Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   145 / 228
(#) Akashi hozzászólása Szept 5, 2015 /
 
Ilyen elektronikát próbált már valaki?
(#) etm válasza Akashi hozzászólására (») Szept 5, 2015 /
 
Hello! Az jó,ha váltakozik a fesz,csak az nem jó amekkora értéket mértél a kék,sárga,zöld szálon. Ugyanis 5 Volt tápnál 5 Volthoz közeli érték kell hogy legyen rajtuk (4.8Volt körül). A 2.8 Volt valami zárlatra utal vagy a motor HALL-jánál,vagy a gázkarban.
(#) Akashi válasza etm hozzászólására (») Szept 6, 2015 /
 
Nem kötöttem be gázkart..csak a motor hall vezetékein mértem..
A hallok egy nyáklapon vannak és mindegyik hallnál van egy smd ellenállás, gondolom emiatt csökkent a feszültség.
Azt nem tudom, hogy általában szokott-e lenni ellenállás, vagy nem az ilyen bldc motorok halljainál...
Délután lefotózom, és kimérem, megnézem áramkörileg..
(#) ShaolinZ hozzászólása Szept 6, 2015 /
 
Sziasztok.

Ujabb amatőr kérdésem volna még.Igy lehet tanulni ha kérdezek. Ajánlottak nekem egy 36V 400W 120° agymotort,csak olyan kérdésem lenne ezzel kapcsolatban,hogy a jelenelgi vezérlőm ami a 48V 300W 120° vezérli az elbirna ezzel a motorral?Melyik a fontos a vezérlő tudjon nagyobb Wattot vagy az agymotor? Az egész lényege,hogy hajtható e minden gond nélkül 48 V-ről a most meglévő vezérlővel ez a 36V -s agymotor?

Előre is köszi a választ.
(#) etm válasza Akashi hozzászólására (») Szept 6, 2015 1 /
 
Hali! Nem igazán szokott lenni előtét ellenállás. Ha nyákra van forrasztva a HALL,akkor én a helyedben kiszedném a nyákot,és direktbe forrasztanám be őket. Ezt azért írom így mert egyszer büdösül megszivatott egy ilyen nyák,és 3-szor szedtem szét miatta a motort. Mikor direkbe van beletéve sok hibalehetőség ki van zárva. Üdv!
(#) Akashi válasza etm hozzászólására (») Szept 7, 2015 /
 
Már összeszereltem a kereket, csapágyakat cseréltem benne és elfelejtettem lefotózni a nyákot. De alaposan szemügyre vettem. 2 féle smd ellenállás van rajta. A pozitiv tápbemenetelnél is van, ill mindegyik hall középső és egyik szélső lábánál.
Elvileg ezek a hall-ok simán minden előtét nélkül direktbe szoktak bekötve lenni más bringákon?
(#) etm válasza Akashi hozzászólására (») Szept 8, 2015 /
 
Hello! Igen.Engem már megszivatott. Minden HALL jó volt mikor lemértem külön-külön. Több szétszedés után,kiderült hogy 2 HALL között csinált a nyák bizonyos ellenálás értékű pici zárlatot,de szemmel nem látszódott zárlat a nyákon,és akkor még nem is gondoltam ilyesmi hibára. Azóta mindig dobálom ki belőle a nyákokat,és nincs gond.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2015
(#) Akashi válasza etm hozzászólására (») Szept 8, 2015 /
 
Ha lesz elektronikám megnézem rajta, hogy hány volt tápfeszültséget ad.

Közben nézegettem a kipurcant elektronikát.. nem néz ki annyira vészesnek mint első ránézésre. Pár kondit, kétfajta smd tranyót, amire az van ráírva, hogy Y1 és Y2 kéne cserélni, és IRF3205-öt. Utánna néztem a neten, elvileg SS8050, az Y1 NPN az Y2 PNP tranyó.
Egy próbát teszek a javítással, csak azt nem tudom, hogy ezt az Y1 Y2 típusú tranzisztort mivel helyettesíthetem.
Valaki tud ebben segíteni?
(#) Akashi válasza Akashi hozzászólására (») Szept 8, 2015 /
 
Átnéztem.. a nyákot, és ott a gondom, hogy mindhárom FET-párnál kiégtek azok a bizonyos Y tranyók. De mindhárom párnál ugyanazok..
Mivel szétpukkantak így le se tudom olvasni, hogy Y1 vagy Y2 volt-e, azaz NPN vagy PNP típusú. Amit meg tudtam állapítani, hogy az IRF3205 GATE kivezetésére közvetlenül vannak vezetve.

Elvileg a BC817-40 és a BC807-40 jó lenne (?) de melyik?
(#) gyula66 hozzászólása Szept 9, 2015 /
 
Sziasztok! Valaki tudna segíteni abban, hogy a gázpedál jeladónak mekkora a tápfeszültsége, és mekkora a jelfeszültség változása?
(#) etm válasza gyula66 hozzászólására (») Szept 9, 2015 /
 
Helo! Kb. a tápfeszültsége 5Volt körül van,a visszajövő ingadozása pedig 0.8V-3.5V körülbelül. Ez tipustól is függ.
(#) gyula66 válasza etm hozzászólására (») Szept 9, 2015 /
 
Köszönöm!
(#) buzgo18 hozzászólása Szept 9, 2015 /
 
üdv mindenkinek uj vagyok itt!!!!!!! és lenne egy kérdésem hozatok hatha tudtok segiteni nekem!!!!!
az elektromos kerékpárom töltöje szét ment nem tudom milyen okbol de nem ad át áramot!!
a kérdésem az lenn hogy viszont van egy masik ami mindenben megfelel mint v-oltilag mint amperilag!!!! az elromlött töltömel a baj csak annyi hogy ez egy elektromos rolleré volt és 3 szálas viszont az egyém 2 szalas hogy össze e tudom kötni ugy hogy töltse a robogom!!!!!!!

*mod, biztosan magyarul írsz?
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2015
(#) Akashi válasza buzgo18 hozzászólására (») Szept 10, 2015 /
 
Szia.

Ne aggódj... tölteni az akkut még mindig egy pozitívval és egy negatívval lehet
Fogj egy multimétert, nézd meg az akkupack csatlakozóján melyik-melyik, és ez alapján cseréld le az "új" töltő csatlakozóját.
(#) ShaolinZ hozzászólása Szept 10, 2015 /
 
Ez volna a vezérlőm és csak 25km/h át tud a 48 v-os rendszerem.35km/h volna a célom.Másik vezérlő megoldaná a problémám?Ajánlottak tanitható vezérlőt is.De nézegetem a csatlakozó felületeket,nem teljesen egyezik vagy csak én néztem el?
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2015

DSC_0021.jpg
    
(#) etm válasza ShaolinZ hozzászólására (») Szept 10, 2015 /
 
Hali! Szerintem nem oldja meg a problémád. Egyszer javítottam egy 5 akksis mocit,az ment kb.40km/h -val. 3 sebességes volt. Olyan kell a gyorsasághoz. De az ára sem ennyi. Üdv!
(#) ShaolinZ válasza etm hozzászólására (») Szept 11, 2015 /
 
Akkor 3 fokozatú vezérlő kellene hozzá?Milyen árban vannak azok?
(#) etm válasza ShaolinZ hozzászólására (») Szept 11, 2015 /
 
Ami 4 akksis ,az nem fog 27km/h tól gyorsabban menni,hiába 3 sebességes. Legnagyobb fokozatban éri ezt el.
(#) ShaolinZ válasza etm hozzászólására (») Szept 11, 2015 /
 
OLvastam fórumokon,hogy Régebbi Velox Sprinter mondjuk 2010-es elment 35km/h val is.Nem tudom,hogy 36 vagy 48 Voltos volt de ezt olvastam.Mivel emelhetném meg a sebességet akkor?

Ez a 36 Voltos kerék 48 Voltról üzemeltetve ,erről is van aki azt irja nem egészséges a másik meg,hogy simán birja a motor.Nem tudok dönteni,hogy melyik az igaz.
(#) Kgolya hozzászólása Szept 20, 2015 /
 
Sziasztok nekem is ez a bajom az elektromos robogommal hogy ha rajta ulok terhelve 15 nel nem megy tobbet uresen felemelve max 20 ez a korlatozo lenne ha szethuzom akkor menne tobbet is mejik kabelek ezek tud valaki segiteni
(#) hornokjozsef hozzászólása Szept 22, 2015 /
 
Heló Mindenkinek!
A kérdésem ott kezdődik, hogy adott egy Polymobil elektromos kerékpár, mely hol megy-hol nem megy. Arra gondoltam, hogy rossz lehet a gázkar, megkerestem a csatlakozóját a vezérlőnél, 3 szálas GRD, +5V, +4v. Az ötletem, hogy rövidre zárom és akkor biztos megy, na de melyiket zárjam össze melyikkel, egyáltalán járható út ez?
(#) poros hozzászólása Szept 23, 2015 /
 
Sziasztok! Segítségre, tanácsra lenne szükségem. Adott egy kb 8 éves tornádó típusú elektromos kerékpár. 3db 12V 15Ah órás akkumulátorral működik. A gépet tavaly kapta nejem az eredeti akkuk már akkor gyengélkedtek benne , korukra való tekintettel nem volt kérdéses a csere. Tavasszal új akkupakk került bele. Kezdettől fogva panaszkodott nejem arra, hogy naponta, kétnaponta tölteni kell. A naponta megtett távolság úgy hozzávetőlegesen 3-4 km sík úton. A napokban egész éjszakai töltés után már kb 2km megtétele után is lemerült. Az akkupakkot szétbontva az üresjárati feszültség mindhármon megfelelő. Műterheléssel az egyik jó a másik kettő gyenge volt. Ekkor egyenként töltöttem fel őket. ( megállapítva,hogy az eredeti töltő rossz) Műterheléssel így mindhárom akku sokáig bírta töltés után. A feszültség egyformán esett az terhelési idő alatt. Újra feltöltve, berakva az akkukat kipróbáltam a gépet.
A jelenség a következő! Néhány száz méter sík úton tökéletesen ment. Majd egy enyhe emelkedő következett úgy 300 méter hosszon. Itt többször teljes gáznál is érezni az erőt benne, még az emelkedő tetején is . Egy enyhe lejtő kb 100 méter itt a gázkart vissza engedve hagytam gurulni. Ezután már a sík útra érve hiába adtam gázt teljesen elgyengült nem érezni nyomatékot. A sebesség visszaesett annyira, hogy már csak tekerve értem haza. Az akkuk újra lemerültek. Találkozott már esetleg valaki hasonló problémával?Hol érdemes keresgélni a hibát? A segítséget előre is köszönöm!
(#) etm válasza hornokjozsef hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Hello!Nem járható.
(#) etm válasza poros hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Hello! Az áram útját követve kiderül majd hol a hiba.
(#) vnemica hozzászólása Szept 24, 2015 /
 
Sziasztok! Van egy új trd26-os elektromos kerékpárom. Az üzletben javasolták, hogy merítsem le 0-ra, majd töltsem fel teljesen. 3db 12v-os, 12Ah-os akkumlátor van benne, töltési idő 3-8 óra van írva, de még még 8 és fél óránál is piros volt a kijelző. Nem mertem tovább és kihúztam. normális ez a töltési idő? Nem merem most már sokáig fenn hagyni, hátha nem is vált át (a töltő is új). Még egy kérdés: 3 sebességes, de én úgy érzem, hogy mintha akadozva menne egyenletes gáz adásnál is. Választ előre is köszönöm!
(#) Nemtudhatod válasza vnemica hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Szia!
Vidd vissza garanciába, és azt is mond el, hogy ha nem értenek valamihez, legalább rossz tanácsot ne adjanak!
Mert olyan aksi nincs, ami kibírná azt, hogy 0 ra lemerítsék! Ha savas vagyis (zselés az is savas), akkor max 10 V ig meríthető, de már az is károsítja, szóval egyet szeretnek ezek az akkuk, a teljes feltöltöttséget.
(#) hornokjozsef válasza etm hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Helló! Esetleg tudsz adni valami ötletet?
(#) mindenes válasza hornokjozsef hozzászólására (») Szept 25, 2015 /
 
Itt szépen megmutaják hogy kell ellenőrizni, még a szöveget sem kell hozzá érteni. Üdv!
(#) poros válasza etm hozzászólására (») Szept 28, 2015 /
 
Szia! Igyekeztem az áram útját követni de sajnos így sem tudtam a hiba okát megállapítani. Az akkupakkot némileg átalakítottam kivezettem nem túl elegánsan egy vonóhorog aljzathoz. Ezt a az akku házhoz rögzítettem így már egyesével is tudom tölteni az akkukat. Ehhez gyorsan dobtam össze egy kapcsolást ami felváltva tölti az akkukat. Egyenlőre csak időzítve van 10 percenként átkapcsol. Újra leterheltem most egyszerre mindhármat 3.9ohm 50Wattos ellenállásokkal. 10 perc után a kapocsfeszültség terhelten még mindig 12.3Volt van mindhárom akkun, az ellenállásokat hűteni kellett. Úgy gondolom ezzel nincs probléma. Újabb töltés után kipróbálva a gépet a jelenség szóról szóra ugyan az mint az előző írásomban. Szétszedtem az agymotor motor kivételével mindent amihez hozzáfértem. Sem szakadást sem zárlatot nem találtam. A hall jeladók úgy működnek ahogyan kell. A feszültség megjelenik mindegyiknél forgatás közben. A táp kábeleknél sem mérek zárlatot. A vezérlőt szétbontva sem tudtam a hiba okára rátalálni.
(#) poros hozzászólása Szept 28, 2015 /
 
Sziasztok! A mai utolsó szabadnapom is elment hibakareséssel. Találtam némi segítséget Bővebben: Linkhttp://bolthely.hu/elektromoskerekparok/Segedletek Nos ha ez a segédlet jó akkor a hall jeladók rosszak. A segédlet szerint 4-5 volt közti feszültséget kellene mérni a jeladótól visszajövő szálakon. Ez most 11 volt. A mérésre vonatkozó utasítás szerint pozitív jelnek kellene visszajönnie,de itt csak negatív feszültség mérhető. Az oldalon találtam egy másik segédletet miszerint a 120 és a 60 fokosnál 24 vagy 48 jel ismétlődésnek kellene történnie egy kerék fordulat alatt. Ez itt csak 12 ismétlődő jel bármelyik szálon mérve. Valamit félre értek vagy a jeladókkal van baj? Ez okozhatja az akkuk gyors lemerülését?
Következő: »»   145 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem