Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hangszóró paramétereinek meghatározása
Lapozás: OK   19 / 19
(#) Gafly válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Motoros hangfal.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2021
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Jó, azt látom
De mit csinál a motorral?
(#) bolond6 válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2021 / 1
 
A PDF alapján jobbra-balra mozgatja a középsugárzót.
(#) szs válasza bolond6 hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Ó, csak ennyi? Akkor az nem egy lényeges rész.
Köszönöm!
(#) uniman válasza Gafly hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Valami komolyabbra számítottam!
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2021
(#) Gafly válasza uniman hozzászólására (») Feb 17, 2021 / 2
 
A komolyabb nem igy néz ki, és másként szól.
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Az igen. De ott van is értelme.
Egy mezei lejátszó hangfalánál nem látom értelmét a jobbra balra mozgatásnak. De biztosan van, aki látja.
(#) h.adam hozzászólása Márc 4, 2021 /
 
Sziasztok!

A következő a problémám.
Van egy pár hangfalam amihez hangváltót szeretnék készíteni.
A hangfalban ezek a hangszórók vannak: mély: A18EC70-53F, közép: P77CP45-55F, magas: P66AP32-57F.
Sajnos nem ismerem a hangszórók adatait, ebben szeretnék segítéget kérni.

Köszönöm szépen.
(#) GARFIELD13 válasza h.adam hozzászólására (») Márc 5, 2021 /
 
(#) h.adam válasza GARFIELD13 hozzászólására (») Márc 5, 2021 /
 
Köszönöm a linket, de a problémámat nem oldja meg. Ha esetleg valakinek van valami hasznos infója az általam említett hangszórókról azt kérem ossza meg. Köszönöm.
(#) bolond6 válasza h.adam hozzászólására (») Márc 5, 2021 /
 
Megvan az eredeti hangváltó? Ha nincs, és rákeresel a hangsugárzó típusára, talán találsz olyan képet, amin szét van szedve, és látszik a hangváltó. Két tekercsnél és két kondenzátornál több alkatrészt szerintem nem tettek bele.

Ha megvan a hangváltó, mi a baj vele? Sérült? Elromlott?

A kivitelezés alapján kínai gyártósorok által milliószámra fosott szemét lehet, így a rá fordítandó időnek és erőforrásoknak érdemes ezzel arányban állni.
(#) Honda130 hozzászólása Feb 23, 2022 /
 
Üdvözletem mindenkinek!
3db Hetz hangszóró közt kellene választanom és nem feltétlenül az árat szeretném mérvadónak venni. Csak néhány ezer forint köztük a különbség. Mindegyik két utas, a kettő közül csak egynél nincs különálló frekiváltó. A másik kettőnél ugyanaz a váltó van. Átmérő nagyjából ugyanaz, a mélységük változó. Kissé eltérnek. A teljesítmény, a frekvencia tartomány mindháromnál ugyanaz, az érzékenységük is 93dB. De melyik fog az én kocsimban szebben szólni?
Letöltöttem a specifikációit mindháromnak, amiben vannak még az elektroakusztikus paraméterek. Google legalábbis így fordítja. Azokból meg lehet esetleg valamit állapítani? Melyiknél hallok majd több mélyet, vagy melyiknél nem fog úgy elmenni nagyobb hangerőn a hangkép, vagy ehhez hasonló. Ért itt valaki ehhez?
A kocsimba vettem ezelőtt egy JBL Stage2 két utas szettet. Szól ugyan, de távol sem úgy örökre ilyen hangszórót akarjak hallgatni.
Köszönöm az esetleges segítő válaszokat!
(#) segítő válasza Honda130 hozzászólására (») Feb 23, 2022 / 1
 
Az autóhifihez -elvileg- sokan értenek. A dum-dum zene lekezelése nagy hangerőn egy kis utastérben nem igazán nagy kihívás Repkednek a Wattok.
De igazándiból manapság az akusztikához kevesen értenek. A gk akusztikához még kevesebben. A profi gyártók rendszerei !! nem egyszerűek, ezért tudnak aranyáron eladni.
Szerintem senki nem jós, nem fogja tudni, hogy az általad linkelt 3 hangszóró (ami a kapható hasonló cuccok töredéke) hogy fog szólni a Te autódban. Próbálkozni kell.
Remélem segítettem
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2022
(#) segítő hozzászólása Feb 23, 2022 / 1
 
Amúgy én a három közül a 160.3- t választanám.
(#) Honda130 válasza segítő hozzászólására (») Feb 24, 2022 /
 
Köszönöm a választ! ...Hát.. Az a baj, hogy nagyjából értem is, meg így is gondolom a helyzetet, ahogy írtad. Alapvetően én is tudom, hogy senki nem fogja tudni megmondani, hogy mi szól majd jól, vagy picit jobban a kocsimban? Ezzel nincs is gond. Már anno a Nissanomon ezt megtanultam. Csak a kalaptartóban megfordult 7 pár hangszóró. Józsefvárosi ovállal kezdtem, ordított mint állat. Utána Bele került Magnat LS-693, ami szépen szólt, és levágtuk crossoverrel a mélyet róla. Azt a ládára engedtük. Egész jó volt, de akartam növelni a hangerőt. Itt kezdődtek a problémák. Belepróbáltam MNC nagy ovált, ami felét nem zenélte, mint az előzőek. JVC ovált vettem két párat, amit be is tettem hátra. A fülem kipirult, olyat zenélt a JVC! Nem hallottam tőle a 2db 30cm-es mélyládát. Komolyan! Azt mondom, nem is volt rossz, de nagy hangerőn úgy elment a hangkép, hogy csuda. Nem torzított semmit, csak az arányok dőltek. Utána Kenwood ovál került bele. kb. 3 percre, mert az összes addigi ovál hangszóróhoz képest rosszabb volt. Olyan hangot adott, mintha a hangszóró alapból szét lenne küldve. ...Olyan Somogyi jellegű volt a hangja. Utána követkzett a Pioneer 25cm-es kör alakú 4 utas. 200Watt Rms-el. Nagyon sokat vártam attól a hangszórótól. Ki kellett a Nissan kalaptartója alatt vágni szinte az egész lemezt, hogy elférjen. Új kalaptartót készítettem hozzá, hogy szép legyen, ne rezegjen. Rétegelt lemez, felette filc, alatta fél centis szivacs. Profin megcsináltam. Bekapcsoltam a zenét és Azt mondtam, nem lehet igaz! Ha egy kis táskarádiót bekapcsoltam volna a hátsó ülésen, szebb zenét halgattam volna. Nem tudta kezelni a csomagtartó légterét. Hogy nagy volt-e neki, vagy kicsi, azt nem tudom, de mélyet még nyomokban sem hallott az ember a kocsiban. Titokban azt hittem, hogy még a ládákat is kivehetem majd a kocsiból, ha ezek a Pioneerek meglesznek. Helyette, vissza kellett vinnem a boltba. Egy barátom hangfalakat szokott akkoriban építeni, amikkel bulikat is tartott. Nagy álló reflex ládái voltak otthon félkészen. Kivettük a hangszórókat úgy kalaptartóval együtt és a 40cm-es üres hangszóró nyíláshoz odatartottuk az egyik Pioneert és zenét kötöttünk rá, a hangosítós erősítőjéről. A szivacs réteg miatt elég jól le is zárta a nyílást. ténylegesen bírta a 200 wattot és a hajunk lobogott. Pont a reflexnyílásnál volt az arcunk. Olyat szólt a 25cm-es pioneer, hogy leesett az állunk. Csak a kocsimban volt szar. Később Pesten jártam a Médiában. Megláttam a narancssárga Hertz-eket 30-ért. Profin néztek ki és erősebbnek volt paraméterezve, mint általában az oválok. Mondom magamban, ezt még megpróbálom. Vettem egy szettet. Bekötöttem és nem hittem a fülemnek. Annyira gyönyörűen szólt, hogy nem tudtam kikapcsolni a zenét este. Gyűjtögettem akkoriban a pénzem, hogy mégegy szettet mellé tehessek. 3 hónap múlva vettem is egyet. Nem is gyüjtögetés volt az, hanem akkor nem kellett másra költeni és akkor vettem meg. Beépítettem. De az első szett színe, amit korábban vettem, az újhoz képest olyan fakó volt, hogy borzalom. Egy év múlva a hátsó szélvédő alatt úgy néztek ki, mint az okádék. Kiszívta a nap őket. De szóltak. Viszont most az ajtóba kerülnének. Talán nem szívná ki a nap sem, nem küldeném neki "csutkára" mint akkoriban. Simán, csak halgatnám őket, mert azóta eltelt 20 év. Azt gondoltam, lesz valaki, aki el tudja mondani, mit jelentenek azok az elektroakusztikus paraméterek. ...Aminek tudom, hogy nem feltétlenül van túl nagy jelentősége, mert ettől még szépen is meg csúnyán is szólhat a zene a kocsimban. Lehet hogy be kellene helyettesítenem egy láda méretező programba ezeket a paramétereket és esetleg ha kidobna valami liter értéket, hogy mekkora doboznak örülne egyik-másik, akkor talán lehetne következtetni, hogy melyik zenélné be jobban az ajtót. Nem tudom. vagy csak simán megvenni valamelyiket és elfogadni, a hangját.
(#) Fidel hozzászólása Jún 25, 2022 /
 
Sziasztok,

A mély hangszóróknál mi az a fő paraméter, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy milyen az érzékenysége egy adott hangszórónak, és milyen alacsony frekvenciára tud lemenni?

Én úgy értelmeztem eddigi olvasmányok alapján, hogy a membrán súlya, és a perem engedékenysége és a pille az a három fő alkatrész, ami ezt a legjobban befolyásolja!

Van értelme ezeknek az upgradelésével foglalkozni, mondjuk egy rugalmatlan perem lecserélése egy lényegesen engedékenyebb szélre, okozna jelentős változást a mélyhangok terén?

Vagy van még valami ami ezt jelentősen befolyásolja?
(#) GARFIELD13 válasza Fidel hozzászólására (») Jún 28, 2022 /
 
Szia!
A három felsorolt közül a peremmel lehet a legegyszerűbben "játszani".
Nekem pl. eddig ez a Prelu kiindulási állapot volt eddig a legdurvább amivel találkoztam.
hangszórójavítás hozzászólás
(jav. így már működik a link)
Ezen a kiindulási állapotában egy keskeny hurkás perem volt, valamivel lekezelve.
Na azon konkrétan kopogni lehetett olyan kőkemény volt.
Következő lépcsőként lehet egy kínai perem pl. ami szintén merev és harmadik fokozatnak, meg egy rendes lágy habszél H2000 vagy valamelyik másik itthoni gyártó által sütve.
Mondjuk azért javasolt nem egy ilyen ritka M21-et kínozni az állandó peremcserével a paraméterek változásának méréséhez.
Utána lehet fülelni/mérni, hogy melyik peremmel mit tud.
A membrán és a pille csere már jóval macerásabb történet.
Üdv.
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2022
(#) Ge Lee válasza GARFIELD13 hozzászólására (») Jún 28, 2022 /
 
Az engedékenységet elsősorban inkább a pille határozza meg és csak utána a perem, a kettőt valahol a tervezők össze szokták "hangolni". Eleve nem jó ha egyik fékezi a másikat mert az a membrán elhajlásához meg parciális rezgésekhez fog vezetni. Teljesen kilágyítani egy felfüggesztést meg azért kockázatos mert akkor levegővel kell fékezni hogy ne verje szét magát az egész, nagyon hamar ki fog lépni a cséve a légrésből. Pici hangszóróknál szoktak alkalmazni ilyet, hozzá való pici reflex dobozban hogy úgy tűnjön mintha tényleg lenne mélye.
(#) deebo válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 28, 2022 /
 
Idézet:
„hogy úgy tűnjön mintha tényleg lenne mélye.”

Te beteg vagy!
(#) GARFIELD13 válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 28, 2022 /
 
Szia!
Hát a Preludium mély az eredetileg is lágy peremmel volt.
Így ott nem kilágyítás történt, hanem az el... visszaalakítása a gyári állapot környékére.
Egyéb javítások jó részénél is a gyári perem helyére felkerülő kínai "pótizé" merevebb, ami csak ront a dolgon.
Ha ezt lágyabbra cseréljük, akkor nem rontunk, hanem javítunk rajta szerintem.
Szélsőséges irányba elmenni, meg a beszerezhető alkatrészek korlátai miatt nem igazán lehetséges, ha csak valaki otthon el nem kezd sk. pillét és habszélt sütni magának.
Üdv.
(#) Honda130 hozzászólása Jún 29, 2022 /
 
Sziasztok!
Van egy Hertz DSK 160.3 szett-em. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem. Nyissak új témát, vagy maradhatok itt vele?
Köszönöm!

DSK 160.3.PNG
    
Következő: »»   19 / 19
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem