Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   144 / 228
(#) etm hozzászólása Aug 24, 2015 /
 
Hello! Hozzám került egy elektromos kerékpár töltő ami vadonatúj.Ilyennel még nem találkoztam. Tölt rendesen(mindkét led piros),majd 0.5 Ampernál a töltőáram leesik 0-ra,az egyik led zöld lesz,és elkezd villogni a piros és a zöld led is egyszerre gyorsan. Majd kb.fél perc után újra pirosat világít folyamatosan mindkét led,és a töltő áram ujból nagy lesz,de folyamatosan zuhan 0.5 Amperig. Ekkor indul az egész elölről.Találkozott már valaki ilyennel? Ez normális vagy rossz a töltő? Az eladó arra hivatkozik,hogy volt már neki ilyen máskor is és ez ilyen típusú. Tehát semmi baja. A csepptöltésnél a POWER led nem szokott villogni tapasztalataim szerint.
(#) lacib válasza Akashi hozzászólására (») Aug 27, 2015 /
 
Szia! Nem reklámozni szeretném.. de pl nekem bevált ez a csatlakozó tipus wago
Nem kell forrasztgatni.. könnyen egyszerüen oldható nagy terhelhetőségü kötést bitosit..

wago.jpg
    
(#) ShaolinZ hozzászólása Szept 1, 2015 /
 
Sziasztok.

Van egy bánatom.Egy Tornádó Trd 16 tipusú robogónak vagyok a tulaja 48V-s 300W 120 fokos agymotorral rendelkezik.A problémám az,hogy a végsebessége csak max 25km/h.Milyen megoldással lehetne ezen változtatni,hogy 35-40km/h sebesség legyen az elérhető vele?Az akkupakkot már nem szeretném bőviteni plussz akkuval.Más megoldások mik lehetnek még?Vezérlőm korlátozza le a sebességet vagy valami más?A szál vezeték ami miatt limtált a sebesség az már szét van húzva mert az összedúgva csak 15km/h a végsebeség.

Előre is köszi a válaszokat.
(#) Peter65 válasza ShaolinZ hozzászólására (») Szept 2, 2015 /
 
Szia!
A motor tekercselésének megváltoztatása. A legegyszerűbb, ha csillag a jelenlegi bekötés, és deltába átkötöd. Természetesen az egész motort akár át is tekercselheted. Tudnod kell, hogy amennyivel emeled a maximális fordulatot, annyival csökken a maximális nyomaték (a teljesítmény nem nő).
Valahol láttam olyan megoldást, hogy átkapcsolhatóvá tették a tekercselést; lehet választani a csillag vagy delta kapcsolás között, de már nem tudom hogy hol találkoztam vele.
(#) ShaolinZ válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 2, 2015 /
 
Köszönöm a választ.Ez a csillag vagy deltába kötés pontosan mit is takar?Amatőr vagyok a témában eléggé,de szeretném ha azért kicsivel többet menne a robogó.Az agymotortól jövö szálak felcserélése elég vagy valami más megoldás az?Leirnád kicsit részletesebben?8 szál jön a motorból.kék sárga,zöld egyesével és 5 szál vékony csatlakozóba kötve. Vezérlő csere nem emelne a sebességen?Univerzális 36V-48V -s vezérlő az milyen lenne hozzá?Vagy az nem hozna eredményt?

Köszi a választ.
(#) Peter65 válasza ShaolinZ hozzászólására (») Szept 2, 2015 /
 
Ahhoz, hogy jobban megértsed utána kellene olvasnod a BLDC motorok működéséről (outrunner), vagy a szinkron motorok működéséről (a BLDC a szinkron motor egy speciális esete).
Nem az agymotorból kijövő szálakról van szó, hanem a motor belső kialakításáról. A motorból három vastagabb szál jön ki (kék, sárga és zöld a leírásod alapján), ezek csatlakoznak a belső tekercsekhez, ami valójában három tekercs (egy ilyen tekercs sok sorba kötött tekercsfejből épül fel). Általában a három tekercsnek egy-egy végét vezetik ki, és a másik hármat közösítik bent a motorban. Ezt hívják csillag elrendezésnek. Ha meg tudod keresni a tekercsek közösített pontját, az szétbontod, akkor átkötheted delta elrendezésűre, azaz a kibontott tekercsvégeket egy másik tekercs kivezetéséhez csatlakoztatod. Ha lerajzolod, akkor világos lesz, hogy miért csillag az egyik, miért delta a másik...
A vezérlő csere nem segít, a motor belső feszültsége miatt nem tud gyorsabban menni. Ezen vagy a feszültség emelése segítene (ezt nem akarod, illetve lehet hogy a vezérlő sem örülne neki), vagy a motor átalakítása. Ez utóbbira tettem javaslatot.
Hozzá tenném, hogy ez nem kezdőknek való ténykedés. A motor szétszedése nem egyszerű, összerakása a mágnesek miatt kifejezetten veszélyes. A tekercsek szakszerűtlen megpiszkálásával akár tönkre is teheted a motorodat.
(#) ShaolinZ válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 2, 2015 /
 
Köszönöm a kimeritő választ.Ajánlottak már olyat is,hogy 36V-s 300W -os kefe nélküli agymotorra cserljem le a 48 V-s at és akkor legalább 10km/h sebesség növekedés lenne a 48 V-s pakkal.Mi a vélemény erről?Csak hát nincs 36V s kerekem meg nem tudom,hogy simán egyszerüen kicserélhető a 36 V ra?Valaki tudna esetleg jó állapotú 36V os agymotort ami nekem megfelelne ha ez az ötlet jó lehet?Vezérlőmmel a 48V -s al müködne vagy párositani kell valami téren? Plussz keresnék még hozzá alkatrészt de sehol nem találok.

Köszi minden választ.
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2015
(#) sandor npluszegy hozzászólása Szept 3, 2015 /
 
Mostanában használtam a polymobilomat óvatosan 10-15 km-t mentem vele naponta éjjelre aztán töltésre fel. Rátettem egy ampermérőt 5 ampernél (36volt) többet ha lehet nem engedem fogyasztani, igy azt mondom majdnem élvezhető a vezetés, kimélem mint a csuda. Már multkor is volt ilyen esetem de megint összejöttm akkor is leirtam de nem kaptam rá magyarázatot, szóval reggelre a töltésre feltett akkut felforraltam, kb 45-50Celsius fokra, de hogy miért nem tudom, automatikusan felteszem töltőre, aztán reggel meg leveszem, elején pirosan később, amikor már talán tele van, zölden világit. Nem lehet megbizni a töltőben? Mérni kell folyamatosan az áramot? Vagy van egy zárlatos akku, a három közül ami hol jó hol nem? Lehet , hogy képzelödök, de mintha a következőket vettem, volna eszre , folyamatosan megyek vele stabilan kb 5 amperral aztán mintha valami meglökné s előjön valami plusz energia, erre mondom,hogy valami belső zárlat lehet benne?-ami ilyenkor megszünik? Szóval lehet vele bibelödni, megpróbálom az akkukat egyenként vizsgálni 12voltos fényszoróizzókkal leterhelem őket, egyszer már csináltam ilyet, de nem jutottam előrébb, majd most. Szivesen veszek minden jótanácsot, előre is köszönöm.
(#) nagym6 válasza sandor npluszegy hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Annyit mondanék, hogy nálam -gyakran, nem mindig- ugyanez van, egyszerű mechanikus időzítőn keresztül kell a töltőt hálózatra kapcsolni, és beállítani az időzítőn a töltésidőt, esetleg még plussz fél órát. Az lekapcsolja a hálózatról, és nem forr szét az akku.
(#) Peter65 válasza sandor npluszegy hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Sajnos nem megbízhatóak a töltők. Nekem olyannal volt hasonló problémám, ami nem flyback (záróüzemű átalakító), hanem a PC tápokhoz hasonló félhidas elrendezésű, a kapcsoló tranzisztorok trafóval voltak vezérelve. Néha valamilyen gerjedésszerű állapotba került, és a vezérlő jeltől függetlenül folyamatosan nyomta ki a töltőáramot amíg ki nem húztam.
Nagym6 javaslata teljesen jó.
(#) Peter65 válasza ShaolinZ hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Az járható út szerintem is, ha 36V-os motort járatsz 48V-ról. A mechanikai problémákon kívül elvileg más bajod nem lesz, de azért vásárláskor figyelj oda, hogy a csatlakozó felületek azonosak legyenek.
(#) szsrobert válasza ShaolinZ hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Mi történik, ha a most meglévő akkupakkal tud 40-et a 25 helyett?
Lecsökken a hatótáv, gyorsan tönkremegy az akku.

Legegyszerűbb plusz akkut sobakötni, és magasabb feszültségű vezérlőt szerezni, ha a jelenlegi nem bírja.

Bonyolultabb út: csillagból delta, áttekercselés, másik motor, stb.
A motor terhelhetőségének a benne lévő vas, rézkvezeték, mágnesek határt szabnak.
(#) sandor npluszegy válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat, olyan ez a förum mint egy szolgáltatóház (call center? azt se tudom az mi, lehet, hogy melléfogtam) Kedves nagym6 talán van is valahol, olyan időkapcsolóm valamikor vettem, kis bütyköket kell birizgálni igy lehet az időt beállitani. Na de mi legyenn a töltésidő?, honnan tudjam mennyi nafta kell bele. Kár, hogy az elektronika nem megbizható, mármint a töltő elektronikája. Amit a kedves Peter65 irt ahhoz még fel kéne fejlődnöm, elöző oldalakon már foglalkoztak a töltővel, majd megkeresem. El akarom kapni mikor bolondul meg a töltőáram mérni fogom a töltőáramot, de állandóan nem figyelhetem. Valamilyen áramkorlátozó kellene bele? - vagy feszhatároló? akkor másik töltőt kéne venni, mert a jelenlegi nem tudja hozni a formáját.
(#) sandor npluszegy válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Én is meg szeretném tudni, hogy a 36 voltos vezérlőm alkalmas-e a plusz 12 voltra, vagyis 48 volton üzemelne-e? Polymobil a masina, ahhoz, hogy leolvassam a vezérlő adatait elég sokat kell dolgozni, már egyszer felmerült ez a probléma, nagy óvatosságra intettek a mesterek.Köszönöm.
(#) nagym6 válasza sandor npluszegy hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Igen az az időkapcsoló, amelyiken kis bütyköket kell le-fel billenteni. Én 4 órát töltöm, már gyengék az akkuk. Az időkapcsolón 4 órányi szakaszon a bütyköket mind lenyomom, ezalatt van bekapcsolva. Töltés kezdetén az időkapcsoló forgatógombját oda fordítom, hogy a lenyomott -bekapcsolt- szakasz kezdete éppen bekapcsoljon. Innen indul a 4 óra bekapcsolt üzem, 4 óra múlva kikapcsol.
A töltés idő attól függ, mennyi árammal tölt a töltő, és milyen állapotúak az akkuk, azaz akkukapacitás. Pld. az eredetinek csak fele kapacitású akkunál fele töltésidő kell, az eredeti töltésidőhöz képest.
Ha az akku megtelt, elkezd lassan melegedni. Ebből is következtethető a hatásos töltésidő.
Talán 4 óra töltéssel kellene először megpróbálni, és ha így tudja az eddigi 10-15Km-t, akkor talán az lenne jó.
A 3 akku együttes feszültsége töltés végén, ha tele van 3x14.4V=43.2V, ez is figyelhető. Tehát elvileg 43.2V, körül lenne a töltés vége, vagy esetleg 44V.
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2015
(#) ShaolinZ válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
A csatlakozó felületet is szoktam figyelgetni igen.Olyan vezérlő kell ami minden szál vezetékkkel megegyezik ha be akarom kötni.Nehéz ügy az?
(#) ShaolinZ válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Nem akarok én mindig max sebességen járni,csak néha ha jobban sietek akkor oda tudnám húzni neki és jobban haladnék ezért szeretném.Általában különben ha nem sietek 20 km/h val járok. Holt tudnék én Tornádó trd 16 48V-s vezérlőről rajzot képet találni,hogy milyen kivezetései vannak?

Köszönök minden infót.
(#) gyula66 hozzászólása Szept 3, 2015 /
 
Sziasztok szerintetek mi lehet itt a dobozban? A Hall szenzor teszter az szerintem az amit Biró F. megosztott. A tekercs tesztelő csak három led és egy előtét ellenállás? Gondolom ebben pedig már komolyabb elektronika van.
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2015
(#) nagym6 válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Még annyit előző hozzászólásomhoz, hogy az általam írt kb. 4 óra töltésidő első próbához teljesen üres akkura vonatkozik. Ha nem üres, akkor arányosan kevesebb töltésidő kell.
(#) Peter65 válasza ShaolinZ hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Amiket eddig láttam azok nagyjából egyformák voltak, tehát szerintem nem olyan nagy dolog, olyan csatlakozójú motort venned, mint a mostani. Ezt "szemmel", minden mérés nélkül le tudod ellenőrizni. Azért írtam, hogy ami ellenőrzést meg lehet tenni, legalább azt tedd meg.
(#) ShaolinZ válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 3, 2015 /
 
Ha vennék egy 36 V-s motort a jelenlegi vezérlőmmel ami 48V-s azzal simán össze lehe tpárositani és tutira müködni kell neki ha bekötöm?Hallottam olyan véleményt is,hogy nem biztos a müködése minden vezérlővel az agymotoroknak.Igaz ez? Kicsit amatőr vagyok a kérdésben ezért kérdezem.

Köszi minden segitő üzenetet.
(#) nyemi válasza gyula66 hozzászólására (») Szept 4, 2015 /
 
Idézet:
„" A 60 fokos kód 8, míg a 120 fokos csak 6 állapotból áll, ami folyamatosan ismétlődik."”

Vigyázat mert ez nem igaz!
Ezen a képen látható jól a kódok, 60-120°motorok különbsége.
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2015
(#) Peter65 válasza ShaolinZ hozzászólására (») Szept 4, 2015 /
 
Elvileg igen, működnie kell. Az összepárosítás a Hall szenzoroknál "bukhat meg" leghamarabb, de amiket én láttam, azok egyformák voltak.
Én nem ezzel foglalkozom nap mint nap, ezért a tapasztalataim köre se túl tág, nem tudom megígérni a "tutit". A BLDC agymotoros kerékpárok motorja amiket én láttam mind Hall szenzorral érzékelte a forgórész pozícióját. Elméletileg elképzelhető más út, "sensorless" megoldás, de én olyat kerékpárban nem láttam.
Amit még figyelembe kellene venni, az a teljesítmény/áram viszonyok. Ha a vezérlőd 48V-os rendszerben tudott 300W-t, akkor a 36V-os motorod a névleges fordulatán elvileg nem fog 300W-ot leadni. Viszont az emelt fordulaton igen. Tehát ebben az esetben is kisebb fordulaton nyomaték csökkenésre kell számítanod.
(#) ShaolinZ válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 4, 2015 /
 
Ez a nyomaték dologgal arra gondolsz,hogy meg gyengül?Nem lesz olyan erős mint a 48 V kerékkel?A sebesség az megnövekszik ezzel a bekötéssel,mármint ha 48 V-s al hajtatom a 36V os agymotort?

Van itt másik téma is a 36V-48V univerzális vezérlő ami tanitható.Azzal mit lehetne elérni például erre tudtok segitő infót irni?

Köszönök minden infót.
(#) Akashi válasza lacib hozzászólására (») Szept 4, 2015 /
 
Köszönöm.
Sajnos még itt nem tartok.. lassan halad az újjáépítés, de biztosan.
Vezérlőelekrtonikát, töltőt, fékkarokat kell rendelnem még.. (ebay)
Az akkupackban az akksik vezetékeit kicserélni, mert az okos előző tulaj összevissza drótozta vékony vezetékkel amiről természetesen leizzott a szigetelés.. Kell még két biztosítéktartó is.
A motort szétszedtem és kipucoltam mert enyhe rozsdát kapott.. A csapágyak meg beálltak.. Szerencsére sima 6002RS van benne amihez olcsón hozzájutni bármelyik csapágyboltban.
Ma még megpróbálom kimérni a hall-okat... sajna azok is kaptak a nedvességből.. beázott vagy mi az egész bicó..
(#) joc4 hozzászólása Szept 4, 2015 /
 
Sziasztok.
Segítségeteket szeretném kérni.

Van egy E-Mozgo EG-101-s elektromos kerékpárom, aminek a névleges teljesítménye 300 W, 3 fázisú aszinkron motor,HALL jeladós, néveleges feszültsége 36 V és az akkumulátora 12V 12Ah.
Sajnos tönkre ment benne a vezérlő elektronika, rendeltem bele újat, természetesen a megfelelő típust.

A probléma a következő, a bicigli azóta teljesen megvan hallva, még egy árva LED sem akar kivillanni.
(#) Akashi hozzászólása Szept 4, 2015 /
 
Kimértem a hall-okat, multiméterrel. Kapott 5V tápot, és ahogy forgattam a kereket a kés-sárga-zöld vezetékeken szépen váltakozott a 0 ill. 2.8 Volt feszültség. Hurrá!
(#) lofty hozzászólása Szept 4, 2015 /
 
Sziasztok
kaptam egy beteg Lofty elektromos kerekparat valaki szetcibalta a szalakat az elekronikatol.
Ha valakinek kozuletelk van egy szinrajza a bekoteshez megkoszonnem ha elkuldene.
A csatolt elektronikarol lenne szo.
Koszonom.
(#) Akashi válasza joc4 hozzászólására (») Szept 4, 2015 /
 
Szia.

Vagy az elektronika kukás, vagy kiment a főbiztosíték.
Ha boltban vetted az elektronikát, talán van esély kicseréltetni, de jó lenne minimum kimérni hogy az elektronika egyáltalán kap-e áramot, vagy a remote (vékony piros szál általában) vezetéken kap-e bekapcsolás jelet az elektronika. Ha ezen a remote szálon nem kap jelet, be se kapcsol.
Lefotózhatnád a csatikat az elektronikán.
(#) Peter65 válasza ShaolinZ hozzászólására (») Szept 5, 2015 /
 
Igen arra gondoltam hogy gyöngül, miközben a sebesség növekedik.
A korrekt ellenőrzéshez adatok kellenének. A jelenlegi motorod és a annak a motornak az adatai, amit meg akarsz venni. A jelenlegi vezérlőd részletes specifikációjára is szükség volna. Tudom, hogy ezek az adatok a Kínából jött készülékeknél gyakorlatilag elérhetetlenek, de éppen ezért maradnak bizonytalanságok. Jó lenne, ha találnál valakit, aki már végig csinált egy ilyet, és beszámolna a tapasztalatairól.
Univerzális tanítható vezérlőt nem használtam, nem ismerem. Ebben nem tudok segíteni.
Következő: »»   144 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem