Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Telefonból buherált mikrofont hogyan tudom kapcsolásba beültetni? Melyik a + pólusa? A középső? vagy a szélső? Kívűlről befelé 1000 fölöttit mérek, másiknál szakadást. Ha diódavizsgálóban rámérek egy másik mikrofonra, akkor 700-at mutat, fordított polarításal viszont végtelent. Egy harmadik meg ezres környékét, melyik a jobb?
Általában a negatívja testre van kötve.
Ez segített, megtaláltam a kapcsolást amiben volt, és így kisikerült mérnem, hogy mi hova megy Köszi
![]()
Sziasztok, el tudná valaki mondani hogy EZ ,micsoda és mire való?
Üdv.
Szuper, na ettől aztán okosabb lettem, kösz
![]()
sziasztok! nekem van egy opel ascona2.0i 1987-es autom,de egyszer indul egyszer nem. a szerelő által mondot hibája üzemanyag szabályzot kell kicserélni én azt meg vettem 24000-ft volt és beletette és még mindig azt csinálja.esetleg lenne egy két ötlet hogy mi baja lehet? előre is kőszi. :
1. A szabályozót a szerelő fejéhez vágni és pénzt visszakérni
2. Keresni rendes szerelőt, aki ért is hozzá. - Hibatárolót kiolvasni! - Üzemanyagnyomás? - Gyújtás? ( Amikor nem indul szikra van? ) - Vezérlés a helyén van? - Jeladók ( motorhőfok, főtengely helyzet ) ? - Kontakthibák után nyomozni ezerrel. - Üzemanyagrendszer dugulására gyanakodni, szűrőt cserélni. Ezeknél az opeleknél a leggyakoribb ilyen hibát a gyújtáskapcsoló és/vagy a motorvezérlést is kapcsoló relé hibája okoz. -szerintem-
a gyujtás kapcsolo is fel lett ujitva.van hogy eltudok vele menni a sarokig aztán rázkodik eggyet és aztán le áll és már nem indul be,már 130000-be van nem tudom hogy érdemes e meg csináltatni.
Tökéletesen 1-et értek az előttem szólóval. Az autó javítás egyre nagyobb felelősség, ahogy az árak az ég felé kúsznak. Nem lehet már az ügyfelet felelőtlenül, találomra horibilis költségekbe verni. A legjobb megoldás visszamenni ehhez a MekkElekhez, és addig verni a fejét, amíg a kocsi jó nem lesz. Természetesen a potyára megvetetett alkatrészt vegye át és használja egészséggel. Neked csak azt kell kifizetni, ami a hibát ténylegesen okozta.
![]() ![]()
Hello!
Félreértesz. Nem bántani szeretnélek, a világért sem. Csak a nézőpontodat szeretném az elektronikával szemben megváltoztatni. Sőt becsülöm azokat, akik a profiljukban leírják kicsodák és mi a szándékuk, ellentétben azokkal, akik az anonimitásban bujkálnak. üdv! proli007 ![]()
Mielőtt fel lett újítva a gyújtáskapcsoló működött az autó?
Sziasztok!
Készítenem kéne 2db kb 500uH-s légmagos tekercset... Egyet már elkészítettem de még nem az igazi.. legalábbis szerintem.. Mihelyt kész let a tekercs megblankoltam és rákötöttem az LCF mérőmre.. Erre ő azt írja: 0.227840mH ha jól tudom 1000 a váltószám.. vagy nem jól tudom? Tulajdonképpen hány uH-ez? Én 227.840uH-re tippelek.. Jól váltottam át? üdv! ![]()
helló! Álltalában a válltószám 1000 szokott lenni. Szerintem is 227.840uH.
Nem általában! A SI prefixek esetében 10^3 a szorzó. Bár használunk még pár nem SI-t is a mai napig, pl. "centi, deka"
piko, nano, mikró, milli...... kiló, Mega, Giga.....stb.
Szia!
Köszönöm! Valaki nem tudná megmondani hogy letekeréssel vagy további tekercseléssel tudnám-e elérni az 500uH-t? üdv! ![]()
ez ugy volt hogy meg vettem az autot kb3 hétig használtam és egyszer utkőzbe leállt és be vittem a szerelőhőz aki mindent megnézet (ki tisztitotta az injektort,motor reviziot csinált,gyujtást állitott,felujitotta az őninditot,) ezután azt mondta hogy vagy ac pumpa vagy a üzemanyag -nyomásszabályzot kell cserélni, én megvettem a nyom.szabályzot és még mindig néha beindul néha nem.az a baj hogy én nem értek hozzá. mitévő legyek?
A menetszám növelése növeli az induktivitást.
Köszönöm szépen!
![]() A drótvastagság mennyire befolyásolja az induktivitást? Most 1mm átmérőjű dróttal tekertem de nem fért már több a csévetestre :no: Ha elkezdeném tekerni 0.67mm átmérőjű huzallal akkor is kijönne az 500uH. Hangváltó tekercs lenne.. Feltételezem ott nem folynak nagy áramok hogy melegedne a tekercs.. Szóval szerinted tekerhetném a vékonyabbal is? üdv! ![]()
Vidd szervizbe, de normálishoz lehetőleg.
sziasztok,
megépítettem az Attila féle hővédelmet, és van vele egy kis gond. amikor a led kigyullad, a relé nem húz meg, mert nem kap feszt. mit érdemes megvizsgálni/kicserélni? köszi: Maverick
ok. csak már olyan sokba vann hogy utánna nem tudom ugy eladni hogy legalább a pénzem visza jőjjőn.
Az induktivitást nem befolyásolja a terhelhetőséget ki kell számolni.
Nincs mit! Hidd el, ha azt mondod, hogy nem értesz hozzá, akkor így távgyógyításba kezdeni szinte lehetetlen.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Egy barátom idehozott hozzám egy 735 set névre hallgató mini helikoptert, hogy leszakadt az elektronikáján egy vezeték és forrasszam vissza. Sajnos nem tudom honnan szakadt le és olyan pici az egész panel, hogy nagyon vizsgálgatni sem tudom. Volt egy ötlet, megprbáltam, de nem változott semmi. Nincs valakinek kéznél ilyen játékszer esetleg? Jó volna látni, hova volt drótozva eredetileg... A motorból jön egy piros vezeték, bekarikáztam a képen. Most be van forrasztva, de nem jó helyre, mivel így nem jó. Ahogy bekapcsolom rögtön elkezd forogni a propeller, pedig nem kellene... Előre is köszi a helpet! Üdv.Helikopter
Sziasztok
Még anno találtam ezt a pdf-et. Van benne egy kis iromány a 2. oldalon, ami LED, tekercs és mágnes segítségével mutat be egy elem nélküli bicikli villogót. Nem értek az induktivitáshoz, ezért kérdezem hogy nagyjából valaki meg tudná-e saccolni a tekercs paramétereit, illetve házilag érdemes-e tekercset csinálni hozzá? Ha ez megvan, akkor én betennék egy kondit még hogy hosszabb ideig világítson. a pdf
Az egyik fet kivezetesere szokott csatlakozni.
A fet a mikroproci altal PWM modon vezerelt, ez adja a kakaot a hatso propellernek. Azert merj ra annak a feszultsegere, hogy nem-e az a hibas.
Sziasztok!
A mellékelt kapcsolásirajzba mekkora töltőellenállást kell tennem. Az akkumlátorok: 2db 3.6V/60mA (Link) sorba kötve, töltőfeszültség 9V. Töltés: Standard: 6mA *14h Quick: 12mA *6h Egyszerűen az R=U/I képlettel számolom? 9V/0.006A=1500R vagy 9V/0.012A=750R
Sziasztok!
A mellékelt kapcsolással van egy kis problémám. Ha a monostabilnak mondjuk 50Hz frekvenciájú jelet adok egy 3V-os kistrafóból normális esetben a kimenenetén meg kéne jelennie egy meghatározott nagyságú feszültségnek, ami függ a frekvenciától, és a potméter ellenállásától. Nekem nem ezt csinálja, hanem azt, hogy ha megkapja az 50Hz-et, a kimeneten csak egy nagyon rövid ideig tartó pozitív jel jelenik meg, és kész, utána a kimeneten a feszültség 0V, ugyanez történik, ha az 50Hz-es jelet elveszem. Mitől lehet ez a probléma? Az IC 2-es lábán nagyon magas egyenfeszültséget, és nagyon alacson váltakozófeszültséget mérek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |