejegységet. Max a kimenettel történhetett valami. Egyenfeszültség nem lehetett, mivel kondenzátoros csatolás van. Inkább az Uviktor által írt fólia elégés lehetett az ok. Megfelelő kábelezés és bekötés esetén nem kell aggódnod a fejegységért.
Nézzetek bele! Sajnos általában teljesen szét kell szedni, hogy hozzáférjetek a panelhez. De egy fólia pótlás nem nehéz.
(#) Tomi111 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 24, 2020 /
 
Általában tökéletes megoldás a szétszedés helyett az RCA testjét a rádió fém házához kötni kívülről. Már több pl. Suzuki Ignis rádiónál működik évek óta.
Következő: »»   180 / 207
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem