Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » RC-modellautó elektronika
 
Témaindító: Robi82, idő: Jan 27, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   24 / 39
(#) zolika60 válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Nem tudjuk a teljesítményét, meg azt sem, hogy egyen vagy váltó áramról megy?
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
(#) Gabiorsi válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
55 Watt
Azért írok ilyen rejtjelezve, mert nem szorosan ide tartozik a téma. Halogén izzóról van szó.
(#) emmzolee válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Egy áteresztő tranyó egy zener diódával?
(#) Gabiorsi válasza emmzolee hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Így nem tudom elképzelni, segíts légyszi képpel, vagy rajzzal.
Dobok egy képet, hova kéne beszerelni.
(#) zolika60 válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Ez teljesen más topicba való lenne. Egy megfelelő áramú diódát köss sorba az izzóval azon esik annyi feszültség, hogy jó lesz.
(#) Gabiorsi válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Novemberben tettem fel először kérdést erre a megfelelő topicban, de azóta nem jött válasz.
Köszönöm a tanácsot! Tehát 12 V 60 Watt diódát mondjuk?
(#) zolika60 válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Igen, bár a feszültségtűrés többnyire magasabb szokott lenni és nem teljesítményt hanem áramot adnak meg. Például ilyen. A legtöbb autós topicot pedig olvasgatom, de valahogy ez kimaradt.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
(#) emmzolee válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Én nem gondoltam, hogy egy 55-100W-os autó izzóról van szó. Az én javaslatom ekkora teljesítményre nem jó. Ez az oldal RC autókkal foglalkozik.
Különben az autóban van fesz szabályzó. Annak nézz a körmére.
Különben meg nem lehet, hogy ez egy projektoros lámpában van? Nekem is az a bajom a kocsimmal, hogy a projektor miatt egy kicsi térben üzemel az izzó és mindig túl melegszik. Ettől hamar megdöglik. Vettem vagy 3 éve Xenont, ami egy nagyon jó megoldás. Sokkal jobban is látok vele és nem süti ki a szembe jövők szemét. Viszont a rendőrök nem szeretik. Most kivettem és megint a csicska halogénekkel járok... Ezért nem fizetek a rendőröknek.
(#) Massawa válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Olyan nincs, de van 60-1000V 10 - 20 A-s dioda megfelel, de az izzóid nem ezért mennek tönkre.
(#) emmzolee válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Na de a diódán 6-8W kell, hogy el disszipálódjon. Ezt nem fogja bírni hűtés nélkül.
(#) zolika60 válasza emmzolee hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Ha jól helyezi el hűl az. A lámpa mellett fúj a szél.
(#) emmzolee válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Azt mondod kalapáccsal megoldható?
(#) Gabiorsi válasza emmzolee hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Volt olyan ötlet, amit a francia szerelő mondott, hogy meg kell toldani 1,5 méter vezetékkel a gyári madzagot és ott esik annyi, hogy sokkal jobban bírja az izzó. Én ezt a vonalat kicsit túlgondoltam, mi lenne, ha egy vasmag köré tekernék vezetéket?
Egyébként valóban projektoros és ugye az izzó üvege is kisebb, a nagyító miatt kicsi a helye is.
Most valami emelt fényerejű izzó került bele szeptember-október körül, mégis elszállt a balos.
Átmegyünk értekezni a jó helyre?
(#) emmzolee válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Minek tennél vasmagot? Ez egyen feszkó. Semmi haszna nem lenne. betehetsz egy bika ellenállást is. Mekkora feszt akarsz ejteni rajta?
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
(#) Gabiorsi válasza emmzolee hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Hát hogy tekercs legyen. Ott is eshet fesz., vagy nem?
(#) Gabiorsi hozzászólása Jan 1, 2013 /
 
Mielőtt miután lenne: Bővebben: Link
(#) emmzolee válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Persze. A tekercsnek is van ohmikus ellenállása, de minek a vasmag? Anélkül is jó a dolog. Lehet kapni huzalellenállásokat is akár 0.1 ohmosat is. Az egy porcelánban van benne és még szép is.
(#) emmzolee válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Ott várlak.
(#) Gabiorsi válasza emmzolee hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Köszönöm
(#) Gabiorsi válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Vettem bele új elemet, de nem mondhatnám, hogy valami szuper lett.
Olyan 1-1,5 méterig megy, odáig is rángatva. Ha a kormány megy, akkor nem hajt, ha hajt, akkor nem viszi a kormányt.
Picit próbáltam tekerhetni a vevő tekercsét, 0,5 métert nyertem, de továbbra is csak rángatva megy.
Most a gyári 5db elemmel van, majd kipróbálom a 2x3,85 akksival is.
Olyan, mintha amikor elindul a motor, akkor leesik a fesz. és elveszti a jelet, majd kicsit töltődik, megint elindul... stb.
Jól gondolom, hogy azért rángat? Van esély, hogy messzebbre is fog érzékelni?
Megpróbálok rámérni a panelre, miközben tolom a motort.
(#) sargarigo válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
A méregetés szerintem nem fog sok eredményt hozni, mert a motorok képesek arra is, hogy nagyobb frekvencián zavarják össze a tápvonalat, mint amit műszerrel mérni tudsz.

A leírásodból én arra gondolok, hogy a motor nagyon megrántja a tápot, és esetleg ettől a panel is leállhat egy kis időre. Nem vékony az összekötő vezeték?
Szerintem egy próbát megérne, hogy az elemteleppel párhuzamosan ráforrasztasz egy nagyobb kondit! Elvileg a rángatást meg kellene szüntetnie. Kondiból mondjuk 2200µF/16V vagy nagyobb. Minél rövidebb vezetékkel, vagy közvetlenül a sarura. Pozitív a pozitívra, negatív a negatívra.
Persze a vezeték ettől még legyen jó vastag a tápdoboztól a panelig, és a paneltől a motorokig!
Ha a táp rendben van, elképzelhető, hogy a hatótáv is megnövekszik.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
(#) Gabiorsi válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Viszonylag vastag a vezeték, de még a teszt miatt hosszú.
Rámértem, terhelés nélkül is leesik 4,45-ről 3,6-ra, terhelve 3 Voltra a betáp. Ez ugye a nagy panel IC táp pontjáról jön a kis panel betápjára. Meg nem szakad az áram, de nagyon leesik.
Most a nagy kocsi 5 cerka eleme táplálja, de mindjárt megnézem a Li-Ion 7,7 Voltos akksiról, hátha nem rángatja így. Lehet, hogy a nagy panel IC táp pontját rá kéne még kötni a kis IC-re is, nem csak a kis panel betápjára? Kondim sztem nincs itthon ilyen, de szétnézek.
(#) Gabiorsi válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Rákötöttem az akksit.
Ritkább lett a rángatás és két leállás között több ideig hajt.
Mi lenne, ha a kis panelt nem a nagy IC Vcc pontjáról (4,45 Volt) hanem közvetlenül az akksiról táplálnám meg? A kis panel 4,5 Voltról ment, az akksi 7,7 Volt.
Pontosabban rajta hagynám az akksit a nagy panelon, de áthúznék egy szálat a kis panel betápjára is.
Amúgy a hatótáv maradt 1-2 méter.
Találtam egy 10 V 2200 mikrós kondit, de még nem kötöttem be. Most az akksit is csak ráforrasztottam az elemek sarujára. Jó lehet ez a kondi?
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
(#) sargarigo válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Ha az akku már bent van, akkor nem kell kondi, mert az akku maga egy bitang nagy kondi.
Nézd meg, hogy a kis panelon az ic és a betáp között milyen alkatrészek vannak, amik lecsökkentik az ic számára ehető mértékben a betápot! Azt tudjuk, hogy a nagy panel ic-je 4.45V-ot kapott, de akkor most már tudjuk meg azt is, hogy kis panelon mit adott az ic-nek.
Ha most kevesebbet kap, mint eredetileg, akkor nyerhetsz azzal, ha hozzányúlsz.
De csak akkor, ha a kis panelon lévő feszültség szabályozó elbírja azt a 7.7V-ot. Elvileg el kellene, de azért győződjünk meg róla!
(#) Gabiorsi válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Szo 23:45 hsz.-ben írtam, hogy az eredeti 4,5 Voltból 3,6 Voltot csinál a kis panel a kis IC Vcc pontjára.
Most áttettem a betápot a kis panelre is. A 7,7 Voltot, így a kis IC Vcc pontján 4,5 Voltot mérek.
A hatótáv nem változott, de megszűnt a rángatás. Meg a hátramenet is
Előre szépen megy, nagyon jó erőben van az autó, de rohanni kell utána, mert ugye 2 méter a max. hatótáv.
A hátramenetet majd kimérem a tranzisztornál.
(#) Gabiorsi válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Hát igen. Valószínűleg megfáradt a FET a hátramenetnél.
Olyan létezik, hogy elromlik, de 1-2 pillanatra mégis beugrik?
Azt olvastam le a FET-ről, hogy:
H S
882
3G P

az ez lenne?

Az egyik FET a 882, a másik meg:
H S
772
5D P

de ilyet nem találtam a Store-ban.

Az normális, hogy eltér a két FET?
Ugyan ilyet vegyek bele, vagy esetleg nagyobbat?
(#) Gabiorsi hozzászólása Jan 4, 2013 /
 
Mondjuk egy ilyen jó lenne a helyére?
Az NPN párja a PNP? Ez esetleg olyan rövidítés, hogy Negatív-Pozitív-Negatív?
(#) sargarigo válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Mintha mondtam volna, hogy előbb mérünk, aztán gondolkodunk. És csak gondolkodás után próbáljuk ki! A javítgatás mindig macerásabb, mint a türelem!
(#) sargarigo válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Már megint kapkodsz!
Mondtad, hogy kiméred a dolgokat. Megtetted?
Addig minek akarsz újat venni, amíg nem tudod hogy rosszak-e?

Az npn, pnp pont úgy van, ahogy írtad, de az nem fet, hanem bipoláris tranzisztor!
(#) Gabiorsi válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Megmértem, igen.
A hajtómotor H hídjánál az egyik párosba bemegy az áram, de nem jön ki pedig a vezérlőfüst még benne van
Tehát a kis IC-ről lejön a jel az első kis tranzisztorig, abból ki is jön, mindkét irányba ugyanannyi, azaz hátra kicsit több, mert nem fogja le a motor, el is megy a bipoláris tranzisztorig, de ott megáll a tudomány. Előre is néztem, ugyanúgy az IC, első tranyó, H híd előre tranyók, ahhoz hasonlítottam a Voltokat.
Ja és keresgélés közben észrevettem, hogy nem FET-ek.

Majd utánajárok, lehet-e vezérlőfüst- utántöltőt venni
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
Következő: »»   24 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem