Fórum témák
» Több friss téma |
Szia.
Nos átnéztem a "körítést". A vezérlő egy 16 lábú smd IC, 16 MHz külső kvarc órajellel. Az IC kapcsol(gat) egy 1HC (NPN 25V/1,5A) szintén smd tranzisztort. A tranzisztor kollektora vezérli a kettő ismeretlen teljesítmény "tranzisztort". A kettő "tranzisztort" fizikailag párhuzamosan kötötték, nincs kollektor ellenállás (talán válogatták?). Közben megjött az új panel, ebben C3003A jelzésű a tranzisztor. Ki nem forrasztottam, úgy mértem. PNP tranzisztor lehet, nyitó feszültségek: B-C 600mV, B-E 860mV C-E között valószínű dióda van. Gyanítom, PWM vezérlése van. Ami bosszant, hogy a C3030A tranzisztorról sem találtam semmit! Az lesz, hogy kipróbálom PNP tranzisztorral, hátha életre kel.
Próbáld úgy keresni hogy sc3030 vagy 2sc3030.
Bocsánat! Elírtam a típusszámot. Helyesen: C3003A.
A 2sc-re to92 tokozású FET jön fel, az sc-re valami rádió frekis tranzisztor. Azért próbálkozok...
Megtaláltam.
Hogy miért mértem pnp tranzisztornak? Valószínűleg bezavart a környezet, egyébként gyanús volt a nagy eltérés BE és BC "nyitófeszültség" között ami utólag nézve nem is az volt. Egyébként az 1HC meghajtó tranzisztor is hibás. Megpróbálom a javítást, majd jelentkezek.https://www.jjwdz.com/pdf/MOSFE /pdf/JMTC3003A%20Datasheet%20%20Version%201.1.pdf
A link nem sikerült, még egyszer:
https://www.jjwdz.com/pdf/MOSFET/pdf/JMTC3003A%20Datasheet%20%20Ver....1.pdf
Sziasztok.
Sikerült a FORD ranger 4X4 kisautó vezérlő javítása. Azért leírom, hátha valakinek segítség lesz... A nagyobb fordulatú és teljesítményű motorok beüzemelése után, tönkrement két FET és az őket meghajtó tranzisztor. Három azonos típusszámú panelt három különböző FET-el szereltek (F20B3J, F2072J és C3003A). A FET helyettesítő IRF2903Z típusú lett, a tranzisztoré MMSS8005-H. Az eredeti motorokkal így jól működik. A következő lépcső a FET nagyobb hűtőfelület és kényszer hűtés (ventilátor) beszerelése, mivel a helyettesítő FET nagyobb teljesítményre képes.
Esetleg az is lehet baj, hogy a nagyobb motorok miatt az akku kicsi és leesik a feszültsége egy olyan szint alá, ami már nem tudja teljesen kinyitni a feteket és elfűtik magukat...
Lehet. Nem mértem feszültséget. Egyébként van egy plusz akku is bekötve, így összesen
24Ah a kapacitás a 12Ah helyett. Persze ettől még használhatták merültebb állapotban. A baj az, hogy nincs a feteknek termikus védelme, majd most kapnak.
Alternatív megoldás: megtanítod kerékpározni, meg sétálsz vele
Sziasztok!
Egy nagyon egyszerű kisautóval gyűlt meg a bajom! Nincs benne semmi elektroninka, csak az akkuk, kapcsolók és a motorok. A kapcsolókat rendszeresen beégeti. Arra gondoltam, hogy rakok párhuzamosan a motorokra egy-egy kb. 470 nF, vagy 1 mikrós kondikat, hátha lezabálná az áram megszakadásakor keletkező induktív visszalökést! Szerintetek van-e értelme!
Én nem vacakolnék vele. Beszerelnék egy akkus fúróból kitermelt elektronikát a gázpedálhoz. (Már csináltam ilyet) Ezzel megoldod a problémát és jobban kezelhető is lesz.
Én az autókhoz (pl. fényszóróhoz) használatos reléket tettem bele, azok 30 A-t is kibírnak és nem drágák. A kapcsolók ezeken keresztül kapcsolják a motorokat. A kapcsolókra így csak a relé meghúzó árama jut, attól nem ég be. Több éve működik így hiba nélkül.
Szia, van hozzá elektronika "apróért" a kínaiaktól, s nem "töri"ki a gyerek nyakát mikor elindul.
Lehet válogatni
A gyermek kisautóját próbálom pofozgatni. Gyárilag 1x6V a kisautó, de ez nagyon gyenge volt. Szereztem rá 2db 6V (2x30W) motort. Elvileg az áramerősséget (2x5A) el kéne bírni a vezérlőnek (max 30A van ráírva). Ha a gyerek benne ül (12kg) és mondjuk fűben megy a kocsi, 5m -enként leáll majd fél per mulva reboot. Bejátsza ez elektronika a felbőgő motorhangot, felkapcsolnak a lámpák és újabb 5m-t meg tudunk tenni, utána se kép se hang fél percig.
Ha a gyerek nem ül benne akkor megy amig le nem merül az akkumlátor. Valószínű mégsem bírja a vezérlő terhelés mellett a dupla motort és túlmelegszik. Arra gondoltam át alakítom 12V -ra, de csak még egy 6V akkut kötnék sorba az előzőhöz (a 6V akkumlátorom is zsír új) és vennék egy 12V vezérlőt. Szerintetek a 6V DC motorok mit szólnának ha 12V -tal hajtanám? Lehet látni Youtube videókon, hogy 12V kisautót 18-24V Li akkumlátorokkal hajtanak, de az nem derül ki, hogy 3 napig bírja csak vagy nem okoz hosszú távon sem gondot. A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2024
Az akku feszültség a dupla terheléstől beesik, ezért áll le. Dupla motorhoz dupla (tripla ) jó akku dukál..
Kösd sorba a 2db 6V-os motort és már mehet is 12V-ról.
Igen erre gondoltam , 4Ah akkumulátor helyett 12 Ah - st kapott.
Talán nem ez lesz a kulcs, de kimérem menet közben hogy változik a feszültség. .
Csak akkor nem lesz megint sok az amper? A 12V vezérlőnek külön kimenete van a 2 motornak. Most 6 V dupla motor ugyanarról a kimenetrol üzemel és párhuzamosan vannak kötve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |