Fórum témák
» Több friss téma |
Helló!
Az első kérdésedre válaszolnék. Az egy jól működő kapcsolás, de ha 6V-ra kell, akkor a felső zenert vedd ki, felesleges bele a kapcsoló is. De ha esetleg érdekel egy ilyen, ami tartalmazza ezt a feszszabályzót, és még egy indexvillogtatót is (mint a gyári ELBA), akkor keress privátban. Üdv Krisz
Hi
Tudnátok 6V dinamós motorhoz felszabályzó rajzott adni/feltenni? Előre is köszi
hello nekem 1 Suzuki GT125-ös motorom van és lada fesz.szabályzó van benne. Eredetileg nem jól volt bekötve szerintem. képet mellékelek a szabályzóról. ha valaki tudja hogyan kell bekötnöm akkor írja már le legyenszives. Nekem csak az akkumlátor töltés a fontos, mert onnan lát el mindent: világítás gyújtás.(mivel nincs gyújtótekercs és aksiról gyújt) 4 csatlakozója van.
balról jobbra a jelzések: 15/54 ; M ; R ; D- a generátorról 2 szál jön ide mint váltó fesz. a többi elkeringőzik valahová ha D- a pozitív ágat kapja készülékről akkor M-NÉL 844-ET MÉR a készülék R-nél pedig 900-at tudomásom szerint ez nem kis eltérés.... már variációval pedig semmit nem is jelez a készülék :S ha tud valaki segíteni előre is kösszi
A korai Trabant 6V-os rendszerű volt és dinamós. Annak a feszszabályzója mechanikus volt,de ha kell utánanézhetek egy elektronikusnak.(Valahol találkoztam vele.)
heló remélem valaki tud segíteni nekem.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/7b/7b9191ce290c10a017f8c...ba.jpg erről az itt említett szabályzóról volna szó. egész kapcsolást értem csak nem tudok rájönni a második tranzisztor meghajtására. .+ hogy lehet azt kiszámolni?+ csak tippelek a működésről is (ahol a zener dióda van). remélem eltudja valaki magyarázni
A Q2 tranzisztor bázisát az 1k, és a zener 6,2V feszültségen tartja. Az emittere a 100 ohm-on keresztül a gyújtáskapcsolóról kap pozitiv feszültséget.
A kollektor a tirisztorok felé a 330 ohm ellenállásokon keresztül és azok vezérlőelektródáján keresztül kap testet. Álló motornál, és amig az akku feszültsége nem haladja meg a ~ 14V-ot ez a tranyó zárt. Mégpedig azért nem tud kinyitni, mert a Q1 bázisa az R8 potival alacsonyabb feszültségre van beállitva mint 6,2V. Igy a Q1 nyitott, és a közös emitterellenálláson a rajta átfolyó áram hatására feszültségesés keletkezik,és igy a Q2 (nem tudom jobban kifejezni) mégjobban lezár. Igy az akku töltése akadálytalanul megindulhat. A töltés hatására emelkedik az akku feszültsége, emelkedik a Q1 bázisán is a feszültség, ez viszont a közös emitterellenálláson már nem tud akkora áramot eredményezni, tehát végeredményben mindkét tranzisztor emittere magasabb potenciálra kerül. Ennek következtében már ki tud nyitni a Q2 (mert az emittere ~0.6-0.7V-al magasabb feszre került) mint a fixen 6.2V-on levő bázisa. Átfolyik az áram a Q2-ből a tirisztorok felé, és azok testelik az épp aktuális tekercset. A töltés megszűnik, az akkufesz csökkenni kezd, a Q1 újra bekapcsol, és kezdődik az egész elölről.
Szia!
A katód-gate között nem szakadást, vagy diódát kell mérni, hanem ellenállást. Kb. 15-től 30 ohm-ig ellenállást. Az a tirisztor rossz, amelynél nem mérsz ellenállást.
Helló!
Egy picikét lemaradtál a válaszadással. 2006. júliusi volt a kérdésem. Mindenesetre köszi! Jobb későn, mint soha. Mellesleg attól a kapcsolástól már van nekem sokkal jobb, megbízhatóbb is. Tanúsíthatják azok, akiknek megépítettem. Krisz
Kicsit benéztem a dátumot. De bizony, jobb későn, mint soha!
köszönöm a segítséget. én nem erre gondoltam de így már világos. meg is építettem de nem lett felhőtlen siker.
a fesz 8 volt körül van a potira alig reagál, 3 a két 100ohmos ellenállás melegszik. de oda alapból 1w kéne ahogy nézem. de akkor miért nem tüntették fel?
átnéztem találta is hibát. most már majdnem jó
.de valahogy még mindig nem reagál a poti állására. és a feszültség 16-17 volt körül van. a tranzisztor lehet rossz?? vagy mi lehet az oka??
Hány voltos a zener? Milyen tranzisztorokat használsz?
A monitorkivezetést hová kötötted?
a panelon egyből rákötöttem a + feszültséget a diódáról. tranzisztort a 2n3905, zener 6,2v 1w, a két 100ohmos ellenállás helyett párhuzamosan két 220ohmos került. + a tirisztor gate ellenállás nem 330ohm hanem 360ohm.
és a potira szinte nem is reagál. r7 et rövid zártam azt se nagyon vette észre. 16v és ha gázt adok 17v körül. köszi a segítséget.
Az R6-ot próbáld csökkenteni. A monitor vezetéket meg az akku pozitiv kivezetésére kösd a próba idejére, később meg a gyújtáskapcsolón keresztül vidd, ne a diódák pozitiv kivezetésére kösd!
Szerintem most egyáltalán nem szabályoz, a tirisztorok nem kapnak vezérlést, ezért megy fel az akkufesz az egekbe. Érdemes volna először csak a vezérlő részt próbálni, beállitani asztalon.
hello. én megépítettem a kapcsolást, de valamiért nem működik. 3 szál jön fel a generátorról ebből mind3 közt feszültséget lehet mérni. akárhogy variálom(gratz híd van előtte) egyszer csak max: 8v-ot ad le másik bekötésnél pedig szinte mind átereszti.(30-60v)
módosítottam rajta: a 1N4004-es dióda 4007-es lett a 560R-2W -560R-5W-lett és mivel 12v-ra kell a kapcsló kilőve és 15v-os zener ment bele. itt lehet a baj? előre is köszi a segítséget.
Háromfázisú generátorhoz az a kapcsolás nem jó.
de előtte egy zsiguli fesz szabályzó volt benne, ami 1 fázishoz van... eredetileg azzal működött amég tönkre nem ment. Ezért gondoltam ide ez a szabályzót. de utánnanézek kössz.
mex köszi a segítséget. meg lett a hiba és működik.
1 fázis nem működött saját figyelmetlenségemből. nagyon jó az áramkőr és egyszerű. ajánlom mindenkinek. annyi hogy nem teljesen lineáris a szabályzás. minél erősebb a korlátozás annál kisebb a fesz. nálam ez 1v volt válozás ami elhanyagolható. a monitort én az aksira kötöttem külön vezetékkel.
Sziasztok
Légyszives segítsetek, váltóáramot kellene nekem egyenirányítani és stabilizálni úgy , hogy a 12v 12a-es akumulátoromat tudjan vele tőlteni, mindez egy robogóba kellene. amit még el tudok mondani róla a fogórész a lenkerék és az alatta elhelyezkedő tekercs fordulatol függöen váltó áramot termel kb 20v-ig, na ezzel a feszültséggel kellene nekem az aksit tölteni, valahogy, ehez kellene neke valami megbizható kapcsolási rajz. köszönöm.
Helló!
A robogó gyári feszszabályzója nincs meg, illetve nem tudsz szerezni? Az lenne a legjobb, legmegbízhatóbb megoldás.
Helló!
Megvan a gyári fesszabályzó, de nem müködik, venni, elég drágán adják, alkatrészekből összerakva pedig mint tudod sokkal kedvezőbenn jönne ki.
A legegyszerűbb egy áteresztő-stabilizátor PL.: LM350 http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomsonMicroelectronic...ut.pdf
Ez ugyan villanyzabáló megoldás, de kitűnően működik. A kimeneti feszültségét beállítod 13,8V-ra és kész. Ha kevés a 3A, akkor létezik ennek a 10A-es nagytestvére is. PL.: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/8697/NSC/LM196.html
sziasztok uj segitségre lenne szükségem van egy velorexem amibe sehol nem találok feszültségszabályzot mivel + testelésü 12/150w pal magneton kérdésem lehet e ijet csinálni valahogy ha igen és van rolla egy rajz is meg köszönném
Üdvözlök Mindenkit!
Azt szeretném kérdezni hogy lehet letesztlni, egy Aprilia SR 50 ditech fesz szabályzót? 4 vezetékes, 2 lába a generátorra megy, egy a testre, egy pedig az akksi pluszára. A generátornak egy lába testre megy, kettő a szabályzóra.Van két szabályzóm is, de egyikkel sem akar tölteni, mielőtt szétszedném a generátort, jó lenne le tesztelni a szabályzót. Előre is köszönöm a segítséget! Üdv:.Csaba
A generátor bemeneti helyére és a testre köss egy 24V-os trafót 21W-os izzóval korlátozva az áramát (sorba a trafóval). A többi ugyanúgy, mint ahogy a robogóban volt.
Arra figyelj, hogy ahogy mondod a generátorból két szál megy a szabályzóba, amelyből az egyik a töltés bemenete, a másik pedig a fényszórót védi a kiégéstől. Ez utóbbit hagyd szabadon!
Köszi a gyors választ! Akkor kössek rá akkut is ugye? A kimenetén pedig megjelenik majd ha jó a töltő feszültség, kb 14V?
Üdv:.Csaba
Persze, akku mindenképpen legyen rajta. 14-15V között lesz valahol a feszültség.
Ha már itt vagyok, megragadom az alkalmat.
Milyen felépítésűek lehetnek a kínai robogókban lévő feszültségszabályók (egyfázisú generátor, a világítás generátorról üzemel, akkuról csak a féklámpa, index, duda, visszajelzők)? Van-e esetleg ilyenről valakinek egy visszarajzolt kapcsolása? Azért kérdezem, mert érdekesnek tartom, hogy akku nélküli használattól sem megy tönkre. Legalábbis amikor vettem a gépet, akkor a kereskedő akku nélkül indította be, és úgy kerültem vele jó pár km-t (minden működött, aminek akkuról kellett volna). Aztán persze került bele akku, és azóta is azzal használom. Csak ugye a Simsonból, és egy régebbi robogóból kiindulva, azok nem igazán szeretik az akku nélküli használatot, túldisszipál a szabályzó, és elfüstöl. Mit tud a kínai, hogy az nem jut erre a sorsra? Vagy éppen csak szerencsém volt azon a pár km-en, hogy nem ment tönkre?
A narancs-fehér vezeték a tekercs töltőszálkivezetése.
Ide kösd a trafót,sorba vele az izzót. A kék a test. |
Bejelentkezés
Hirdetés |






.+ hogy lehet azt kiszámolni?+ csak tippelek a működésről is (ahol a zener dióda van). remélem eltudja valaki magyarázni
.




