Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3658 / 3658
(#) szs válasza jani1987 hozzászólására (») Hé, 18:19 /
 
Csak ennyi híját találtak? Se fék, se semmi húzós?
Akkor tök jó, ha minden mast jónak láttak. Csináld (csináltasd) meg.
(#) szs válasza Tomi94 hozzászólására (») Hé, 18:24 /
 
Idézet:
„össznépileg jót tenne, ha a (lakossági) internetelérést lekorlátoznák napi 2-3 órára, mondjuk reggelre vagy kora estére (esetleg ezt felosztva)
...mind megértettük, hogy az emberi szabadság, boldogság egyetlen igazi korlátja: maga az emberi természet..


Mecsoda diktatúravágy a sötét gondolatokkal indokován
(#) SzervízMacska válasza Gafly hozzászólására (») Hé, 18:32 / 1
 
Én rendszeresen hordom a kocsit szerelőhöz, nem várom meg, hogy megálljon. A konkrét hibán kívül minden alkalommal részletes átvizsgálást és szükség szerinti javítást is kérek.Így eshetett meg legutóbb, hogy csak az olajcserét kellett megcsinálni. Ezért aztán a megmaradt pénzből közérzet javító beruházásra is futotta…
A hozzászólás módosítva: Hé, 18:34

IMG_2254.jpeg
    
(#) Alkotó válasza SzervízMacska hozzászólására (») Hé, 18:49 / 1
 
Hasonló elvek szerint használom én is az öreg autómat. Egy évben kétszer, amikor a téli-nyári gumicsere történik átnézetem és a felmerült hiányosságokat meggyógyíttatom. Néha felmerül egy vezérlés-csere, vagy éppen a gyertyákat kell cserélni, akkor ezek többletként jelentkeznek. Ez eddig jól bevált, az átlag költség racionális szinten tartható.
A műszakival kapcsolatban értetlenül állok azok előtt akik fogják magukat és elviszik az autójukat vizsgára. Szerintem ezt nem így kell csinálni, hanem megbeszélni a szerelővel mikor tudja fogadni, aztán otthagyni neki reggel az autót, nézegesse meg amit kell, javítsa meg amit kell, és mikor ez megvan, akkor Ő vigye el a vizsgára, és nekem már a pecsételt forgalmival adja vissza délután.
Mondom mindezt úgy, hogy talán magam is tudnék babrálni vele, de nem akarok, mert ez egy olyan feladat amit kellő felelősséggel kell végezni.
(#) Udvari Zsombor válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 18:59 /
 
Nekünk 2000-es évjáratú (idén 25 éves) Suzuki Swift Sedan van, ritkának számító 4 sebességes automata váltós felszereltség. Nemrég zokszó nélkül átment a műszakin, reggel leadtuk és délután már hozhattuk is el. Csupán a csomagtér fedélen van pici horpadás (tolatásból), a műszaki után itthon feltöltöttük a szükséges folyadékokat és vizet cseréltünk a motor hűtőrendszerében, minden rendben ment. Mivel keveset használtuk ezért négy évszakos gumik vannak rajta, jelenleg a tesómhoz került Pestre, ‒ ő idén vizsgázott sikerrel, állítólag egészen jól vezet.
(#) Gafly válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 19:04 /
 
Hát ezt én is pontosan így szoktam.

Idén tavasszal fordult elő, hogy kellett ezt meg azt javítani, ami miatt vissza kellett vinni. Amúgy teljesen jogos dolgokat találtak egy ennyire öreg járgányon, csak nem volt éppen nekik raktáron. Gyalog mentem vissza, jármű meg ott aludt...
(#) Ge Lee válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 19:04 / 2
 
Pedig én is pont így csinálom. Felhívom a szervizt, kérek műszakira egy időpontot, előtte nap lemosom, és elviszem. Leülök a fotelba, várok úgy 50 percet, ekkor már látom az ablakon át, hogy odaálltak az autómmal a bejárat elé, na mondom kész van. Pár perc múlva szólnak is, hogy kész van, fizetek és eljövök.
Természetesen én ezt megtehetem, mert amikor megvettem a járgányt akkor minden olyan dolgot kicseréltettem rajta amit ilyenkor illik, annyit azért én is értek egy autóhoz, hogy lássam ha valami nem oké, nagyon keveset autózok, kétévente olajat cseréltetek a szerelőmmel (maszekban jelképes összegért, nem szervizben vagyonokért), ilyenkor cserélünk fékolajat is, mert műszerrel mérve egy kétéves fékolaj már kuka. A téli nyári kerékcserét már jó ideje magam végzem, ennek meg nem csak az idő és a macera az oka, hanem a bejáratott gumisom egyik évben nem ért rá, azt mondta, időpontot kell kérnem. Mondom oké. Elmentem oda ahova nem kellett időpont, ott elkértek tőlem a műveletért 9800Ft-ot. Azóta felemelem a kocsit évente kétszer és kicserélem ingyen magam a 4db kereket. Ugye, ha centirozni kéne azt egyrészt észreveszi az ember fia (nem kell) másrészről, ha megtörtént, és még aznap elmegyek vele egy másik gumishoz, leveszik, és újra centírozzák, mondván hogy nem jó. És ha aznap még egy harmadikhoz is elvinném, az is ugyanazt tenné, mert ott sem lenne jó...
Ja, és még egy ok van, nincs már olasz autóm, mert azokkal ezt nem lehetett megtenni, még ha keveset mentem sem, mert azokon ami el tudott romlani az bizony el is romlott, az elektromos dolgaikban szinte minden.
(#) Ge Lee válasza Ge Lee hozzászólására (») Hé, 19:20 / 3
 
Még valami, hátha ezen is felszisszen valaki. Sikerült minap itthon az udvarban összetörnöm az első lökhárítómat tolatás közben, na nem nagyon, de épp annyira, hogy lett rajta úgy 40 centi hosszú repedés meg kitört belőle teljesen egy tenyérnyi darab. Kellőképpen el voltam kenődve, két napig törpöltem rajta, hogy hogyan tovább. Mondom az új biztos drága. Nem drága, de nem küldik el postán mert hogy nagy a mérete. Mondom akkor szerviz, de ott meg a tizen huszonezres rezsióradíjjal akár javítás akár csere csak megnőne a végösszeg rendesen.
Nem szabad agyalni ilyenen, ezt már sokadszorra tapasztaltam meg. Amikor abbahagytam, akkor egyszer csak TV nézés közben az ágyon fekve beugrott, hogy mi van ha meghegesztem magam? De mondom még ha sikerül is, glettelgetni, festeni akkor is kell, nem lesz olcsó. Utána olvastam, néztem pár műanyag hegesztős videót. Még aludtam rá kettőt, egyik reggel aztán felbátorodtam, lesz ami lesz nekiállok. Lebontottam, perforált lemezem volt maradék, elő a nagy forrasztópáka, felmelegítettem 260 fokra ahogy ajánlották, szorítókkal meg egyik kézzel nyomva összeillesztettem amennyire tudtam és elkezdtem a perforált lemezt szépen beolvasztani a lökhárító belső felén. Bánom már hogy nem csináltam róla videót (na de nincs harmadik kezem) mert sokaknak hasznos lett volna. Elkészült, tetszett, örültem. Mondom, mi van ha ez így marad, engem nem zavar hogy kívül ott a repedés nyoma, de még sincs összecseszve a külső oldal, annyira nincs, hogy 15 méterről nézve már szinte nem is látszik hogy sérült volt. Eddig ugye nem került egy vasamba sem a dolog. Mondom, mi lenne, ha ez így is maradhatna? Elmentem hát a műszaki állomásra, kihívtam az egyik vizsgabiztost, mondom nézze már meg, el fogják ezt így vajon fogadni majd a tavasszal esedékes műszaki vizsgán, vagy vegyek rá újat? Nézi, ez teljesen jó így ahogy van. Mondom köszönöm, akkor így marad...
(#) sany válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 19:29 /
 
Idézet:
„... megbeszélni a szerelővel mikor tudja fogadni, aztán otthagyni neki reggel az autót, nézegesse meg amit kell, javítsa meg amit kell, és mikor ez megvan, akkor Ő vigye el a vizsgára, és nekem már a pecsételt forgalmival adja vissza délután...”

Ezt mi is így szoktuk. Reggel viszi a szerelő, este hozza. Megcsinálja rajta ami fontos, pl. fékpofacserét.
(#) sany válasza Gafly hozzászólására (») Hé, 19:33 /
 
Nekünk egyszer olyan volt, hogy este hozta a szerelő a műszakiról. Másnap reggel indítanánk a kocsit,nem indul. Szerelőt kihívjuk. Pont akkor ment tönkre benne az indítómotor.
Lehet megjártatták egy kicsit.
A hozzászólás módosítva: Hé, 19:33
(#) bbb válasza Ge Lee hozzászólására (») Hé, 19:34 /
 
Érdekes, nekem az olasz járgányomban csak a német elektronika romlott el
(#) Gafly válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Hé, 19:37 /
 
Ezzel azért jól felcsesztél:
Idézet:
„Nekünk 2000-es évjáratú (idén 25 éves) Suzuki Swift Sedan van, ritkának számító 4 sebességes automata váltós felszereltség. Nemrég zokszó nélkül átment a műszakin, reggel leadtuk és délután már hozhattuk is el.”

Röviden:
Ha nektek is van autótok, Janiéknak is van autója, Granpának is vannak autós haverjai, meg neki is van jogsija, akkor miért elvárás, hogy én hurcolásszak benneteket Pestről ingyen ebédre Györökre?
(#) nagym6 válasza Ge Lee hozzászólására (») Hé, 19:54 /
 
Idézet:
„kívül ott a repedés nyoma, de még sincs összecseszve a külső oldal,”
Kutya ütközés miatt egy méteren repedt első lökhárító. Leszereltem, műanyag hegesztőhöz vittem, 20e Ft. és másfél centi szélesen végig a repedés nyomán a festék lejön, öt kilóméterről látszik.
(#) Alkotó válasza Ge Lee hozzászólására (») Hé, 19:55 /
 
Nem vagyunk egyformák. Én pont azt a megközelítést tartom furának, amit Te helyesnek vélsz. De tiszteletben tartom az álláspontod.
Mégis két részletre rákérdezek.
1. Már másoktól is hallottam, hogy lemossák a kocsit műszaki vizsga előtt. Ennek milyen kapcsolata van a műszakihoz? Én akkor mosatom le az autót, amikor koszosnak vélem, és ezt nem kapcsolom más eseményhez.
2. A táli-nyári gumicserénél a centírozás szükségességét úgy lehet eldönteni, hogy felteszik a gépre, amin megforgatják. Én ha nem érek rá akkor meg szoktam ezt várni, és látom, hogy mindig ellenőrzik, és van amikor kell piszkálni a súlyokat, és van amikor nem. Ilyenkor felemelik az autót, így alá lehet sétálni, meg lehet nézegetni, meg lehet rángatni a felfüggesztéseket, azaz egy jó alkalom az átnézésre. A szerelő fejlámpával kukucskál be ide-oda, nyomogat-feszeget ezt-azt, olyan érzetet kelt bennem, hogy tudja mit és miért csinál. Ezért szoktam ezt ilyenkor külön kérni. És valóban kb. egy 10-est szoktam fizetni, de ezért nem csak a szakszerű kerékcserét kapom (nyomatékkulcsos meghúzás, sérült csavar cseréje, a fogadórész megtisztítása, stb.) és az átnézést, hanem egyfajta nyugalmat is, mert ezzel vélhetően nem lesz gond a következő alkalomig. Ez nekem megéri.
(#) granpa válasza Gafly hozzászólására (») Hé, 19:56 /
 
Láthatóan figyelmetlenül olvastál (jelenleg a tesómnál; lehet, akár tavaly óta). Mondjuk, nekem egy autós haverom sincs a jelzett viszonylatot tekintve.
(#) nagym6 válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 20:02 /
 
Idézet:
„A táli-nyári gumicserénél a centírozás szükségességét úgy lehet eldönteni, hogy felteszik a gépre, amin megforgatják.”
Ugye nem a gumit szerelik felniről le, másikat fel? Elvileg csak pár gumiszerelést szabadna, sérülhet a belső szerkezete.
(#) szs válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Hé, 20:02 /
 
Idézet:
„Suzuki Swift Sedan van, ritkának számító 4 sebességes automata váltós felszereltség”

Olyan ritka, hogy olyan NINCS.
Haromsebesseges mind, csak ha olajhianyos, és/vagy magette a kavitáció, akkor a hidrodinamikus nyomatékmódosító is ránt egyet.
Autokereskedők 4 sebessegesnek írják -a vevő elhiszi.
(#) szs válasza nagym6 hozzászólására (») Hé, 20:08 /
 
1: centírozashoz minek szerelnek le a gumit?
2: szakszerű le- felszerelést sokat kibír. Egy gumiabroncs (nekem) kibírt 110-120 ezret. Az a néhany szöglyuk, ami miatt szerelgetni kellett, semmi bajt nem okozott.
Hazi használatú autónál is ikább a kor. Vesszőparipám, hogy gumit 5-6 év utan mindenképp cserélni kell. (Csak nejem nem hallgat rám. Egyébjént sem szokott )
(#) nagym6 válasza szs hozzászólására (») Hé, 20:13 /
 
Idézet:
„1: centírozashoz minek szerelnek le a gumit?”
Éppen a centírozás miatt gondoltam a gumi átszerelést, akkor kell.
(#) szs válasza szs hozzászólására (») Hé, 20:15 /
 
Hozzáfűzés:
Bár a váltókra "élettartam" olajat írnak (ami azert marhaság, mert 10-15 évre terveznej), de az automataváltó okaját sűrűbben (gépkönyv írja) bizony cserélgetni kell.
25 év közben hányszor volt?
(#) Alkotó válasza nagym6 hozzászólására (») Hé, 20:18 /
 
Nem, mindkét gumiszettem felnin van. És ezzel együtt is kell ellenőrizni, és elég gyakran be is kell avatkozni.
(#) Gafly válasza granpa hozzászólására (») Hé, 20:23 /
 
Idézet:
„jelenleg a tesómnál”

Tomit kedveltem, kár hogy nincsen már.
Idézet:
„Mondjuk, nekem egy autós haverom sincs a jelzett viszonylatot tekintve.”

Az baj, mert ki fogja hurcolászni az embereket?
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Hé, 20:27 / 1
 
Nemi KV ellenebrn (ha érdekesnek tűnő dolog tűnik fel) néha én is képes vagyok
(#) Udvari Zsombor válasza Gafly hozzászólására (») Hé, 21:07 /
 
Annak ellenére, hogy anyámnak évtizedek óta van jogsija amúgy nem szeret vezetni, ugyan automata váltós autó volt a "kompromisszum", de ha lehet, akkor inkább busszal járunk, még ha az kicsit hosszabb időbe telik is. A legutóbbi lejárati dátum óta nem is volt már műszaki az autón, annyira nem használtuk, most pedig a tesómhoz került az autó Pestre. Mielőtt kérdeznétek: nem is tudom, hogy nevelőapámnak egyáltalán van-e jogsija, ő végképp nem vezet.
(#) szs válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Hé, 21:14 /
 
Jó is busszal járni, manapság már nemcsak a varosi, de a helyköziek, és a tavolsagiakból is egyre több automata.
A hozzászólás módosítva: Hé, 21:15
(#) granpa válasza Gafly hozzászólására (») Hé, 21:30 /
 
Megint nem figyeltél: Az idézett mondatrész Zsombortól van.
(#) sany válasza szs hozzászólására (») Hé, 21:49 /
 
Idézet:
„Jó is busszal járni”

Különben sokkal nyugodtabb azzal menni.
(#) SzervízMacska válasza Gafly hozzászólására (») 0:06 /
 
Ne haragudj, Gábor, de engem a folytonos ezirányú nyafogásod b@sz fel. Régebben nekem sem volt kocsim, én is számos alkalommal igénybe vettem az általad meghirdetett telekocsi szolgáltatást. Ezért most is hálás vagyok, hiszen enélkül sok helyre esélyem sem lett volna eljutni (Paks; Tiszató stb.). Viszont az utiköltséget mindig hiánytalanul kifizettem, - már csak azert is, mert már akkor is tisztában voltam vele, hogy az ingyen ebéd nem létezik. Ebből kifolyólag idegesít a hisztid, mivel (talán joggal) feltételezem, hogy más fórumtársakkal pont úgy intézted, mint velem. Ha viszont nem, az a saját problémád, és nem tartozik ide. Szerintem…
(#) jani1987 válasza szs hozzászólására (») 3:58 /
 
Bármilyen hihetetlen a kéziféket én magam csináltam segítség nélkül.
Következő: »»   3658 / 3658
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem