Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma beszerelése, fűtés-hűtés házilag
Lapozás: OK   52 / 109
(#) Bakonyjani válasza schtv hozzászólására (») Aug 19, 2013 /
 
Ok.
(#) dejodio válasza schtv hozzászólására (») Aug 19, 2013 /
 
Szerintem a Leak-Lock semmire sem jó. Nekünk az a tapasztalat a menetekben pép marad, levegőn köt. Műgyanta, emiatt a tágulása eltér a réztől, bronztól. Inkább csak arra jó, hogy a menetekbe beleüljön g ha szervirelni kell lehet nitrohigítóval meg drótkeféável vakarni.
Ugyanígy ha peremezett minőségi jó peremezővel elkészített felületre és a hollander menetre kenjük bekerülhet a hűtőkörbe és ha átvergődik pl fűtési üzemben a csőbe került maradék , a kompresszort sok esetben hazavágja.
Van másik ragasztó is a leak-lock helyett, de az is hasonló összetételű.

Persze a csap kupakoknál nem, csak annak is kötési ideje van. Tehát nyomásmentesnek kell lennie legalább 24 órát a ragasztás után, majd ezután jöhet a nyomáspróba ami a gyakorlat szerint nem garantálja, hogy a tényleges üzem alatt is gáztömör marad a rendszer(hő-térfogat és nyomásváltozás együtt a z esetleges kémiai reakciókkal).
Én úgy tudom, hogy POE olajállónak kellene lennie és nem az.



Amennyiből ellenőrizgeti a sarokszelepet, megveszi a ragasztót az utánajárás segédanyagok kb annyiba kerülnek, mint a csere.


Ez bevált egyszer kaptam kölcsön , de fogalmam nincs mennyibve kerül és honnan szerezték:
http://www.nucalgon.com/assets/prodlit/3-4.pdf

ilyet is használtunk:
http://www.loctite.hu/cps/rde/xchg/SID-87DFA189-FD8CFE32/henkel_huu...01FJSR

ez is jónak tűnt.

De a loctite zsinór a menetre a leggyorsabb és nem kell a kötést megvárni.

http://www.loctite.hu/full-product-list-loctite-5408.htm?countryCod...FJV7#a

De kinek a pap kinek a papné...
(#) dejodio válasza dejodio hozzászólására (») Aug 19, 2013 /
 
Ja és legjobb ha a klíma csöve rendesen peremezett sorja mentes nem ül fel a hollandira megfelelő cső és megfelelő nyomatékkal fém-fém kapcsolat ami azonos hőtágulási együtthatóval rendelkezik....
(#) habazutty válasza dejodio hozzászólására (») Aug 19, 2013 /
 
Sziasztok!

Ugyan a Leak Lock-al vegyesek a tapasztalataim, de ezt azért érdemes megnézni. Egyértelműen tisztázza az olajokkal való összeférhetőséget.
Sajnos a gyártó szerinti használati utasítás, módszer általam nem ismert (hová, milyen mennyiséget javasol hűtőtechnikai alkalmazásokban...)
Leak Lock adatlap
(#) blackdog válasza dejodio hozzászólására (») Aug 19, 2013 /
 
Azért a LeakLock-al kapcsolatban sok a tévhit a szakmában. Sokan azt hiszik, hogy csodaszer. Pedig nem az. Nem arra hivatott, hogy 35bar Nitrogént ne engedjen ki. Ahol a nitrogén molekulák kilépnek az potenciális szivárgás és nem a LeakLock a megoldás.
Viszont van az a pont ahol a nitrogén már nem szökik, de a hűtőközeg igen. Hiszen kisebb a molekula szerkezete. Itt már segíthet a LeakLock.
Nekem szivárgásvizsgálathoz nagyon érzékeny műszereim vannak. 3g/év és 1g/év.
Az ilyen szivárgási helyeket a nitrogén soha nem fogja kimutatni. Ilyen helyeken már segített a LeakLock. Nem mondom, hogy tuti szer, de sokszor hasznos.
(#) klimás56 válasza dejodio hozzászólására (») Aug 20, 2013 /
 
Mi a véleményed az alucsövekről?
Még egy kérdés, a tömítőpaszta (és NEM ragasztó) hogy kerülhet bele a kompresszorba?
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2013
(#) dejodio válasza klimás56 hozzászólására (») Aug 21, 2013 /
 
Az alucsövek(Ebrille) különböző falvastagságban elérhetőek, egy réz acél olaj hűtőközeg rendszer új része. Az R410A nyomásviszonyai miatt nem keverendő és párhuzam sem vonható az autóklímával u.i abban nincs elektromos betétmotor illetve az R134A vagy az utód hűtőközeg amivel még csak kísérleteznek messze nem olyan nyomásviszonyok közt dolgozik.
A szerelés egyszerű óvatosabban kell peremezni és nyomatékkulcs kell hozzá.

Ismerek olyan felhasználót aki hűt-fűt 12 hónapos üzemmel Fujitsu ASYG12LTCA géppel és eddig elégedett vele.

Kérdés az alu betéve egy ilyen rendszerbe hosszabb távon hogy viselkedik ui a POE olajos R134 rendszerben is gyakori a pontkorróziója.
Ugye az ismertetett felhasználónál 2 éve megy a gép , 6-7 éves korában nem tudom mi lesz vele....

Annyival meg nem olcsóbb a minőségi 1-es falú rézcsőnél kb 30%-al olcsóbb.
Én rézcsőpárti vagyok, pedig minden eszköz megvan az alucsőhöz( a forrasztáshoz is, villás nyomatékkulcs készlet is van)

Másik kérdésed a tömítőpaszta: nagyon sok szerelő a megperemezett peremet is keni vele innen egyszerűen kihordja a hűtőközeggel kevert olan a gyufafelnél kisebb méretű pasztadarabolt, azt a szűrőm átszívogatja(vagy belenyomja) a rendszerbe a nyomás.

Továbbra is azt mondom a peremezett kötés jól elkészítve tartós minden segédanyag nélkül.
(#) Bakonyjani hozzászólása Aug 21, 2013 /
 
Urak!

Megtörtént a sarokszelepek ki,és vissza forrasztása,egy öreg szaki segédkezésével,akinek ez volt
az első légkondis be avatkozása,ámbár a háztartási hűtök terén nagyon ott van.Egy másik szaki aki szokott tölteni,ha igényeljük,az most is vissza töltené a kellő mennyiségű R 407c-t de érzésem szerint, most lehúzósat játszik,mert azt mondja,"ilyenkor nem lehet csak a gázt vissza tölteni,hanem a beltérit is fel kell tölteni,--és itt jön a rafkó,---a harmadszori rá kérdezésemre válaszolt,hogy "mivel-mivel,hát Nitrogénnel"tudjuk hogy szivárgás ell.miatt helyezi nyomás alá a gyártó,a beltérit,és ezt így is hagyja,ezért a záró sapka levételekor halljuk a nyomás szökést. Vagy tévednék ?Ám nem tudom honnan kerül vissza a rendszerbe a gázt hordozó olaj,lévén,hogy a rendszer most leürült,vagy a gáz töltésével,jön vissza a kellő mennyiségű olaj is?Hát itt tartok.Erősítsetek meg,ebben. Köszi Bj
(#) klimás56 válasza Bakonyjani hozzászólására (») Aug 21, 2013 /
 
Ha nyomáspróbázni akar, akkor valóban jó az egész rendszert feltölteni nitrogénnel. Ha meg van a konkrét szivárgási hely, akkor elég a javított szakaszt/egységet próbázni.
Reduktortól függően, minél nagyobb nyomással történik az ellenörzés, annál biztosabb a próba.
Az olaj, elméletileg a kültéridben, a kompresszorban, meg van, nem kell utántölteni. A hűtőközeget a kültéridbe is be lehet tölteni, jó erős vákuum, mérleg és a kisebbik sarokszelepen keresztül benyeli a gyári töltetet. A beüzemelés meg ugyanúgy megy mint a javítás előtt.
(#) Busz hozzászólása Szept 22, 2013 /
 
Kútklímát használtam a nyáron, erősen arzénos és vasas vízzel.
Most télire viszont nem kell használnom és le is akarom szerelni télire. A kérdésem az hogy mi a jobb? Ha leengedem belőle a vizet és kifújom belőle kompresszorral vagy ha bennehagyom a vizet a beltériben?
(#) mackoka75 hozzászólása Szept 23, 2013 /
 
Tiszteletem uraim!
Segítsetek legyetek szívesek! Ha tél közepén szeretnék felrakni egy klímát (decemberben), szerintetek hogyan kell éleszteni helyesen a készüléket. Szerelés, nyomáspróba, vákuum megcsinálom, sarokszelepeket nyitom, és utána? Mert ugyebár hűteni nem tudok..... Fűtés üzemmód? Ott a nyomásokat a megszokott módon ellenőrizni? Mit javasoltok? Ti hogyan csinálnátok?
(#) blackdog válasza mackoka75 hozzászólására (») Szept 23, 2013 /
 
Gondolom mezei split klíma.
A technológiát betartva felszereled és bekapcsolod fűtésen. Ennyi.
(#) dejodio válasza mackoka75 hozzászólására (») Szept 24, 2013 /
 
Ugyanazt tudom mondani min feketeutya75 kollega.

Zárt vegytiszta rézcső ugyebár..... Ami pára belekerül nehezebben vákuumolható ki azaz hidegben hosszabb vákuum szükséges emiatt:
http://hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADz_%28adatt%C3%A1bl%C3%A1zat%29

Itt már lehet vízcsepp és jég is benne egy hanyagabb szerelés miatt.

Mindkettő el tud párologni.
(#) mackoka75 hozzászólása Szept 24, 2013 /
 
Köszönöm uraim! Igen, mezei split klíma. Új készülék, gyári töltettel, 3 méter csőszakasszal. Remélhetőleg nem lesz problémám a nyomásokkal.
Egyébként nektek mi a tapasztalatotok? Lakossági split klímánál találkoztatok már nem megfelelő nyomásértékekkel, hűtőközeg mennyiséggel, ha nem léptétek túl a max csőtávolságot? Túl sokat nem raktam még fel (kb 40db), és eddig egyszer kellett rátöltenem, de ott 12méter volt a távolság. A többi esetben jól volt belőve a gyári mennyiség. Véleményetek?
(#) dejodio válasza mackoka75 hozzászólására (») Szept 24, 2013 /
 
Samsungoknál előfordul a tréfa.
(#) adam21. hozzászólása Júl 9, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy Elnett típusú klímánk ami már régóta megvan, még az előző tulaj szereltette be. Tegnap megmértem a befújt levegő hőmérsékletet úgy, hogy egy hőmérőt akasztottam a kifújási rés elé. Fél óráig nyomattam rá a levegőt közepes fordulaton és a hőmérő 10 fokot mutatott. Ez reális lehet?
(#) kaqkk válasza adam21. hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Teljesen reális , mennyi volt a szoba hőmérséklete?
(#) adam21. válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
A bekapcsoláskor olyan 24-25 fokos volt a helyiség.
(#) kaqkk válasza adam21. hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Ha ezt megközelíti 35 foknál is akkor tuti semmi baja ....
(#) adam21. válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Függ egyébként a kifújt levegő hőmérséklete a szoba hőmérsékletétől?
(#) kaqkk válasza adam21. hozzászólására (») Júl 10, 2014 /
 
Természetesen, még a ventilátor fordulatszámától is függ ... A hőcserélő felülete a hőcserélő hőmérséklete a beszívott levegő hőmérséklete az áramlási sebessége mind beleszól az egyenletbe.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2014
(#) blind hozzászólása Júl 31, 2014 /
 
Sziasztok, egy kis segitsegre lenne szuksegem.

A napokban felszereltem egy Vortex tipusu split legkondit.
A problemam a kovetkezo: Elindul a legkondi de nem hut ugy ahogy kellene, a levegoztetes megvolt a leirtak alapjan, a le-felmeno csovek hidegek, fagyosak de megsem fuj hideget. A kulteri egyseg 1 meterrel magasabban van a belterinel, ez lehet gond? Valami otlet?
(#) kaqkk válasza blind hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Idézet:
„le-felmeno csovek hidegek, fagyosak”
Ha fagyosak (deresek a csövek) akkor túl sokáig "levegőztetted" és sok gázt engedtél el (feleslegesen) A párolgási nyomást (hőmérsékletet) kéne ellenőrizni ,és nagy valószínűséggel rátölteni vagy ha blend gáz van benne akkor leszivatni és a gyári töltettel újratölteni.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2014
(#) jameswagner hozzászólása Júl 31, 2014 /
 
Sziasztok kedves fórumozók!

Tisztelt segítségeteket kérném. Van egy Yama cksy12 típusú beltéri egységem, amiről már nem lehet semmit megállapítani, mert a gyártó megszűnt, szervízkönyvet pedig lehetetlen találni az interneten...

Problémám az lenne, hogy a beltéri egységen található csatlakozó, ahol a kültéri egységgel össze lehet kötni, érthetetlen jelzéssel van ellátva: N, C, 1, 2

Ebből már kiokoskodtam, hogy az N az a nulla, a C pedig valószínűleg a kompresszor. De mi az 1, és a 2??? Melyik a külső ventillátor kapcsolószálja?

Sajnos a kültéri egységen 1, 2, 3, 4, jelölés szerepel, de ott legalább van rajta kapcsolási rajz, így ha tudnám a beltérin hogy mi az 1, és 2, akkor be tudnám kötni.

Kérek valakit, aki vágja mi az, legyen kedves megírni, köszönöm!
(#) kaqkk válasza jameswagner hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Az 1-2 a ventillátor és a váltószelep , kösd be valahogy ha nem indul a ventilátor cseréld meg . Ilyen egyszerű a dolog .
(#) jameswagner válasza kaqkk hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Köszönöm a gyors válaszod. Akkor abból nem keletkezhet gond ha netán felcserélve kötöm be? Semmi nem sínylődi meg?
(#) kaqkk válasza jameswagner hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Nem lehet baj, ha netán mindkét variációt kipróbálva sem indul a venti még az N-C vezetékeket is fel kell cserélni (egymás közt)
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2014
(#) jameswagner válasza kaqkk hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Nagyon köszönöm a segítséget. Az N-C helye biztos. Még egyszer köszönöm a segítséget!
(#) jameswagner hozzászólása Aug 2, 2014 /
 
Sziasztok!

A mai napon sikerült beüzemelni a klímát. Elsőre sikerült jól bekötni. Viszont a probléma az, hogy nem hűt. Ami eléggé nagy probléma, egy klíma esetében.

Az indítást követően a kültéri egységnél a nyomó oldali cső hideg. De mire beér a beltéri egységhez, már szinte alig érezni a hideget. A szívó oldali cső pedig nem meleg. Ez egy leszerelt klíma, elképzelhető, hogy már nem megfelelő mennyiségű a gáz? Szivárgás nincs sehol.
(#) kaqkk válasza jameswagner hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Elképzelhető hogy nem szakszerűen lett leszerelve ezért elillant a hűtőközeg egy része , és emiatt nem dolgozik tökéletesen. Ha régi (R22) gázzal működik elég rátölteni , ha blend gáz van benne (R407-410) akkor a maradékot teljesen le kell szivatni , a gépet vákuumolni kell ,és a gyári töltettel újratölteni.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2014
Következő: »»   52 / 109
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem