Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kisgépek gyújtása
Nagyon fontos, hogy a légrés minimális legyen. A 0.5 mm is sok. Úgy kell korrektül beállítani (minimumra) hogy a lendkereket olyan pozícióba kell hozni, hogy a nyitott vasmagot magához vonzza. Előtte egy vékony papírlapot kell közéjük tenni. Így kell a csavarokkal fixálni, ez biztosítja a minimális légrést úgy, hogy még nem ér hozzá. Az indukált feszültség nagyon érzékeny a légrés nagyságára! Ha jól emlékszem, a távolság valahányadik (?) hatványával fordítottan arányos.
Üdv!
Szétszedtem a fűrészt, a kapcsoló volt a hibás. Kicseréltem, most már jó. Mondjuk alig bírtam összerakni a gépet, ehhez legalább 4 kéz kellene. ![]() ![]() Temela: valószínűleg igen a kosz/kopás, mert a régi kapcsoló semmilyen életjelet nem mutat. Köszi még egyszer mindkettőtöknek! A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2012
Legközelebb könnyebben megy. A tizedik szétszedés után meg már behunyt szemmel is.
![]()
Van egy ilyen kínasi láncfűrészünk. Van, hogy pöccre indul, ilyenkor 5-6 m3 fát összevágunk vele gond nélkül, de olyan napja van, akkor az istennek sem indul. Legutóbb a gyújtás adta meg magát. Külön egységben van a jeladó és a trafó. Pontosan nem tudom milyen értékeket kéne mérnem, de a jeladóig ha pörgetem a tárcsát, akkor valami feszültség egyértelműen megjelenik.
A trafóig el is jut. A trafó egyik tekercse sem tűnik szakadtnak szikrát mégsem ad. Az a baj, hogy itt a nagyfesz miatt már nem is tudok mérni. Áramot néztem a gyertakábel és a test között. Hogy ez mérési hiba, vagy tényleg van-e valami: 2mA. Új elektronika 4-5e pénz. Cserélném ha 100%-ra megállapítható lenne, hogy ez a baja.
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem egy Jonsered 52-es láncfűrész, gyújtás beállításában. Mechanikus gyújtás, kalapácsos.Melegszik néha puffog,elképzelhető hogy utógyújtás? Sajnos nem tudom a gyári beállítását.Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv
Jó kis joshi
![]() Ha a pufó felé lövöldözik akkor utógyujtés ha a karbi felé akkor előgyujtás. Fontos jól beállítani mert különgen szétveri a főtengelyt és elnyírja a főtengely ékeit és utánna lehet reszelni.Ami fontos sosem láttam ilyen gyujtást de én ugy csinálnám hogy a gyerty helyén bedugnék egy tolómérő mélységmérőjét és a felső holtponttól visszább 3mm-el beállítanám a dugattyut. Ezt valahogy rögzíteni is kellen mondjuk egy pici jellel a lendkereken és az állórészen. A gyujtás alaplapot vagy magát a megszakítót addig kell forgatni amíg el nem kezd nyitni ezt szakadásmérővel kimérheted vagy egyszerű próbalámpával és egy elemmel. Aztán oda tekered a lendkereket ahol a legjoban kinyít a megszakító és belövöd 0,4 mm-re a hézagját. A felső holtpont előtti 3 mm csak hasraütés addig kell próbálni amíg jó nem lesz.
Hoztak hozzám egy régi benzinmotoros permetezőgép gyújtást. (Stihl gyújtás) Nincs szikra. A légrésminimum- állításon és a leállító kizáráson már túl vagyunk. Mivel jó ismerősé a gép, és az új beszerzése macerás és drága, bevállaltam. Veszítenivaló nincs. A trafó elektronikáját kioperáltam, a tekercs megúszta. Ezt le is próbáltam, egy töltött kondenzátort rákapcsoltam, a szekunderen szép volt a szikra , tehát menetzárlat kizárva. Az elektronika egyszerű. De a "végtranzisztor" nagyon különleges. Darlington tranzisztornak tűnik a a nagy béta miatt, az Ube=1V, de hiányzik az inverz E-C dióda!
És olyan nagy a béta, hogy 0.1mA bázisáram telítésbe (Ucesat=1.2V) vezérli 2A kollektoráram mellett. A tranzisztort pedig ilyen pozícióban még nagyfeszültségűnek is sejtjük. A tranzisztor számkódra semmit sem találtam. Nekem nagyon gyanús a tranzisztor, ilyent még nem láttam. A bázist kisöntölő tirisztor is működőképes. Van valakinek valami ötlete? A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2013
Hello.
Lenne egy kérdésem. Nekem is van egy ugyan ilyen gyújtással rendelkezö KTM-m es ugyan ezzel a problemával (PINTER18) . Egyszer csak megállt. Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?
Üdv mindenkinek.
Volna egy Ural-2 Elektron tipusu láncfürészem és sajnos nincs szikra. Az lenne a kérdésem, hogy a КД 209 tipusu diodát és КУ 202 tirisztort mijenre cserélhetném le?
Üdv!
Stihl 045 gyújtással kapcsolatban érdeklődök. Nincs szikra. Itt a fórumon találtam rajzot, képeket.(csatoltam) Megépítette már valaki? Általában az elektronika megy tönkre vagy a tekercsek is lehetnek rosszak? A tekercseken mértem ellenállást, a következők: A gyertyakábel és a test között kb 2,66kOhm, a test és a gyújtótekercs fehér kivezetése kb 0,5Ohm(ez gyanús!!). A impulzustekercs két kivezetés kb 880Ohm, ez a testtel nem mutat. Jó értékek lehetnek? ( A gyújtás olyan, mint a csatolt képen a jobb oldali) Köszi! Tomi
Üdv. Egy ojan kérdésem lenne hogy birnák építeni ojan gyujtást amit lánc fűrészre tudnák szerelni ??(méret mindeggy) Elemröl lehessen üzemeltetni és lehetőleg ne megszakítós legyen valami egyszerű ??
Üdv mindenkinek!Segítség kéne nekem!van egy husqvárna 365 xp ,nem indul, szikra néha van néha nincs!Mi lehet a hiba oka? esetleg tirisztor?
Üdv!
Nagy esélyel elektronika hiba. Husqvarnakhoz lehet kapni alkatrészeket! Szedd ki a gyujtás elektronikát, ellenörizd a mágnes még jo-e. Tekercset ellenörizd, kondenzátort, vezetékeket, gyertyán a szikratávolságot!
Nekem 375 xp van és az is ezt csinálta. A teljes elektronika a gyújtótekercs, gyertyakábel, pipa és a gyertya. No meg a slussz gomb. Semmi sallang. Gyújtótekercs csere lesz a vége. Persze a slussz vezetéket, a kapcsolót azért megnézném
Olvasom itt a panaszokat.
Az egybeépített cuccot is lehet próbálni. 6V aksi negatív a vasmaghoz, gyertyát betenni a kupakba, és a vasmaghoz érinteni, vagy vékony dróttal odakötni, és a slussz vezetéket pillanatra az aksi + hoz érinteni. Ilyenkor szikrának kell lenni.Amelyiknek külön impulzustekercse van ott ez nem ok.
Sziasztok! Van egy OLEO-MAC 950AF fűrészem, amelyben nem működik a gyújtás. sajnos alkatrészt gyárit már nem lehet hozzá kapni. bele lehet barkácsolni más gyújtásrendszert, vagy felejtős a dolog? kapcsolót megvizsgáltam, vezetéket lehúztam, teljesen random módon néha ad szikrát, többnyire egyáltalán nem. köszi ha valaki válaszol.
Ilyen lenne ?
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2015
Szívesen , és szerintem jó lesz hozzá .
Hellotok!
Husqvarna practica 44 -hez valaki ,tudna gyujtórészt?
Udv mindenkinek !
Van egy régi Komatsu G 35 AV láncfurészem, aminek gyengélkedik a trafója. Esetleg lenne valakinek ? mecsek.nandor@gmail.com
Sziasztok!
Van egy MTD kínai láncfűrészem. Nem egy nagy szám, de eddig tette a dolgát. Most olyan jelenséget produkál, hogy három négy rántásból szívatóval beindul, de csak alapjáraton pöfög. Ha a szokásos melegítés után húzok egy kis gázt szépen megy körülbelül fél fordulatig és ott úgy megáll mintha lekapcsoltam volna a gyújtást. Szerintetek ez gyújtás hiba?
Udv. Én két dolgot megpróbálnék, mielott a gyújtásra gyanakodnék :
1.) szivató ráadasa , majd visszanyomása után azonnal gáznál mit csinál ? 2.) Állítanék az alapjárati és a magasfordulati karbi-csavaron ( kulon-kulon pluszba )
A szívató visszatolása után azonnal gázt adok ugyan az történik. Fél fordulatig felpörög és mintha elvágták volna. Ezen csak egy csavar van, ami a pillangószelepet állítja és ezzel az alapjáratot. Ahol más fűrészen a két állító csavar van ott ezen csak vakdugó van a karburátoron.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |