Fórum témák
» Több friss téma |
Napok ota nezegetem a rajzokat. Van olyan amiben van aramvalto es olyan is amiben nincs. Utobbi honnan tudja, hogy rovidzarba kerult mondjuk a DC 5V? Jo osszefoglalo, erdekes hogy csinalnak tapot 1T forwarddal is, de aranyaiban keveset.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2016
Ha néhány oldalt visszalapozol leírtuk hogy mit kell csinálni vele hogy szinte bármit meghajtson (a Laci még képet is csatolt). Ha korlátozod a rezonáns körben folyó áramot akkor ki fogja bírni a rövidzárat, erre is vannak egyszerű megoldások (dióda a rezonáns kondikon).
A hosszú távú rövidzárra (pl. buliban széttaposott vagy a húzgálás miatt sérült és összeérő hangszórókábel) meg lehet csinálni kiegészítő megoldásokat (a 494-el készült tápomban ilyen is van, néhány s rövidzár után letilt, és csak egy újbóli ki-be kapcsolás után reszetelődik azaz indul újra).
Milyen anyagból van az ETD34? N27, N67, N87, N97? utóbbi a legjobb minőségű az EPCOS kínálatából.
Mennyire melegszik? A ferritek veszteségi minimuma 50-100°C között van, így ha a magod 50-80°C között van, akkor nem kell izgulni, teljesen jó neki! (ezt is már sokszor mondtuk - Szendi, belerakod a cikkbe? minden hónapban elhangzik ez a kérdés, hogy nem baj, hogy meleg -e a mag)
Amikor nézelődtem a neten, láttam olyat, ahol közvetlenül hajtja, de láttam olyat is, hogy tranyókkal. Ha nem lehet közvetlenül hajtani ezeket, inkább veszek másféle FET-et, de még nem tudom milyet.
Rövidzárvédelem csak arra kéne, hogy az erősítő építés során valami zárlat miatt ne füstöljön el a táp. Áramváltót nincs kedvem tekercselni, ezért kérdeztem.
Vettem, beleteszem. Egyelore probalom felfogni az aramkorlatokat. Ami meg kellene de elfelejtettem, hogy a sarga szalagot hol lehet kapni.
Sziasztok! Szeretném megépíteni Skori önrezgő rezonáns tápját 400, illetve 700W-os változatban. Eddig a 2-300W-osból többet is építettem, azok azóta is szépen működnek, IRF740, illetve 840-nel is.
Gondolom a 400W-hoz ezek a FET-ek már nem elegendőek. Vagy a 740 jó még a 400W-hoz? Tudnátok nekem ajánlani olyan típusokat, amikkel ezt a két fent leírt teljesítményt meg tudnám lépni? A 400W-ra egy nagyobb ATX táp trafóját szeretném használni. A 700W-os táphoz milyen magot ajánlotok? 70-75V-ra van szükségem, közel 10A-el. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2016
Szia!
FET: STP23NM50N Trafó: ETD49 (3C90 elég) A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2016
Szia!
Köszönöm a segítséget! Ezt a fetet használjam a kisebb táphoz is?
Pénz kérdése.
Jobb lesz vele, kisebb a csatorna ellenállás, kevésbé melegszik, kisebb borda is elég.
Teljesen igazad van, megnézem, hol és milyen áron kapok ilyen feteket, ha ez kell hogy jó legyen, akkor ez lesz.
![]() Köszi!
Sajnos az ilyen 7-800W-oknál zsebbe kell nyúlni.
Esetleg az IRF740 alkalmas ilyen teljesítményre 4 darabbal teljes hídban(Full-Bridge), de az egy másik világ már, meg nem is biztos, hogy megéri szenvedni vele csak ha sok van a fiókban.
Annyira nincs sok belőle, hogy megérje kínlódni a teljes híddal.
Nem lenne gond ezzel a fettel, de sehol sem találom, hol vehetnék belőle.
Pl. itt: Bővebben: Link
Valóban gyenge lesz az IRF740, de a legegyszerűbb megoldás, ha párhuzamba kötsz belőlük kettőt.
400W-ra egy ETD34 és az EI33 (PC táp trafó gyakran ez a méret) is elég. 700W-ra meg egy ETD39. itthon EPCOS-t könnyebben lehet venni, N87 minőségben (TME, Farnell, FDH, RET). N97-ből többet is ki lehet hozni, N67-ből pedig kicsit kevesbebet (vagy eggyel nagyobb méretet kell használni).
Azért az ETD49 elég nagy erre a méretre (>1kW, de inkább 2-3kW-ra célszerű a használata). A 3C90 meg elég drága és veszteséges anyag (EPCOS anyagai itthon jóval olcsóbbak).
Az IR21xxx sorozatú félhidmeghajtók mennyire bírják a melegedést, kinek mi a tapasztalata?
IR21531-el hajtok meg 2db SPP20N60C3 FET-et. Qg = 87typ / 114max nC 60kHz-en langyos, de 140kHz-en már elég meleg lesz az IC. Hajlamos ez elszállni a melegedéstől, illetve mennyire bírja a melegedést? Esetleg célszerű lett volna a kimeneteit tranyókkal megtuningolni, hogy inkább azok disszipáljanak? Elvileg 140kHz * 2 * 114nC = 32mA + az IC saját fogyasztása, ez nem tűnik soknak, hacsak nem számolok rosszul, vagy ha a gyakorlatban mégis több valamiért (de majd megmérem ha lesz rá energiám). Az IC 13,2V-ról üzemel.
140Khz-nél szerintem a holtidő a legnagyobb probléma. Kimenete MOSFETes, így a hőmérséklet növelésével Rdson nő, azaz a meghatjási veszteségek nőnek. Így elvileg lehetőség van hőmegfutásra nál.
Az IC disszipációja az úgy jön ki, hogy az előbbi árammal megnézed hogy a vezstségek hogyna oszlanak meg a gate ellenállás, az IC belős ellnállása (nagy), és a FET belső gate ellenállás (1-2 Ohm szkott lenni) között. Szerintem érdemes 100nC-nál bebikázni, legalább a kikapcsolást mondjuk egy MMBT3906-tal.
140 kHz-en ugyan nem mértem, de jóval alacsonyabb két frekin kb. dupla áramot vett fel az IC, tehát ez is még melegít rendesen.
Az npn-pnp-s meghajtás meg ezt leveszi az IC-ről, a meghajtott fetnek is jobb lesz a meredekebb fel-és lefutó élű jel.
Urak, jol ertem hogy ennel a tipusnal ay R2-n valosul meg az aramkorlat? Bővebben: LinkItt meg az R516-on?Bővebben: Link Utobbinal mi tortenik, ha a 12 volt kerul zarlatba?
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2016
Igen. R2-n egyrészt fűrészáramfolyik, tehát ahhoz komparál az IC. Másrészt ha a rajta eső feszültésg elér egy értéket, akkor ugye az az áramkorlát.
A másiknál valóban a szekunderen mér áramokat. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2016
Hello! Igen, ez a mi tervünk.
![]() Ha vársz, vagy megnézed pár oldallal előrébb a posztokat, akkor már két nyákterv készült a rövidzár védelemmel. Videót is raktam fel. De rajta vagyunk, hogy egy újat tervezünk, ami megfelel szinte minden követelménynek amit ki lehet hozni ebből az egyszerű IC-s tápból.
Veled nem foglalkozott senki?
Én készítek 24-25V tápot PC tápból bontott trafókkal. 350W-ot simán ki lehet hozni. Nem kell spáci FET-sem, mert IRF740 megteszi. A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2016
Mindenképp lesz róla. Dokumentáció kell mit csinálunk.
Hello Mindenki! Javaslom alkalmazni az elfogadhato merteku panel hiba fogalmat
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2016
Idézet: Csakhogy ez nem így működik. A rövidzár sosem szándékosság miatt alakul ki hanem előre nem látható (vagy éppen látható) okok miatt, és simán okozhat tüzet. Mert ugye a táplálandó eszköz is bármikor lehet zárlatos. Egyszer végignéztem egy olyat, hogy a zárlatba ment FET tokja finoman megnyílt, elkezdte kifújni magából az őt működtető füstöt, majd jött vele 15mm-nyi lángcsóva is.„Nem kell rövidrezárogatni.” Vagy az 50Hz-es trafó elé sem teszel biztit ilyen alapon hogy azt sem kell rövidrezárogatni? Annál a huzalt megvédi a bizti, ami mondjuk 300ms alatt kiolvad, de a FET simán tönkremegy ennyi idő alatt. És a pillanatnyi rövidzár csak egy dolog, mi van ha eltelik 2-3 perc vagy több is mire az meg van szüntetve? Erre is fel kell készíteni a tápot, már csak azért is, mert nagyon nem mindegy hogy beteszel pluszban mondjuk 200Ft-nyi alkatrészt és meg van oldva a dolog, vagy egy esetleges hiba után ki kell az egészet bányászni a dobozból, leforrasztani a kábeleket, megkeresni a hibás alkatrészeket, kicserélni őket, letakarítani a régi pasztát felkenni az újat, stb. stb. Spórolni nem ezzel kell, és nem is érdemes, hidd el.
Üdv!
Készül a tápom 1kW-os verziója. A FET-ek és a kimeneti diódák hűtésével vagyok meglőve kicsit - kifogytam. Hol lehet kapni értelmes áron bele valókat? (képek)
Rajz es nyakterv kellene az itelethez. HE Storeban nincs alkalmas joszag? HQt javaslom meg.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |