Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   237 / 563
(#) kralikandras válasza KissAttila hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Ez a legkisebb Maci a fórumon-nagyon kitaláltad a bordák "öszefésülését" -gondolom azon fuvatod át a hűtést - igen szép,igényes munka-gratulálok !
(#) erdgab válasza mpisti hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Köszönöm Pisti barátom,az életben rá nem jöttem volna,megmondom őszintén.Kerestem a hozzávaló csatlakozó párt,akkor ezért nem találtam.
(#) erdgab válasza KissAttila hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Csak gratulálni tudok,de azt örömmel teszem,használd egészséggel.
(#) KissAttila válasza kralikandras hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Igen, a hideg levegő először a hűtő bordákat éri alulról, majd a főtrafót és a fojtót. Felülre lesz szerelve két darab PC tápegység ventillátor. De van egy, illetve két baj a hegesztővel.1- nagyon melegednek a snubberek, üres járásban is elérik a 70 fokot. 2- A +320 felőli IGBT-k nagyon melegednek, sőt most jut eszembe a főtrafó magja is, csak üres járatban kb. 70 fok. Valaki még járt így?
(#) mpisti válasza KissAttila hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Vedd vissza a maximális kitöltést 40-41%-ra, és úgy próbáld ki. Vagy emeld kissé a frekvenciát, de az veszélyes tud lenni,ha nem odavaló alkatrész van valahol a teljesítménykörben.
(#) dara válasza erdgab hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Másfél napig nem tudtam komunikálni a fórummal ez most egy teszt.
(#) mpisti válasza dara hozzászólására (») Szept 30, 2011 1 /
 
Eszerint most működik!
(#) (Felhasználó 46585) válasza KissAttila hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Ha a snubberek 70 fokosak, az még nem sok, csak nehogy kiforrasszák magukat az ellenállások. Tehát, jó nagy fóliára csatlakozzanak, meg nem árt valahogy úgy hajlítgatni az ellenállások lábát, hogy forrasztás nélkül is megtartsa magát. ( állati kínos, ha kiesik az ellenállás működés közben... )

Ha a főtrafó üresjárásban melegszik, az még nem olyan nagy baj, talán kicsit sok az indukció benne, aztán elég nagy a vasveszteség. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy egy transzformátornak akkor a legjobb a hatásfoka, ha a vas- és a rézveszteség egyforma. Ugye, az nyilvánvaló, hogy a réz melegedni fog, hiszen áram fog rajta átfolyni. A vasmagban már nem fog több veszteség keletkezni attól, hogy a tekercselésen áram folyik, tehát a trafóvasmag ettől nem melegszik jobban. Ha mégis melegebb lesz, az a rézveszteség miatt lesz, vagyis a réz melegíti a vasat. A másik dolog, hogy a ferritek többségének 60...100 fokcelsius között van a legkisebb vesztesége, tehát igazából az a jó, ha melegszik üresjárásban egy kicsit. Én ventilátor nélkül szoktam úgy beállítani a primer menetszámot, hogy 40...45 fokos legyen üresjárásban a trafó. Ha neked ez ventilátor nélkül 70 fok, az még nem olyan baj. Ha ventilátorral ennyi, az már esetleg gond lehet, mert a trafó belseje ilyenkor már nagyon meleg, különösen, ha még hozzájön a rézveszteség. Valami jobb minőségű vasmag kellene bele.
Ha a felső IGBT-k jobban melegszenek - és ez nem a kisebb hűtés miatt van - akkor nézd meg a gatemeghajtást, valami gond lehet ott.
(#) dara válasza dara hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Na úgy látom most már működik.Na szóval a GYSMI125 el kapcsolatban,a gépet külső tápról használom,mert a rajzon szereplő táp kapcsolás,nem működik.Az alkatrészek jók,mégsem indul be.Valószinü hogy ez volt a baja Nem variáltam vele,kötöttem rá két trafót működik.Na a géppel senkinek ne legyen nagy elvárása,a 2,5 saválló pálcát alig akarja vinni.Szerintem 1,5 pálcához megfelelő,de nem ad le 75A ert.
Gábor,Amit feldobtál rajzot működésíleg majdnem ugyan az,nem sok eltérés van benne.Erősebb a gép,de egyébként egyforma.
(#) kivancsi4 válasza zbartalos hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Remélem még nem marattad ki a panelt, tehát időben írok.Több hibalehetőség is fennáll a séma szerint.
A C16, C17 lóg a levegőben.Kicsik a forrszemek, könnyen lefúrhatod ha álvány nélkül fúrsz, vagy majd egy alkatrészcserénél is leválhat a túlhevüléstől.C18, C19, C20 ezek a kondenzátorok testesebbek szoktak lenni (30-35mm átmérő és 10mm lábtáv), nem biztos, hogy elférnek, főleg ha az egyenirányító híd és a hűtőbordája is a panelre kerül. A vezetősávok van ahol vészesen közel kerültek, párásabb környezetben problémás lehet. Az R54 szintén lóg a levegőben. A BZX85C13 diódákat közvetlenül a gate és emitter lábakra és nem tőlük kb.10cm távolságra illett volna elhelyezni. 0R5 ellenállások a javított kapcsolási rajzon már nem szerepelnek(vagyis nem kellene, hogy szerepeljenek már), mindegyik Gate-ra egy 4R7-es(max.2W)+egy BZX85C13 megy, az R28-at és R29-et rövidrezárni. A 2,2µF 630V kondenzátor is az IGBT-ék szoros szomszédságában kell, hogy elhelyezkedjen. A G2R-1 relé egy antiparalel diódával kiegészülhetne. Az EMI filter kondenzátorai nagyobb értékűek (4n7->470n). A TL072 lábai ugyancsaklógnak a levegőben, a nem invertálót a testre, az invertálót és a kimenetet rövidre zárni. A panelt valami féleképp rögzÍteni is szokták, ez általában csavarral történik, tehát egy pár luk is elkelne a panelon. Valószínű találni fogsz, az általam módosított és csatolt fájlban is egy pár hibát(nem néztem át alapossan), de talán így színezve (piros vezetősáv+ kék vezetősáv-) könnyebb lesz rátalálni, vagy egy jobb elrendezést kitalálni. Ja és a legfontossabb azoknak, akik még nem használják a DipTrace-t, a 2.2 free verzióban is készül, persze a tudása jóval alatta van a korlátok nélkülinek, de lehet belőle nyomtatni, változtatásokat elmenteni 300 forrszemig (ez a terv 387-388 forrszemet kívánt), és valószínű akik írták a programot, használják is, mert elég kézreálló. 3D megjelenítő is van az inyenceknek.

macivez2.dip
    
(#) kralikandras hozzászólása Okt 1, 2011 /
 
Egy CO kitoló motor vezérlés elektronikája:
(#) erdgab válasza KissAttila hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Idézet:
„Valaki még járt így?”

Igen,én.Akkor melegedtek a snubberek pokolian,mikor az IRFD120 helyett IRF630 volt a meghajtó körben.Ha IRF630 van beépítve akkor a G lehúzó ellenállása 2k és nem 1k mint az IRF120 esetében.A már sokszor leírt élesztési folyamat rendben lezajlott?Feszültség a zéneren?Meghajtó trafó menetszámok,tekercselés,bekötés rendben?EE20-nak nézem,ugye légrést nem hagytál?A főtrafó miből van,U57?Légrés van egy cigaretta papír méretű?
(#) mpisti válasza erdgab hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Ugye-ugye. A rutin és az évek....
(#) zbartalos válasza kivancsi4 hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Szia. Köszönöm a válaszodat. Közben már én is találtam benne pár hibát és javitottam sőt még mindig javítás alatt áll. Ezért nem is álltam neki a kivitelezésnek, meg az ilyen észrevételekre vártam, mint a tiéd. Mivel még invertert nem igazán készítettem igy minden tanácsnak örülök amiket tőletek kapok. Egyébként én is a Diptrace 2.2 free verziójával készítettem a rajzot, bár nem kerül sokba de annyi panelt nem készítek hogy meg kelljen vennem. A második rajban amit feltettem már be van kötve a tl072 is az alapján amit Katt kolléga küldött. A diódasor nem lessz a panelra ültetve az szigetelne az IGBT-k hűtőbordájára kerül. Abban ami nekem volt kapcsolási rajz abban még benne voltak a 0.5-ös ellenállások azért lettek ültetve. Igyekszem javítani a hibákat azt ujra felteszem ellenőrzés képpen. Amig a tapasztaltabb kollégák nem jeleznek vissza addig ugysem akarom marati csak az alkatrészeket akarom megvenni. Köszönöm a kielégitő hibaleírást. Üdv.: Zoli
(#) zbartalos válasza kivancsi4 hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Szia. Látom az elvárásoknak megfelelően javítottad a rajzot. Ezek szerint ez már kiviteklezhető állapotban van?! A válasz előre is köszönöm. Üdv.: Zoli
(#) KissAttila válasza erdgab hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Üdv. Köszönöm a gratulációkat. Hirtelen azt sem tudom, hogy kinek válaszoljak, már , ha tudok. IRFD helyett IRLR4315 FET-ek vannak. Az 1K ellenállást kicseréltem 2K-ra, már régebben, így mintha kisebb volt a melegedése, de nem sokkal. Meghajtó trafo E25 légrés nélkül, főtrafó bontott U57, nem mértem. Három pár "O" betű alakba helyezve, össze ragasztva ,légrés nélkül és úgy tekerve mint egy ferrit gyürű.
(#) KissAttila válasza KissAttila hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Na egy kicsit mértem. Úgy látszik a hiba ameghajtó trafónál már megvan, mert a 200 Ohmos ellenállások a felső + felőli részen 100Vcc tápnál 52 fokosak az alsók pedig42 fokosak. A 10W-os 47 Ohmos ellenállások: a felső30 fok az alsó pedig23 fok, szoba hőmérséklet 21 fok . DVm-vel:felső5.45, also 5,46V. Néhány szkop ábra, ha szkopnak lehet nevezni.
(#) dara válasza KissAttila hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Szia.Az U vasból kevés a három pár,hat kell!!!!
(#) zbartalos válasza KissAttila hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Szia. Valahol régebben a fórumon olvastam hogy a meghajtó trafóban 0.5-ös légrés kell. Ezek szerint lehet légrés nélküli is?
(#) zbartalos hozzászólása Okt 1, 2011 /
 
Sziasztok. Találtam egy magot szerintetek jó lesz ez a maci meghajtó trafójának? Nem légréses.
(#) dara válasza zbartalos hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Én úgy nézem ez egy zavarszűrő vasa,vagyis porvas ami ide nem jó.Ide ferrit kell.Nincs rossz pc tápod?Abba akad még a sárga fehér áramváltónak is.
(#) lonewolf válasza zbartalos hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
jujj! szerintem az nem lesz jo, porvasmag, a foto alapjan az halozati parazita-szuro tekercs volt... keress 3c94-es feritmagot, en arra tekertem a meghajtotrafot.

DSCF6927.jpg
    
(#) KissAttila válasza dara hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Üdv. Igen, értem, egy előző hsz.-ban már olvastam:U57-ből hat pár szükséges. Köszi.
(#) Tubi56 hozzászólása Okt 1, 2011 / 1
 
Már megint úgy érzem valamit írnom kell! Lehet, hogy ezért megint le leszek cseszve!
Valamit azért tudomásul kellene venni, némi anyagi áldozatot kéne hozni azoknak, akiknek szinte semmijük nincs a fiókban otthon. Ha eredményesen akarnak építeni sz@rból várat, azért elég nehéz. Nekem mindegy, nem az én pénzem.
Ez a topik nem ér meg annyit, hogy vissza olvasva, részletesen elmagyarázva, építsük meg saját gépünket?
Muszáj, hogy minden esetben, ez jó ez nem jó anyagokra mondjunk igent vagy nemet.? Minden le van írva, miért nem lehet ez után építkezni? Mert némi anyagi áldozatba kerül? Nekünk is! Építsd meg gyufa szálból b@zd meg. Legalább a fát is tudod majd hegeszteni.
(#) KissAttila válasza mpisti hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Köszi. Nálam a kitöltési tényező 47%. Vissza fogom venni.Ennyi jó tanács! Még egyszer köszönöm mindekinek.
(#) dara válasza Tubi56 hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Hú Tubi,ez kemény volt de jogos.Ha valaki nem ismer fel a zavarszűrő porvas amit pár száz Hz re méreteztek,és a ferrit ami több KHz ra között a külömbséget,nem tudom mi lesz a végeredmény?Nekik csak azt tudjuk mondani hogy amilyen alkatrész van oda írva,azt rakják bele,mert ha nem az sokba fog kerülni.Az ilyen olyan jó lesz e bele kérdések nem valók ide.Először is nem tudjuk fotó alapján azonosítani az alkatrészeket,másodjára,még nem érkezett el a kisérletezés időszaka.Majd ha több darabnál jársz,több tipusnál,amit megépítettél,lehet kisérletezni,mint ez oldalon többen is.Amig az elsőnél tartasz tarts be a leírtakat,máskülömben füst lesz.
(#) kovacs.zotya válasza kralikandras hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
ismerős....
(#) KissAttila válasza Tubi56 hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Ez övön aluli volt,de biztos, hogy ennél többet nem akarok offolni.
(#) Phile80 válasza kralikandras hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
A régi W122, csak DS csatlakozóra tervezve Csaba által.
(#) zbartalos válasza dara hozzászólására (») Okt 2, 2011 /
 
Szia. Köszönöm a gyors választ. Már épp bontás alatt áll pár pc táp, még a régi at alaplapokzoh valók. Majd azokból szedek ki. Azokból lett a sárga-fehér is. KÖszönet a válaszért és egyben Lonewolf-nak is. Üdv
Következő: »»   237 / 563
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem