Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   339 / 4029
(#) Hujikolp hozzászólása Nov 20, 2008 /
 
Telefonból buherált mikrofont hogyan tudom kapcsolásba beültetni? Melyik a + pólusa? A középső? vagy a szélső? Kívűlről befelé 1000 fölöttit mérek, másiknál szakadást. Ha diódavizsgálóban rámérek egy másik mikrofonra, akkor 700-at mutat, fordított polarításal viszont végtelent. Egy harmadik meg ezres környékét, melyik a jobb?
(#) vicsys válasza Hujikolp hozzászólására (») Nov 20, 2008 /
 
Általában a negatívja testre van kötve.
(#) Hujikolp válasza vicsys hozzászólására (») Nov 20, 2008 /
 
Ez segített, megtaláltam a kapcsolást amiben volt, és így kisikerült mérnem, hogy mi hova megy Köszi
(#) Doncso hozzászólása Nov 20, 2008 /
 
Sziasztok, el tudná valaki mondani hogy EZ ,micsoda és mire való?
Üdv.
(#) gg630504 válasza Doncso hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
(#) Doncso válasza gg630504 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Szuper, na ettől aztán okosabb lettem, kösz
(#) toszi16 hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
sziasztok! nekem van egy opel ascona2.0i 1987-es autom,de egyszer indul egyszer nem. a szerelő által mondot hibája üzemanyag szabályzot kell kicserélni én azt meg vettem 24000-ft volt és beletette és még mindig azt csinálja.esetleg lenne egy két ötlet hogy mi baja lehet? előre is kőszi. :
(#) Dudus válasza toszi16 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
1. A szabályozót a szerelő fejéhez vágni és pénzt visszakérni
2. Keresni rendes szerelőt, aki ért is hozzá.

- Hibatárolót kiolvasni!
- Üzemanyagnyomás?
- Gyújtás? ( Amikor nem indul szikra van? )
- Vezérlés a helyén van?
- Jeladók ( motorhőfok, főtengely helyzet ) ?
- Kontakthibák után nyomozni ezerrel.
- Üzemanyagrendszer dugulására gyanakodni, szűrőt cserélni.

Ezeknél az opeleknél a leggyakoribb ilyen hibát a gyújtáskapcsoló és/vagy a motorvezérlést is kapcsoló relé hibája okoz.

-szerintem-
(#) toszi16 válasza Dudus hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
a gyujtás kapcsolo is fel lett ujitva.van hogy eltudok vele menni a sarokig aztán rázkodik eggyet és aztán le áll és már nem indul be,már 130000-be van nem tudom hogy érdemes e meg csináltatni.
(#) SzervízMacska válasza toszi16 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Tökéletesen 1-et értek az előttem szólóval. Az autó javítás egyre nagyobb felelősség, ahogy az árak az ég felé kúsznak. Nem lehet már az ügyfelet felelőtlenül, találomra horibilis költségekbe verni. A legjobb megoldás visszamenni ehhez a MekkElekhez, és addig verni a fejét, amíg a kocsi jó nem lesz. Természetesen a potyára megvetetett alkatrészt vegye át és használja egészséggel. Neked csak azt kell kifizetni, ami a hibát ténylegesen okozta. Ne légy nyuszi!
(#) proli007 válasza aderka hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Hello!

Félreértesz. Nem bántani szeretnélek, a világért sem. Csak a nézőpontodat szeretném az elektronikával szemben megváltoztatni.
Sőt becsülöm azokat, akik a profiljukban leírják kicsodák és mi a szándékuk, ellentétben azokkal, akik az anonimitásban bujkálnak.

üdv! proli007
(#) Dudus válasza toszi16 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Mielőtt fel lett újítva a gyújtáskapcsoló működött az autó?
(#) zoly15 hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
Sziasztok!
Készítenem kéne 2db kb 500uH-s légmagos tekercset...
Egyet már elkészítettem de még nem az igazi.. legalábbis szerintem..
Mihelyt kész let a tekercs megblankoltam és rákötöttem az LCF mérőmre..
Erre ő azt írja: 0.227840mH ha jól tudom 1000 a váltószám.. vagy nem jól tudom?
Tulajdonképpen hány uH-ez? Én 227.840uH-re tippelek..
Jól váltottam át?

üdv!
(#) PWM válasza zoly15 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
helló! Álltalában a válltószám 1000 szokott lenni. Szerintem is 227.840uH.
(#) Dudus válasza PWM hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Nem általában! A SI prefixek esetében 10^3 a szorzó. Bár használunk még pár nem SI-t is a mai napig, pl. "centi, deka"

piko, nano, mikró, milli...... kiló, Mega, Giga.....stb.
(#) zoly15 válasza PWM hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Szia!
Köszönöm!
Valaki nem tudná megmondani hogy letekeréssel vagy további tekercseléssel tudnám-e elérni az 500uH-t?

üdv!
(#) toszi16 válasza Dudus hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
ez ugy volt hogy meg vettem az autot kb3 hétig használtam és egyszer utkőzbe leállt és be vittem a szerelőhőz aki mindent megnézet (ki tisztitotta az injektort,motor reviziot csinált,gyujtást állitott,felujitotta az őninditot,) ezután azt mondta hogy vagy ac pumpa vagy a üzemanyag -nyomásszabályzot kell cserélni, én megvettem a nyom.szabályzot és még mindig néha beindul néha nem.az a baj hogy én nem értek hozzá. mitévő legyek?
(#) Dudus válasza zoly15 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
A menetszám növelése növeli az induktivitást.
(#) zoly15 válasza Dudus hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Köszönöm szépen!
A drótvastagság mennyire befolyásolja az induktivitást?
Most 1mm átmérőjű dróttal tekertem de nem fért már több a csévetestre :no:
Ha elkezdeném tekerni 0.67mm átmérőjű huzallal akkor is kijönne az 500uH.
Hangváltó tekercs lenne.. Feltételezem ott nem folynak nagy áramok hogy melegedne a tekercs..
Szóval szerinted tekerhetném a vékonyabbal is?

üdv!
(#) Dudus válasza toszi16 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Vidd szervizbe, de normálishoz lehetőleg.
(#) Maverick91 hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
sziasztok,

megépítettem az Attila féle hővédelmet, és van vele egy kis gond. amikor a led kigyullad, a relé nem húz meg, mert nem kap feszt.

mit érdemes megvizsgálni/kicserélni?

köszi:

Maverick
(#) toszi16 válasza Dudus hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
ok. csak már olyan sokba vann hogy utánna nem tudom ugy eladni hogy legalább a pénzem visza jőjjőn.
(#) toszi16 válasza toszi16 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
de azért kőszi mindent!!
(#) Dudus válasza zoly15 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Az induktivitást nem befolyásolja a terhelhetőséget ki kell számolni.
(#) Dudus válasza toszi16 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Nincs mit! Hidd el, ha azt mondod, hogy nem értesz hozzá, akkor így távgyógyításba kezdeni szinte lehetetlen.
(#) Csaplar hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Egy barátom idehozott hozzám egy 735 set névre hallgató mini helikoptert, hogy leszakadt az elektronikáján egy vezeték és forrasszam vissza. Sajnos nem tudom honnan szakadt le és olyan pici az egész panel, hogy nagyon vizsgálgatni sem tudom. Volt egy ötlet, megprbáltam, de nem változott semmi.

Nincs valakinek kéznél ilyen játékszer esetleg? Jó volna látni, hova volt drótozva eredetileg...

A motorból jön egy piros vezeték, bekarikáztam a képen. Most be van forrasztva, de nem jó helyre, mivel így nem jó.

Ahogy bekapcsolom rögtön elkezd forogni a propeller, pedig nem kellene...

Előre is köszi a helpet!
Üdv.Helikopter

S7301214.JPG
    
(#) skoda555 hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
Sziasztok

Még anno találtam ezt a pdf-et. Van benne egy kis iromány a 2. oldalon, ami LED, tekercs és mágnes segítségével mutat be egy elem nélküli bicikli villogót.
Nem értek az induktivitáshoz, ezért kérdezem hogy nagyjából valaki meg tudná-e saccolni a tekercs paramétereit, illetve házilag érdemes-e tekercset csinálni hozzá?
Ha ez megvan, akkor én betennék egy kondit még hogy hosszabb ideig világítson.

a pdf
(#) bbalazs_ válasza Csaplar hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Az egyik fet kivezetesere szokott csatlakozni.
A fet a mikroproci altal PWM modon vezerelt, ez adja a kakaot a hatso propellernek.
Azert merj ra annak a feszultsegere, hogy nem-e az a hibas.
(#) MolnarG hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
Sziasztok!
A mellékelt kapcsolásirajzba mekkora töltőellenállást kell tennem. Az akkumlátorok: 2db 3.6V/60mA (Link) sorba kötve, töltőfeszültség 9V.

Töltés:
Standard: 6mA *14h
Quick: 12mA *6h

Egyszerűen az R=U/I képlettel számolom? 9V/0.006A=1500R vagy 9V/0.012A=750R

kapcs.png
    
(#) Vacok hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
Sziasztok!
A mellékelt kapcsolással van egy kis problémám. Ha a monostabilnak mondjuk 50Hz frekvenciájú jelet adok egy 3V-os kistrafóból normális esetben a kimenenetén meg kéne jelennie egy meghatározott nagyságú feszültségnek, ami függ a frekvenciától, és a potméter ellenállásától. Nekem nem ezt csinálja, hanem azt, hogy ha megkapja az 50Hz-et, a kimeneten csak egy nagyon rövid ideig tartó pozitív jel jelenik meg, és kész, utána a kimeneten a feszültség 0V, ugyanez történik, ha az 50Hz-es jelet elveszem. Mitől lehet ez a probléma? Az IC 2-es lábán nagyon magas egyenfeszültséget, és nagyon alacson váltakozófeszültséget mérek.
Következő: »»   339 / 4029
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem