Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó 1-ről 3 fázisra
Lapozás: OK   20 / 26
(#) lalibatyo válasza Bubu54 hozzászólására (») Dec 14, 2017 /
 
Nekem Yaskawák vannak (3f be 3f ki)azok simán mennek 1 fázisról évek óta. Persze csak akkor ha nem 3x380 kell neki. Szintén Yaskawa 3x380 ast próbaképp járattam úgy hogy a 230 at feltranszformáltam és azt kötöttem rá. Az is működött így. Bármely két bemeneti csatira rákötve a táp.
(#) Bubu54 válasza lalibatyo hozzászólására (») Dec 14, 2017 /
 
Értem, hozzám egy Lorey Somer frekiváltó került. Akkor elvileg ha csinálok egy 230/400V-os trafót hozzá akkor menni-e kellene.
(#) Pali79 válasza Bubu54 hozzászólására (») Dec 14, 2017 /
 
Mi a pontos típusa? Az adatlap vagy adattábla megmondja mi a helyzet.
(#) Bubu54 hozzászólása Dec 14, 2017 /
 
Délben megnézem, ha haza megyek.
(#) Bubu54 válasza Pali79 hozzászólására (») Dec 15, 2017 /
 
Kicsit meg késve SKB3400075 SK1.5T
(#) Pali79 válasza Bubu54 hozzászólására (») Dec 15, 2017 /
 
Ez 400V-os verzió. Szerintem nem éri meg trafót csinálni hozzá hacsak az nem lesz ingyen, mert közel 1kW-os trafó fog kelleni hozzá ha ki akarod használni a teljesítményt. Milyen motort akarsz hajtani róla?
Én most vettem egy 1 fázisról üzemelő Danfoss VLT2800-ast 1,5kW-os motort bír el és 30 pénzt kértek érte, de hasonló tudásút lehet venni újonnan 40-ért is csak nekem nem volt elég a fordulatszáma az újnak, ezért vettem inkább használtan.

Szerk: Itt a magyar nyelvű adatlapja.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2017
(#) Bubu54 válasza Pali79 hozzászólására (») Dec 15, 2017 /
 
Még nem tudom, hogy milyen motort akarok hajtani róla, először csak szeretném valahogy életre kelteni, mert elvileg működik. Trafó vas anyag az elvileg van hozzá valahol a padláson, csak meg kell tekerni.
(#) lalibatyo válasza Bubu54 hozzászólására (») Dec 15, 2017 /
 
Auto trafóban gondolkodj azt egyszerűbb, vagy egy220/220 leváalsztó trafót átalakítani auto trafónak. Letekeri egyszerűbb mint fel
(#) dkarcsi73 hozzászólása Feb 17, 2018 /
 
Sziasztok !
Frekiváltót szeretnék összeállítani, egyenlőre a PIC programjával és az asztali 'deszkapanellal' küzdök.
Próbálok életet lehelni a 16f72 -es kontrollerbe az AN967 alapján !
A PORTA és PORTB-re miket kössek hogy vizsgálni tudjam a PORTC jeleit?
gyanítom hogy az SW1 nyomógomb ellenállásai el vannak írva mert mi a túrónak kapcsolnánk féltápfeszt a lábra??!!
http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00967A.pdf
Szerintem :
PORTC0 - PORTC5 -->PWM kimenet
Fref --> fordulat poti
SW1 --> start
A 'MOTOR' bemenet szerintem a motor áramát figyeli és letilt ha túllépi a mximumot!?!!- ide mit tegyek a deszkapanelon?
a TEMP nyilván hőmérséklet figyelés. ide is vár valamit gondolom ??
a FAULTA --> ezt nem tujom!!.
és van még egy programrészletem ami alapján talán be lehet azonosítani a lábakat :
;PORT AND BIT DEFINITIONS
#define KEY_PORT PORTB
#define RUN_STOP_KEY 0
#define FWD_REV_KEY 1
#define LED_RUN 2
#define LED_DELAY 4
#define LED_STOP 6
#define LED_FWD 3
#define LED_REV 5
#define DEBOUNCE_COUNT 0x80
;BIT DEFINITION OF FLAGS
#DEFINE MOTOR_FREQ_COUNTER 0
#DEFINE OFFSET1_FLAG 1
#DEFINE OFFSET2_FLAG 2
#DEFINE OFFSET3_FLAG 3
;BIT DEFINITION OF FLAGS1
#define RUN_STOP 0
#define FWD_REV 1
#define DEBOUNCE 2
#define KEY_RS 4
#define KEY_FR 5
#define KEY_PRESSED 6
;BIT DEFINITION OF FLAGS3
#define PWM_FIRST 0
#define PWM_SECOND 1
#define PWM_THIRD 3
#define PWM_NEW_CYCLE 4
#DEFINE DELAY_COUNT1 0XFF
#DEFINE DELAY_COUNT2 0XFF
#define PWM_PORT PORTC
#define PWM0_PIN 0
#define PWM1_PIN 1
#define PWM2_PIN 2
#define PWM3_PIN 3
#define PWM4_PIN 4
#define PWM5_PIN 5
egyenlőre csak a kontrollert szeretném feléleszteni asztalon!
Tudtok segíteni ?
üdv,
Karcsi

00967A.pdf
    
(#) dara válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Feb 17, 2018 /
 
A picbe bent a program?Hex?Az asm fájl megvan?Mert abból látni lehetne hogy mit csinál.A nyomogomb érdekes,szerintem csak sima záró lenne a logikus.A FAULTA a hibajelző lenne túláram hőfokra.A tempet lehuzod 4,7K val,ott a rajz,a motorhoz szerintem semmit vagy építsd hozzá a másik áramkört is.
(#) dkarcsi73 válasza dara hozzászólására (») Feb 17, 2018 /
 
megvan a picprg!, holnap kipróbálom amiket írtál
Köszi

16f72_3.HEX
    
(#) c27 válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Feb 17, 2018 /
 
Jé, nem is tudtam, hogy van ilyen application note. Kicsit könnyebb lett volna, mikor a frekiváltót csinálgattam. Azóta főleg időhiány miatt jegelve van, de talán nyáron majd befejezem végre.
Ha esetleg eljutsz valamilyen szintre, akár a deszkamodellel egy-két tesztvideót szívesen megnéznék.
(#) dkarcsi73 válasza c27 hozzászólására (») Feb 17, 2018 /
 
egy hete csak olvasok és anyagot gyűjtök, remélem jutok majd valamire, természetesen megosztom az élményt ha lesz belőle valami siker....
(#) Ideiglenes válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Van itt még az AN889 is. Érdemes azt is átnézni meg az AN843 is.

Egy másik témában meg találsz néhány kísérletet is. Például itt...
(#) szikorapéter hozzászólása Feb 28, 2018 /
 
Sziasztok. Volt itthon egy hatalmas döglött frekvenciaváltóm annak a maradványaiból szeretnék egyszerűen egy 1->3 fázisú frekvenciaváltót építeni. A tirisztorok: PDT 6016 kettős tirisztorok ebből van 4. Esetleg tudna valaki hozzá valami egyszerű vezérlést ajánlani amivel megoldhatnám belőle a frekvencia váltót? Szintén akad itt egy kettős dióda is (nem dióda híd hanem csak két dióda) hátha ennek is hasznát veszem szintén ebben a masinában volt.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2018
(#) c27 válasza szikorapéter hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Helló.
Én sajnos a tirisztoros frekiváltóhoz nem értek, nem olyan egyszerű a vezérlése, a mai modern frekiváltókban IGBT dolgozik, esetleg kisebbekben még MOSFET-ek is előfordulnak. Nekem is van egy régi darabom abban pl. a tranzisztormodul halt meg a 3f egyenirányítóval együtt. Már az is elég régi és gagyi szerkezet pedig 2000 környéki.
Ha esetleg valaki segít neked a tirisztorokkal akkor szerencséd lesz, de szerintem az már elég elavult dolog. Ha mindenképpen akarsz egyet csinálni próbálj meg inkább frissebb alkatrészeket beszerezni, mert ha esetleg elpukkan 1-2 egyedi vagy már nehezen beszerezhető alkatrész akkor kezdődnek a gondok. Amennyiben csak építgetni szeretnél kezd el egy kisebbel aztán lehet majd növelni a teljesítményt (a kapcsolóelemek cseréjével). Vezérlést összefabrikálni application note alapján is lehet mint dkarcsi73 tette vagy saját fejből, ami kicsit rögösebb és hosszabb út. Én pl. egy saját tervezésű frekiváltót úgy mindenestől kb 1,5 év alatt löktem össze aztán jött egy kis hiba és 6 IGBT robban darabokra. Azóta pihenőpályán van alkatrész és időhiány miatt.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2018
(#) bandika válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Ez a kabátot a gombhoz tipikus esete. Egyébiránt tényleg egyszerűbb az IGBT v. MOSFET vezérlése. A tirisztort ugyanis ki kell tudni kapcsolni.
(#) szikorapéter válasza bandika hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Akkor egy kérdés: milyet IGBT-t vagy MOSFET-et ajánlotok 4KW 3F motorhoz maximum? Motorokat üzemeltetnék róla de nem mindig ugyan olyat a maximum 4KW-os lenne.
(#) c27 válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Ez a max 4kW reális dolog vagy jó lenne ha tudna annyit, de csak megnyugvásképpen?
Mert a kezdetekben én is így voltam vele, hogy jó lenne ha tudna 3kW-ot a frekiváltó, aztán elkezdtem reálisan gondolkodni úgy fél év elteltével feltettem magamnak a kérdést: Mégis hol kell otthoni körülmények között egy 3kW-os motor fordulatát változtatni? Az, hogy üresen eljátszok egy 3-4 kW motorral 1 órát (aztán úgy is ráun az ember) ahhoz nem kell ténylegesen 3-4kW frekiváltó, üresen lényegesen kevesebbet vesz fel.
A másik, hogy 230V áll rendelkezésre na abból 4kW az úgy 20A (motorhatásfokkal, frekiváltó hatásfokkal számolva biztos lesz annyi vagy még egy picit több). Még egy 25A-es kismegszakító esetén is elég necces a dolog ha van más fogyasztó is használatban. Egyébként majd rájössz menet közben, hogy az 1 fázisból 3 fázisnak elég sok hátránya van:
Áramfelvétel, pufferfeszültség hullámosodás (jó nagy kondi kell, de ahhoz meg már lágyindító is dukál, ráadásul így önmagában nem is túl elegáns megoldás, PFC kellene ami pedig eléggé megdrágítja a dolgokat), IGBT elég drága játékszer.
Elég sokat utána kell olvasni, hogy az ember eljusson egy szintre, aztán majd a próbák során úgy is előjönnek a hibák. Ahogy korábban is írtam először próbálkozz <1kW ha az megy akkor mehetsz feljebb, mert ha valamit rosszul csinálsz akkor a több ezer Forint értékű IGBT-id csak dísznek lesznek jók. (Úgy saccra a 4kW-os frekvenciaváltóhoz kb. 1200-2000Ft/db lehet az IBGT-k ára és neked majd 6db fog kelleni, ha nem pukkantasz el egyet sem. Nem néztem utána az áraknak úgyhogy tényleg csak saccolok.)
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2018
(#) szikorapéter válasza c27 hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Leginkább a megnyugvás végett a teljesítmény határ, átlagban nem szoktam 3KW-nál nagyobb motort használni. Esetleg tudsz akkor egy bevált kapcsolást ajánlani amit megépíthetek ilyen 1KW-os határig?
(#) c27 válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Bevált kapcsolás? Azt nem tudok, de biztos lehet találni a neten működő áramköröket. A youtube-on is el lehet lesni pár dolgot egy épített frekiváltóról vagy application note-ból is lehet gyűjtögetni. Olyat szerintem nem találsz, hogy 100%-ig minden kapcsolás és program nyilvános plusz még a te igényeidnek is megfelel. Akár funkcióját akár a felhasznált alkatrészeket figyelembe véve. Én ezért fogtam bele sajátba. Rengeteg idő rámegy az biztos, de akkor legalább úgy csinálod ahogy te szeretnéd és nem kell más igényeihez igazodni. Hátránya, hogy tényleg sok idő mire elkészül és a vége felé hajlamos az ember megunni a dolgot és félretenni (egy időre).
Elvi megoldásokat találsz egész sokat An és google képek alapján rákeresve. Ha pedig mégis megfelel egy más által készített frekiváltó, akkor érdeklődj, hátha valaki eljutott a végére és 100%-osan működik.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2018
(#) bandika válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Legjobb lenne, ha meg tudnál nézni gyári frekiváltót. Jól elemezd ki a teljesítmény fokozatát, aztán mehet az építés. Ökölszabályként elmondható, hogy a kimenő áram 3x-a legyen a kapcsolóeszköz árama. Tehát 30A-es hidat ne terheld 10A motoráramnál többre. Ha kísérletezni akarsz teszek fel apróba félig jó IGBT modulokat. (a félhíd egyik fele jó.) Emlékeim szerint nemcsak félhidak vannak hanem 3f híd is aminek 2 fázisa jó.
(#) szikorapéter válasza bandika hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Köszönöm de a gyáritól meg tudnám építeni olcsóbban? Tehát nálam az volna a lényeg hogy viszonylag olcsó is legyen (ne kerüljön annyiba mint egy gyári) ha IGBT modult kell vennem hozzá akkor inkább újat.
(#) bandika válasza bandika hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Nem baj ha korosabb frekiváltót tudsz megnézni, ott jobban látszik minek is kell benne lenni egy végfokban.
(#) bandika válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Ha mindent boltban veszel meg biztosan nem, arról nem is beszélve, hogy 99,99% nem fog annyit tudni mint a gyári.
(#) szikorapéter válasza bandika hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Nem mindent boltba vennék természetesen, de mivel se kész rajz se semmi így lehet több időbe kerül (+ ugye a pénzbeli belefektetés) mint egy komplett gyári amit pár nap alatt kihoznak és jár hozzá garancia is. Akkor a hobbin kívül mi értelme építeni?
(#) bandika válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Sokat lehet belőle (mármint az építésből) tanulni.
(#) dcsabi hozzászólása Márc 2, 2018 /
 
Nem olvastam végig az építésről szóló eszmefuttatást. E két gondolat... Anno én is építettem PS21564-P intelligens modullal jónéhány frekiváltót a gyári adatlap szerint. Ez egy jó választás volt anno. A meghajtó MC3PHAC volt. ez egy jó párosnak bizonyult. Kell még hozzá néhány dolog természetesen. A szolgáltatás elég szolid, aztán a rengeteg védelmi funkcióról nem is beszélek. Arra nekem is jó volt, hogy a saját bőrömön tanultam meg sok dolgot "testközelből"... A mai frekiváltók között nehéz a valós különbséget igazságosan megvonni. Akciós "világmárka", olcsónak tűnik, de egy két opciót kérsz hozzá, elég drága lesz. A "bevált" távol keleti cuccokban szinte minden benne van, alapáron. Az építés és az utóbb említett cucc között 5 ezer Ft alatt lesz a különbség. A "gyári kapcsolatból" elhozva egy 1,5 Kw 1F be 3 ki pl. 70$ az alapára. ott...Nyílván mire ideér vannak költségei. Ebből itthon ez meg sem építhető, olyannyira, hogy egy motor elinduljon legalább!!!
(#) c27 válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Idézet:
„Nem mindent boltba vennék természetesen, de mivel se kész rajz se semmi így lehet több időbe kerül (+ ugye a pénzbeli belefektetés) mint egy komplett gyári amit pár nap alatt kihoznak és jár hozzá garancia is. Akkor a hobbin kívül mi értelme építeni?”

A lényeget pont leírtad azt kell eldönteni, hogy x motorhoz most kell neked egy frekvenciaváltó, mert szükséged van rá vagy érdekel a dolog nem sürgős, szeretnél tanulni, van is pénzed és akkor építesz egy sajátot.
Azt azért remélem nem gondoltad komolyan, hogy egy alap gyári frekviáltó árának feléért csinálsz egyet magadtól, mert ilyen a mesében sincs (még ha adnak komplett kapcsolási rajzot is).
Még egy kis gagyi frekiváltó építése is drága játék, inkább tanulás céllal, felesleges szabadidő és pénz eltüntetésére való. Cserébe ha működik ott a sikerélmény, okosabb is lettél és meg tudod mutatni másnak, hogy azt ott a sarokban én csináltam, kb. ennyire jó.
Manapság építeni eléggé költséges és csak azt éri meg amit boltban nem kapsz meg vagy csak horribilis áron vagy az alkatrészek többsége épp kéznél van. Azért ne építs frekiváltót, hogy spórolj pár ezer Ft-ot.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2018
(#) szikorapéter hozzászólása Márc 3, 2018 /
 
Sziasztok. Ujra itt. Olyan kérdésem volna hogy olyan motort ami üzemi kondis lehet-e szabályozni frekiváltóval (1 fázisú). Válaszkat előre is köszönöm.
Következő: »»   20 / 26
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem