Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kisgépek gyújtása
Ha szimeringes lenne, fordítva lenne : szimeringes gépnek nincs alapjárata, de nagy fordulaton mukodhet.. Karbira gyanakszom , ha egyébként nem hagy ki a gyújtás amikor alap , vagy félgázon mukodik...
Nem hagy ki. Viszont amikor megáll, a gyertya benzines. Lehet hogy fordulaton sokat kap? Ha igen mit tehetek ellene?
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2015
Sajnos a kínai láncfurészekkel nem nagyon volt még dolgom ( egy CMI - m volt , de azon volt állítási lehetoség ...) , de most jut eszembe , hogy ugyanilyen trafók vannak némely márkasabb (pl. Hitachi , a másik neve nem jut eszembe... ) fukaszákban is , nincs állitasi lehetoség rajtuk. Nemrég kettot is hoztak hozzám ismerosok javítani ( a szerviz horribilis oszeget kért toluk ...) , mindketto ugyanezt produkálta : alapjárat oké , de gázadásra fulladtak...
Mindkettonél ugyanaz volt a hiba , dugulás a karbiban ! Mindkettobe jó volt az Al-Ko karbi !!! , de az egyikben a kisebb belso méretu 5000 ft - os , a másikba a nagyobb ( 15 mm -es ) 6000 ft - os kellett . A neten kaphatók netes alkatrészkereskedoknél... és az Agrooroszinál és az ágrotech - nel szoktam megnézni , de ban tobb is... A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2015
Köszönöm. Azt hiszem az lesz, hogy leszerelem a karbit viszem magammal a boltba és szerzek hozzá másikat.
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2015
Ha sokat kérnek a boltban , akkor a neten kell megvenni... 5 - 6 ezer korul van az ára, én kép alapjan szoktam megvenni. A posta 1600 ft , úgyhogy érdemes más dolgokat is rendelni egyszerre...
Viszont változatlanul keresek trafót Komatsu Zenoah G 35 AV láncfurészbe .
Miért veszel karbit? Tisztítsd ki és kész.
Vagy vidd el szervízbe ott kitakarítják ultrahangos mosóban és nem lesz vele gond. Hosszabb leállításkor ne hagyj benne benzint járasd ki belőle mert az okozhatja a dugulást.
Hali!
Szerintem is feleslege másikat venni. Egy asztalon, tiszta rongyon szétszeded, kitisztítod, esetleg sűrített levegővel átfúvatod, kész.
A szervizek egy ilyen munkáért tobbet kérnek , mintha újat venne bele...
Tapasztalatból tudom , hogy sem az átfúvas , sem az ultrahang nem szokott segíteni fix beállítású karbin... Akkor fog beleszáradni az olaj-maradék , ha kijáratja és levegos lesz..., inkább havonta be kell indítani amikor nem hasznalja rendszeresen...
( A nyáron hozott egy ismerosom egy Hitachi fukaszát , hogy segítsek rajta , mert a szervíz 27 ezret kért a javításért . 6.6oo ft - ért megjavítottam neki... ennyi volt a karburátor ára... , postával egyutt .)
Azért gondoltam, mert ezen nincs állítási lehetőség a pillangószelep csavaron kívül. Szét szedtem és próbáltam kitakarítani, de nem lett jobb, pedig kifújkáltam minden lyukat. Lehet, hogy valamelyik membránszelep hibás a fene sem tudja.
![]()
Szia! Pedig elég gyanús hogy membrán baja van. Zama karburátor névre keress rá. Nagy valószínűséggel kapni lehet hozzá membrán készletet, nem drága még a márkaboltokban sem.
Ki lehet azt takarítani csak akarni kell. Nem tudjuk mennyire vagy műszaki beállítotságú ezért ajánlottam a szervizet. Ott van ultrahangos tisztító és ha kell membrán szett is van kéznél.
De rendelhetsz is újat ha az jobban tetszik.
Nem az olajmaradék a gáz hanem a bioadalék amitől megromlik bekocsonyásodik a benzin 2-3 hónap alatt.
Köszönöm majd utána nézek. Szét kell megint szedjem, hogy lássam mi kell bele. A NET-et túrva sem találtam olyan karburátort képeken mint az enyém. Még egy Husqvarna karburátor hasonlított hozzá a legjobban, csak azon voltak állító csavarok ezen meg csak dugó van a helyükön.
Harminc egynéhány év autószerelési tapasztalattal mondhatom, hogy eléggé műszaki beállítottságú vagyok.
![]() ![]()
Ha "mtd" akkor írjál már egy típusszámot, talán találok valamit a mentéseim között róla.
![]()
Ha jól emlékszem 46-50. Majd este megnézem.
![]()
Rosszul emlékeztem a típusra. GCS 46-45. A karburátor WT970. Sajnos én hiába kerestem nem jutottam semmire. Lehet rosszul csinálom.
![]()
Sok hasonló van, de pont olyan mint az enyém ezek között sincs. Azt hiszem az lesz, hogy leszerelem, elviszem a boltba és megpróbálok először egy belevaló membrán készletet venni. Az alján lévő tömítés elég betegesnek néz ki. Bár a leírásokban azt olvastam nyomásmérő és egy kis beállító sablon kell a beállításához,de tán azok nélkül is boldogulok.
Olyan karburátort mint az enyém. Bár ettől a membránkészlet jó lehet bele. Gondolom ez úgy van csomagolva, hogy mindegyikhez jó legyen.
![]()
Membránkészlet minden létezo géphez van...
sziasztok! A gyújtás hibajelensége, hogy kis fordulaton nincs szikra, nagyon van némi, de gyenge.
Olyan a gyújtótekercse, hogy a jeladó és a gerjesztő egy magra van tekercselve. Feszültséget kézzel tekergetve mértem multiméterrel, AC volt állásban szimplán rákötve a tekercs kivezetésről, A jeladón 2-3V, a gerjesztőn 10-15V, (nem üzemi fordulaton!) A tekercsek impedanciája: jeladó 40 Ohm, gerjesztő 170 Ohm. A kisgép szerelő nem vállalta a javítást, azt állítja, hogy ezek a Robi 151-es gépek eszik a tirisztorokat valószínű az enyémnek is az a baja. Új tirisztor drága és csak után gyártottat létezik és jelenleg x hét a beszerzése. Ezért inkább megépíteném a gyári nyák és trafó felhasználásával. Ehhez találtam kapcsolást, csak azt nem tudom, hogy érdemes e a trafót felhasználni, egyáltalán mi megy tönkre egy tirisztoron általában? Multiméteremen nincs kapacitásmérési lehetőség csak alapvető mérések. 4db tirisztorból egynél a dióda volt szakadt minden irányból mérve, csere után a hiba továbbra is fenn állt. Esetleg a fólia kondenzátor?
Egy teljesen új alkatrészekkel megépített áramkör kéne csinálni. De a TIC106D tirisztor az nem jó típus bele, mert túl érzékeny(nem jó helyen lesz tőle az előgyújtás). A benne levő (valami BT-re emlékszem), vagy TIC126M a megfelelő.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2016
EztEzt a tirisztor 55-ös höz erulják. 151-re is használható?
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
Az Babetta motoros, és ez ahhoz való, szóval a tiedhez nem jó.
Olvasva a tüneteket a gerjesztő-impulzus tekercs hibája se elképzelhetetlen. Link:Gyújtótekercs Robi 151 |
Bejelentkezés
Hirdetés |