Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dobozolási technikák, műszerdobozok
Lapozás: OK   2 / 88
(#) dr_uhu válasza Sonix hozzászólására (») Márc 4, 2007 /
 
Vettem olcsón A3-as méretű kétoldalas nyákot. Szétvágtam kellő méretű darabokra és majd azokat csavarozom fel. Kétoddalas nyák nagyon jól árnyékol ha testre kötöm. Sajnos kell mert a szomszéd CB-zik és zavarja az erősítőt, a tévét.
(#) Sonix válasza dr_uhu hozzászólására (») Márc 4, 2007 /
 
Gondolom feketére fested?
Utána érdemes még lefújni lakkal, mert gyorsan elkezd kopni a festék.
:yes:
(#) Benkutya válasza dr_uhu hozzászólására (») Márc 4, 2007 /
 
A fém, test nélkül is jól árnyékol és inkább kösd a védőföldet a burkolatra, persze akkor már ráne kösd a testre
Mit értettél az "auto power off" alatt, érdekelne
(#) Gab_Bee válasza Benkutya hozzászólására (») Márc 4, 2007 /
 
Hali! Szerintem arra gondolt, hogy ha az erősítő nem kap jelet "x" ideig akkor magától kikapcsol!
Mint a mostani számológépek!
üdv!
(#) Benkutya válasza Gab_Bee hozzászólására (») Márc 4, 2007 /
 
Akkor ez nekem tök fölös, mivel állandóan üzemeltetem majd :eplus2: :eplus2: :eplus2:
(#) fureszk válasza Benkutya hozzászólására (») Márc 4, 2007 /
 
hadd örüljön a szomszéd, igaz? :eplus2:
(#) Benkutya válasza fureszk hozzászólására (») Márc 4, 2007 1 /
 
Jah a szobám az emeleten van és 3 nagy ablak is van rajta, ha azokat kinyitom és megkapja a 4x50W-ot a 2 torony akkor az már veszélyes. Ráis fogom írni a dobozára hogy: Vigyázz, ha jön a szomszéd! :felkialtas:
(#) isamisa hozzászólása Márc 4, 2007 / 4
 
Mondjuk én is egyet értek Norbertóval nem kéne szétaprózni.... De ha zavart miért nem helyezted át??

Én ahogy most csinálom az erősítőmet: alu hasábot használok hozzá. 15*15*6000mm-es szálakban llehetkapni. Mondjuk a Metaloglóbusznál. Ott persze kissebbet is le lehet vágatni. Árulnak ugyanott alulapot, de sajnos azt nem vágják el az embernek ha csak a fele kell

Én az aluhasábokból csináltam a keretet, és arra let minden rácsavarozva. burkolat, hűtőborda, előlap,lábak stb. Ez elég masszív tartást ad a doboznak.

A jobb kinézet miatt én rozsdamentes ,belső kúlcsnyíllású inbuszfejű sűllyesztett csvarokat használtam...

Nekem is sok problémát okoznak ezek a csaavarok, illetve rögzítések.

Leírom az eddigi tapasztalataimat.
Minden esetben alaposantervezzétek meg hogy hovami fog kerülni,és mivel lesz rögzítve, nagyban előreviszi a munkátokat ha 3 lépésben előregondolkodtok.

Fúrás: Mint általában a fúrás során betartandó szabály. Kissebb fúróátmérőnél nagyobb sebbeséggel ffúrjunk.

-3-as 4-es fúrónál kb 2-3000-es fordulaton fúrjunk vagy nagyobbal.

Egy 10-es fúróval már nem kell ilyen sok.

-És ha kicsivel fúrunk akkor ne nyomjuk neki annyira mint egy nagy fúró esetében mert könnyen eltörik.

-Ha az anyag vége felé járunk lassítsunk az előtoláson vagy a nyomóerőn. Mert amikor pl egy lemezen átér a fúró akkor hajlamos belekapni az anyagba és megforgatni a munkadarabot, Ami ha be van fogva eltrörheti a fúrót. Vagy ha nics akkor a kezünk vághatja el.

-Alumiínium fúrásnál ügyeljünk a megfelelő kenésre.
kenés hiányányában felmelegedhet nagyon a fúrónk, illetve a fúró vájatába beleragad a a forgács ami megszoruláshoz vezet majdfúrótöréshez. Senkinek sem ajánlom hogy át keljen fúrni egy betört fúrót

-Csavarválasztás: ha kissebb dolgot kell odafogatnukn, vagy nemnagy az anyagvastagság: használjunk M3-as M4-es csavarokat hatlapú anyával.
Nekem az M3-as csavarok nagyon beváltak az elektronikák szerelésében. Ezekből is az Inbusz fejüeket szeretem.

Én azt ajnálom hogy ilyen kicsiméretben ne nagyon akarjunk fémbe menetet hajtani. Az M3-as menet sok problémát okoz. Próbáljuk megcsinálni átmenő M3-as csavarokkal.

M4-es és M5-ös furatokat már könnyebb csinálni.
A menetfúrásnak is megvan a maga szabálya. Itt is feltétlen kenjük. (emulzió hiányában használhatunk egy kis csavarlazítót is.)

-Lehet az is ujdonság, hogy egy jobb menetfúró három részes, Az első az szinte csak egy előmenetet vág bele, tompa élekkel. A végsőalaktíja ki a végleges menet formát...

Én ugy csináltam ha megengedi azanyagvastagság, hogy a sűllyíesztett felyű csavaroknak kimélyítem a helyet. Pl M5 ős csavarokkal szerettem voolna felcsavarni a hűtőbordákat a keretre. 4-es fúróval előfúrás majd 10-es fúróval sűlyesztés( Mert az M5-ős csavar feje ekkore) És menetfúrás.

- Jah igen. Kisebb méretig használhatjuk azt az alapszabályt hogy az előfuró átmérője egy mm-el kisebb legyen mint a kész menet. M3-ashoz 2-essel, M4-eshez 3-assal stb.

M12 felett ez már nem teljesen használható. Ott már elő kell venni a feles fúrókat is.


Az Én Gain Clone-om előlapja is nyákos
Isa
(#) dr_uhu hozzászólása Márc 4, 2007 /
 
Igen, az auto power off alatt azt értem amit Ga Bee is kifejtett (nyitottam is erről egy témát). Sokszor hasznos lehet ez a kis szerkezet. Viszont a burkolat jobban árnyékol ha feszültség alatt van (úgy tudom). Tényleg, ha alufóliával betekerem a toroidom (persze előtte szigetelek), az leárnyékolná teljesen?
(#) Ricsa válasza dr_uhu hozzászólására (») Márc 4, 2007 /
 
Én is laufólival gondoltam árnyékolni, valami mást. Megkérdeztem ismerősömet, hogy lehet - e? Sajan nem, mert az alumíniumnak, nincs árnyékolási tulajdonsága. Pedig myilen egyszerű lett volna... :szomoru1:
(#) Istike88 válasza isamisa hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
köszi ezt a mindenre kiterjedő hozzászólást, ezért ott a pont!

de ahogy telik az idő bennem felmerülnek újabb és újabb kérdések.
mégpedig:

- kell e lemez fúrásához valami speciális fúrófej vagy megteszi a sima is?
- én a nyákjaimat a doboz aljára távtartókkal akarom felfogatni úgy h ne kelljen átfúrni az alját a doboznak, hanem csak a távtartó menetét lefűrészelem és odaheggesztem. nah most szerintetek ez járható út? lehet vmi kis heggesztőt kapni erre a célra? oda forrasztani meg nem akarom mer az nem túl strapabíró és nem biztos h meg is fogja.

azt hiszem egyenlőre ennyi

cockero
(#) Slope válasza Ricsa hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Miért ne lenne?
(#) Slope válasza Istike88 hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Alulemezből készített dobozra nem lehet réz távtartót hegeszteni.
Az alu hegesztéshez drága és speciális berendezés szükséges, pláne ilyen aprólékos munkánál. A rezet pedig forrasztják, nem hegesztik.

Alternatívaként használhatsz fémragasztót, ezek közül a jobbak sem túl olcsók (pl. Loctite), de tartósabbak és erősebbek a heggesztésnél. Nem roncsolják a fém szerkezetét (szennyezés, szén kiégetése), illetve teljes felületen biztosít kötést, szemben mondjuk a ponthegesztéssel.
(#) Istike88 válasza Slope hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
köszi a tanácsokat!
(#) isamisa válasza Istike88 hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Köszi a pontyot!

A lemezhez nem kell speckó fúró, de vigyáz hogy le legyen rögzítve mikor fúród, mert felkaphatja a végén és ledarálhatja az újjaidat!

De miért nem akarod átfúrni?? Meg lefürészelni a menetet róla?? Az pont a nyák oldalra kell hogy kerüljön. És arra az M3-as anya.

És vegyél M3*6-os belső kulcsnyílású inbuszfejű csavart, amit alulról csavarozol be!
És szép horganyzottat. Azzal jól fog mutatni alulról is a doboz.

Igy ni:
(#) Istike88 válasza isamisa hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
köszi neked is! ez teccik!
azért akartam heggeszteni mert akkor a doboz alján nem láccik a csavar feje, csak a tiszta lemez.
de süllyeztve is eltüntethető, mostmár rávilágítottál
üdw
(#) huhuu válasza Ricsa hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
de van az alufóliának is árnyékoló hatása!

A mai olcsó árnyékolt koaxban nem is aluminium fólia van hanem műanyag fólia aluminium bevonnattal, még vékonyabb...
(#) Ricsa válasza huhuu hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Tényleg! Ez jó hír . Megmentettél. Egy trafót akartam elárnyékolni, már majdnem elkezdtem vasból hajlítani. Köszönöm az alumíniumnak
(#) Slope válasza Ricsa hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Ha az aluminiumban nem lépnének fel örvényáramok, akkor a villanyóra is állna...
(#) huhuu válasza Ricsa hozzászólására (») Ápr 18, 2007 /
 
mondjuk rezzel jobb lenne, meg ha vekony rezrol is van szo. Inkabb nyak lappal arnyekolj! könnyebb lesz!
Regebben arnyekoltam en is alufoliaval, jo volt, de igazabol ideiglenes megoldasnak jo csak....
Nehez rögziteni hozza vezeteket es nem is nagyon szep.
Ha nyak lapbol csinalsz az erölködön belul egy kis "udvart", akkor az tökeletes lesz. Ha fem az erölködö doboza akkor talan nem kell alja es teteje sem...
(#) McGyver hozzászólása Ápr 18, 2007 /
 
A melegragasztó-pisztolyok ragasztója polietilén-bázisú,
nem korrodál. PoE-fóliák ragasztására is csak ez bevált.
Üdv: McG
(#) Topi hozzászólása Ápr 18, 2007 /
 
Árnyékolásnál felejtsétek el ezt az összetákolást pl alufólia. Venni kell horganyzott lemezt. Ez az a lemez, amivel a tunereket is lefedik, nem véletlenül. Rettentő jól forrasztható, könnyen hajlítható és vágható, nekem bevált. Tökéletesen árnyékolja RF áramköreimet...
(#) benzin49 hozzászólása Ápr 19, 2007 /
 
Szevasztok.Én ugyan újvagyok de kérdezném gumilábat hol lehet olcsón venni mert jó ha van alatta?
(#) huhuu válasza benzin49 hozzászólására (») Ápr 19, 2007 /
 
szia!

én P1-es gép ház aljáról szoktam leszedni gumilábakat.
ha nincs gép ahonnan leszedd akkor valami számgép bontóba nézz be, ott biztos, hogy találsz!
(#) Macsek71 hozzászólása Ápr 19, 2007 /
 
Belső lemezalkatrészek rögzítéséhez régi ötlet:
Tüskével fa alátéten kiszúrt lemez, benne lemezcsavar(esetleg jól sikerült lyukasztásnál kevés menet is fúrható a lyukba)
(#) benzin49 hozzászólása Ápr 19, 2007 /
 
Tudod huhuuha ha máshol laknák nemis lenne gond, mivel faluhelyen igy nehéz beszerezni. A neten láttam /deaz nem a földön él!!/ Tápegysére kellene lábnak. Jók az ötletek Köszi nektek
(#) X Sügi X hozzászólása Máj 13, 2007 /
 
Hi all!

Ma üldögéltem az íróasztalom előtt, nézegettem a sok régi bakelit\üvegszálas panelt (amiből kibontottam az alkatrészeket) és arra jutottam, hogy mi lenne ha szépen lecsiszolnám, kigittelném műgyantával, lefesteném, és lenne belőle szép kis műszerdoboz. :yes:

Na milyen az ötlet?
(#) Fery válasza benzin49 hozzászólására (») Máj 13, 2007 /
 
Én következő képpen oldottam meg a gumilábat, garantáltan a legolcsóbb megoldás. Fogsz egy szakadt ócska fröcsi gumitalpas cipöt letéped a talpát és van egy kb 5 mm vastag gumilapod amiből 10-15 mm átmérőjü börlyukasztóval kiüthetsz 60-80 lábat és Pálmatex-el felragasztod a kütyü aljára.
(#) X Sügi X válasza Fery hozzászólására (») Máj 13, 2007 /
 
Én ugyanezt szoktam, :yes: csak van gumilapom, 5 mm-es..

Meg lábtörlőből is csináltam már.. Olyanból, amin ilyen apró rudacskák állnak fel, és ezek jól tapadnak az asztalhoz. Bár ebből a fajtából nagyobb átmérőjűt célszerű készíteni.
(#) zenetom hozzászólása Aug 16, 2007 /
 
Sziasztok!
Ez nem dobozolási téma, de azért leírom, mert idetartozik.
Ezek olcsó, de szerintem kisebb munkáknál jó technikák.
Feliratokat lehet (minőségi) alkoholos filctollal csinálni, vagy modellfestékkel vagy körömlakkal. Sablonnal meg lehet oldani. Akinek van festékszórója modellekhez, annak könnyű, de ecsettel is meg lehet oldani.. Ha tartós feliratot vagy mintát akarunk érdemes valamilyen átlátszó vékony fóliát vagy műanyagot elé rakni.
Na hali.
Következő: »»   2 / 88
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem