Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   211 / 276
(#) Csapeti hozzászólása Jún 5, 2018 /
 
Üdvözlök mindenkit!

Csak azért regisztráltam ide, hogy megköszönjem azokat az ötleteket, megoldásokat amelyeket innen merítettem.
Egy TIP140 Profi mig készülék felújításán vagyok túl.
Kapott segédtápot a vezérlőkártya de mellé lehet kapcsolni a hegesztőfeeszültséget is.
Került bele még 40000 mikrofarád puffer 10000 mikrofarádonként hozzákapcsolható módon, így megmaradt az eredeti, puffer nélküli állapot is.
Lényegében így a 4 fokozatból 4×5 fokozat lett és kétféle huzaltolásmód.

Még egyszer, köszönet mindenkinek!
(#) Honda130 válasza Csapeti hozzászólására (») Jún 5, 2018 /
 
Szia! Nagyon tetszik a megoldásod hogy kapcsolthatóvá tettél mindent. Képeket tudsz róla tenni?
(#) granpa válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 5, 2018 /
 
Megcsinálhatod vas kerítés huzalból is, az öntartó, és szigetelni sem kell (olyan távolságra teszed). Az említett fűtőtestekből is készülhet, több szál párhuzamosan a kerámiára (vagy bele; nem tudom milyenek).
(#) Honda130 válasza granpa hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Oké. Szerintem alszom rá egyet. Nem lesz annak úgy semmi formája. Lehet megrendelem azt a gyári ellenállást. Az legalább nem csúfítja el a munkámat.
(#) granpa válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Meg lehet azt formásra is csinálni.
(#) Csapeti válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Ilyen lett.
(#) Csapeti hozzászólása Jún 6, 2018 /
 
Oó!
Beforgatom
(#) tdi75 válasza mpisti hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Szia! Tegnap kicsit kísérleteztem a géppel megint. Kapott kisütő ellenállást is a kondi csomag.
De valami veszettül fröcsköl. Olvastam hogy a fojtóval kéne játszani.Mi történik ha a légrést növelem? Vagyis csökkentem a fojtó induktivitását, ezáltal a benne mágnesesen tárolt energiát is csökkentem. Van esélyem arra hogy így csökkenteni tudom s fröcskölést?
Egyáltalán mitől alakul ki az a veszettül nagy fröcskölése az elektródának?
Próbáltam úgy is hogy csökkentem a kondicsomagot felére, de szinte csak egy icike picike változás volt. Ha a fojtóval párhuzamosan kötök egy ellenállást, amit írtál akkor azzal még jobban tudom csökkenteni a tekercsben tárolt energiát ugye? Lehet hogy ezáltal a fröcskölés is csökkenni fog?
(#) GPeti1977 válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Ha nagyobb a légrés nem biztos hogy telítődik a vas így nem csökkent hanem nőtt az induktivitásod.
(#) mpisti válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 6, 2018 / 1
 
Erőteljes fröcskölés jellemzően akkor szokott lenni ha a kimeneti egyenirányító hibás. Illetve akkor is,ha pufferkondi nem az egyenirányító után de a kimeneti fojtó előtt van,azaz a kondit mindig a fojtó elé kell tenni. Ha már van benne pufferkondi, akkor hibátlan egyenirányítónál viszonylag egyszerű beállítani a kevésbé fröcskölő állapotot. Ezen lehet finomítani a kimeneti fojtó induktivitásának módosítgatásával, mint ahogy Honda130-nak is írtam. Csodát ne várj, ezeknél az egyszerű gépeknél ugyanakkora huzalátmérő mellett csak egy munkapont lesz ahol tökéletes lesz a hegesztési kép. Ez pedig ott lesz ahol a trafón a munkaponti feszültség és a munkaáram a legjobban megközelíti a Uív=15+(0,05*Iív) összefüggést. Ez a függvény a sok fokozatú gépeknél jó közelítéssel több munkaponton is érvényes lehet, de a barkácsgépek esetében legtöbbször 1, max. 2 fokozatra korlátozódik. Itt jön a képbe a huzaltolás ami szintén sarkalatos kérdés. Mivel ezeknél a gépeknél a hegesztő áramkör a tápforrása a tolóáramkörnek,így a tolómű sebessége is aszerint változik, amiképpen a hegesztőáramkör belső ellenállása terheli a főtrafót. Mivel minden cseppátmenet rövidzárlati állapotba viszi a trafót,emiatt a cseppátmenet pillanatában a tolóáramkör feszültsége szinte nulla Volt, a tolómotort csak a mechanika tehetetlensége viszi előre. Ilyenkor lehet úgy hallani mintha nyögve tudná tolni a huzalt a tolómotor, pedig csak a feszültsége fogyott el. Ilyen megoldásnál kész csoda,ha sikerül beállítani kevés fröcsköléssel járó munkapontot. Ha sikerül, az rendszerint kevert gáz használatával, vagy porbeles huzallal fordul elő, Tiszta Co2 gáznál viszonylag nehéz elfogadható munkapontot belőni. A kondizás tud ezen a problémán segíteni, de csak akkor ha a tolóáramkör vagy külső trafóról megy,vagy már a hegesztő egyenirányító előtt egy másik, kisebb egyenirányító látja el árammal a tolóáramkört, ugyanis ha megkettőzzük az egyenirányítást -tehát a tolómotor szabályzóját külön egyenirányítóról tápláljuk- akkor a pufferkondi csak a hegesztőáramkörben fejti ki a hatását, a tolóáramkör feszültségét nem emeli meg 41%-al.
Emellett a cseppátmeneteknél sem tud a trafó feszültsége közel nullára csökkenni mert a kondik ezen idő alatt teszik a dolgukat.
(#) Honda130 válasza Csapeti hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Jó megoldásnak tartom amit csináltál. Sajnos nekem ez így nem menne, mert így is fullra ki van már használva a gépház. Lassan ott tartok, hogy egy gombostű nem férne el.
Sebaj. Majd a következő gépemet így csinálom.
(#) tdi75 válasza mpisti hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Szia! Lehet hogy annyira el lett rontva gyárilag a kimeneti fojtó hogy szinte semmi változást nem látok ha leveszem az I lemezeket vagy mintha rajta hagynám.
Egyáltalán ezeknek mekkora az induktivitása? Kb milyen nagyságrendű?

Aztán belefutottam még valamibe. Eltömődött a huzalvezető háza a munkakábelben. Egy centit sem tudtam bedugni az elektródából. Úgyhogy tegnap délután egy kis próbavarratnak indult mérésből kb este fél 10 ig tartó szerelgetés lett.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
(#) tdi75 válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Még valami. Nézegettem ma kapcsolási rajzokat co gépekről. Jól láttam hogy van olyan gyári gép is amiben nincs ott a fojtó a negatív ágban? Ráadásul nem is volt annyira kicsike gép (250 amper)
(#) tdi75 válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Na ezt nézzétek!
Ennyire hitványan összerakott vasmagot még nem láttam!
Ez az Einhell fojtójának a vasmagja. Az I lemezeket úgy szerelték össze hogy két ponton lemezenként valami prés technikával egymásba szúrták a lemezeket. Persze semmi sem egyenes. A rögzítő csavart egy művészet visszatenni.
(#) mpisti válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Valamire való gépből nem spórolják ki a fojtót. Ha a gépedben semmi változást nem hozott a zárólemezek levétele, akkor lehet hogy csak réskitöltés az a fojtó. Illetve akkor sem történik változás,ha zárlatos a fojtó, ilyen a rezgéstől szokott lenni, de ebben az esetben általában a cséve is sérült/olvadt. Az induktivitását nem szoktam mérni így nem is tudom neked megmondani, 25-30 menet van általában rajta és az optimális menetszám erősen gáz és huzalfüggő. A huzalvezető spirál koszolódása sokkal több baj okozója, mint azt sokan gondolnák. ha a huzal nem jön folyamatosan, akadozik, megugrik, az az esetek 90%-ban a huzalvezető spirál hibája. pár alkalommal ki lehet fúvatni sűrített levegővel, de az igazi megoldás a csere. A hossza lényeges, ha hosszú akkor az áramátadó fúvóka nem akar a helyére csavarodni, ha rövid akkor a huzalbefűzés nehézkes,vagy lehetetlen.
(#) tdi75 válasza mpisti hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Azalatt hogy réskitöltés mit értesz?
Mondván tegyük oda mert ott jól néz ki?
Azt akartam kipróbálni hogy mi lenne ha rövidre zárnám a fojtót és úgy mérnék ívfeszültséget.
Igen ám de közbeszólt a huzalvezető spirál, úgyhogy a mérés elmaradt, viszont mindent lekáromkodtam az égből amit csak lehetett. KB. mennyinek kéne lennie átlagosan az ívfeszültségnek 0,8 as elektródával? Én olyan 29-33 voltot mértem. Kipróbáltam hogy leveszem a kondikat de úgy oda tértem vissza mint amikor megkaptam a gépet. Még az 1mm-es lemezbe sem tudta beolvasztani a 0,8-as huzalt. Vagyis kell az a kondenzátor. De ha magas az ívfesz akkor már csak a trafó szekunderével tudok játszani. Mondjuk csökkenteni a menetszámot, de előbb meg kell nézni hogy hány volt/menet van a trafón, másképpen csak vaktában tudok lövöldözni. Már így is nagyon sok a sacc/kb méretezés.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
(#) Phile80 válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
A fojtók induktivitása 100-300µH szokott lenni. Ott szükséges nagyobb induktivitás, ahol egymásra vannak tekerve a tekercsek a főtrafón. Ahol egymás mellett vannak, ott kis fokozatokban nincs rá szükség, vagy kis induktivitású fojtó szükséges.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
(#) Phile80 válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Nem kellett volna szétszedni azt a fojtót....Szerezz valahonnan egy vasrudat és tekerj rá a hegesztőkábelből amennyit csak lehet, ami ilyenkor fojóként fog viselkedni. Meg tudod nézni hogy ezáltal nagyobb induktivitású fojtóval változik-e a helyzet. Ha túl magas az ívfeszültség, ezzel lehet csökkenteni, viszont kicsit gyengébbnek fogod érezni a gépet.
(#) Ge Lee válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Valamit szerintem nem jól mértél. Az a 30V körüli ívfeszültség 200A feletti áramot feltételezne. Nekem egy kis gépet sikerült összetákolnom az itthoni eszközökből (erre is volt szükség vékony dolgokhoz), ennek 65A körül van a max. árama. Amíg nem tekertem le a trafóból és 100A felett volt, simán csapkodta a 16-os automatát.
Nekem mint Co-hoz nem értőnek annyit sikerült vele megtapasztalnom, hogy ezeknek a mechanika (motor-görgők-spirál) a lelkük. Ha azzal a legkisebb gond van (az enyémmel is van pedig úgy kaptam hogy jó), már gond lesz a hegesztéssel.
Az enyém darabosan hegeszt, olyan mintha valaki ütemesen, úgy 2 másodpercenként egy rövid időre lefogná a huzalt. Ez a darabos hang hallható a motor felől is, mintha a motor menne darabosan. De nem, mert egyébként egyenletesen tol, és külön tápról megy, így a feszültsége is stabil, plusz még stabilizálva is van. Kizárásos alapon a spirálra gyanakszom...
(#) dB_Thunder válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Esetleg lecsévéléskor rángatja a dobot, és megcsúszik a továbbító görgőnél. Nem véletlenül találták ki a 4 hajtott görgős huzaltolót.
(#) Ge Lee válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Hm. Ennyire azért nem vagyok hülye hozzá. Nem csúszik meg a görgőnél, folyamatosan tol, csak hallani azt az akadozó nyöszörgést a továbbításban. És ez akkor is uyganígy van, ha teljesen kilazítom a dobon a féket, tehát akadálytalanul foroghat. Biztos jobb a 4 görgő, de elég sok 2 görgős gépet láttam már napi termelésben is.
(#) Phile80 válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Az szokott ilyet okozni, amikor túlhúzzák a görgőnyomást és spirált csinál a huzalból ami feszül a huzalvezető spirálban.
(#) Phile80 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Ez tévedés!! Teljesen felesleges a 4 görgős toló, értelme csak alu huzalnál van, vagy 1,2-es vas huzalnál. Ipari gépek mennek 30 éve 2 görgős tolóval és hibálanul hegesztenek akár 5m-es munkakábellel is.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
(#) Ge Lee válasza Phile80 hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Nem csinál spirált, sőt, a nyomást az eredeti értékhez képest már a felére is visszavettem, úgy sem változott semmi. Nekem az egyik görgő tengelye is gyanús, mintha görbe lenne, mert ha tök üresen megy a motor huzal nélkül, akkor sincs egyenletes hangja, hanem akkor is benne van ez a zümmögés, a darabosság.
(#) tdi75 válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 13, 2018 /
 
Skacok! Ne ugorjunk egymás torkának. Annyira örülök hogy van egy nyugodt fórum.
Na de más. Lemértem a fojtómat. 450-460 mikró henry.
(#) tdi75 válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 13, 2018 /
 
Tegnap végül nekiálltam és összeraktam a kipucolt munkakábeli.Gázcső vezérlés huzalvezető spirál áram kábel...

Már értem hogy miért mondta a lakatos barátom hogy a csillagokat is le fogom káromkodni az égről miközben összeszerelem a munkakábelt.
(#) Honda130 válasza tdi75 hozzászólására (») Jún 13, 2018 /
 
Szia! Azt házilag is meg lehet oldani? Az az igazság, hogy mikor elkezdtem én is a saját kis gépemet úgymond korszerűsíteni, azzal kezdtem, hogy átszereltem EURO csatisra. Aztán Nem monyákoltam a régi munkakábelt, inkább vettem valakitól egy frankó és erős ipari munkakábelt. De ez meg 5 Méteres és úgy néz ki, akár lehetne kicsit rövidebb is a kis műhelyemben használgatva. Rajta taposok, tekeredik ide oda, stb. Gondoltam rá hogy kicsit lerövidítem, de ahogy nézegettem... Úgy össze van az csinálva, hogy nem tudnám szerintem visszatenni a végére ugyanúgy a dolgokat. De még olyan intenzíven nem foglalkoztam végül is vele.
(#) tdi75 válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 13, 2018 / 1
 
Nem tudom. Szerintem mindent lehet csak akarni kell. Nekem beépített fix munkakábelem van. Amit viszont a vezetőspirálból kifújtam kompresszorral az valami félelmetes retek volt.Többen mondták, hogy az egy fontos sarkalatos pont. kújjam ki kompresszorral, mert meg tud szorúlni benne az elektróda. Kíváncsi vagyok hogy milyen lesz.
(#) erbe válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 13, 2018 /
 
Ilyen pici gépnél több okból is inkább minél rövidebb munkakábellel kell dolgozni. Inkább a gépet húzd magad után! 170-200 A-es munkakábelek ritkán hosszúak.
(#) tdi75 hozzászólása Jún 13, 2018 /
 
Skacok! A huzal visszaégésre lehet hogy van egy ötletem. Bár nem tudom, lehet hogy ezt alkalmazzák a nagy profi gépeken is. Arra gondoltam hogy mi lenne ha a pisztoly kapcsolójának elengedése után egy pár milliszekundum ideig még megy a huzaltolás. Szerintetek nagy baromság az ötletem?
Olyat már láttam hogy a szén-dioxidot még egy nagyon kis ideig tovább fújja a varratra.
vagyis hogy van gáz után fújás. De hogy az elektródát is tovább tolná egy kicsit... Nem tudom annyira sosem figyeltem meg egyiket sem amivel dolgoztam. Nagy marhaság az ötletem?
Következő: »»   211 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem