Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   116 / 138
(#) rapido válasza Georgee hozzászólására (») Márc 4, 2021 /
 
Köszönöm az olajjal kapcsolatos infókat.
A kiolvasható hiba, hibatárolóban tárolt hiba témakörben viszont még tovább értetlenkednék, mert nem teljesen világos számomra a dolog. (Tárolóban lévő hibakódok, élő hiba, CHECK ENGINE lámpa állapota)
Mint írtam, pedállal olvastam ki a tároló tartalmát. Nincs diagnosztikai eszközöm.

Idézet:
„Élő adat olvasáskor a motor állapotáról látsz pillanatnyi adatokat.”

Ismereteim szerint a tárolóban mindaddig tárolódik a hiba kódja, amíg azt nem törlik ki. Akkor is, ha magának a hibának a javítása megtörtént. Azaz a hiba javításával nem törlődik automatikusan a tárolóból a javított hiba kódja.

Jelenleg leginkább az érdekelne, hogy:
- A CHECK ENGINE lámpa csak akkor világít, ha van valamilyen élő hiba?
- Azaz, ha most nem világít a CHECK ENGINE lámpa, akkor nincs élő hiba?
(#) Georgee válasza rapido hozzászólására (») Márc 5, 2021 /
 
Tisztázzuk. Az élőadat mindig a motor pillanatnyi állapotát mutatja, nem a hibakódot. Tehát a hibakód nem élő adat, a hibakód lényegében az "élőadat figyelmeztetése", ha valami eltér és két állapota van Jelen van (Preset) vagy nincs jelen (Not preset). Amint leállítod a motort, nem lesz élőadatot sem (nem minden esetben). Ilyenkor a kiolvasás eredménye hiba függvényében lehet akár "nincs jelen" is. Ilyen például a motor fordulat száma, az ABS jeladók sebesség jele, őket járó motornál fogod csak látni, elenben az üzemanyag tank töltöttsége, vízhőfok gyújtás mellett is tesztelhető. Ha leállítod a motort, akkor nem fogja tudni az ECU mi a helyzet, mik az értékek, illetve gyújtás üzemmódban az G astráknál még motor indításig bekapcsolva van a check lámpa, tehát itt is nehéz csak úgy ránézésre kitalálni, van e letárolt hiba (ha nem így van, azaz gyújtáson nem világít vedd ki az óracsoportot, mert hátulról leragasztották a lámpát. Ismerősöm így vett autót 8 nagyobb hiba volt benne). Ezeket az adatokat még mindig csak valamirevaló hibakód olvasóval tudod kinyerni. Ha valamelyik hibád aktív, akkor kapsz egy check/vagy szervíz lámpát és ha az élő adat előtted van, akkor már tudsz is következtetni a hiba okára (lásd az én sztorimat EGR és lambda), legalábbis sokkal könnyebb elindulni a hiba oka felé. Kiolvasáskor, ha opcommal nézed az például Presetre (jelen van) hozza ha még aktív. Not presetre (nincs jelen), ha nem aktív a hiba, ebben az esetben élő adaton látni is fogod mi az ami okozhatja. Ettől függetlenül előfordulhat, hogy a hibakódot letárolja a későbbi diag érdekében. Újabb rendszereken (CANBus) a szabványban úgy van, ha például javítás után az adott indításszám után nincs jelen a hiba akkor automatikusan törlődhet, de természetesen törölhető is a hiba. Nekem például a 98-as opelből törlődik az összes hibakód ha lekapom az akksit. Márpedig sűrűn leszedem az akksit, ha napokig nem használom az autót. Ilyenkor nekem törlődik minden hibakód. Még annyi, ha olajat cserélsz, ha már nagyon fekete zselés vagy vizes állagú az olaj, akkor vegyél valami olcsóbb olajat, tedd bele, menj vele 150-200kilométert, majd újra cseréld le, hagy hozza ki a koszt. Blokkmosó adalékot nem ajánlok, mert ahol bemaródás van és oda belesült az olaj, akkor az mint tömítés van ott, ha kimosod, lehet enni fogja az olajat, vagy épp ott fog szivárogni. Arra figyelj ha tényleg égés kimaradás van, akkor az üzemanyag a hengeren kívül is eléghet. Például a katalizátorban vagy kipufogó rendszerben, ami egyiknek se tesz jót. Egyébként amikor villog/világít
akkor érezhető valami az autón? Rángat, dadog erőtlen vagy megváltozik a motor hangja? élőadat kiolvasás

Lényegében az utolsó két kérdésedre igen a válasz.
(#) rapido válasza Georgee hozzászólására (») Márc 7, 2021 /
 
Köszönöm a részletes választ és a linkelt videót is. Sokat okosodtam. Megint.
Most nem világít és nem villog.
Akkor sem tapasztaltam/érzékeltem semmi negatívat, amikor folyamatosan világított.
És igazából akkor sem, amikor elkezdett villogni. De ilyenkor kicsit mindig feszült lettem és inkább csak arra koncentráltam, hogy mielőbb félre álljak az út szélére és leállítsam a motort.
Ahogy az első megszólalásomban is írtam, úgy tapasztaltam, hogy amikor el kezdett villogni, akkor mindaddig villogott, amíg a gázon tartottam a lábamat. Ha levettem a gázpedálról és hagytam magában gurulni az autót, akkor csak folyamatosan világított. Ha ilyenkor újra gázt adtam, akkor megint villogni kezdett. Ezért inkább ilyenkor leszoktam állítani a motort és szinte azonnal újra indítani. Ekkor már nem jött elő aznap többet a villogás, csak folyamatosan világított a lámpa.

Szóval sem a villogásnál, sem a folyamatos világításnál nem érzékeltem semmi negatívat. Nem volt teljesítmény vesztés, morgó hang, rázkódás.

Nálunk biztosan nincs olyan gond, ami miatt ki kellene szerelni az óracsoportot, azaz nem kell attól tartani, hogy leragasztották hátulról a dolgokat. Az autót 0 km-es kora óta ismerem, csak nem én használtam. Ezért írtam biztosra azt is, hogy a kora ellenére csak 130ekm van benne. Nagyon korrekt, megkímélt autó.

Most a napokban igyekeztem úgy menni vele, hogy az általatok tanácsoltak alapján jobban pörgettem (magasabb fordulaton járattam) a motort. Így feltűnt, hogy eddig mennyire öregurasan, kímélősen vezettem. Szerintem normál használat mellett, még távolsági utaknál sem szoktam 4000 fölé felvinni a fordulatszámot. Előzéskor visszaváltva, gázt adva, ... autópályán vagy autóúton sem emlékszem olyan motor hangokra, mint amiket a mostani útjaimnál hallottam.
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2021
(#) Georgee válasza rapido hozzászólására (») Márc 8, 2021 /
 
Poén hogy 6 éve van nálam a G astra. Amikor megvettem egy igazán ellustult gép volt, fulladt, torpant, alig ment. Két hónapban egyszer kihozta az előző tulaj, akkor is 15-20 kilométerekre, nagy ritkán volt több, emiatt a rendszernek esélye nem volt kiégni, az olaj is csak romlott benne. Szinte csak városban ment vele. Volt is benne lerakódás bőven. Amennyire lehetett szétszedtük a gépet, illetven kihajtottam (ahogy előzőekben írtuk is). Azóta annyira jól megy, hogy kedvem sincs kiszállni belőle, illetve amikor elhoztam a 8.7-9liter kellett neki, most bő 6.2-6.7-el olyan szépen elketyegek alattam. A másik dolog még, esetleg ha kiveszed a gyertyákat, akkor ők is elég beszédesek tudnak lenni =>beszédes gyertyák. A színük nagyon sok mindent elárul. Hirtelen még mindig ezek az opciók vannak előttem. Érdemes lenne EGR-t, alapjárati motort, szívó torkot, karter visszavezetőt leszedni és takarítani (nálam valamiért ez amolyan tavaszi nagytakarítás, minden évben megejtem). Itt szeretnek lerakódni a legjobban a koksz. Ami még esetleg beugrott, milyen tipusú/számú gyertyák vannak benne?
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2021
(#) olimaster3000 hozzászólása Márc 11, 2021 /
 
Sziasztok
Opel G Astra 1999 - Sedan / lépcsőshátú
----->>>X16XEL <<<-----

Akinek volt ECU hibája, tapasztalatokat kérnék milyen módon keserítette meg az életeteket a hibák, miket produkált a vas, honnan indult a hibakeresés.
Akinek esetleg még test hibája volt, honnan indult?
Lehet szökik az amper, mert mindig olyat csíp hogy bekaki ( kábeleknél hol érdemes először meglesni, melyek azok a pontok, amik hajlamosak törésre....)
Gyanús hogy nekem is vezérlő baj van, csak már lassan minden reményt feladok
Egyedül lambda szonda nem lett cserélve, és dob is rá hibát..... Csak már ott tartok, hogy többe kerül a leves mint a hús, és anyagilag rendesen földhöz vágott már jó pár alkatrész cseréje.......... HELP!!
Amiket tapasztalok :

-Check Engine lámpa világít amikor kedve szottyan városban, alacsony sebességnél, és üzemi hőfokon,
-tolató lámpa egyszer van, egyszer nincs, ez egy hónapja volt, most már fuck offol teljesen ( ki van mérve, kapcsoló ok, de nincs hátul feszültség...)
-alapjárat ingadozás, ritkán álló helyzetben 500-800-as fordulat között futkározik, amikor meg rájön mi a tuti lefullad...
-gáz adásra leesik a fordulat, néha váltásnál le is áll,
- időközönként elhalványul a TID és az óra csoport, szervó kapálni megy, ABS ikon ég, ugyanúgy mint a motor hűtés, világítás nincs, csak távolsági van szinte, padló gázt nem érzékel, majd egyszer csak eltűnik, és megtáltosodik,
-remeg elindulásnál,
-reggeli hideg indításnál 1500-as fordulat akár 4-5 percig, majd gázadásnál helyreáll ( nem alapjárati hiba, már párszor állítva lett, mindig vissza áll :@).
Köszönöm, köszönöm
(#) freddyke válasza olimaster3000 hozzászólására (») Márc 11, 2021 /
 
Idézet:
„időközönként elhalványul a TID és az óra csoport”
Hirtelen ez ütötte meg a szemem, a háttérvilágításuknak a világításkapcsolóhoz van köze (abban van egy potméter a fényerő szabályozására), illetve a testhez és a pozitív ághoz is lehet. Az ECU miatt nem halványulna el. A test és pozitív köröket kellene végigellenőrizni.
(#) olimaster3000 válasza freddyke hozzászólására (») Márc 11, 2021 /
 
Maxon van, de itt van kettő kép, az egyik 20:16kor készült, a másik 20:18kor.....
(#) xxxyyy válasza olimaster3000 hozzászólására (») Márc 12, 2021 /
 
Szia

Ezek a problémák nagyjából egyszerre jöttek elő egy olyan autónál, amit jó ideje használsz vagy friss beszerzés?
(#) Georgee válasza olimaster3000 hozzászólására (») Márc 12, 2021 / 1
 
Töltést mérj. Akku negatív saruja a kábel csatlakozásnál nem melegszik? Nekem ez is volt a hiba Ott szeret megtörni, és nem várt hibákat hozni.
A tolatólámpa igazi analóg technika, nem jelez az ECU felé semmit (nem Canbus rendszer), tehát ott szintén más más hiba lesz Szerintem X1-csatin lesz oxidálódás, de ez csak egy tipp. Onnan kitudod mérni mindkét irányba a vezetéket. Mint előzőleg már sokszor írtam, de most is megteszem EGR IAC nagyon megtudja kavarni az alapjáratot. Nekem ez 380ezrembe került volna, mert a szerelő annó motorvezérlőt mondott, hogy cserés. EGR-t cseréltem végül kemény 5000-ért (bontó), majd eltelt 5 év. Úton van ma is köszönöm.
-Az IAC-ról pár szó. Mivel a szívó torokba szeret mindenféle trutyi belemenni, így az IAC se marad ki a mókából. Lényegében az ECU megkéri az IAC-ot hogy az alapjáratod legyen mondjuk ennyi. Ezzel nem is lenne gond, de mivel trutyi van rajta, így mire beáll a kért értékre, akkor már az ECU vissza is veszi az alapjáratot, mert a motor túlpörög. Megkéri hogy vegyük le a fordulatot. De a trutyi miatt nem tud időben reagálni az IAC, tehát a valós fordulathoz képest ami még magas, az ECU még lejjebb vesz, a motor már fullad, helyre ért az alapjárati motor. Most az ECU úgy gondolja hogy kell a fordulat mert alacsony. És ez egy örgögi kör. nekem a végén már 550-1400as fordulat között ingadozott. Ha így néz ki akkor érthető az alapjárat ingadozás. EGR-t szntén érdemes leszedni. Ha cserélve volt akkor milyen márka került bele (Az évek alatt én amiket utángyártottakat bele tettem, mindent kikellett cserélni rövid időn belül, azóta csak a bontó).
Írtad, hogy néha elmegy a szervó TID villog stb. Ezek egyszerre jelentkeznek? Akku mennyi idős? Testpontokat átnézted? Töltés helyén van? Igazából azért zárnám ki az ECU hibát, mert ha a TID is elhalványul, akkor amikor nincs világítás stb. az inkább valami test vagy zárlatra vezethető vissza.
- Gázadásnál torpan/fullad. EGR? Takarítva volt? Ha igen kösd le, blindeld ki és indítsd be az autót. Hibát fog dobni, ne pánikolj. De indulj el vele. Így van ereje az autónak? Ha utángyártott van benne, azokban a helyretoló rúgó hőre szeret kilágyulni, így nem nyomja a szelepet vissza alaphelyzetbe. Ha ez így van (nekem így volt, ezután erölködött a szerelő, hogy ECU hiba, aztán hosszas huzavona után visszafizette a pénzemet, belátta, hogy tévedett mert 3 opel és egy skoda is ezzel a hibával ment még vissza). Itt szintén hasonló a viselkedés, hogy a kért és valós érték nincs szinkronban. Élőadat itt is sokat segít.
- A reggeli hideg indításnál 1500as fordulat tök normális, ne ijedj meg tőle (reggelente én is két kávéval kezdek). Régebbi autóknál szivatónak hívták. Az ECU tudja mikor kell neki az emelt alapjárat.
- Lambda: ő felel az optimális égésért. Ha elhanyagolod, akkor a dúsítás elmozdul vagy túldúsított, vagy szegény keverék felé (erről a gyertya is tud mesélni). Rövid távon olcsó, de hosszú távon sok bosszúságot fog okozni, amit lassan megfizetsz, mert többet eszik az autó is. Nemutolsó sorban, ha esetleg túldúsít, az olajfilmet a benzin lemossa a hengerfalról. Megint nem egészséges.
-Testhiba: Minden testponton. Most fejből nem tudom mindet megmondani hol van de három a motortérben, kettő a beltérben a lábaidnál az biztos. Az ajtó távezetőket érdemes megnézni, ott is tudnak szép dolgok történni.
Élő adat van? Egy gyors check lista: IAC, EGR, szívótorok, Gyertyák, vezetékek? Kartergáz visszavezető? Ezeket nézd át.
Ez a motor annyira primitív, hogy otthon magadnak is simán lehet javítani. Egy levegővel most ezek jutottak az eszembe. Üdv egy másik X16XEL-es
(#) olimaster3000 válasza xxxyyy hozzászólására (») Márc 12, 2021 /
 
Novemberben volt 3 éve, hogy megvettem... Azóta mindig más jött elő, egyből szerelő..... Aztán mindig volt valami, ami elromlott, és szerelő.... Nem volt soha elhanyagolva, csak amikor egyik szaki a másikhoz küld, mint egy labdát, és ez húzódik ~6-8 hónapja, úgy eléggé fárasztó ez a tortúra.....
Már csak azért sem adnám el, mert az a pénz amit bele öltem eddig, nem veszett el, mivel egyben a munkaeszközöm is! Így talán érthető, hogy még mindig nem akarom eladni, pedig a körülöttem lévő emberek is látják, mennyi probléma van vele!
Csak egy pár dolog, ami legalább 2x lett cserélve, valószínű ennek a fantom hibának köszönhetően:
-generátor,
-önindító
-gyújtás kapcsoló
-akkumulátor
-klíma hűtő
-fűtő radiátor
-az izzók árából meg 4 konyhás, félszobás házat építettem volna!
Mellette szigorú 10e km-nél olaj csere, szűrők szokásos nagyobb karbantartás, klíma tisztítás-töltés, egr, üzemanyagszűrő 2es periódusonként cserélve, gyertyák, fékek stb.
Tehát mindig figyelve volt a legkisebb hiba, csak amikor egy olyan hiba áll fenn ami alkalom szerű, akkor kicsit ideg örlő tud lenni egy Kecskemét - Keszthely távon, éjszaka 2kor......
(#) olimaster3000 válasza Georgee hozzászólására (») Márc 12, 2021 /
 
Először köszönöm a kimerítő választ, így tudok valamit elinditani.
Töltés mérés volt a legelső lépésem, miután az első alkalommal meghalt a generátor ( akksit vittem vissza, akkor volt 4 hónapos, cseréltem).
Tolatólámpa kapcsolónál, és a csatikon is mérve lett a fesz, oxidációs nyom egy darab sem, sehol!
Kartel visszavezetőt még nem takarítottam, és nem olyan régen egy másik Astra fan is mondta, hogy a pára, és sár rakódik le oda. Viszont nem gondoltam volna ekkora problémát okozhat....
(#) zolika60 válasza olimaster3000 hozzászólására (») Márc 12, 2021 /
 
Típusbetegsége a motor és karosszéria közötti testkábel hibája. Ha csinálsz hozzá egy újat nem hibázhatsz.
(#) Georgee válasza olimaster3000 hozzászólására (») Márc 16, 2021 /
 
A karter cső belső átmérője ~25mm nekem kb 6mm volt amikor leszedtem. Szóval ott is tudnak dolgok történni.
Az opel fórumon anno írtam a saját sztroimat. Akinek van kedve megkeresheti. Utángyártott alkatrészel és a tapasztalatok. 6 év alatt az összes utángyártott alkatrészt kidobtam, mert volt ami 800km-t futott, volt ami annyit se, egyedül az olajbetöltő sapka az ami utángyártott, de már abban is kételkedem. A termosztátos képem van kéznél. Anno eltört a műanyag légtelenítő/túlfolyó vagy mi a termosztáton. Széria betegség. Állítólag nem lehet kapni ilyen csövecskét külön. Lett egy termosztát cserém. Egészen télig nagyon jó volt. Beállt a hideg menet közben 90-es tempónál leesett a vizem 50 fokra. Városban araszolgatás oké volt, ott tartotta a 90 fokot. Csere után ugyanez történt (Febi). Ezek kinyitottak, de nem zártak vissza, tehát folyamatosan hűtötte a motort. Utána jött a harmadik (Topran) szintén kuka rövid időn belül ő másfél éven belül a harmadik termosztát volt. Erről van képem is. 72foknál nyitott ki. Itt élő adatban lehetett látni, hogy 72 fokig ugrás szerűen ment fel a víz, onnan mintha megállt volna a melegedés és csak nagyon lassan ment fel. Szintén télen 32km alatt értem el az üzemi hőmérsékletet. A képen egy gyári és a topran van ~85 fokos vízben, elvileg 92fokon kellene nyitnia. De itt már teljesen nyitva van az utángyártott (jobb oldal). Azóta bontott van benne (bal oldali) és lekopogom pár éve nincs gondom vele.
Amióta bontóba járok lekopogom semmi baja az autónak. Az EGR szeleppel is megjártam, mert utángyártott volt, és a szerelő még csak megsem próbálta a garanciát érvényesíteni, pedig a szelepbe a hőtől kilágyult a rúgó és ettől nem zárt vissza, de ő ezt elutasította. A másik szerelő eldobta, hogy ez a márka alapból... na szóval selejt. 3 éve bontott van benne, még csak nem is rángatott az autó. Szóval személyes tapasztalat, ha valami olcsóbb utángyártott, sokszor nem várt hibákat hoz magával.
(#) Georgee válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 16, 2021 /
 
A generátor akku között még jobban szeret elengedni a vezeték. Más ecotec motornál is gondot jelent.
(#) Ge Lee válasza olimaster3000 hozzászólására (») Márc 16, 2021 /
 
Segíteni nem tudok, nekem 2005-ös évjáratú XEP motoros volt ebből a német ipar szégyenéből. Úgy tudtam megszabadulni tőle hogy beszámították a másik autóba amit vettem. Az EGR-rel hónapokig szívtam, csak a csere oldja meg a problémát ami nem olcsó, szerencsémre tudtam venni hozzá egy gyárit harmada áron. Az olajat nagyon durván ette, 1000km/0,4dl.
Olajat cserélni nem is nagyon volt értelme, részben mert mire eljött volna az idő bőven megette az összeset, másrészt az új olaj a motor elindítása után pár perccel már ugyanolyan koromfekete volt mint a régi amit leengedtem belőle. Érdekes módon, az Octavia-ból a cserekor leengedett olaj ugyanolyan világos barna mint amikor újan bele lett töltve, és egyetlen csepp sem hiányzik belőle.
Utángyártott alkatrészt semmit nem szabad beletenni, stabilizátor kar 3 hónap után újra kifordult a helyéről.
A középkonzolon egyszer csak megszűnt minden működni, mármint alul, se klíma semmi nem volt, eltűnt az őket működtető 12V a panelről. Néha előjött, de akkor sem volt terhelhető, mert egy analóg műszerrel terhelve már leesett a 12V 5-6V-ra. Kivettem az átkötéseket és kapott az egész panel egy másik 12V-ot a gyújtás utáni áramkörből, így is adtam el. Rémálom.
(#) freddyke válasza Georgee hozzászólására (») Márc 16, 2021 /
 
Idézet:
„Anno eltört a műanyag légtelenítő/túlfolyó vagy mi a termosztáton.”
Ha ugyanaz, ami nálam is eltört, kaptam hozzá GM fém csonkot. Nem volt egyszerű kioperálni a műanyag maradványait a menetből, de azóta is jól van.
(#) Ge Lee válasza Ge Lee hozzászólására (») Márc 16, 2021 /
 
Elírtam, 4 decit evett meg 1000km-enként. Előtte volt egy öreg, sokat futott olasz dízelem teljesen szétkopott motorral, az sem evett ennyi olajat...
(#) effect24 hozzászólása Márc 16, 2021 /
 
Sziasztok!

nem szerettem volna emiatt új topicot nyitni de Combo C-vel még nem láttam itt semmit, szóval elnézést ha rossz helyre írok . Szóval adott egy 2001-es évjáratú Combo C Y17DT (Isuzu) motorral, ha jól tudom ezt Astrába is rakták. Minden előjel nélkül egyszercsak leállt a motor, azóta semmi életjel csak forgatja az önindító. A gyújtás ráadásakor a Check Engine lámpa sem világít mint alapból kéne (nincs "leragasztva" mert előte tette a dolgát) pedálos technikával sem mutat semmit, diagnosztika sem kommunikál vele (Bosch KTS és azzal előtte minden gond nélkül lehetett). A biztosítékok nincsenek kiégve, a feszültségek is megvannak rajtuk. Van esetleg esélye annak hogy nem az ECU ment tönkre? Volt már felújítva az ECU és az adagoló is mert sok évvel ezelőtt vacakolt már a gép de aztán semmi gond nem volt vele. Szerelő szerint mindenképp ECU lesz a hiba és énis egyre inkább hajlok erre, de esetleg van valami amit még meg lehetne nézni?

Köszi előre is!
(#) dj_bundy hozzászólása Márc 18, 2021 /
 
Sziasztok!

Lenne egy probléma 99' astra g X16XEL kombival.
Állt 4 napot utánna nem pörgött fel rendesen az önindító, aksi feltölt. Nem jött be, amúgyis felújított volt ( 2-3 hónap után ugyan az volt a baja ) pár éve így csere lett. Semmit nem vátozott az újjal sem... Persze saruk és kontaktok tisztítva, aksi bemérve terhelő villával. Tudtok segíteni mit nézzek még meg?

Előre is köszi!
(#) andrasary hozzászólása Márc 19, 2021 /
 
Szép napot kívánok
A Lányomnak van egy 1998 as F ast rája az ablakmosó szivattyú nem kap áramot összes biztossitték jó van.A törlés az elöl és hátul is működik.Van reléje vagy a bajuszkapcsoló hibája okozhatja?
Üdv András
(#) FIGIRI válasza andrasary hozzászólására (») Márc 19, 2021 /
 
Szervusz, bajuszkapcsolóra kell ránézni, mert az első-hátsó ablak mosásának váltását a szivattyúmotor forgásirányának váltásàval vezérli. Ellenőrizni ugy a legegyszerűbb, ha a motor helyére próbából egy 5 Wattos izzót teszel, ha az világít amikor mosatod az ablakot, akkor motorgond van. Ha nem, akkor a bajuszkapcsolót cserélni. Motort egy direkt 12 volttal le tudod próbálni szintén. Van egy átvezető csatlakozó a tűzfalon a bal láb felől, de fejből nem tudom a vezetékszíneket. Remélem tudtam segíteni.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
(#) Hp41C válasza andrasary hozzászólására (») Márc 19, 2021 /
 
5 ajtós kivitel? Érdemes megnézni a csomagtartó tetőnél az mosóvíz átvezetést is. Nekem ott volt eltörve a cső, a motor ment, de csak a csomagtartót "töltötte".
(#) dj_bundy válasza dj_bundy hozzászólására (») Márc 20, 2021 /
 
Ami lemaradt még hogy test kábelt mérve 0,2-0,3 volt esik rajta. Szerintem jó, de lehet tévedek.
Üdv.
Bundy
(#) Georgee válasza dj_bundy hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Negatív saru kábel csatlakozása. Pár sorral lejjebb töltöttem fel videót. Széria hiba, szeret a kötés visszalazulni. Az tud ilyen gondot okozni. Én megnézném azt is. A 0.2-0.3V az már éppen elég ahhoz hogy ne induljon. A vezető oldal felől a gólyalábnál van egy test pont, mérj feszültséget ott és az akku negatív saru között, illetve a motor test (érintsd a motorhoz az egyik mérőtüskét) és az akku negatív között, mindkélt esetben 0 voltnak kell lennie, ha nem annyi, akkor ott esik a feszültség. Nekem 4 nap után ár új akkuval sem indul (szintén x16xel). Mivel már öreg az autó, így előfordulhat, hogy sérül a szigetelés is valahol így elszivárog az áram. Tölött akkunál azt fogja mutatni, hogy minden rendben. Ha mondjuk 12-24 órán belül indítod, akkor elsőre indul?
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2021
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Márc 22, 2021 / 1
 
A q... életbe! Tegnap délután akartam indulni 4 nap állás után és meg se nyikkant. Amióta megvan (3 éve), szívok ezzel a ... (és ide képzeljetek egy nagyon csúnya szót).
Az OPEL-nél rosszabb autó nem létezik (talán a Dácia meg az Oltcit volt ilyen 30 évvel ez előtt).
Az biztos, hogy nem vagyok egyedül ezzel a problémával. Igaz, Sorstárs? Mindent kipróbáltam már, amit a fórumokon, neten találtam: CD behúzó hiba, kesztyűtartó lámpa, riasztó leszívja, a töltés nem jó, meg még ki tudja mi minden. Fordultam szakemberhez és lelkes amatőrökhöz. Az eredmény semmi. A nyugalmi áram 15mA. Ez NEM szívhatja le 4 nap alatt az akkumulátorokat! (Azért írtam többes számot, mert azokat is cseréltem már)

Ez úton ajánlok fel egy láda sört (a javítási díjon felül) annak, aki megoldja a problémát !
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Én semmi pénzért nem adnám az Opelt. Otthon van egy fiatal Chevrolet Cruze is (szintén ecotec). De én mai napig szívesebben járok az opellal (+300ezer km 22 év). Mondjuk most napok óta pihen a garázsban. Én az akkura tettem egy leválasztót . Ha tudom hogy huzamosabb ideig nem járok autóval, akkor leválasztom az akksit. Jelenlegi üzemanyag árak mellett a kolégákkal járok. Szóval most napok óta pihen. Egyébként árammérés. Akkuhoz bedobod, és elkezded kihúzogatni egyesével a biztosítékokat. Ahol leesik az áramfelvétel azon a körön van a hiba. A kesztyűtartó lámpája egyébként csak gyújtásnál működik. Nekem 60mA-t vesz vel az autó. De egy 74Ah-s órát az se szívhat le 4 nap alatt.
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Sorjában:
- Én csak szívesen járnék az Opelal. Eddig 21ezer km-t tettem meg vele, de anyi volt a pénz ráfordítás eddig, hogy ezzel az erővel, akár TAXI-val is fuvaroztathattam volna magam. Ráadásul, azokkal a behatárolhatatlan hibákkal, amivel itt a fórumon is találkozok sok sorstárs esetében, csak hálát adhatok Istennek, hogy én csak egyszerűen nem tudom elhagyni vele az udvart (így legalább nem robban le útközben ).
- Nagyon megköszönném, ha az akku leválasztódról adnál bővebb info-t. Fénykép, leírás, akármi. Hónapok óta ezzel a gondolattal játszom én is, kerestem hozzá egy jó néhány kapcsolót, de nehezen tudom elképzeni, hová lehetne beépíteni normálisan? És pláne, hogy melyiket? A hétvégén arra gondoltam, FET-el kellene megoldani! 10-15 db 50-100A-es típust párhuzamosan kötnék, és az csak kibírná a párszáz Amperes indító áramot.
- A biztosítékok kivételét nem soroltam fel a korábbi levelemben, de természetesen túl vagyok rajta. Az áramfelvétel sosem csökkent nullára, tehát lehet, hogy pl. a riasztó biztosítója nem a normál biztosítóházak egyikében van, hanem pl. a műszerfal mögött, egy lengő aljzatban. Nem tudom. De mit is érnék vele, ha a 15(60) mA lecsökkenne nullára? A probléma valami más lehet.
- Nálam (ASTRA H), ahogy kinyitom az ajtót, a műszerfal, a belső világítás és a kesztyűtartó is feléled. A sluszkulcs itt van a zsebemben, tehát biztos, hogy nem kell a kesztyűtartó-világításhoz gyújtás.
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Szia! Az áramtalanításra vannak kapcsolók, válassz közülük egy megfelelően nagy áramút és berakod a motortérbe. Szerintem a komfort elektronika csinálja az akku lemerítést.
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Szia!
Ezeket a kapcsolókat én is megtaláltam, köszönöm. De kérdés, hogy melyiket és hogyan, hová lehetne beépíteni? A prolémák:
- A hely nem túl tágas (kezelhetőnek kell lennie, de mégis el kell férnie valahol)
- Mekkora áramra kell valójában méretezni? (Melyik kapcsoló a megfelelő?) Például egy 100 A/500A 5sec megfelelő? Mi van, ha télen nem indul, és 10 sec-ig indítózok?
- Az akku pozitív sarkáról 2 vezeték megy el, a negatív sarokról 3 vezeték. Melyiket kellene megszakítani? Az akkusaruk speciális kiképzése miatt egyik sem egyszerű.
A fenti kérdések tisztázása miatt kértem Georgee támogatását és képeket a sajátjáról.
(Persze röhejes, hogy egy német, szuper komputerizált autócsodába ZETOR vagy LIAZ áramtalanító kapcsolót kell belebusnyákolni. De más megoldást, nem látok, ha néha közlekedni akarok vele. )
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
Azt próbáltad már, hogy kilépsz manuálisan is a teszt üzemmódból és úgy zárod be az autót? Ha nem lépsz ki belőle akkor az folyamatosan kontroll alatt tartja az akkut ami ugye fogyasztásként jelentkezik annyi nap elteltével ahány napot nem használod a kocsit.
Következő: »»   116 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem