Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ez milyen alkatrész-készülék?
 
Témaindító: csaby, idő: Dec 25, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   1164 / 1166
(#) Suba53 válasza Gafly hozzászólására (») Szept 2, 2024 /
 
Először a képet néztem, és már éppen faggatni akartalak, hogy mi a rák az a függvénygenerátor elektroncső. De megnyugodtam.
(#) kadarist válasza Bakman hozzászólására (») Szept 3, 2024 /
 
Csak egy gyors észrevétel: alacsony frekvenciás helyett kisfrekvenciás az a kvarc.
Más: a magyar nyelvben előforduló torzszülött "vákuum" szót tényleg érdemes lenne vákumra korrigálni. A két u a latin hosszú u-nak felel meg, amire van magyar egy karaktres megfelelő.
(#) atipati hozzászólása Szept 15, 2024 /
 
Üdv. A kép egy mini hifi belsejéről készült .Ami megvan egy kicsit püffedve az milyen alkatrész volna ? Azt szeretném kicserélni gondolom amiatt nem kapcsol be a hifi. Köszönöm a segítséget előre is.
(#) kadarist válasza atipati hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Szia! Biztosíték.
(#) Gafly válasza atipati hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Az szerintem biztosíték, ha multiméterrel nem rövidzár közeli értéket mérsz rajta, akkor valószínűleg emiatt nem kapcsol be a hifi. Valami ilyesmi jó is lehet helyette.
De, ezek nem ok nélkül szoktak elpukkanni, tehát a főáramkörben lévő többi alkatrészt is célszerű megvizsgálni legalább zárlatra...
(#) atipati válasza kadarist hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Helló. Biztosítékot nem láttam benne.
(#) atipati válasza Gafly hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Rendben,köszönöm.
(#) mraulajos hozzászólása Szept 15, 2024 /
 
Hali!
Ez a kis panel mi célt szolgál? A mellette lévő akku. pólusaira van rá forrasztva. Az akkuban van feszültség, ezen keresztül viszont nem jön ki semmi. Egy udvari napelemes led lámpában van.
(#) Gafly válasza atipati hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Klasszikusat én sem, de azért az az "F1" felírat a nagy felkiáltójelek mellett, meg a
Idézet:
„CAUTION
MCM1150 T1AL 250V”

nem sok kétséget hagy számomra arról, hogy kadarist-nak igaza van.
(#) atipati válasza atipati hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Ja hogy az a biztosíték, köszönöm.
(#) atipati válasza tothbela hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Philips btm2180
(#) tothbela válasza mraulajos hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
A lítium ion akku érzékeny a túltöltésre, valamint a mélykisütésre. Ez ellen, meg a túláram ellen véd. 4,2V felett, 2,5V alatt lekapcsolja az akkut a kimenetről. Ha az akku kivezetésein 3-4V között mérsz, a kis panel viszont mégsem enged át semmit, akkor az elromlott.
(#) mraulajos válasza tothbela hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Köszönöm! Az akkun 2V ot mérek. Ha kinagyítom a panelképet, mintha sérülést látnék rajta.? Nem tudom pontosan leolvasni, hogy 8205, vagy 8206 a kis IC jelölése. Az akkut megpróbálhatom telefon töltővel tölteni?
(#) tothbela válasza atipati hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Köszönöm. Én lassan írtam mert közben főzés van, mire befejezte az írást, már kaptál válasz. Ezért töröltem a hozzászólásomat, de akkor még el tudtad olvasni.
A lényeg, hogy nem ok nélkül szállt el. Valami ami utána jön, hibás. Ha egyszerűen kicseréled, valószínűleg újra el fog pukkanni.
A tanyán meg van a kapcsolási rajz, ami alapján el lehet indulni a hibaketeséssel.

Én semmiképpen nem kötném addig hálózatra, amíg nincs meg a hiba. Ami gyanús első körben, a primer oldali 150µF/400V, vagy a 7N65B kapcsoló fet. Egy 12-24V közötti tápegység kellene első körben, meg egy 10-20 Ohmos ellenállás ami legalább 5W-os, de 12V-os táp esetén egy autós szofita izzó is megfelel. 19V-os laptop táp esetén kettó izzó sorosan.
Izzólámpán keresztül kapcsold a kis tápodat a hifi 230VAC bemenetére. A polaritás nem számít. Persze előtte cseréld ki a biztosítékot ha az szakadt, vagy ideiglenesen hidald át egy 0,1mm átmérőjű huzallal.
Az izzó felvillanhat egy pillanatra, de utána el kell aludnia. Ha ez így van akkor lehet méregetni a táp primer oldalán. Ha az izzó égve marad, akkor először mérd meg, a 230V bemenetén van e feszültség. Ha 1,5V felett mérsz, akkor a primer egyenirányító előtti tagok nem zárlatosak, a 150µF kiforraszt, és újabb teszt. Itt már a fet lehet a ludas. Ha 1,5V alatt mérsz, akkor az egyenirányító, vagy az előtte lévő alkatrészek a hibásak. Bár ennek a valószínűsége kicsi. A mérések eredménye dönti el, hogy merre tovább.
(#) tothbela válasza mraulajos hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
A 2V elég kicsi, szinte biztos hogy az akku már kicsit degenerált, de még kell próbálni feltölteni. Forraszd vissza az elektronikát, és egy 50 Ohm körüli ellenálláson keresztül adj rá polaritásra ügyel e 5V-ot. Gondolom telefon töltő van, valami usb kábelt meg lehet hekkelni.
50 Ohm 1000W ellenállás például egy vasaló.
(#) mraulajos válasza tothbela hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Még egyszer köszönöm! Minden úgy van, ahogy leírtad. Kicsit nyomattam az akksiba, vissza forrasztottam a kis panelt, így átjön ugyan az a feszültség.
(#) tothbela válasza atipati hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Itt van amúgy a manuál, ha segít.
(#) kadarist válasza atipati hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Idézet:
„Ami megvan egy kicsit püffedve az milyen alkatrész volna ?”

Erre válaszoltam.
(#) atipati válasza tothbela hozzászólására (») Szept 15, 2024 /
 
Köszönöm a segítséget.
(#) z3r0 hozzászólása Szept 16, 2024 /
 
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni egy Hobart 1712E nagykonyhai szeletelő javításában. A gép made in USA de Magyarországon vásárolt, üzembe helyezett, sokat üzemelt gép. Az adattábláján az itthoni forgalmazó, importőr a gyári gravízozást átütötte 230V üzemi feszültségre, a bele gyakorlatilag 110V-os.
A hibája az, hogy nehezen és random forgásirányban indul a motorja. Kondenzátor/indító kapcsoló elfáradt benne. Kapcsolót kimértem, teszi a dolgát ahogyan kell. A kondenzátor döglött, ennek a beazonosításában és helyettesítésében szeretném a segítségeteket kérni. Utána olvasva az amerikai oldalakon a kapcsoló és a kondenzátor együttes cseréjét javasolják a motor leégésének elkerülése végett.
Fényképen a kondi és a kapcsoló adatai.
A segítséget előre is köszönöm!
(#) tothbela válasza z3r0 hozzászólására (») Szept 16, 2024 / 1
 
Sokféle képlet létezik, nekem bejött a C=P/10.
Azaz 230V-os 100W-os motornál 10uF. 110V esetén ez a képlet C=P/2,5.
A te kondenzátorok 189-227 uF, azaz névlegesen 200uF. Ez 110V hálózat esetén 500W motorteljesítményt jelent.
(#) z3r0 válasza tothbela hozzászólására (») Szept 16, 2024 /
 
Köszönöm a választ!
Ez adattábla szerint 0,5hp ami ~370W. Nem tudom a motor milyen feszültségre lehet tekerve, a főkapcsoló, a motor indító kapcsoló és a kondi mind 110V-os.
Esetleg nincs ötleted, hogy hol kapok a mostanival megegyező méretű kondit? A gyári 70mm hosszú és 36mm átmérőjű, amiket találok jóval nagyobbak mint ez. A forgórész és a hátsó pajzs közé van szerelve a kondenzátor és a motor indító kapcsoló is, nem sok hely van, jó lenne ha az új a gyári helyére bemenne.
(#) tothbela válasza z3r0 hozzászólására (») Szept 16, 2024 /
 
A kondi vásárlásban sajnos nem tudok segíteni, de a a kapacitás 50-200%-ban eltérhet. Néhány napja egy szálítószalag ilyen kondenzátorát pótoltuk. 120W 230V ez egy 25W-os motorhoz való előtétet tettek rá, persze remegett induláskor. Ebben 1,5µF volt. 12µF kellett volna, de csak egy fénycső armatúrában lévő 4,5µF akadt. Szépen ment ezzel is.
(#) uniman válasza z3r0 hozzászólására (») Szept 16, 2024 /
 
"189-227 uF"
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2024

indito.jpg
    
(#) Suba53 válasza z3r0 hozzászólására (») Szept 17, 2024 / 1
 
Ezt pontosítsd kérlek. Azt írod, hogy a bele 110V-os, de ti az átütött adattábla alapján 230V-ról üzemeltetitek? Ez valahogy nem gömbölyű.

Van előtte egy 230V/115V trafó esetleg? Mert sok amerikai gépet láttam itthon üzemeltetni, ami előtt volt ilyen trafó. Vagy az amcsi cég eleve európai piacra készítette, 230V üzemi feszültségre.

De a 110V-os készüléket 230V-ról üzemeltetni? Mi a csavar a dologban?
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2024
(#) z3r0 válasza uniman hozzászólására (») Szept 18, 2024 /
 
Ezt megtaláltam én is. Az országban nem találtam forgalmazót, kínából lehetne hozatni de a fő gond az, hogy kinézetre ugyan az mint ami kell de sajnos nem fér be az eredeti helyére. Minden irányban 10mm-el nagyobb mint ami jó lenne.
Nem akarnám kókányolni ha nem muszáj, jó lenne beférni az eredeti helyre.
(#) z3r0 válasza Suba53 hozzászólására (») Szept 18, 2024 /
 
Jól látod a dolgot. Adattábla alapján 230V, gondolom a gyártó nem 1-2 darabot gyártott exportra, így ha kell tud adattáblát gravírozni a megfelelő adatokkal.
Nincs semmilyen trafó, a kapcsolása egyszerű mint a faék, egy sima billenő kapcsolóval ad fázist és nullát a motorindító kapcsolónak, az kondenzátorral indítja a motort, a többi funkció mechanikus. A motor tekercselése gyáriasnak tűnik, nem tudom milyen feszültségre van tekerve. Viszont abból kiindúlva, hogy úgy 20 éves a gép amiből 15 évet napi szintű ipari használatban volt gyakorlatilag javítás mentesen, biztosan 230V-os. Minden más komponens, a billenő kapcsoló, motorindító kapcsoló, kondenzátor 110V-os, made in USA.
(#) moltam válasza z3r0 hozzászólására (») Szept 18, 2024 /
 
Akkor jól bírta az a kondi meg a relé is. Elég érdekes.
(#) elgotti hozzászólása Szept 20, 2024 /
 
Sziasztok. szétbontottam egy autós xenon lámpa meghajtót, és szertném a tekercset hasznosítani belőle. Sajnos semmi hasznos információt nem találni ezekről a tekercsekről az interneten.
Mellékeltem egy képet, ahol a tekercs látható, illetve bekarikáztam pirossal a tekercs csatlakozásait.
Szeretném ezeket a csatlakozásokat valahogy kibogozni, hogy mi micsoda, illetve később a tekercset mondjuk bármiféle nagyfeszes projekthez felhasználni.

Az 5ös - 3as csatlakozás között 1.3ohm-t mértem, a többi csatlakozáshoz nincs köze.
A 6os - 1es csatlakozás között 0.3ohm-t mértem, a többbi csatlakozáshoz nincs köze.
Illetve a 2es - 4es csatlaközás között mértem még szintén 0.3ohm-t, és szintén ennek a 2 lábnak nincs köze a többi csatlakozáshoz.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2024
(#) elgotti hozzászólása Szept 20, 2024 /
 
Illetve amit már nem tudtam sajnos módosítással hozzá fűzni, melyik csatlakozásokon keresztül tudnám úgy meghajtani a tekercset, hogy nagyfeszültséget kapjak a szigetelést elnézve a piros vezetéken?

Nem is a meghajtó áramkör érdekelne, bár egy egyszerű kapcsolást erre is összedobhatunk, leginkább az érdekelne hogy melyik csatlakozásoknál tudnám a meghajtást kivitelezni. (Hátha valaki ismeri ezeket a tekercseket)
Köszönöm
Következő: »»   1164 / 1166
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem