Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Amúgy nem tud elmászni a hálózati szinkron, ha az inverter órákon át üzemel egymagában? Mondjuk villanymotort hajt, hűtőgépet, ha nem elég pontos a belső oszcillátora és idővel megváltozik a kimenet fázishelyzete és ilyenkor kap a bemenetén másik fázishelyzettel hálózatot, akkor mi történik? Lesz egy pillanatnyi kihagyás és felveszi a hálózati fázishelyzetet, vagy nincs közvetlen kapcsolat a be és kimenete között és szépen lassan szinkronizálja a kimenetét a bemenethez?
Nem elég összesen kettő küszöbérték a működtetéshez? 49V felett kikapcsol a hálózat, merítés esetén a 46V-ot elérve pedig visszakapcsol.
Én építenék egy feszosztót, egy feszkövetőt, több tíz másodperces időállandójú RC tagot, hogy az akku nagyobb terhelése és a hirtelen feszültségváltozása ne okozzon egyből kapcsolást, azután egy hiszterézises komparátor, aminek a felső és alsó küszöbértéke az általad kívántak közelében állítható. A komparátor kimeneti jelének felfutó és lefutó éle egy-egy különálló monostabilt indítana, amik egy-egy 230V-os relét működtetnének néhány másodpercre, ezek az inverter kimenetén lévő "szünetmentes" 230V-ot kapcsolják a nagy teljesítményű relé vezérléséhez. dB_Thunder által ajánlott bistabil relé jó ötlet, pl. az alábbi típus: ISKRA BI440 Egy kiegészítő váltóérintkezővel, vagy egy nyitó és záró főérintkezővel be tudod úgy kötni, mintha különböző bemenetein fogadná a "BE" és "KI" jelet. A vezérlés tápfeszültsége kérdéses, én tennék a panelra egy modulként kapható 60V-os bemeneti feszültségű és 12V-os kimeneti DCDC konvertert, akkor egységesen meríthető az akkud, nem kell máshonnan szedned a tápfeszt vagy pár cellát megcsapolnod hozzá. Én első körben erre jutottam, a vezérlés CMOS elemekből nagyon alacsony fogyasztásúra megépíthető és sem a relék, sem az impulzusrelé nem igényel folyamatos tartóáramot. Bár én nem szeretem a programozós dolgokat, de a két relé vezérléséig megépíthető az áramkör az általad használt arduinóval is, nem tudom milyen tartományt fogadnak az analóg mérőmodulok, de az akku csatlakoztatása könnyen megoldható egy feszosztóval és zeneres védelemmel, a feszváltozásokat és késleltetéseket pedig könnyen meg tudod változtatni programozással. Sőt a relé vezérléséhez elegendő egy relé és az állapot visszajelzéshez felhasználod az egyik záróérintkezőt.
Köszönöm és érthető.
De 1. Vannak megszorítások ![]() 2. PCBWAY-el csináltatom a paneleket. Perfekt minőséget hoznak... legalábbis rosszat nem olvastam még. 3. Igen, ha nem védetem le a lakkot akkor át lehet forrasztani is. De figyelj, ez egy max 1Amp terhelés alatt lévő kis inverter lesz. Nem tudom, de nem hiszem hogy többet megkövetel ennél. Ha jól csinálják azt a vezető sávot, elégnek kell lennie.
Köszönöm.Valószínű 3000-es inverter kellene.Az magoldás?
Ez igaz! Köszönöm a segítséged! Figyelni fogok erre a jövőben!
De benne kellet maradni a 100x100-ban ![]() ![]() Amúgy ez volt a második éles legyártott - és tervezett - nyákom életemben ![]() ![]() Amúgy ettől, a teljesítményben brutál verzótól még messze vagyok, - kell majd! de nem most - nekem igazából a kicsik kellenek előszőr. Ott gondolom nem lesz akkor gond a távolság, bár ott is figyelek akkor. Azonban ott még kisebb hellyel kell számolnom. Most tervezem ezt éppen át a fenti verzót, 2Amp-ra kb. kb. ...ha a fenti kérdésemre majd kapok választ. ![]() ![]() De akkor gyártás előtt be rakom ide és ha megnézed, meg más is, akkor lehet még jó is lesz? ![]() Előre is köszönöm! Idézet: „Üdv! Fogalmam sincs mi ez és hova megy...” Hát, ez egy sima transofrmátor nélküli inverter lenne, ami abból kicsit más mint a többi hogy 600-1200Hz AC kimenetre voltszükség 110-160V mellett. Mondjuk úgy EL panelt fog hajtani! De nem. ![]() De azért kell megcsinálnom magam és nem venni, mert 1 drágák, és nem olyanok mint ami nekem kell! Plusz, több félét is kell gyártanom, mert minden project egyedi lesz, méretben, teljesítményben, és helyben, és áram ellátásban és vezérlésben (sok kap sequenser-t is arduiónkkal, effektek miatt). Lesznek nagyon pici helyek és projektek, melyekhez a fórum témában említett HV823 chippel építem meg. Már minden itthon van a HV823 tesztekhez is, csak a forrasztó pasztát várom. Tegnap készült el a kezdeleges SMD forrasztó padom is ![]() Köszönök minden segeítséget mindenkinek ismét.
Nagyon köszönöm! Tényleg! Nagyra értékelem!
Közben kicsit többet elolvastam máshol is erről és örülök, hogy írtad és pont ezt emelted ki, mert akkor jó irányba tapogatoztam: Idézet: „csúcsértéket, csúcstól-csúcsig vett értéket, átlagértéket, abszolút-átlagértéket” És használtam egy online tesztert / számolót ami pont azt mutatta átlagérték esétén ami nekem van. 100V DC - 111 AC. Ebből már összeraktam, hogy más lesz itt mint amit multiméteremen én látok! Ismét köszönöm, mert nagyon sokat tanultam most ebből is! Teljesen érthető amit írtál! Találtam jó áramkört a szinusz hullámra is, - valójában ugyan ez csak néhány kiegészítő van még - de nekem teljesen felesleges lenne a felhasználás miatt. Persze, szerintem még így is bonyolult ez az inverter arra amire kell. De amiket találtam azóta is, melyek jóval egyszerübbek, azok mint ferrit trafósak, és ahogy írtad is korábban, nem akarok abba bele merűlni. Nem ezeknek az áramköröknek az építése a célom úgye, és ezer másra kell figyelnem a projektjeimnél. Meg amiket találtam, olyan a trafó benne, hogy SEHOL NEM TALÁLOM... senki nem nagyon árúl, ehhez cuccot. Ugye. Van egy jó leírás itt: https://wiki.seeedstudio.com/Grove-EL_Driver/ Ahol áramköri rajz, trafó méretezés minden van... csak nem akarok tarfókat gyártogatni! Azért az gazdásgilag nem éri meg ![]() ![]() Ui. Amúgy, így is úgy is akartam egy kis műszeres oszcilloszkópot szeretzni. De látom szükséges is lesz! Mivel azért tudnom kellene mennyi is az anyi! Még ha nincs volt pontosságú követelmény, akkor is kell tudni úgye mit állítok elő! ![]() Még egyszer köszönöm! A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2024
El vagy tévedve.Én mát vagy 15 éve napelemezek vagy lehet még20 is akkor még nem volt sziget üzemű inverter de már akkor is akksiról tápláltam a ház bizonyos részére.Az autónak nincs havi díja hacsaknem részletre veszed a többi meg a szolgáltatás díja hogy tudd használni.Ne keverjük az itteni dolgokkal.Én a sok felesleges dolgokról beszéltem amik a működtetést nem befolyásolják.
Akkor remélem ezzel én sem lőttem bakot.
A manuál átkapcsolásnál az a gond, hogy ha az inverter leáll akku lemerülés miatt, míg odasétálsz az ATS kapcsolóhoz, hogy hálózatra kapcsold manuálisan, az nem 8ms lesz mint automata üzemmódban, tehát itt azért bukik a szünetmentes átkapcsolás, úgy értem.
isolar sml iii 5 5kw 48v az inverter típusa. Igen jól írtad. Erről megy minden is. Még a bojler is ha átdugom a nappali hálózatba. Igen programozható. SBU mód amit használom. Az U azaz a hálózati rész az utolsó megoldás. Van még a SUB is. De akkor kvázi szünetmentes lesz belőle.
Sajnos nem válik le a hálózatról mert ez a relé hiányzik belőle gyárilag. A hálózatot jelölő ikon ott van a kijelzőn, az inverter méri a szolgáltatói áram feszültségét, milyen frekin van. Jelenleg kézzel lekapcsoltam a biztosítékot így nincs hálózatra kötve. Ezt a manuális módot akarom megszüntetni és automatizálni.
Egy közönséges akkus csavarbehajtó is felvesz üzem közben 25A áramot, de ez az átlagáram, ettől függetlenül lehetnek ott akár 100A feletti áramcsúcsok (tüskék) is.
Ha bírja az a sönt ami abban a műszerben volt, akkor fogsz egy analóg mutatós multimétert és feszültség mérés állásban ráteszed, utána már csak azt kell valahogy pontosan kiderítened hogy mennyi annak a söntnek az ellenállása és kész a mérés. Változó mennyiséget egyébként sem fogsz tudni digitális kijelzéssel megmérni, mert csak annyit fogsz látni rajta, hogy összevissza ugrálnak a számok. Az analóg műszer nem csak a tüskéket de az apróbb lengéseket is kiátlagolja, azaz ad egy viszonylag leolvasható értéket. Vagy esetleg ott van még a DC lakatfogó, de ugye az is digitális, azzal sem egyszerű áramot mérni ha annak értéke nem állandó. Hegesztő inverter áramát is inkább sönttel és analóg műszerrel szoktam mérni, mert a DC lakatfogón csak azt látom, hogy 70 és 115A között ugrál folyamatosan.
Az volt a kérdés, hogy hogyan lehet megszüntetni a hálózatból felvett készenléti áramot, ami 25-45kWh-ás nagyságrend havonta, azaz kb. 1-1600Ft. Ehhez csak külső eszköz alkalmas, szinte mindegyik inverternek van egy hasonló alapfogyasztása. Van, akinek ez járulékos veszteség, van akinek bőven megtermeli a rendszer és van, aki minden wattért megküzd és zavarja. De nem ismerem bővebben a rendszerét és az inverter típusát sem, csak pár ötletet írtam.
Ha már valamit, akkor én is elsősorban a kézi átkapcsolót, ezzel az inverter teljes leválasztását javaslom, mert nem érné meg ennél bonyolultabb vezérlést építeni, de ha ez az igény, akkor van rá megoldás, igaz a reléknek, mágneskapcsolónak is lesz valamilyen alapfogyasztása, 5-10VA. Hacsak nem épít egy fet-es, nagy ellenállású mérő- és vezérlő elektronikát és kioldóval és motoros működtetéssel szerelt megszakítót használ. Viszont egy fogyasztási küszöbértékre történő bekapcsolásnál, vagy egy kézi beavatkozáshoz szükséges idő alatt is annyit könnyen elvesztegethet, mint az inverter önfogyasztása. Mivel a napelem már ott van, ezért kár lenne ezen az áron nem felhasználni minden wattot, amit csak lehet.
Biztosan a hálózatból fogyaszt mindig az inverter? Ha leválasztod a hálózatról, de az akku rá van kötve, akkor nincs ugyanúgy készenléti módban és nem az akkut kezdi olyankor meríteni? Mert nem mindegy, hogy a kis áramú AC vagy a nagy áramú DC oldalon kellene kapcsolni.
Másik lényeges kérdés, hogy ha le van választva a hálózatról, de rajta a napelem és az akku, attól még képes tölteni az akkut? Bár gondolom igen, azért vettél szigetüzeműt. Hálózatról is tudja az akkukat tölteni? Kell ez a funkció, vagy megvárod éjjel a napkeltét a napelemről való töltéshez? Nem egy kézi táv- át és lekapcsolás kiépítése lenne a legegyszerűbb? Akkor napközben kikötöd a hálózatból az invertert, csak az akkukat felügyeli napelemről, ha pedig jelentős fogyasztókat akarsz használni, akkor meg kézi kapcsolóval beiktatod a hálózatba. Az éjjeli készenlétről lekapcsolhatod automatikusan egy alkonykapcsolóval, vagy kapcsolóórával időzítve. Igaz, ekkor nem tudod éjjel felhasználni az akkuban eltárolt energiát sem, úgymond nappali üzem lesz. Bár a kapcsolóórával beállíthatsz este tíz órától reggel 8-at is, amikor nagy valószínűséggel nem használsz semmi jelentős fogyasztót. Következő lépcső, ha automatikus a visszakapcsolás is, ha nagy fogyasztók üzemelnek. Ez megoldható kielégítően egy ehhez hasonló áramérzékelő relével: ELKO EP PRI-52 Áramfigyelő Ha a bejövő hálózatodon van minimum 0,5-1A fogyasztás, akkor a relé jelzéséből tudod, hogy érdemes rásegítenie az inverternek. Csak hiszterézis nincs benne, én tennék utána még egy Finder 80.01.0.240.0000 típusú időrelét, ezt tudod úgy konfigurálni, hogy amíg kapja a jelet, az áramfigyelőről, hogy nagy fogyasztás van, addig meghúz és beállíthatod a késleltetett kikapcsolást, 2s-24h között bármit hogy ne kapcsolgassa a hálózatot feleslegesen a rendszer, pl. fél órát. És akkor még nem beszéltünk az akkutöltésről, ha mindenképpen szeretnél éjjel a hálózatról is rátölteni az akkura, vagy csak biztonsági megoldás kell egy több napos felhős időszak esetén, akkor a hálózatra kapcsolás feltételeibe bele kell venni az akkufeszültség figyelést is, amihez jó lenne egy komplett akkufelügyelet pl. Victron Energy BMV-702, vagy minimum egy feszültséghatárok között állítható hiszterézisű feszfigyelő relé. Esetleg ha az invertert nem károsítja egy állandó kisteljesítményű hálózati töltő, hogy az állástól se történjen mélykisütés. Nekem az az érzésem, hogy többe kerülne a leves, mint a hús, bár ha úgy nézzük ez is megtérülne 5 év alatt.
Ez nem válasz a kérdésemre de mindegy.
Az elmondottak alapján szerintem neked egy napelemhez való ATS kapcsoló kellene. Ez úgy működik, hogy ha az inverter kimenetén van feszültség 230V, akkor leválasztja a hálózati betáplálást. Ha az akku lemerül, és az inverter lekapcsol, megszűnik az inverter kimenetén a 230V, ezért az ATS kapcsoló átkapcsol hálózati táplálásra. Működik manuális és automatikus módon is. Az automata üzemmódban az átkapcsolási idő állítólag olyan rövid, hogy az éppen működő eszközök nem is érzékelik, és nem kapcsolnak ki az átkapcsolás pillanatában. Mivel az én rendszerem még nincs kiépítve, tesztelni egyenlőre nem tudom, de nálam így lesz megoldva.
Hello!
Eljutotatm a kivitelezésig! Imádom az elmélet megvalósulását gyakorlatban! Nos, ebben az esetben, csak félig. Sajnos van egy kis gondom, a H-bridge-el. A DC-DC rész szépen működik, azaz már működik. Nagyon apróságokat elrontottam, és végűl pár óra nézelődés - javítás után, elindult ![]() Viszont most nem találok infót és valami nagyon nem jó! Röviden: Ahogy belültettem a 4 MOSFET-et, azonnal zárlatot kaptam. Hatalmas amper felvétel a 12V részen. Nos csak pillanatokig, mert nem engedem ilyenkor rá fullra. „érintőt játszok csak” és a tápomon látom az amperérő repeszt… Tesztelt, új MOSFET-ek voltak, most vettem őket pont itt a hestorban. Felmerült bennem, egy olyan, hogy azért mert az IC-t „még nem raktam bele”? Ezért történhetett valami? Tehát nem vezéreltem a 4 FET-et csak pihentek ott? Ez lehetett a baj? Nos, nem tudom, ezért írok! Nem raktam bele mert féltem az IC-ket ![]() Most kiszedtem FET-eket és a DC-DC rész megint szépen megy. Érdekesség, hogy kimértem a FET-eket, multiméteres teszt ugye, és totál nem azt mutatják amit az újjak. Az újjak, ugye zárva vannak, majd ha a G-t -re rakom a műszer zsinort akkor nyilanak. Nos, most ezek amelyek kikerültek, mind nyitva vannak, nem tudom vissza zárni őket. Nem tudom ez most mit jelent. Ezért más tesztet is csináltam. A képeken látható az első prototipus, amivel kezdtem. Átalakítottam egy „gyári” 12V-ról 50V-ig konvertáló 250W-os DC-DC modult. Ezen szépen jön a 150-170V. Ilyen röptépen készült cucc. Na, ez pont jo most tesztre! Ebbe bedobáltam egy két FET-et most amit nem tudok eldönteni jók e. Láss csodát, pörög vele a DC-DC konverter és jön a 170V szépen. Most akkor JÓ vagy ROSSZ a FET, ugye? Mit mondjak erre, nekem jónak tűnik. De a fő kérdés akkor! Mi történt, miért történt, miért nem megy az a szimpla kis H-bridge! ? Miért kapok zárlatot!? Nem merek berakni több FET-et azért nem olyan olcsó. ![]() Ha megtisztelnétek valami iránymutatással, segítséggel, nagyon boldoggá tennétek. Mivel haladnom kellene, sok másik kis inverter is lassan tesztelés alá kell kerüljön! Pl. a HV823 -ak is épülnének ugye… meg más dolgok is. De csak szép sorjában! Majd mutatok mindent! ![]() ![]() Köszönöm szépen!
Ki lesz ez használva nyugi csak még nincs itt az ideje. Napi 18kw csak égetés + a napi fogyasztás 12kwh.
Mikor felszereltem lemértem milyen az mikor van rajta napelem és aksi is. De fogyasztó nélkül is volt önfogyasztása pedig a napocska sütött és arról töltötte az aksit is. De ez az inverter így oldja meg hogy ne termeljen vissza. Havi 40kwh az 40kwh. 10 hónap és megeszik 400kwh. Ami bizony engem zavar ha ki kell fizetni amit meg is tudnék könynedén.
Azért itt nekem valami nem kerek. Minek neked napelem meg drága akku, ha nincs kihasználva? Ha ki lenne használva, akkor nem lenne olyan amit írsz, hogy nincs rajta fogyasztó. Miért nincs? Ha nincs, minek a napelem? Ha meg van fogyasztó, akkor annak bőven többnek kell lenni mint az inverter fogyasztása, azaz annak a havi 40kWh-nak jelentéktelennek kéne lenni.
Az enyém semennyit sem vesz fel a hálózatból, de az sem érdekelne hogy ha azt a 23W-ot onnan venné fel, mert cserébe ad 200W folyamatost éjjel nappal, azaz közel tízszer annyit. Télen. Áprilistól meg majd jóval többet.
Met vagy nem tudsz róla, vagy neked is kicsi van, a kicsik nem fogyasztanak a hálózatból mert ezeknek az elsődleges táplálásuk az akku. Az akkuról megy az inverter maga, az akkuba tölt az MPPT és az akkuról működik a DC/AC átalakító. Ezért van az, hogy akku nélkül nem működik.
A nagyok nem ilyenek, azok mennek akku nélkül is, cserébe zabálnak a hálózatból, mert nem az akku az elsődleges tápforrásuk. Én az enyémet le is tudnám meríteni, télen nem sok híja volt, talán fél órán múlt. Nincs ugye engedélyezve a hálózati töltés, csak napelemből tölthet, és az éjszakai fogyasztás meg az inverter saját fogyasztása majdnem a lekapcsolás szintjére merítette az akkupakkot. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2024
Ezek szerint hőszivattyúról van szó. Ha a szerviz ad szakvéleményt, hogy az inverter hálózati túlfeszültség miatt ment tönkre, kérheted a biztosítótól a kártérítést. Ettől függetlenül a szolgáltató felé is jelenteni kell (célszerű).
Régi motoros jól írja mindig fogyaszt az inverter még akkor is ha tele az aksi süt a nap és nincs rajta fogyasztó. Egy nem visszatöltős inverter ez bár ha kell onnan is vételez. Nagy kényelem lenne ha mikor alacsony a feszültség az aksiba ne nekem kelljen kimenni és visszanyomni az automatát vagy lekapcsolni újra mikor van elég energia az aksiban. Havi durván 40kwh amit megeszik a kis aranyos. Hát kihagynám a játékból.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2024
16A amit el kell viselni az ssr nek ennyi jön be a hálózatból a kismegszakító után.
Minek a hiszterézis? Ha lemegy az aksi 46v ra attól még nem fog megszűnni a terhelés csak a hálózati áramot visszakapcsolja az inverterre hogy készenlétben legyen, ha meg megszűnik akkor sem megy fel 47v ra sosem(46v kapcsol le az inverter az aksis üzemmódról). Ha meg eléri újra az 50v nyugodtan elveheti a hálózatot az invertertől mert addigra már visszaállt aksi/napelem Nem kell kapcsolni több kw a relének mert az átkapcsoláskor az inverter napelem és akkumulátoros üzemben van. Bár folyamatosan el kell hogy viselje a terhelést(max16A)
Üdv.
Szeretném időszakosan lekapcsolni az invertert mikor van elég energia az aksiban. Hogy lehetne ezt a legegyszerűbben kivitelezni? Napi másfél kwh eszik meg az inverter még akkor is süt a nap és tele az aksi. Gondoltam relére ami figyeli a feszültséget és ha lemegy adott szint alá az akkumulátor akkor felkapcsolja hálózatot. Létezik ilyen relé? Mennyire pontosan szabályozhatóak? Gondoltam még az arduino+ssr relé párosra. Itt meg a 48v akkumulátor csomag lévén sehogy sem tudok rájönni hogy tudná is mérni. Nem találok ilyen gyári érzékelő műszert hozzá csakis maximum 30v ig ami kevés jelen esetben.
Nincs semmi gond,ennyi azért belefért.18 cm az már majdnem paszzív,én vagy 10 éve szigeteltem 10 cm -el,tetőn 30 cm ,szerintem elég lesz nekem.Ha jól értem a napfényt figyeled és aszerint kapcsolgatsz fogyasztókat és nincs tárolás.Mutatom egy napi fogyasztásom diagramját,ami a napelem alatt van az hasznosul,de ezt az inverter is megcsinálja,max a bojlert lehet lekapcsolni,ha nem süt a nap.A hőszivattyús rásegítésnél én is hasonlót fogok csinálni.Elég nehéz a napközbeni fogyasztás optimalizálása,ha egy fikarcnyi tisztesség lett volna azokban akik a bruttót nyomatták,legalább napi szaldót engedtek volna.Mi régen nyugdíjasok vagyunk és napközben itthon,de mi van a még boldog akku támogatottakkal,a gyerekek iskolában,a szülők dolgoznak,este hazamennek az akkuban lesz 6/7 kWh,meg a bojlerben valami,ha süt a nap.Én kicsit bonyolultabb vezérlést csinálok a hőmennyiség tároláshoz,pontosan mérem a fogyasztott és a rendelkezésre álló energiát és a felesleget tárolom hőmennyiség formában.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2024
Ne keress benne tudományt,az összeállítást a kényszer szülte.12 éve telepítettem ezt a rendszert fűtésre optimalizálva(szinte minden évben 0 körüli szaldóval),két betáplálós inverter két fázisra,a fogyasztás nagy része ezekre terhelve.Volt még egy vészhelyzeti ellátás áramszünetre 3,5 kW hibrid inverterrel 14 kWh lúgos akksival.Miután nagyjaink úgy gondolták egy sima állampolgárnak bőven elég,ha 10 évre előre kifizeti a villanyszámláját és utána már semmi hasznot nem remél,valamit tenni kellett.A meglévő dolgokat kell felhasználnom,csak + egy hibrid invertert veszek,a két főként terhelt fázisra teszem a két hibridet az akkumlátorral,a harmadikra az egyik betáplálóst,amivel később nem a célom 5 Ft-ért betáplálni.Egyébként 7,5 kW napelem van,egyenlőre.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2024
Akkor ha jól értem,van bejövő 3 fázis a villóra szekrénybe és kétfázison 1-1 1fázisu visszatáplálós inverter volt.A harmadikon semmi?Miért nem 3fázisu invertert rakattál fel?A lakás 3fázisra van vezetékezve?Most akkor 2fázisra kötötted a lakást sziget inverterre aksikkal,és a harmadik fázis visszatáplál a hálózatba mert annyi napelemed van fent hogy szigetbe nem tudod felhasználni és vagy tárolni a napot ezért eggyel meg visszaküldesz az 5forintos villany a szolgáltatónak.Jól értem?Mekkora teljesítményű napelem van és mekkora akku?Mekkorák az inverterek?Most akkor pl:1fázis a lakás,1 a bojler 1 meg megy vissza?
Eddig két fázison volt betáplálós inverter és a hálózatra párhuzamosan bárhova lehetett fogyasztót ill. invertert tenni,a villanyóra mindent tudott.Most két fázison lesz hibrid egy fázison betáplálós,a hibridek miatt át kellett alakítani a bejövő vezetékezést,mert először az inverterbe megy és onnan a fogyasztókhoz.A hibrideknél mint említettem nincs gond a méréssel.A betáplálósnál is az új vezetékezéssel a bejövőre teszem az egyik szenzort,ami méri a kétirányú energiát,a másik szenzort a fogyasztók felé menő vezetékre,ami a helyben fogyasztott energiát méri,tehát nem kell számítani.Picit elbonyolítottam a kérdést,mert csak nem értettem miért kell egy fázison két kétirányú energia mérés,nem találtam rá a neten alkalmazást.
Arduino topikból irányított át ide Dara kolléga valamit nem értett ebből,várom kérdését. Eredeti cél az,hogyan alakítanám át betáplálós rendszeremet minél több napelem energiát használjon fel helyben.Ezért még tavaly nyáron csináltam egy monitor rendszert ESP32-vel amivel sokmindent lehet vizsgálni,majdnem minden adatot időben meg lehet jeleníteni.A cél nemcsak látni,hanem beavatkozni,ezért bövítem ki.
Eddig két fázison volt betáplálós inverter és a hálózatra párhuzamosan bárhova lehetett fogyasztót ill. invertert tenni,a villanyóra mindent tudott.Most két fázison lesz hibrid egy fázison betáplálós,a hibridek miatt át kellett alakítani a bejövő vezetékezést,mert először az inverterbe megy és onnan a fogyasztókhoz.A hibrideknél mint említettem nincs gond a méréssel.A betáplálósnál is az új vezetékezéssel a bejövőre teszem az egyik szenzort,ami méri a kétirányú energiát,a másik szenzort a fogyasztók felé menő vezetékre,ami a helyben fogyasztott energiát méri,tehát nem kell számítani.Picit elbonyolítottam a kérdést,mert csak nem értettem miért kell egy fázison két kétirányú energia mérés,nem találtam rá a neten alkalmazást.
Elkészült a teljes 3S7P Li-Ion akkupak, 12,3V 24,5 Ah, 40A BMS. 9-12,3V feszültség tartományban keresem az inverter/töltőt, mint forrás ez jó az imax b6-hoz, az utóbbi napok áramszünetei miatt vészvilágításra és akvárium energia ellátásra is, utóbbiak 230V.
Köszönöm a választ! Egyelőre nem a fűtésen, hőenergia tároláson, hanem csak a használati melegvíz előállításán gondolkodom, mivel csak azt lehet kevés napelemmel megoldani. A szigetüzem kényszermegoldás a részemről, mivel az az olcsóbb (legalábbis ha nincs se inverter, se akksi). Nem kell a részleteken tökölni? Pedig ott van a kutya elásva! Nekem elég sok időmbe tellett, mire rájöttem, melyik napelemmel lehet a legegyszerűbben/olcsóbban felmelegíteni a vizet. Az igazat megvallva engem még szórakoztat is a tökölés-agyalás.
Nálam a kis terhelésnél 280-290v ot kaptam , 100W nál meg máshol kellett áljon de még mindig 260-270v ot adott(és lefele nemlehetett tovább vinni ) 200W izzoval stabil lett 225 voltot mért a müszer , a poti állitgatás megfog szünni ha lessz rendes 2x12v-os trafo , nemlessz tulgerjesztve mint a 2x8,5v-os és mivel csak a 3-6 láb vezérelt FET-eket ezért "kocka" jel volt nem sinus de ez a jövöhéten fog kiderülni. A tulgerjesztésre akkor jöttemrá mikor leesett az áramfelvétel 10A- röl 7,5A re de akor már csak 10,3v-ot adott az akku , töltés után megint 10A lett 12,5v nál. javaslom ezt nézd meg ott szép szinusz stb.. angolbol kukkotse értek .. Diy Home made inverter using irf3025 and egs002 további szépnapot
Szia. végre találtam magyarázatot amit leirtál kondilába izzik , kb féléve dc-dc konvertert épitettem nálamis felizzott és a negativ elolvadt ez kb 1-2 másadperc alatt történt , nálam 12v-rol 40A mutatott a müszer és a fet is (kijött belöle a füst) möködéskptelenné vált , most mégeggy dolog eszembejutott ..elmentem a mágnesér és a kondi megmaradt (erekjének elraktam ismeret hiányába mármint hogy izzik a rézdrot? de..) lábához közeleitve 1,5cm röl megtörtént a bizonyitás , soha nemgondoltam hogy vaslábu lehet. a többi hozzászolásbol mostmár tudom inkább több db kondi és persze nem a legolcsobb kell. mindenkinek köszönöm a tudás megosztását , segitségét , mindenkinek sok füstmenetes épitést. Most énis EGS002 modul és trafos inverter épitésén dolgozom , utánolvasgattam de nemigen találtam ojat hogy régi hegesztötrafo +egs002 + fetek nemtudom jouton haladok-e , hátha másis olvassa , minden jotanács joljön ezerrr köszi további szépnapot
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |