Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   2137 / 2488
(#) Cinema válasza szaka hozzászólására (») Jan 19, 2019 /
 
A mérendő alkatrész egyik lábát mindenképpen ki kell forrasztani a pontos méréshez, mert ez így megtévesztő.
Kondenzátorok, főleg ELKO esetében vegyük ki a panelból és nézzük meg a tetejét, az alját, hogy nem púpos-e, avagy nem folyt-e ki belőle valami alul, vagy lemelegedett róla a fólia, ilyen esetekben mindenképpen mérendő és esetleg cserélendő. Csak a kivett, kiforrasztott és így megmért adat az elfogadható, mert a műszerünk megtéveszthet, ha a panelban bent mérünk rá az adott alkatrészre. Ha a névleges értékétől nagyon eltérő adatot mérünk, akkor az nagy biztonsággal mondható hibásnak, tehát, a ráírt adat szerinti értékű alkatrészt kell beépítenünk csereként.

Üdv!
(#) tothbela válasza krisz69 hozzászólására (») Jan 19, 2019 / 1
 
Ha az előfok GND nem a tápegység nullájához csatlakozik, lehet csökkenteni a földhurok hatását.

A csatoló kondikat és a visszacsatoló hálózatot elhagytam, mert csak a modulokat jelképezik a műveleti erősítők.

Vagy független tápot kell használni. Vannak jó kis kínai modulok, de nem elég csak összedrótozni őket.
(#) Cinema válasza tothbela hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Tisztázzuk már a testelést-földelést, mert még mindig hibás a gondolkodás, ezek a rajzok hibásak.
A jelvezetéket nem testeljük-földeljük, az a csatlakozóból megy az erősítő panelra, a bemeneti csatlakozó természetesen szigetelten van felfogatva. A több erősítő fokozat nyilván megkapja a tápfeszültségét a tápegységből, szükség szerint szeparálva, vagy több fokozatban szűrve, stabilizálva, stb.
Ha brumm, vagy gerjedés alakul ki már magában az erősítőben, akkor az belső hiba, amit okozhat a vezetékezés, tápegység hiba, vagy a részegységek-alkatrészek nem megfelelő elhelyezése a készülék házán belül. Hibás földelési, vagy testelési pont megválasztása. A testelés az, amikor a tápegység leghidegebb pontját összekötjük a fém házzal, zavarmentesség érdekében, vagy fém árnyékolásával valamely részegységnek. Ez a bizonyos árnyékolás zavarvédelemnek is felfogható.
A földelés, védőföldelés az, amikor a készülék fém házát összekötjük a hálózati védőfölddel. Ebben az esetben nem testeljük a tápegység hidegpontját, vagyis nem kötjük össze a hálózati védőfölddel. Ha szükséges valamiért, akkor egy kondenzátorral, vagy soros RC-taggal, vagy párhuzamos RC-taggal, vagy direktben összeköthetjük a testpontot a védőfölddel, határozott potenciál elérése miatt, de csak akkor, ha ez elkerülhetetlen.
Ilyenkor pedig illene figyelni arra, hogy minden készülék úgymond "azonos polaritással" legyen bedugva a konnektorba, ezt pedig mérni kell, illetve lehet, készülékenként, egy multiméterrel. A cél ebben az esetben az, hogy a hálózati védőföld és az egyes készülékek fém-csatlakozója között a legkisebb feszültséget mérjük, ekkor valószínű a legkisebb zavar, egymásrahatás, brumm és gerjedési jelenségek.
Ne feledjük, ha maga védőföldelés hibás, az nagy baj okozója is lehet, tehát a védőföld az legyen tökéletes!

Üdv!
(#) strobi válasza strobi hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Elkezdtem tesztelgetni a végfokot. Az volt az elképzelésem, hogy a most felélesztett panelnek legalább olyan jól kell működnie mint a korábban élesztett, mivel közelebb áll a gyári felépítéshez.
Az elsőben másik FET-eket raktam, mert ezt a típust nem tudtam beszerezni. Külföldi fórumokon utánaolvastam a párosítás menetéről ahol egyébként Urbán által alkalmazott példány a legrosszabb párosítás a felsoroltak közül (bár a fórumon az adatlapra hagyatkoznak még Urbán a gyártási szóráson belül válogat valamely tulajdonságokat bemérve).
Szóval a másodikban a gyáriak voltak idáig.
Ami miatt leírtam, mert pár zeneszám meghallgatása után érzékeltem ,hogy kicsit túl meleg a hűtőborda, ekkor le is kapcsoltam a zenét, gondolván, hogy akkor nem melegszik tovább, majd egy pici szöszmötölés után egy rövid, halk sistergés kíséretében gondolom túlfutottak a FET-ek.
Ennek okán gondolkozom. Ugyanis a nyugalmi áramot mikor beállítottam , a bemelegedés során kúszott valamennyit felfelé, amit akkor még normálisnak gondoltam, így kb fél óra után állítottam be.
Ezután ránéztem az első verzióra, ahol a bekapcsolás pillanatától, zenehallgatás után mérve sem változik lényegében egy tized voltot se (a nyugalmi árammal arányos R35-ön mért feszültség)
Ennek a viselkedésnek mi lehet az oka?
T8 körül lévő értékek azonosak.
A hőkontakttal lehetett gond? Bár kézzel fogdosva a borda kellően meleg volt.
(#) reloop válasza strobi hozzászólására (») Jan 20, 2019 / 2
 
Szia! Nehezen elképzelhető, de lehetséges ok a T8 és a borda közötti elégtelen hővezetés. A nyugalmi áram stabilizálásához a T8-nak és a környezetében lévő alkatrészeknek hibátlannak kell lennie. Sajnos azt sem zárhatjuk ki, hogy NYÁK-od itt is vezetést produkál, mint a diódáknál.
(#) krisz69 válasza tothbela hozzászólására (») Jan 20, 2019 1 /
 
Nekem tiszta a Dolog. Nem egy ment át a kezemen... És nem brumog
(#) tothbela válasza Cinema hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Én megértettem a földelésről írt okfejtéseket, gondolom számodra is világos mit ábrázol a három stilizált ábra.
(#) Cinema válasza tothbela hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Igen, de mindháromba bele lehet kötni, hogy miért nem jó az úgy.

Üdv!
(#) tothbela válasza Cinema hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Az a három az egy probléma. Vagyis egy probléma evolúciója. Ha van optimálisabb megoldás, szívesen fogadom.
(#) szaka válasza Cinema hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Szia!
Lehet a képen nem látszik, de ki volt forrasztva az egyik lába.
És az az érdekes, hogy a működő oldalon lévő kondin is ugyanezt mértem.
(#) reloop válasza szaka hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Ez megnyugtató U7-re nézve.
Arra tudok még gondolni, az U9 hőmérséklet jeladó hibája miatt olyan magas feszültségről indul a C28 kisütése, hogy nem zajlik le időben a folyamat.
Áthidaló megoldás lehet, a korábban vizsgált 3,01k értékű R134 mellé teszel egy hasonló értékű párhuzamos ellenállást, ezzel meggyorsítva a némítás bekövetkezését.
(#) Moderátor hozzászólása Jan 20, 2019
 
Krisz és Zotya! Kérjük, hogy személyes ellenérzéseiteket és személyeskedési technikáitokat ne a fórumban fejlesszétek tökéletesre.
(#) szaka válasza reloop hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Ez így működik.
Kipróbáltam és némít.
Az 1-es lábon már nagyobb feszültséget mértem, mint korábban.

Kérdésem az lenne, hogy így a hővédelem működik?
Vagy keressek bele egy olyan alkatrészt?
(#) reloop válasza szaka hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Az U9-nek olvasd le a feliratát és ellenőrizd az 1-es 3-as lábai között a +5 V-ot!
Érdemes cserélned, mert úgy néz ki nem fogja elindítani a ventilátort, pedig az a korábbi vizsgálat alkalmával a multimétered belső ellenállásától az U7 5-ös lábán keresztül szépen működött.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2019
(#) zotya1983 válasza tothbela hozzászólására (») Jan 21, 2019 / 1
 
Köszönöm! Egyenlőre nem érkezett meg a javításra a készülék. Az én TPA3116D
2.1 em csinálja ezt azonnal ha bármiféle kapcsitápot kap. Most egy 5A 24V os Dell laptoptöltővel próbáltam ugyanaz a hálózati brumm. Az lesz hogy összegerjed a védőföldön keresztül szerintem a meghajtás erre lesz egy soros induktív akár transzformátoros leválasztás is. Ezt megoldom a másikkal ha elakadok szólok bár általában csak megerősítésért jelentkezem
(#) szaka hozzászólása Jan 21, 2019 /
 
Sziasztok!
Kezembe került egy régi kedvenc végfokom.
QSC CX702.

A probléma a következő:
Bekapcsolom, működik szépen az erősítő és kb. fél óránként újra indul.

Van valakinek ötlete, hogy mi felelhet ezért a jelenségért? Valamelyik kondi kezdi elveszíteni a kapacitását?

qsc_cx702.pdf
    
(#) szaka válasza szaka hozzászólására (») Jan 21, 2019 /
 
Megmértem a feszültséget.
5V meg van rajta.

Beazonosítom az alkatrészt és cserélem!
Köszönöm a segítséget!
(#) tothbela válasza zotya1983 hozzászólására (») Jan 22, 2019 /
 
Kapcsitáppal ezt fogja csinálni. Nem mennék bele nagyon, de a laptoptápok többsége úgy van megépítve, hogy védőföld nélküli hálózatról használva is alacsony legyen a zavarkibocsátás. Egy pár nF-os kondenzátor köti össze a szekunder oldali hideg pontot a primer oldalival. A bemeneti diódahíd miatt ezért a szekunder hideg pont hol a hálózat nullájához, hol a fázishoz csatlakozik minden egyes félperiódusban. Annyit lehet megpróbálni, hogy a hálózati védőföldhöz egy 22-100nF kondenzátoron keresztül a táp kimeneti hidegpontját lehidegíteni.
Ha nem elég, akkor nem ajánlom a táp szétszedését, de hozzáértő ember a p/s közti kondenzátort áthelyezheti a primer dc- ről a védőföldre.
(#) zotya1983 válasza tothbela hozzászólására (») Jan 22, 2019 /
 
Már sztétszedtem és össze is raktam, a 100 nanó volt az első próbám, de a kijárat és a PE-N közé... Össze is raktam ugye ezek sütve vannak de az nem probléma. Valami félhíd felépítés nem is nagyon bonyolódtam bele, esetleg a pufferok cseréje segíthet.. A nagyobb táp a nagyobb kijárati teljesítmény miatt lett volna fontos, de időközben csináltam egy jó üzletet 22v os toroidokat vettem 2000 ft ért 2 db ot egyenként 250VA t tudnak áganként és mértéktelenül tudok még belőle
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2019
(#) Ge Lee válasza zotya1983 hozzászólására (») Jan 22, 2019 /
 
Adhatnál privátban forrást, mert olyan toroid annyiért engem is érdekelne még néhány darab, hogy többet az életben semmilyent se kelljen vennem már...
(#) ozpecs válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 22, 2019 / 2
 
Szerintem többen is vennénk ennyiért jó pár darabot
(#) Ge Lee válasza ozpecs hozzászólására (») Jan 22, 2019 /
 
Én vettem nemrég pár darabot, ugyanennyiért, de ott eléggé korlátozott volt a darabszám. Ez a bolti ár kb. 15%-a, ennyiért még a használt is megéri, és még akkor is megéri ha éppen akkor nincs rá szükség.
(#) tothbela válasza zotya1983 hozzászólására (») Jan 22, 2019 /
 
Én vékony injekciós tűvel toluolt adagolok a két fél közé. Szépen szétcuppan utána. De valóban a toroid jobb lesz. Puffer azért legyen rajta rendesen. Gondolom stabilizálod 26V alá, mert felette még 30V-on sem hal meg, de letilt 27V körül.
(#) Near hozzászólása Jan 22, 2019 /
 
Sziasztok! Gyors kérdés. Adott egy hangfalba épített D osztályú fetes erősítő. Nem hajlandó elsőre indulni hibával kicserélték benne a kondikat. Azóta semmi. Vizsgálat után kiderült hogy a fő puffer két oldalon volt forrasztva és két vezetősáv róla egy SMD elektronikára csatlakozik. Javítani tudom ezt viszont kérdés a kondi csere orvosolhatta a sokszori bekapcsolásra indul el és nagy hangerőn kikapcsol gondot?
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) zotya1983 válasza tothbela hozzászólására (») Jan 22, 2019 /
 
A 22v ~ feszültségből letekerek annyit hogy 17-18 V legyen az optimális lesz egyenirányítva szűrve. Mint kiderült aszimmetrikusak a toroidok, de ez nem is baj így is 1X es +- fesz kell csak ezeknek a D class paneloknak.
(#) videoton6363 hozzászólása Jan 23, 2019 /
 
Sziasztok!
Vettem egy Teufel Cem 500 SW Power Edition típusú aktív 5.1-es mélyládát olcsóért működésképtelen állapotban, azzal a céllal, hogy majd jól megjavítom magamnak, és lesz egy szuper mélynyomóm a kicsi sztereó hangszettem mellé. Nos amit eddig megállapítottam az az, hogy a hangszóró le van égve, a toroid trafó primer biztosítéka elolvadt, a mélyhangerősítő panelon a két szekunder biztosíték is kiégett, +/- tápról van szó. Ezután biztosítékokat cseréltem benne, megfelelő értékűekre, hangszóró helyére egy ideiglenes próba hangszórót kötöttem be. A készüléket bekapcsolva, minden funkció rendben működik, kivéve a mélyhang erősítőt, mivel az búgással behúzza a membránt. A végfok tranzisztorokat, (2db) dióda/zárlat/szakadás mérő állásban multiméterrel kimérve, jónak találtam. Nem jelzett sem szakadást, sem zárlatot, megfelelő értékeket mutatott a műszer, olyan 600 körülieket. A szatellitsugárzók erősítését külön panelon lévő 3 db TDA ic végzi, ezek külön szekunderről működnek, és szól is minden csatornája, csak a mélyhan panellel van a gond. Néztem a Hestore-ban mindent be tudok szerezni. Szerintetek mit érdemes még megvizsgálni a panelen, meghajtó komplementert esetleg? Válaszotokat előre is köszönöm!
Szervízkönyvet sajnos nem találtam hozzá.
(#) Gafly válasza videoton6363 hozzászólására (») Jan 23, 2019 / 1
 
Azt is nézd meg, hogy Kollektor-Emitter viszonylatban nincs-e zárlat?
Milyen IC van a tranzisztorok előtt?
Egyértelműen félre van billenve a vége, azért "húzza be" a membránt...
(#) videoton6363 válasza Gafly hozzászólására (») Jan 23, 2019 /
 
Kollektor-Emitter irányban nem jelez a műszer, csak egy 1-es számot, vagyis szakadást. Ezen mérések szerint a két végfok tranzisztor jó. 2SA1941 és 2SC5198 ha ez mond valamit.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2019
(#) tothbela válasza videoton6363 hozzászólására (») Jan 23, 2019 / 1
 
Ettől azért összetettebb egy tranzisztor tesztelése. Ha nincs manuál, sajnos vissza kell rajzolni az áramkört. Nélküle nehéz hivatkozni egy alkatrészre, mert hát nem tudjuk miről van szó.
Ha a panel mind a két oldaláról készítesz képet, az már jó kiindulási alap. Ezt követően biztosan kapsz segítséget.
(#) videoton6363 válasza tothbela hozzászólására (») Jan 23, 2019 /
 
Köszönöm az ötletet! Itt is vannak a képek
Következő: »»   2137 / 2488
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem