Fórum témák
» Több friss téma |
Szia.
Nos átnéztem a "körítést". A vezérlő egy 16 lábú smd IC, 16 MHz külső kvarc órajellel. Az IC kapcsol(gat) egy 1HC (NPN 25V/1,5A) szintén smd tranzisztort. A tranzisztor kollektora vezérli a kettő ismeretlen teljesítmény "tranzisztort". A kettő "tranzisztort" fizikailag párhuzamosan kötötték, nincs kollektor ellenállás (talán válogatták?). Közben megjött az új panel, ebben C3003A jelzésű a tranzisztor. Ki nem forrasztottam, úgy mértem. PNP tranzisztor lehet, nyitó feszültségek: B-C 600mV, B-E 860mV C-E között valószínű dióda van. Gyanítom, PWM vezérlése van. Ami bosszant, hogy a C3030A tranzisztorról sem találtam semmit! Az lesz, hogy kipróbálom PNP tranzisztorral, hátha életre kel.
Próbáld úgy keresni hogy sc3030 vagy 2sc3030.
Bocsánat! Elírtam a típusszámot. Helyesen: C3003A.
A 2sc-re to92 tokozású FET jön fel, az sc-re valami rádió frekis tranzisztor. Azért próbálkozok...
Megtaláltam.
Hogy miért mértem pnp tranzisztornak? Valószínűleg bezavart a környezet, egyébként gyanús volt a nagy eltérés BE és BC "nyitófeszültség" között ami utólag nézve nem is az volt. Egyébként az 1HC meghajtó tranzisztor is hibás. Megpróbálom a javítást, majd jelentkezek.https://www.jjwdz.com/pdf/MOSFE /pdf/JMTC3003A%20Datasheet%20%20Version%201.1.pdf
A link nem sikerült, még egyszer:
https://www.jjwdz.com/pdf/MOSFET/pdf/JMTC3003A%20Datasheet%20%20Ver....1.pdf
Sziasztok.
Sikerült a FORD ranger 4X4 kisautó vezérlő javítása. Azért leírom, hátha valakinek segítség lesz... A nagyobb fordulatú és teljesítményű motorok beüzemelése után, tönkrement két FET és az őket meghajtó tranzisztor. Három azonos típusszámú panelt három különböző FET-el szereltek (F20B3J, F2072J és C3003A). A FET helyettesítő IRF2903Z típusú lett, a tranzisztoré MMSS8005-H. Az eredeti motorokkal így jól működik. A következő lépcső a FET nagyobb hűtőfelület és kényszer hűtés (ventilátor) beszerelése, mivel a helyettesítő FET nagyobb teljesítményre képes.
Esetleg az is lehet baj, hogy a nagyobb motorok miatt az akku kicsi és leesik a feszültsége egy olyan szint alá, ami már nem tudja teljesen kinyitni a feteket és elfűtik magukat...
Lehet. Nem mértem feszültséget. Egyébként van egy plusz akku is bekötve, így összesen
24Ah a kapacitás a 12Ah helyett. Persze ettől még használhatták merültebb állapotban. A baj az, hogy nincs a feteknek termikus védelme, majd most kapnak.
Alternatív megoldás: megtanítod kerékpározni, meg sétálsz vele
![]()
Sziasztok!
Egy nagyon egyszerű kisautóval gyűlt meg a bajom! Nincs benne semmi elektroninka, csak az akkuk, kapcsolók és a motorok. A kapcsolókat rendszeresen beégeti. Arra gondoltam, hogy rakok párhuzamosan a motorokra egy-egy kb. 470 nF, vagy 1 mikrós kondikat, hátha lezabálná az áram megszakadásakor keletkező induktív visszalökést! Szerintetek van-e értelme!
Én nem vacakolnék vele. Beszerelnék egy akkus fúróból kitermelt elektronikát a gázpedálhoz. (Már csináltam ilyet) Ezzel megoldod a problémát és jobban kezelhető is lesz.
Én az autókhoz (pl. fényszóróhoz) használatos reléket tettem bele, azok 30 A-t is kibírnak és nem drágák. A kapcsolók ezeken keresztül kapcsolják a motorokat. A kapcsolókra így csak a relé meghúzó árama jut, attól nem ég be. Több éve működik így hiba nélkül.
Szia, van hozzá elektronika "apróért" a kínaiaktól, s nem "töri"ki a gyerek nyakát mikor elindul.
Lehet válogatni |
Bejelentkezés
Hirdetés |