Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   67 / 138
(#) Ge Lee hozzászólása Aug 22, 2016 /
 
Amit VIM kolléga linkelt olyan volt az enyém is, csak az R2-ről lejövő valamelyik szálra kell még egy ellenállás. Lehet hogy az a motor nem is figyel nyomást, akkor ez így önmagában is elég, ki kell próbálni.
Az EGR egyébként részterhelés esetén van nyitva, alapjáraton/gázelvételnél vagy gyorsításkor zárva van.
(#) szilva válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 22, 2016 /
 
Persze, hogy próbáltam keresztbe-kasul kotorászni a neten. Mérni még nem volt alkalmam az autón, illetve magán a szelepen. Viszont az alábbiakat olvastam pár helyen, amik elbizonytalanítanak:
- az EGR szelep nem kétállású, hanem a nyitottsági állapothoz analóg visszajelzési értékek tartoznak (valahol láttam erről egy táblázatot is, néhány %-os nyitottság-értékhez)
- az EGR szelep többé vagy kevésbé kinyitott állapotát PWM-mel idézik elő (fix pozitív, kapcsolt negatív a leírások szerint)
- kifejezetten az X16XE(L) motorokkal kapcsolatban olvastam, hogy hiába az egyszerű cheater, ugyan induláskor nem panaszkodik, de kicsit hosszabb országutazáskor, motorféknél ki szokta gyújtani a check engine-t
- az Opel fórumon elég határozottan állítják emberek, hogy az ECU úgy teszteli az EGR szelep működését, hogy az előzőleg említett körülmények között nyitja-zárja, és ehhez hozzánézi a szívóoldali nyomásváltozást

Ezek miatt keresnék olyan cheatert, ami a nyomásszenzorba is beleszól, de ilyen kapcsolást nem találtam sehol, csak megvehető készüléket. Ha hozzájutok és lefalazom a szelep helyét, akkor esetleg majd lehet tenni egy tesztutat az utastérbe behozott szeleppel, hogy lássam, hogyan mozgatja menet közben, és mikor gyújt check engine-t.

De mindehhez előbb a váltóval kell kezdenem valamit, mert mintha valami széthullott volna benne, nagyon ronda hangja van. Apropó: nem tud valaki megbízható szerelőt a váltó témához Dél-Pesten (Csepelen)?
(#) Ge Lee válasza szilva hozzászólására (») Aug 22, 2016 /
 
Ha még megvan valahol megnézem majd újra az enyémet amit szétbontottam, de emlékeim szerint nem pálya van benne mint egy potiban hanem csak érintkező párok, tehát nem tud félállású jelet adni csak a két végállást. Amikor meghúzod egy külső akkuról akkorát cuppan mint egy izmos mágneskapcsoló egy erős rugó ellenében, elég érdekes lehet azt pwm-mel részlegesen meghúzatni, ettől függetlenül lehet hogy úgy van, a grafika is beszédes.
(#) VIM válasza szilva hozzászólására (») Aug 22, 2016 /
 
Amit keresel az valójában nem fogja megoldani a hibamentes diagnosztika problémáját de az EGR hibákkal kapcsolatos motorikusat igen. A hibafeltárásban is segít az a cheater és ezt használják fel az ECU "becsapására". A tranzisztoros változatok megépítése lehet a jobb megoldás Bővebben: Link. "A puding próbája az evés" alapon ki kell próbálni, hogy ezzel a cheaterrel hogyan reagál a motor a különböző üzemállapotokban. Mivel az ECU öntanuló az értékeket illetően, egy idő után ezeket az értékeket fogja alapul venni a cheatertől.
(#) ColT hozzászólása Aug 24, 2016 /
 
Hello,

Lett egy F Astrám, és szeretnék bele egy kulturált USB tápot, lehetőleg úgy, hogy ne kelljen mindent szétbontani...

A fő kérdés az, hogy az itt Link 15-ös jelű gyújtás (elvileg ez a gyújtáskapcsolóról jön) mennyire terhelhető (kb. max. 3A lenne rajta, plusz 3A-es biztosítékkal)?

Ha terhelhető, akkor az F7 jelű biztosítékról jól gondolom, hogy a TID műszerfali kijelző világításáért felel, és a TID csatlakozó 5-ös lábán levehetem a tápot?
Esetleg az F7-et cserélem majd 15A-esre, ha jól értem a rajzot, más akadály nincs.

Tudom, hogy egy szivargyújtós USB sokkal egyszerűbb, de akkor mindenfelé lógnak a kábelek. A gyújtás lekapcsolásával pedig ezzel a megoldással kikapcsolom a plusz fogyasztókat is.

Köszi minden tippet
(#) kaqkk válasza ColT hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Tudod hogy az usb 5v ad ? Ha csak rákötöd az usb csatlakozót a 12v ra akkor a táplált készülékből ki fog jönni a füst amivel működik , egyébként meg nekem is astrám van de nem furkálnám szét a műszerfalat ilyesmiért . Amikor nem kell a táp kihúzom a szivargyújtós töltőt és bedobom a kesztyűtartóba (azt erre találták ki)
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2016
(#) ColT válasza kaqkk hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Hello,

Tudom. Ezért van egy 3A-es biztosíték, és egy 3A-es step-down konverter egy kis dobozban a 12V és az USB között... Az előző autómba építettem, csak ott a rádió mechanikus kapcsolójáról vettem a 12V Ezt nem részleteztem, gondoltam alap, hogy nem 12V adok az USB-nek
A műszerfalat sem fogom szétfurkálni, a kesztyűtartóba kerül az USB (van belül az oldalán lyuk, nem kell fúrni) vagy veszek egy plusz TID kijelzőt, és annak a keretét átalakítom (odaférnek az aljzatok, csak az sincs nagyon eldugva).

Szóval a kérdés még mindig az lenne, hogy a 15-tel jelölt gyújtás vajon terhelhető úgy, mint a 30-as fix táp...? Meg hogy az F7 biztosíték mi...?
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2016
(#) VIM válasza ColT hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Szia! Jó lesz az elgondolásod és az F7 (a visszajelzők lámpái, mint olajnyomás, kézifék stb.) biztosíték bejövő 15-ös pontjáról gyorscsatlakozóval rá tudsz kötni egy külön, ugyancsak biztosítékkal védett áramkört ami az USB ajzatot látja el. Én mégis egy sziargyújtós elosztóban gondolkodnék, mer mindegy hogy honnan lógnak ebből az elosztóból a vezetékek, előbb-utóbb ki kell majd húzni belőle a csatlakozókat és abban van saját biztosíték és egyedszámszerű elosztási lehetőség. Olyat is lehet kapni ami egy elosztót képez és abba csatlakozhatsz bele azzal amivel csak akarsz. Ezt a változatot előnyösebb oda a váltóhoz közeli boxba elhelyezni de ez csak egy ötlet és csak az én véleményem. Így nincs bomtás, barkácsolás, "agyalás" és mobil az egész.
(#) kaqkk válasza ColT hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Így már érthető , de miért nem írtad le egyből ? Itt csak gondolatolvasók vannak a fórumon ...
(#) ColT válasza VIM hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
A TID hátulján az 5-ös láb elvileg ugyanaz az F7. Elvileg. Ezért kérdeztem, hogy esetleg valaki tapasztaltabb is meg tudja-e erősíteni

"mer mindegy hogy honnan lógnak ebből az elosztóból a vezetékek, előbb-utóbb ki kell majd húzni belőle a csatlakozókat " -> ezért lesz a kesztyűtartóban pl. az aljzat Ha kell menet közben telefont tölteni, akkor lehet. Ha nem kell, nem látszik.
A szivargyújtóból, akármerre vezetem, útban lennének a kábelek.
Az egyik pl. egy fedélzeti kamera tápja, ami nem sokat van mozgatva.

"Így nincs bomtás, barkácsolás, "agyalás"" - egy Hobbielektronika nevű oldal fórumán?

@kaqkk : OK, hogy sok a hülye, de ha már rajzot tudok olvasni, akkor csak nem 12V akarok adni az USB-nek Meg találkoztunk már itt a fórumon
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
(#) VIM válasza ColT hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Hogy is kezdted a megoldásra váró esetedet?
Idézet:
„szeretnék bele egy kulturált USB tápot, lehetőleg úgy, hogy ne kelljen mindent szétbontani”
hát azért találták ki ezeket a kütyüket pl. ilyet, de hát Te tudod.
(#) ColT válasza VIM hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Olyan cucchoz, ami állandóan ott van, szerintem jobb valami állandóbb táp

Hogy bontani kell, az nem olyan nagy baj, csak az Astrában a középkonzol mögötti dolgokhoz helyből ki kell venni a középkonzolt
Az előző autómban 2 csavar fogta a kis tárolórekeszt, mögötte ott volt a szivargyújtó tápja. Eggyel följebb a rádió, amit egyszerű volt kivenni.
Itt a TID kikapása 2 csavar, az még simán jó.
(#) VIM válasza ColT hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Na most már aztán végképpen nem értem:
Idézet:
„A gyújtás lekapcsolásával pedig ezzel a megoldással kikapcsolom a plusz fogyasztókat is.
mert, hogy előzőleg ezt írtad, most meg:
Idézet:
„szerintem jobb valami állandóbb táp”
A 15-ös ponton csak gyújtás alatt van delej, ha leállítod a kocsit, már meg is szűnik a pl. töltésre rakott telefon táplálása. Remélem egyszer csak zöldágra vergődsz ezzel a dologgal. szivargyútósúúessbééset teccésszerint oszt jóvan
(#) sargarigo válasza VIM hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Szerintem az állandóságot az elhelyezésre gondolta. Speciel nekem is adott vele egy ötletet hogy mit csinálok majd ha nagyon sok időm lesz, mert én is rühellem a kanócrengeteget amikor tölteni kell/nem kell
(#) ColT válasza VIM hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Pont az a lényeg, hogy ne szívja le minden az akkut, amit rajta hagyok. Állandó az az elhelyezésre vonatkozik (jól mondja sargarigo).
Ma volt időm kihúzni a 7-es biztit. Elmegy tőle a műszerfalvilágítás. Ebben a dögben gyújtásra felkapcsol a műszerfalvilágítás (mondjuk ezt ki találta ki ilyenre?). Tökéletes lesz nekem a 15-ös táp.

Zöld ágra vergődnék : ha egyszer nem kéne már minden hétvégén menni valahova, akkor már csak le kéne menni, kikapni a TID-et, és ráforrasztani a nyákjára pár drótot csatlakozóval. Bekötés már megvan, a felrakott csatlakozóra mehet a step-down konverter, meg az USB aljzatok (ez ugye adott, egyben kibontottam az előző autómból).
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
(#) kaqkk válasza ColT hozzászólására (») Aug 26, 2016 /
 
Idézet:
„Ebben a dögben”
Ne mond hogy dög ! Az opelnak lelke van !
(#) ColT válasza kaqkk hozzászólására (») Aug 26, 2016 /
 
De nagy
(#) Ge Lee válasza kaqkk hozzászólására (») Aug 26, 2016 /
 
Mása nem is nagyon van. Nekem csak egy G volt a palettából, de elég is volt egy életre.
(#) sargarigo válasza ColT hozzászólására (») Aug 26, 2016 /
 
Amúgy miért erőlteted a TID-et? A szivargyújtó vezetékét is fel tudod vinni a kesztyűtartóig, és kapcsolt jele van -> nem szívja le az akkut. Pontosítok: Legalábbis nálam a G-ben az van. Vagy ehhez is szét kell szedni nagyon? F-et nem ismerem.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2016
(#) kaqkk válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 26, 2016 /
 
Az én astám egy 2000 es gyártású isuzu motoros diesel igásló , soha nem hagyott ott sehol amikor "beteg lett" egy hijján mindig a saját lábán ment a szerelőhöz , nálunk már majdnem családtag , én nem tudok rá rosszat mondani
(#) ColT válasza sargarigo hozzászólására (») Aug 27, 2016 / 1
 
Ki kell venni az egész középkonzolt. OK, az sem nagy szerelés, csak minek? A TID azért jobb, mert ahhoz sokkal könnyebben hozzáférek, és ott is van 15-ös táp.

@kaqkk : Az előző autómat (Escort) 15 évig használtam, 24 éves koráig. Kétszer hagyott ott az út szélén, amikor brutálisan összetörtem
A titok : rendben tartani. Ha nem valami elátkozott, összegányolt darab, akkor a legtöbb autó működik.
A legtöbben azért szidnak egy autót, mert azt valaki valamikor elhanyagolta. Mert költeni büdös, csak mindig működjön.
Az Astrát ismerőstől vettem, van pár baja, de azok rendberakás alatt, alapvetően rendben van. 16 éves, jó lenne még 8-10 évig nyomni bele a km-t
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2016
(#) zoly15 válasza ColT hozzászólására (») Aug 27, 2016 /
 
Idézet:
„Ki kell venni az egész középkonzolt. OK, az sem nagy szerelés, csak minek? A TID azért jobb, mert ahhoz sokkal könnyebben hozzáférek, és ott is van 15-ös táp.”

Csak a kardán boxot kell kivenni, 5Db csavar az egész.
A TID vezetékét láttad már? 0,75-ös vezeték, nem a terhelhetőségéről híres....
(#) ColT válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 27, 2016 /
 
Ha fel akarom vinni a vezetéket, akkor azért a középkonzol mögé is be kell jutni.
3A azért nem nagyon fogott folyni. 2 USB eszköz eszik 500mA per darab, illetve a step-down bemenetén 12V-on van meg a teljesítményfelvétel. Jóleszaznekem.
(#) zoly15 válasza ColT hozzászólására (») Aug 27, 2016 /
 
Egy merev drótra ráerősíted a hajlékony vezetékedet és átvezeted vele, nem nagy ügy
(#) MDC hozzászólása Szept 2, 2016 /
 
Sziasztok egy kis segítségre lenne szükségem.

Opel X14XE Multec-S 1995-1996 Tigra A Corsa B-hez kellene kapcsolási rajz. Az opel TIS-ben nincs, AutoDATA kapcsolási rajza csak a motor szenzorait tartalmazza. Nekem az indításgátló és OBDII motorvezérlő bekötése kellene. Amenyire tudom régen nyomtatott formában megvoltak a kapcsolási rajzok. A neten sehol nem találtam, hátha valakinek megvan régről.
Előre is köszi!
(#) ColT válasza kaqkk hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
A vége az lett, hogy :

- A TID csatlakozójáról (a TID nyákjáról) kivezettem a 15-ös tápot (a slusszkulcs kapcsolja), meg a testet egy csatira. (Okosság innen.) A csati másik végén lóg a step-down konverterem az USB aljzattal (ez most a kesztyűtartóban van). Az USB-n lóg a fedélzeti kamera, meg egy micro USB a telefonnak. Semmi gondja, szépen működik.

- Ha már szereltem, kivettem a középkonzolt, cserélek izzókat. Aha. Nincs otthon T5.
Valami nagyobb LED-es volt, azt kicsit megfaragva bele tudtam gyömöszölni, úgy hogy világítson is, most szép fehér a fűtéstekerős csoport. Amíg ki nem rázódik a helyéről

- Aztán másnap nem indult a verda, gondolom a félnapos beltérvilágítás, meg az izzócsere közbeni szerencsétlenkedésem megszívták az akkut (amúgy sem mai gyerek már). Biztosíték nem ment le mondjuk. Úgy tizedik próbálkozásra elindult Most jónak tűnik, melóba elmentem vele, haza is jött rendben.

Köszi a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
(#) kaqkk válasza ColT hozzászólására (») Szept 6, 2016 /
 
Idézet:
„A csati másik végén lóg a step-down konverterem”
Értem már miért kellett a kesztyűtartóba tenned ...
(#) ColT válasza kaqkk hozzászólására (») Szept 6, 2016 /
 
Ez egy kis dobozban van, biztosítékkal, hűtőbordával. Nem szabadon lóg Viszont ott nem látszik, nem zavar, stb.
(#) ColT válasza ColT hozzászólására (») Szept 6, 2016 /
 
Igazából majd lehet beköltözik a kesztyűtartó mögé.
(#) nagysan hozzászólása Szept 12, 2016 /
 
Üdv mindenkinek!
Sikerült eljutnom egy szerelőhöz.... A szerelő szerint a kiírt hibára (2. gázpedál jeladó hiba) a folytószelep ház cseréje a megoldás ugyanis azon van a 2. jeladó.

Kérdésem az lenne,h tényleg itt lenne a hiba? A szelepházon látom,h van egy elektromos csatlakozó... A diagnosztika alapján a 2. gázpedál jeladó 0V feszültséget mutat. Így működhet az autó? A gázpedál elektromos. Motorkód: Z14XE

Válaszotokat köszönöm!
Következő: »»   67 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem