Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Makita akkumulátor
 
Témaindító: nyagga, idő: Júl 25, 2012
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 3
(#) teddysnow válasza teddysnow hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Ez az akksi
Ez a töltés vezérlő
A gyári töltőn semmit nem módosítottam
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2020
(#) Kovidivi válasza Ódenka hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Passzol a gépedhez, vagy át kell alakítanod?
(#) Ódenka válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
A csereszabatos típusoknál az enyémmel is megegyező típus van feltüntetve. Az onlines- csávótól megkérdeztem, szerinte? Is - írta ő. Ha nem így lesz, max. visszaküldöm, vagy kibelezem a pakkot és transzpantálom az enyémbe az akkukat...
(#) Tomi111 válasza Ódenka hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Jó lesz az hozzá. Gyárilag 1,3Ah és 2,0Ah-s (később 1,9-et írtak rá) volt Ni-Cd-ban és volt gyárilag is Ni-MH, az 2,6Ah-s volt. Csatoltam képet. Az Ni-MH-s akkun máshol van egyik érintkező, de azt a csavarozó nem használja, csak a töltő, az pedig kompatibilis mindkét típusú akkuval. Természetesen ezt a 3Ah-sat tovább tölti majd. Egyébként az Ni-Cd tovább bírta, az Ni-MH-sak előbb tönkrementek ( legalábbis itt nálunk a cégnél )
Volt vagy 20-25db ilyen csavarozónk, napi használatban, de lassan kikopnak. Az akkuk is tönkremennek már és a gépek motorja is. Elkopik a szénkefe, de mivel ezt nem veszed észre, mert a rugalmas tartója ezután is hozzáért a kommutátorhoz, tovább működik egy darabig. Mikor ez is elkopik/elég, akkor dob egy kis füstöt és megáll.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2020
(#) Kokai Tamás hozzászólása Máj 21, 2020 /
 
Helló!
Ha valaki tudná , kérem írja meg, hogy sorbakötött akkuknál a töltőáramkör minden cellát feltölt teljesen/4.1V-ra/, vagy csak figyel, és ha bármelyik eléri a maximális feszültséget, akkor kikapcsolja a töltést.
Nyilván kisütéskor ha bármelyik cella a kritikus pontig merül, azonnali kikapcsolás szükséges az akkupakk megvédéséhez.
Köszi :Tamás bá
(#) Kovidivi válasza Kokai Tamás hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
Valószínűleg lithium-ion cellás akkuról van szó, és a sorbakötött akkuknál sorbakötött cellákra gondoltál.
A BMS két részből állhat. Egyik a védelem, ha ez lekapcsolja a töltést, mert az egyik cella feszültsége elérte a beállított szintet, akkor a többi nem töltődik tovább. Másik része, ami még az előző lekapcsolás előtt lép működésbe (már ha egyáltalán megtalálható az akksiban!), az a balanszer áramkör. A töltés megy tovább, de a túl magas feszültségű cellákat megterheli a balanszer áramkör néhány mA-rel (10-100mA). Ha a balanszer által kivett áram kisebb, mint a töltőáram, akkor a cella feszültsége emelkedni fog, lassabban, mint a nem balanszált celláké. Ilyenkor lép közbe az első rész (védelem), és lekapcsolja a töltést.
(#) Ódenka válasza Ódenka hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
Jelentem, jó akkut kaptam, minden rendben.
(#) Firefighter1 hozzászólása Júl 23, 2020 /
 
Sziasztok!
BL1013-as akksival van bajom!
Egy pakk kicsit tul merült! 2,2-2,4 voltak a cellafeszek.. bedugtam a töltőbe és piros zölden villog:
"Akksi hiba" na gondoltam szétszedem, egyesével feltöltöm a cellákat és minden jó lessz.
4.13 ra töltöttem mind a 3 cellát, ujra rádugtam a töltőre, de ugyan ugy hibát mutat!
Letiltott volna az elektronikája? De ahogy elnézem a panelt nem nagyon látok olyan alkatrészt ami ezt meg tudná tenni!
(#) Massawa válasza Firefighter1 hozzászólására (») Júl 23, 2020 /
 
Sajnos vannak ilyenek, a minap voltam egy ismerösnél aki hivatalosan robiofünyirokat javit. Tele volt a mühelye cellákkal, mert az elektronika nem engedi meg a cellacserét, amint leköti a cellákrol az elektronikát az ujakat nem ismeri fel.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2020
(#) Tomi111 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 23, 2020 / 1
 
Egyik haver Xiaomi MI drónjának akkuival volt így. Abban is volt valami memória. Az első kiadásokat lehetett resetelni az akku lekötésével, az újakat már nem. A drón programja azonosította az akkut, tudta melyik van benne. Volt a programban számláló, az egyik 23(!!) a másik 56 töltés után tiltott le. Nem semmi!! Az akkunak semmi baja nem volt. Egy 55W-os autóizzóval teszteltem, közben feszt, áramot mérve. Bőven tudták a ráírt kapacitást. Hiába vettük le az akkut az elektronikáról, utána tölteni lehetett, a töltő felismerte, de a drón már nem működött vele. Ki van ez találva...
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2020
(#) Firefighter1 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 23, 2020 /
 
Mondjuk én nem bontottam. Caak a burkolatot.. tehat a kontakt megmaradt végig!

Minden esetre érdekes... lehet az egyiket beáldozom és szetszedem.. de nem látok rajta vezérlöt még tulmerülésvédelem sincs...
(#) Massawa válasza Tomi111 hozzászólására (») Júl 23, 2020 /
 
A fünyironál a computeren látod az akku sorozatszámát meg minden cella valamilyen ID kodját, de, hogy azt honnan veszik arrol fogalmam sincs. Közönséges 18650-s cellák, épp a minap épitettem belölük 3-t a hordozhato monitoromba.
(#) Tomi111 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
A drón akkuban nagy szögletes Li-Po akku volt, 14,4V talán 4Ah. Ennél volt két szál vékony vezeték, amin keresztül gondolom kommunikált a drónnal. A tápcsatlakozó vastag érintkezős csati volt.
(#) Firefighter1 hozzászólása Aug 24, 2020 /
 
Sziasztok!
Van két Makita DC 10WA töltőm!
Az egyik elkezdte hogy nem tölt... helyesebben minden akksira azt villogja ki hogy hibás!
Mi lehet a gond?

Illetve tudja e valaki hogy a hozzá tartozó bl1013 akksiba van e védő es ballance elektronika ? Vagy csak a kivezetéseknek van benne a panel?

Még egy érdekesség, a hibaüzenet csak akkor megy el ha kihuzom a töltőt.. (a másikba akkor is ha kihuzom a rossz akkait)
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem