Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
 
Témaindító: csaadaam, idő: Máj 31, 2005
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1321 / 1327
(#) webinas válasza pisti89 hozzászólására (») Ápr 7, 2020 /
 
Köszönöm mindkettőtöknek!
Ha így belegondolok, valószínűleg ez lehet a gond.
Kipróbálom, és majd vissza szólok, hogy hogyan sikerült a lassabb maratás.
(#) kaqkk válasza webinas hozzászólására (») Ápr 8, 2020 /
 
Én 8 évig marattam nyákot hidrogénperoxid-sósav kombóval ,soha nem volt ilyen hibám inkább a vasalás-papír leszedés környékén nézelődnék a helyedben . Sokan úgy csinálják hogy először sósavba teszik a panelt és egy kis idő után öntik hozzá a peroxidot. Ilyenkor a sósav még maratás előtt lemarja a fentmaradt papír részeket..
(#) usane válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 8, 2020 /
 
Nem hinném, hogy maradék papír hiba. Túl messze szóródik a vezetőtől. Vagy a NYÁK koszos volt, vagy kevés volt a maratási idő.
(#) webinas válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 9, 2020 /
 
Csinálja néha azt is, hogy a vezető sávoktól függetlenül, egy üres részen hagy rajta egyfoltot. Ezért is gondoltam, hogy nem a papír eltávolítás hiánya miatt lesz hibás.
(#) eyess válasza webinas hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Nem a papírral van gond hanem azzal , hogyha a papírt össze vissza fogdosod ,vagy valaki már előtted össze fogdosta akkor viszont már a zsír szépen át tud tapadni a réz felületre , és az pedig taszítani fogja a maró anyagot. Sajnos ezt nem lehet tudni ,hogy hány ember keze érintkezett az adott papírral még ha esetleg te nem is értél hozzá.
(#) kaqkk válasza eyess hozzászólására (») Ápr 10, 2020 / 1
 
A sósav hidrogén peroxid keverékének nem akadály egy zsíros felület ...
(#) eyess válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Valóban nem , csak akkor ha zsíros felület felett pont keletkezik egy buborék , akkor már nem fog hozzáférni a marató
(#) kaqkk válasza eyess hozzászólására (») Ápr 11, 2020 / 1
 
Idézet:
„ha zsíros felület felett pont keletkezik egy buborék”
Buborék bárhol keletkezhet és bárhol megállhat , kis mozgatással , ecsettel megelőzhető .
(#) Gafly válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
Na ezért is kell olyan tiszta felüleletet elérni, amit "nedvesit" a viz.

Én vaskloridot használok, és a felszinre teszem a maratandó lemezt, nem pedig belemártom, igy értem miért ellenség a buborék.
(#) aviator17 hozzászólása Ápr 11, 2020 /
 
Sziasztok!

Erről mi a véleményetek?

https://www.youtube.com/watch?v=hB4Cvbtu-lA

Mostanában szükségem lesz néhány PCB-re az árát behozná, ha ezeket mással csináltatnám meg. Kérdés, hogy mennyire pontos, mennyire tartós, mennyire megbízható?

Tudom banggod meg wish meg stb, de ne ebből induljunk ki. Ha van esetleg valaki akinek van ilyenje és meg tudná osztani a tapasztalatait az lenne a legjobb.

Köszönöm!
(#) Bakman válasza aviator17 hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
Itt nézelődj: NYÁK készítés CNC-vel.
(#) kaqkk válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
8 évig csináltam, nyákot minden hétvégén , ilyen hibát soha nem produkált a sósav-hidrogénperoxid kombó , tuti hogy nem buborék és nem tisztítási probléma ,szerintem a sárga papír lett kissé túlmelegítve és nem csak a toner hanem még a papír bevonata is ráolvadt foltokban ..
(#) kissattila88 hozzászólása Ápr 11, 2020 /
 
Lay fájlba található kapcsolást szeretném legyártatni. Két oldala nyákot szeretnék. Az a kérdésem hogy így jól van e meg tervezve.

simson.lay6
    
(#) Kovidivi válasza aviator17 hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
Az én véleményem:
Nem csinál se furatgalvánt, se silkscreent. Kizárólag egyoldalas nyákhoz használható, a vezetősávok között legalább 0.5mm távolság kell, tehát a szabvány 2.54mm-enkénti tüskesor lábai között nem biztos, hogy el fog férni egy harmadik. Ha el is fér, akkor rettentő sokáig fog tartani a nyák elkészítése (0.5mm átmérőjű marószárat kell használni, lassú előtolás, stb.). Ha eltörik egy marószár, jó lenne a nyákot onnan folytatni, ami még nincs kész. Na ez viszont problémás lesz.
(#) Zoli_bácsi válasza kissattila88 hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Ezt egyoldalasra simán meg lehet tervezni. Teljesen fölösleges a kétoldalas tervezés. Ráadásul a tirisztor A-G lába között nagyon kicsi a szigetelő távolság.
(#) niedziela válasza kissattila88 hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Alternativák

simson.lay6
    
(#) morgo hozzászólása Ápr 14, 2020 /
 
Sziasztok!
Brother HL1112EYJ1 nyomtatóval van valakinek tapasztalata? Vasalásos nyák készítéshez alkalmas lehet?
(#) Bakman válasza morgo hozzászólására (») Ápr 14, 2020 / 1
 
Időnként belenézve a témába, nekem úgy tűnik, ez elsősorban toner kérdése. Ezután jön még nyolc - tíz paraméter.
(#) morgo válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Igen, tisztában vagyok vele. Régtől vasalok(laminálok). Csak elhalálozott a régi nyomtatóm, most vennem kell másikat. Ezért az említett típussal kapcsolatos tapasztalatokra lettem volna kíváncsi. De már megrendeltem, így hamarosan kiderül. Azért köszi.
(#) Bakman válasza morgo hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Ami biztosnak tűnik, az az utángyártott toner, miszerint azzal nagyon nagy valószínűséggel gond lesz.
(#) Bakman hozzászólása Máj 4, 2020 /
 
Napot!

Üvegszálas NYÁK lemezbe mivel lehet süllyesztést készíteni? Normál fúrószár egy süllyesztés sem bír ki. Vettem már keménynek mondott fúrószárat is, az kb. 1,5 süllyesztést tudott. Elvileg gyártanak ilyet (M3-as csavarhoz kellene) de gyakorlatilag sehol nem találni, legfeljebb katalógust.
(#) janigel válasza Bakman hozzászólására (») Máj 4, 2020 / 1
 
Szia!
A normál fúrószárnak több tíz süllyesztést is ki kell bírni, ha jól van megélezve.
Én évek óta használom a süllyesztő fúróimat (nyákokhoz is) köszörülés nélkül.
Ezek sima normál fúrók, és még mindig jól viszik az üvegszálasat is.
Nem értem a dolgot.
ui : a gyári köszörülés nem 90 fokos, és nagyon harap.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2020
(#) Epu2 válasza Bakman hozzászólására (») Máj 4, 2020 /
 
Ha nem gyorsacél, az sem tart tovább. A gyári köszörülésű fúró amúgy is gyengécske. Még a szöge sem jó az M3-as fejéhez. Egyébként azzal szoktam.
(#) Bakman válasza janigel hozzászólására (») Máj 4, 2020 /
 
Teljesen független a dolog attól, hogyan van köszörülve (nem viszi, viszi, túl nagyot harap, nem jó a szög, központos, nem központos stb.). Hidd el, nem kevés időt töltöttem el köszörüléssel is az ügyben.

Lásd melléklet (az egyik a sok próbálkozás közül). 3-as furat már volt a NYÁK-ban, a fúrószár 6 mm átmérőjű. Persze lehet ezzel is süllyeszteni csak a minőség hagy némi kívánnivalót maga után, finoman szólva. Az első furat még csak-csak de a többi, gyalázat. Egyszerűen elfogy a fúrószár anyaga. Van wolfram-karbid anyagú fúrószáram, látom a különbséget. Utóbbival olyan furat készthető, hogy a gyümölcslegyek korcsolyázhatnak benne, a fúrószár pedig ép marad sok-sok furat után is. Az meg, hogy minden süllyesztés után köszörülök, nem túl hatékony.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2020

Furo.png
    
(#) Kovidivi válasza Bakman hozzászólására (») Máj 4, 2020 / 1
 
Én ezzel süllyesztek. Promat és Atorn márkájú 90fokos süllyesztők, 3 élűek. HSS ez is, azt gondoltam, keményfém.... A fúró nem süllyesztésre való, csak két éle van, az élképzés is más.
Fordulatszámmal a harmadát kell venni süllyesztésnél, mint amit fúrásnál választanál. Túl nagy vágósebesség árt a fúrónak. Esetleg a köszörülésnél fellágyult a fúró?
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2020
(#) Bakman válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 7, 2020 /
 
Elnézést, most vettem csak észre, hogy jött kérdés.

Ha kicsi a fordulatszám, eleve csúnyán dolgozik a fúrószár. Két vagy három, elméletileg nagyon kemény, új fúrószárral is próbáltam. Azok sem voltak jobbak...
(#) PHARO hozzászólása Máj 16, 2020 /
 
Sziasztok!

Van itt valaki, aki szokott bér nyák gyártást vállalni?
Sima 1 oldalas kellene, semmi extra.

Előre is köszönöm!
(#) kaqkk válasza PHARO hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
(#) janigel válasza PHARO hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
Szia!
Ha 1:1 méretarányú PDF-et küldesz akkor el tudom dönteni hogy megcsinálom-e.
Ezen kívül lényeges, hogy nem postázom, el kell jönni érte Bp. kőbányára.
Választ várok.
(#) PHARO válasza janigel hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
Szia!

Írtam pm-et.
Következő: »»   1321 / 1327
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem