Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
2019.nov.16-n jelentkeztem KIA fejegység problémával, mely a segítségetek ellenére megmaradt.
Idézet: „A fejegységen (navis) keresztül telefonálok, és rendszeresen visszaszólnak a hívottak, hogy szaggat a beszédhangom, én meg kifogástalanul hallom őket.” Namost felderítettem, hogy a hívott félnél akkor szaggat a vonal, ha én a kocsiban hangosan beszélek - tüzér a szerelmet is ordítva vallja -, viszont ha csendesen, suttogva (magamhoz képest) beszélek, a hívott fél nagyságrendekkel jobban hall. Első lépcsőben egy celluxal leragasztottam a mikrofont a fejem fölött, ez javított, de nem oldotta meg. Viszont így sikerült a szervíz felé demonstrálnom a hibát, egyelőre további firmware frissítésben utaznak, szvsz semmit nem fog megoldani. A szakértűhölgyek/urak véleménye a fentiek re való tekintettel? Köszönöm!
Sziasztok!
Szerintetek miért nem indul el a fejegység? Tápról kap 12voltot bejön a Clarion logó s utána ezt írja ki! Majd kezdi elölről! Köszönöm!
Túlvezérli a mikrofon az egységet. Mikrofoncsere, vagy beiktatni egy ellenállást, potmétert és beállítani a megfelelő hangerőt "normál " beszédhangodnál.
Szia,
talán ha van kézifék(handbrake) bemenete lehet hogy letestelném,hátha csak úgy indul. Üdv!
Köszi! Ez alapján kötöttem be.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
Szia,
A J1410 vehicle signal csatiban szerintem a PKB lehet a parking brake,az RVS a hátramenet,a speed pedig a sebesség jel. Gyanúsan németül beszél,ott pedig példásan szigorúan veszik hogy vezetés közben alig érhető el funkció. A nulla sebességjelet nem tudom pontosan hogyan kell előállítani neki. A jeladó megállhat magas és alacsony szinten is. A pkb-t próbáld meg esetleg egy ellenálláson keresztül földre húzni.
Milyen értékű ellenállásal?
1K, 4,7K val próbáltam ugyanaz.
Most mértem 2.54 amper az áramfelvétel bekapcsoláskor, az szerintem sok egy kicsit nem?
Szia,
Akkor nem jött be a tipp. Innentől az én tudásom már kevés. Szia!
Sziasztok! Lenne egy Blaupunkt Saint Tropez RCM 168 fejegység ami az FM sávokat 95,4 MHz-ig szépen fogja, de csak eddig. Felette nem változik a vétel, marad a 95,4 gyenge zaja (talán valami román adóé).
A problémát én okoztam. Műhelyben használtam, de egyszer véletlen rossz adaptert dugtam rá. Talán 17V ac-t. :/ Csatoltam a kapcsolási rajzát. Javítható valahogyan?
Amennyiben integrált áramkörös a tunerja, akkor annak nagy valószínűséggel kakukk. Örülj, hogy más része nem sérült a rádiónak...
Üdv,
Ezeknél az évjáratú Blauknál jellemző a kiolvadt forrasztás és a hibás furatgalván. Mielőtt átminősíted alkatrésznek,esetleg nyomkodd végig finoman a nyákokat. Üdv!
Átforrasztgatás után sem javult, így mérgemben működés közben kikaptam belőle a kazettás belsőt szalagkábelestől és csodák csodája helyrejött.
Vagy piszok nagy szerencsémre ezen a részen volt a probléma, vagy a zargatástól a tuneren a kontaktos dolog helyrebillent. Mára ennyivel megelégszem, mégsem halott az ügy. Köszönöm Uviktor!
Kösz, a mikrofont cserélték gariban, hiba maradt. Újabb fejlemény, hogy nem is biztos a hangerő, mint hibaok. letöltöttem telóra egy frekvencia generátort, most azzal ügyeskedek. Úgy néz ki, 500 - 2000 Hz ig jó, fölötte szaggat (250 hz ugrásokkal), még kitapogatom, hogy ugyan ez függ-e a hangerőtől (Elég csendes egyébként ez a progi, főleg a denevér magasságok felé tartva.
Szia!
Ha még aktuális a probléma... nem kell ellenállás, közvetlen testeld le.
Hali! Visszatérve erre a témára. Az SW kimenet, az ugye bal és jobb oldal.? Mivel én csupán egy kis mono erősítőt akarok, egy db hangszóróval. Ezt a rádió kimenetet közösíthetem 10-47 Kohm os ellenállásokkal. Tudom ennek a kötését/módját, csináltam már ilyet.
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2020
Erősítőnek biztos, hogy ezt akarod 2020-ban? Milyen hangszórót raknál rá? Autóba akarod?
Hát, manapság már két hangszóró a "minimum" (már senki se használ mono-t).
![]() Nekem egy régi "Wolkswagen Alpha" kazettás autórádió van beszerelve egy dobozba egy masszív 12V dugasztáppal és kettő bontott hangszóróval (amiket közvetlenül a rádió hajt meg) meg egy régi "bikaszarv" antennával. Én a háttérvilágításnak is kivezettem egy kapcsolót a doboz tetejébe, ami pozitívra teszi a háttérfény lábát (szerintem ezzel együtt teljes az autórádió), szép régies piros fényű lesz tőle az előlap, kéken világító kijelzővel (eredeti). ![]()
Lehet, hogy mégsem autóba kell...talán kiderül. Elég sok Bluetooth-os bulidoboz monó. Van ahol nincs szükség a sztereóra. Egyébként meg a "sztereó" kütyük, amik pl. 20-50cm-esek valószínűleg teljesen feleslegesen próbálnak azok lenni.
Sziasztok!
Lehet volt már erről szó de nem találtam a fórumban! Van egy Honda Civic 8gen (UFO) fejegység ami ha bemelegszik magától, vagy most, hogy hogy jobb az idő hamarabb lesz (túl) meleg nem tudom, mert a melegebb napokon csinál olyat a fejegység, hogy puffanás közepette kikapcsol, majd vissza, majd megint ki, majd megint vissza kb. 2-3 másodpercenként! Nincs valakinek tapasztalata, hogy mi lehet rá az orvosság valami alkatrészt kéne cserélni? Köszönöm a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
Moderátor által szerkesztve
Sziasztok! 80-as évek beli de nem használt vadonatúj autórádióról van szó. Csak halk sistergés jön a kimeneteken, ami a hangerő tekerésre nem erősödik. Rádió és magnó esetében is ez van. Egyébként látszólag működik, teker, világít stb. Minden potit takarítottam, nem változott. Kérdésem az hogy elő vagy végfok erősítő hibára utal a jelenség. Apró extra még, hogy az automata (PLL) állomáskeresőt megnyomva azonnal lefagy a készülék. Manuális kereséssel nem jelentkezik. Köszönöm a segítséget. (Kenwood KRC444-rol van szó)
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2020
Szia,
Nekem egy hasonló korú Blaunál a stereo decoder IC okozott ilyen problémát. Hiába volt kazetta a forrás,akkor is lefogta a teljes audio vonalat. Üdv!
Sziasztok. Van nálam egy Harman VP4 fejegység, 8,5 colos. Se kép, se hang, egyszer csak ilyen lett. Táp alá helyezéskor (43, 44-es láb) az áramfelvétel felugrik 400 mA körülire, majd egy másodperc múlva visszaesik nullára. Lehet ennek szoftveres oka, vagy a hardverben van egyértelműen?
Sziasztok!
Segitsetek lgyetek szivesek: erisin multi radioja rendesen szol inditaskor. A radio Kikapcsolasa utan megint bekapcsolva az allomas megszolal, majd kihagy, serceg, felvaltva, a fenyek vilagitanak, tehat a radio aram alatt van. Kulcs kiveve, par perc varakozas utan a motorinditas, radio bekapcsolva szol rendesen, folyamatosan veszi az adast, amig a kulcsot ki nem veszem. Mi lehet a baj? Koszonom a segitseget!
Sziasztok !
A kérdésem az lenne hogy a fejegység kimeneti rca-ra lehet e valami védelmet kítalálni ? Ugyanis az erősítőm egyszer csak megadta magát elszállt az egyik végfok és az előerősítő is, amítől feszt adott ki az rca-ra és tönkre tette a fejegységet. Ezt a jelenséget szeretném megakadályozni a közel jövőben. Válaszotok előre is köszönöm ! ![]()
Szia,
Léteznek galvanikus RCA leválasztók inkább zaj szűrés miatt,de nyilván a hangba bele fog szólni. Az eseted elég ritka,nem is igazán hallottam még ilyet. Sokkal többet viszont olyat,hogy az erősítő testje nem megfelelő. Ilyenkor megpróbál pár kövér amper testhez jutni-az RCA árnyékon keresztül,ami a fejegységben általában egy vékony fólia-és persze csattan a fólia. A jó testelés mindennek az alapja. Ha annyi ezresem lenne ahányszor már láttam erősítő testelést a biztonsági öv csavar alá "kötve"... Az egyik fele fényezett,a másik felületkezelt...
Elég nehezen elképzelhető hiba, hogy visszajutó feszültség öli meg a fejegységet. Max a kimenettel történhetett valami. Egyenfeszültség nem lehetett, mivel kondenzátoros csatolás van. Inkább az Uviktor által írt fólia elégés lehetett az ok. Megfelelő kábelezés és bekötés esetén nem kell aggódnod a fejegységért.
Nézzetek bele! Sajnos általában teljesen szét kell szedni, hogy hozzáférjetek a panelhez. De egy fólia pótlás nem nehéz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |