Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   117 / 137
(#) Uviktor válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Sziasztok,
Bocsánat hogy belekotyogok,de szerintem semmiképp ne szakíts áramtalanítóval negatív ágat.
Úgy meg főleg ne,hogy csak egyiket a háromból.
Egyszer felejted el és ràindítasz,az indítóáram a földhurkon(minden lehetséges fogyasztón és vezérlőegységen keresztül fog folyni.
Ha nincs más akkor mindenképp teljes pozitív saru,de Georgee tanácsai már többször bizonyítottak itt...
Újra megkérdem itt is hogy a megszökő mA-eket véget nem érő keresés helyett miért nem inkább pótolod?
Pár ezer forintból kijön egy megfelelő áramú napelem vagy csepptöltő.
(#) dj_bundy válasza Georgee hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Szia!
Köszi a választ, azótta nem indult be. Dolgoztam és nem tudtam foglalkozni vele.
Ma van a napja hogy foglalkozom vele, köszönöm a tanácsokat megnézem és jelentkezem
mindenképp.
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Nagyon ritkán lépek be teszt üzemmódba. Ebben még egy nagyon buta komuter van. Maximum a vízhőméréskletet érdemes benne megnézni (meg menet közben, hogy van-e töltés?). Tehát biztosan nincs teszt üzemmódban amikor leállok.
(#) elektrorudi válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Szia,
Köszönöm, hogy "belekotyogtál". Hasznos volt, mert a földhurokra nem is gondoltam.
A teljes pozítív saru megszakítása a hely szűke miatt nagyon nehézkes. Amolyan német precizitással van megtervezve. Szinte semmi nem fér már bele. Nem látom a lehetőséget. Ezért (is) kérném Georgee segítségét az elhelyezésben.
A traktor áramtalanító is elég nevetséges lesz ebben a műszaki csodában, de napeles autó meg aztán a csimborasszója lenne a zseniális mérnöki tevékenységnek! Itt nem néhány mA-es csepptöltés kell, mert naponta 15-20Ah szükik el. Ha bármi más lehetőség van akkor inkább mást választanék.
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Idézet:
„meg menet közben, hogy van-e töltés”
Ezt a paramétert csak menet közben használja a vezérlő vagy kivett gyújtáskulcsnál is él? Erre talán akkor kapnál választ ha a motorháztető kapcsolót "kiiktatva", kivett gyk. mellett csukott ajtóknál néznéd az áramfelvételt, hogy mikor változik meg, mert lehet, hogy később jelentkezik ismét egy a 15mA-nél nagyobb fogyasztás ami többször is előfordulhat.
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 23, 2021 / 1
 
Maga a leválasztó egy pofon egyszerű, mondjuk úgy hogy "analóg" szerkezet, mellékeltem képet. Én nem akartam Fet-tel bajlódni, ráadásul izmos a vezeték is, tehát a kontaktot is megkéne oldani. Így viszont sajnos viszont az óra rádió stb törlődik. Még azon gondolkozok, hogy viszek be ezeknek az eszközöknek külön testet direktbe, hogy legalább ők ne törlődjenek. Ha tudom hogy hosszabb ideig nem használom az autót, akkor motorház felnyit, autó lezár, akku leválaszt, motorháztető csak leenged. Így induláskor visszafelé jön a folyamat.
Idézet:
„Nálam (ASTRA H)”
Valamiért G rémlett. Ott gyújtásra kapcsol a kesztyű tartóra a feszültség. Mivel nekem eltörött a gyári kesztyűtartó zsanér így járó motor mellett folyamatosan világított, de ahogy levettem a gyújtást abbahagyta. Nem nagyon hiányolom mai napig a világítást, így nekem a kesztyűtartó világítás helyére került be a fedélzeti kamera tápegysége. Így gyújtásra éled a kamera. A motortérben lévő biztosítékokból is több van. Viszont két dolog direktbe van kötve az akkuval, mégpedig a generátor és az indító motor. Annak nincs külön biztosíték. Ha ott esetleg egy dióda megfeküdt vagy sérült a tekercselés, ott is előfordulhat a szivárgás. Esetleg ha aknára tudsz állni és leszedni a generátorról a vezetékeket, akkor is tudsz még mérni.
Igazából ha a az a pár mA lecsökkenne.... Más hibára nem tudok tippelni, mitől merülne az akksi. Én nem tudom azt se mondani, hogy az akksi önkisülése lenne a hunyó, mert így viszont két hét múlva is simán indul, ha le van választva.
(#) Georgee válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Negatív sarut szokták szakítani. Nekem is az van.
(#) Uviktor válasza Georgee hozzászólására (») Márc 23, 2021 / 1
 
Sziasztok,
Ok rendben,én csak saját tapasztalataim szerint mondom azt hogy nem tamogatom a negatív áramtalanítást.
Vészhelyzeti gyors áramtalanításra tökéletes(autó tűz).
De üzemszerűen én biztos nem szakítanék negatívot,lattam már széntablettává égett vezérlőegységet,kábelköteget.
Nem szép.

Vegyük az alábbi esetet:
Idézet:
„hogy viszek be ezeknek az eszközöknek külön testet direktbe, hogy legalább ők ne törlődjenek.”


Hát ez az.
Pont a rádió antennája az árnyekoláson keresztül testre van kötve.
Ha elfelejted átkapcsolni és ráindítasz,az inditóáram gyönyörűen végig fog folyni a rádióhoz külön elhúzott test vezetéken,keresztül a rádión az antennáig.
Szépen fog világítani a vezeték.
De mint mondottam nem akarok belekotyogni.
Üdv!
(#) Georgee válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 23, 2021 / 1
 
Nos kicsit bővebben. A pozitív ágba nem tudod betenni a megszakítót két dolog miatt, első mert nincs hely, illetve második: a sarus változat, amit feltöltöttem előző HSZ-ban a mérete miatt csak a negatív sarura megy fel (ugye a pozitívnak más a mérete). Ami járművekkel találkoztam (Após traktoros és áll pár az udvaron). Kivétel nélkül mind a negatív ág van megszakítva, mint áramtalanítás. Először az autó testre elmenőt akartam megszakítani, a vastag vezetéket a generátor felől rajta hagytam volna. Itt jön képbe amit írtál. Járható út ez is, nem fog nagy áram megszaladni a belső körön (Lásd kapcsolási rajz). De mivel nem volt otthon csőrasum annyi amennyi kell, így egybe szakítottam meg a testet (elmenő sarun adott volt, a generátorra külön tettem újat).
- Amit írtál a hurok... Igaz is lehetne, de mégsem lesz az az esetünkben több ok miatt. Mivel az akku önindító és a generátor hármasa a vastag vezetéken van párhuzamosan és köztük se biztosíték se semmi nincs (egyébként egy hatalmas élmény kicserélni azt a köteget -.-) a vékonyan csak egy kapcsoló jelet kap hogy húzzon be a bendix és kezdjen el pörgetni (zöld a rajzon az X16 felől). Szóval ha az akku egyik negatív ága lenne csak megszakítva IS a vastag vezetéken indulna meg az indítóáram, nem a belső eszközökön. Ebben az esetben üresen pörögne az indító motor hajtva a főtengelyt (kb mintha kompressziót mérnél csak ott a gyertyák nincsenek bent, de ott is csak üresen pörög a főtengeky). Mivel csak az egyik ág van megszakítva az ECU nem fog áramot kapni, nincs ami figyelje a főtengely/vezérműtengely referencia jelét, illetve nincs ami a befecskendezést/gyújtást szabályozza.
Tehát a képen a zöld madzag a gyújtáskapcsolóról jön a piros fekete a vastag kábel ami az akku sarura fut rá. A Generátor Starter Akku hármas párhuzamosan van a vastag kábelen Tehát itt indul majd meg az a 200pár amper. Ebben az esetben akárhogyis, de bent nem fog átszaladni akkora áram, hogy elfüstöljön mindent. Mert a vékony (zöld) vezetéken annyi áram fog furni, hogy a bendix behúzzon.
- Classic 2 astrákban már van litze huzal a motor és a zárhíd között, mint közvetlen kontakt. Ez arra az esetre van, ha a már előzőekben többször tárgyalt akku vezeték hiba fellépne és megnőne az átmeneti ellenállás (valószínűleg a classic 2nél már rájöttek, hogy ez gond lesz, egyébként a chevinél is gon az akku saru, tehát a GM nem foglalkozott nagyon a dologgal és itt sincs másodlagos összekötés), akkor még legyen kontakt a motor és a test között. Régebbiekben ezt kihagyták, így a motor és a karoszéria között az első közös test pont az akku negatív elmenője volt. A motort a tartó/felfüggesztő bakok teljesen eklszigetelték a karoszériától, így nem volt test csak a vezetéken. Ha a vezeték visszalazult a saru és a generátor között, akkor itt még rendszerint a hűtő folyadék volt az első közeg, ami pótolta a "hiányzó testet" (hosszútávon megeszi a hűtőt). Nekem a képen a kék kocka lenne a megszakító, amit előzőleg linkeltem. Délután lefotózom nekem hogy van egy jó ideje. Kicsit kompromisszumos, de nekem ennyit megér.
(#) Georgee válasza Georgee hozzászólására (») Márc 23, 2021 / 1
 
Lemaradt a rajz. Lényegében ennek a vezetéknek a belső körhöz csak annyi köze van, hogy a töltés visszajelző és az indító 0.5ös vezeték megy be bentre.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2021
(#) Uviktor válasza Georgee hozzászólására (») Márc 23, 2021 / 1
 
Szia,
Mint említettem eszemben sincs vitatkozni Veled,meghajolok tudásod előtt.
Azt viszont még egy kicsit boncolgassuk hogy abban az esetben amikor abban a bizonyos vastag vezetékben egy tipus hiba miatt átmeneti ellenállás képződik,akkor merre keres magának utat az áram?
Akár az autó belseje felé is,ha arra kisebb az ellenállás.
Es akkor megint csak visszajutunk a földhurokhoz.
(#) Ge Lee válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Tudom hogy közhely, de vegyél egy másik autót ami nem opel, nekem azóta egy gonddal kevesebb van.
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Van benne motorháztető kapcsoló is?
Igen, elvégezhetném ezt a vizsgálatot, de minek? Ha kiderülne, hogy mondjuk negyed óránként felvesz 2 Ampert, akkor mi lenne? Attól tartok, nem tudnék mit tenni ellene.
Talán azt is megtehetném, hogy monitorozom / log-olom az áramfelvételt mondjuk 24 órán át. Van hozzá PC-re köthető multiméterem is, de talán PC-s tárolószkóppal is ellenőrizhető.
Jó, de megint csak az előző eset állna elő. Mit kezdek az adattal?

Egyébként a rádióhoz (és így a paraméterek ellenőrzéséhez se) nem kell a gyújtáskulcs. Addig van kijelzés, amíg a rádió be van kapcsolva. (Úgy emlékszem, a rádió magától is kikapcsol 1 óra után, ha nem megy az autó. De ezt a funkciót nem szoktam tesztelni. ) A rádiót egyébként nagyon ritkán használom, leginkább azért, mert a vétel közel nulla, a HEstorban vásárolt aktív antennával.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2021
(#) Ge Lee válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Az komoly, hogy 2021-ben egy szerviz vagy egy autóvillamosági szerelő nem tudja kideríteni hogy mi merít le pár nap alatt egy akkut?
(#) elektrorudi válasza Ge Lee hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Ezt nem állítottam. Azt mondtam, hogy az elmúlt három év alatt nagyon sokat tettem azért, hogy találjak egy ilyen szakit, aki elvállalja. Ja, és nem úgy, hogy "hagyja itt a kocsit, majd a jövő hónapban talán ránézek, ha ráérek". De ezzel a problémámmal nem vagyok egyedül. Sok embernek van ilyen gondja, és ők sem találtak megoldást (embert) erre a feladatra. Gondolom, másoknak is nagy probléma, hogy menne valahová, és az OPEL meg se nyikkan. Tehát mások is próbáltak tenni ellene. Innét jöttek a kesztyűtartó világítás, stb. stb. ötletek. Eredménytelenül.
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Akkor kiderülne, hogy valamelyik komfort elektronika időnként rákapcsolódik az akkura és akkor már keresgélni lehetne, hogy melyik részen történik a "kapcsolgatás". Az is lehet, hogy magát a modult kellene megvizsgálni, hogy nem e kontakthibás valamelyik kontroll szál és azért van csak időnkénti fogyasztás ennek ellenőrzésére. Ez lehet központizár, utastér világítás időzítő, ablakemelő motor ... stb. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2021
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Oppá. Erre nem is gondoltam. Köszönöm a képet. (Bár, mondjuk ez nem a Te konkrét megoldásod, csak egy kép a netről.) Tehát itt a csavar viszi át az áramot?
Továbbra is érdekelne a konkrét kivitelezésed. Mert ugye a negatív sarokról három vezeték megy el, a pozítítról kettő. Tehát nem elég, hogy egy lyukba bedugok egy vezetéket.
A csatolt képekről látszik, hogy kizárásos alapon csak a negatív szakható meg, hely hiányában. De bármilyen egyéb javaslatot is elfogadok és megköszönök.
A generátor, egyenirányító és környéke jó ötlet lehetne, de miért nem tudom kimérni soha? Ha szivárogna, akkor mindig szivárogna. Ha mérem, akkor 15 mA, ha meg elmegyek aludni, akkor az éjszakai sötétben felmegy Amper nagyságrendbe?
Biztos, hogy nem önkisülés, mert több (különböző gyártmányú) aksival is próbáltam.
(#) elektrorudi válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Szia,
Értem is amit írsz, meg nem is. Ha le van választva az akku (negatív sarka), akkor mitől folyna áram bárhonnan, bárhová? Mi lenne az áramforrás?
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
A rajzod jó, csak az akkumulátorról nem egy vezeték megy a testre, hanem három.
(#) elektrorudi válasza Ge Lee hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
B...szus, hogy erre nem gondoltam.
Konkrét javaslat?
Igények:
- 5 személy
- kombi
- automata váltó (szerűség)
- 8-10 év körül
Várom szíves válaszod, hogy mivel válthatnám le ezt a roncsot.
(#) Georgee válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 23, 2021 / 1
 
Ne olyan vitának fogd fel, mint a kék közösségi oldalon megy (meghajolok tudásod előtt, ezt viszont nem tudom bóknak vagy sértésnek vegyem).. Szeretem ha van szakmai vita partner, mert lehet ütköztetni a véleményeket, illetve volt már hogy én siklottam el a részlet felett (lesz is).
Idézet:
„vezetékben egy tipus hiba miatt átmeneti ellenállás képződik,akkor merre keres magának utat az áram?”

Abszolút jogos a kérdésed! Saját esetem: Nekem is előjött ez a tipus hiba, nem volt töltő fesz csak 12.7V az akkun járó motornál. Viszont a generátor kivezetéseit közvetlenül mérve megvolt a 14.4 Illetve motor test és generátor + között is megvolt. A karoszéria és akku + 12.7V. Ugyanez Akku minusz karoszéria között 1.7V (na itt a hiányzó fesz) Hűtőfolyadékba lógatva a multit és a karoszéria között szintén 1.7V. Viszont bika kábellal karoszéria és motor test össze kötve egyből meglett a töltő feszültség az akksin. Kasztni hűtőfolyadék között így 0V (Ekkor már csepegett a hűtőm). Külföldi oldalakon (ne kérdezd melyik mert ennek már bő 4 éve) írták, hogy ez esetben ha nincs bent a litze, akkor a hűtőkörön fog záródni a hurok, és idővel megeszi a hűtőt (jah igen erre már magamtól is rájöttem). Így cseréltem ki a komplett kábelezést az akku motor generátor körön és kapott egy litze huzalt is. Bent egyébként nem volt érezhető, hogy emiatt bármi gond lenne. Cseréltem azóta nincs gond a töltéssel.
Viszont ha a leválasztás esetét vesszük alapnak, hol záródna a kör kérdésre, ha a nulla teljesen megvan szakítva, biztos hogy sehol. Ha mégis csak az egyik negatív kört szakítjuk meg akkor ha a beltér felől szaladna meg az áram indításnál még mindig ott a biztosíték, sőt az egész beltéri biztosítékot biztosítja még a motortérből is egy bizti. Ha azt vesszük ez esetben a pozitív ágba is mindkettőt szakítani kéne többek közöttazért is, mert nem tudni hol szivárog az áram, illetve hogy a biztonság javára is döntsünk. Viszont itt a + ágban termosztát légtelenítő csöve illetve a kiegyenlítő is útba lesz, illetve fent a+ körül van az indító motor csatlakozója is. 90 fokba elforgatva meg a vezeték nem engedi. Negatív ágon abszolút kényelmesen elfér a leválasztó, nem melegszik indításnál sem, nekem így van már egy jó ideje (most is csak az üzemanyag árak miatt pihen az autó). Ha minden negatív kört megszakítunk végképp nem lehet baja az autónak, maradjunk annyiba tényleg jobb a békesség alapon, legyen ez az alap opció szakítsunk meg mindent.
Szóval visszatérve az átmeneti ellenállásra kérdésére, ebben az esetben a hurok kérdés a leválasztás kérdésétől eltekintve is releváns lesz, mert hosszú távon fog más hibákat generálni. De ez már egy másik téma.
-Probléma inkább az IAC érték, mert azt tanulja az autó. Ha az akksit leválasztjuk akkor elfelejti. Így valamivel magasabb lesz a fogyasztás.
-Gondolkoztam a csepptöltésen is, de akkor meg a villanyszámlán fog meglátszani ami hosszú távon megint nem megfizetődő, hogy majdnem nonstop töltőn van az autó, ha meg elfelejtem feltenni de nincs az akku leválasztva, akkor lehet hogy amikor kéne, akkor nem fog indulni. A napelem meg megint olyan, hogy ha nem süt a nap, vagy este ugyanúgy elszivárog az áram ráadás ha garázsban van az autó, lakótelepen lehet vaakinek megtetszik a napelem. Így viszont kb 5 másodperc feszültség alá helyezni az autót. És kemény 1500 forint volt a leválasztó saru.
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Nálam is volt már 4 db akksi, méregettem, de nekem sem áll össze, hogy 60mA esetében hova megy el az áram 74Ah-s új akku esetében is egy pár nap alatt. Főleg hogy az előző garázsomban 20wattos leddel világítottam akksiról és az nem szívta le ilyen hamar az akkut. (nem volt áram ) Jöttek azzal hogy a sok extra ami utólag bele lett téve. Igen az de mégsem. Csak akkor az előző gazdájánál egy mezei autóként és akkor még csak elől volt elektromos ablak és semmiextra mi szívta le az akksit? Családból vettem, azt mondta a tulaj, hogy már 5 éves korába szerette az akksikat enni, de amíg napi használatba volt, nem volt ilyen gond.
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Na jó, felkészülök egy 24 órás mérésre. Lehet, precedens értékű lesz a tapasztalat.
A linkelt cikkel van némi problémám. Már az első bekezdésben azzal kezdi, hogy "akkor az akkumulátor a hibás, feltételezve, hogy az autó mindennapi használatban van." miközben a kérdező egyértelműen leírta, hogy nem használja minden nap! Ha minden nap használná, akkor nem merülne le 3-4 nap alatt rendszeresen. Ha minden nap használnám, akkor az enyém sem merülne le 3-4 nap után. Pláne, hogyha megyek akkor 40-50 kilómétert biztosan megteszek (nem városban tötyögve).
Szerintem, az enyémben nincs benne semmi "nem gyári" kütyü. Kivéve a riasztót. Azért gondolom, mert a kormányoszlopba belefurtak egy villogó LED-et. Ilyenre a gyárban nem lennének képesek. A LED-et leforraszttam, tehát csak maga a riasztó maradt, ami viszont nem tudom, hol csatlakozik az akkuhoz. Az biztos, hogy nem egy olyan áramkörön van, aminek a biztosító táblá(k)ban van a biztosítása, mert azokat egyesével kiszedtem. Szétszedjem a műszerfalat? Brrrr.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2021
(#) Uviktor válasza Georgee hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Üdv,
Természetesen nem sértés,őszinte elismerésem.
Viszonylag regóta követem a topicot,és mint fentebb már írtam is,érdemes figyelni arra amit írsz.
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
A képen a saját autód látszik? Ez a sodrat a "Litze huzal"?
A saját "leválasztó kapcsolódról" is tudnál majd egy képet feltenni? Köszi.
(#) Georgee válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Jó legyen bakiarádé is leírom azt is hogy áram mérésben rámértem direktbe az akksira Olyan fehér füstöt dobott a multiméter, hogy öröm volt nézni.
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Ahol favágók dolgoznak, ott hullik a forgács!
Szerencsére nekem olyan műszerem van, amibe beletettek a konstruktőrök egy 20A-es biztit. Így elég volt azt cserélnem.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2021
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Nem a saját a kép, a google segített. amint az autó környékére érek teszek fel képeket. Maga a kábel ilyen lenne (lásd kép), de én ebayről vettem a kábelt, meg kapott a végére két sarut (olcsóbban jött ki ). Illetve a leömlő hővédő és a zárhíd közzé tettem be mint ahogy a képen van. (Javítsatok ha nem litze a neve)
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Szerencsére a testkábel hiba engem még nem ért el. A töltőfeszültség (14,4V) az akkun is megvan.
A Litze huzal dolgot nem ragoznám. Itt egy Bővebben: Link a pontosítás végett. Egyébként többen használják minden sodratra ezt a megnevezést. Ennél nagyobb proléma sose legyen!
(#) Ge Lee válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 23, 2021 /
 
Azt rajtad kívül senki nem tudhatja, de az azért elég csúnya lenne, ha csak az adott gyártó rendelkezne ilyen kivitelű és korú pléhdobozzal. Bár az automata váltó az bonyolítja a dolgot, azt mondjuk eleve nem is értem, de ez legyen az én bajom. Valamikor nagyon régen nekem is volt ilyen akkulemerülős esetem, azt egy riasztó okozta, de az sem 3-4 nap alatt hanem kellett 2 hét neki.
Következő: »»   117 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem