Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudjuk a teljesítményét, meg azt sem, hogy egyen vagy váltó áramról megy?
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
55 Watt
![]() Azért írok ilyen rejtjelezve, mert nem szorosan ide tartozik a téma. Halogén izzóról van szó.
Egy áteresztő tranyó egy zener diódával?
Így nem tudom elképzelni, segíts légyszi képpel, vagy rajzzal.
Dobok egy képet, hova kéne beszerelni.
Ez teljesen más topicba való lenne. Egy megfelelő áramú diódát köss sorba az izzóval azon esik annyi feszültség, hogy jó lesz.
Novemberben tettem fel először kérdést erre a megfelelő topicban, de azóta nem jött válasz.
Köszönöm a tanácsot! Tehát 12 V 60 Watt diódát mondjuk?
Igen, bár a feszültségtűrés többnyire magasabb szokott lenni és nem teljesítményt hanem áramot adnak meg. Például ilyen. A legtöbb autós topicot pedig olvasgatom, de valahogy ez kimaradt.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
Én nem gondoltam, hogy egy 55-100W-os autó izzóról van szó. Az én javaslatom ekkora teljesítményre nem jó. Ez az oldal RC autókkal foglalkozik.
Különben az autóban van fesz szabályzó. Annak nézz a körmére. Különben meg nem lehet, hogy ez egy projektoros lámpában van? Nekem is az a bajom a kocsimmal, hogy a projektor miatt egy kicsi térben üzemel az izzó és mindig túl melegszik. Ettől hamar megdöglik. Vettem vagy 3 éve Xenont, ami egy nagyon jó megoldás. Sokkal jobban is látok vele és nem süti ki a szembe jövők szemét. Viszont a rendőrök nem szeretik. Most kivettem és megint a csicska halogénekkel járok... Ezért nem fizetek a rendőröknek.
Olyan nincs, de van 60-1000V 10 - 20 A-s dioda megfelel, de az izzóid nem ezért mennek tönkre.
Na de a diódán 6-8W kell, hogy el disszipálódjon. Ezt nem fogja bírni hűtés nélkül.
Ha jól helyezi el hűl az. A lámpa mellett fúj a szél.
![]()
Volt olyan ötlet, amit a francia szerelő mondott, hogy meg kell toldani 1,5 méter vezetékkel a gyári madzagot és ott esik annyi, hogy sokkal jobban bírja az izzó. Én ezt a vonalat kicsit túlgondoltam, mi lenne, ha egy vasmag köré tekernék vezetéket?
Egyébként valóban projektoros és ugye az izzó üvege is kisebb, a nagyító miatt kicsi a helye is. Most valami emelt fényerejű izzó került bele szeptember-október körül, mégis elszállt a balos. Átmegyünk értekezni a jó helyre?
Minek tennél vasmagot? Ez egyen feszkó. Semmi haszna nem lenne. betehetsz egy bika ellenállást is. Mekkora feszt akarsz ejteni rajta?
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
Hát hogy tekercs legyen. Ott is eshet fesz., vagy nem?
Mielőtt miután lenne: Bővebben: Link
Persze. A tekercsnek is van ohmikus ellenállása, de minek a vasmag? Anélkül is jó a dolog. Lehet kapni huzalellenállásokat is akár 0.1 ohmosat is. Az egy porcelánban van benne és még szép is.
Vettem bele új elemet, de nem mondhatnám, hogy valami szuper lett.
Olyan 1-1,5 méterig megy, odáig is rángatva. Ha a kormány megy, akkor nem hajt, ha hajt, akkor nem viszi a kormányt. Picit próbáltam tekerhetni a vevő tekercsét, 0,5 métert nyertem, de továbbra is csak rángatva megy. Most a gyári 5db elemmel van, majd kipróbálom a 2x3,85 akksival is. Olyan, mintha amikor elindul a motor, akkor leesik a fesz. és elveszti a jelet, majd kicsit töltődik, megint elindul... stb. Jól gondolom, hogy azért rángat? Van esély, hogy messzebbre is fog érzékelni? Megpróbálok rámérni a panelre, miközben tolom a motort.
A méregetés szerintem nem fog sok eredményt hozni, mert a motorok képesek arra is, hogy nagyobb frekvencián zavarják össze a tápvonalat, mint amit műszerrel mérni tudsz.
A leírásodból én arra gondolok, hogy a motor nagyon megrántja a tápot, és esetleg ettől a panel is leállhat egy kis időre. Nem vékony az összekötő vezeték? Szerintem egy próbát megérne, hogy az elemteleppel párhuzamosan ráforrasztasz egy nagyobb kondit! Elvileg a rángatást meg kellene szüntetnie. Kondiból mondjuk 2200µF/16V vagy nagyobb. Minél rövidebb vezetékkel, vagy közvetlenül a sarura. Pozitív a pozitívra, negatív a negatívra. Persze a vezeték ettől még legyen jó vastag a tápdoboztól a panelig, és a paneltől a motorokig! Ha a táp rendben van, elképzelhető, hogy a hatótáv is megnövekszik. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
Viszonylag vastag a vezeték, de még a teszt miatt hosszú.
Rámértem, terhelés nélkül is leesik 4,45-ről 3,6-ra, terhelve 3 Voltra a betáp. Ez ugye a nagy panel IC táp pontjáról jön a kis panel betápjára. Meg nem szakad az áram, de nagyon leesik. Most a nagy kocsi 5 cerka eleme táplálja, de mindjárt megnézem a Li-Ion 7,7 Voltos akksiról, hátha nem rángatja így. Lehet, hogy a nagy panel IC táp pontját rá kéne még kötni a kis IC-re is, nem csak a kis panel betápjára? Kondim sztem nincs itthon ilyen, de szétnézek.
Rákötöttem az akksit.
Ritkább lett a rángatás és két leállás között több ideig hajt. Mi lenne, ha a kis panelt nem a nagy IC Vcc pontjáról (4,45 Volt) hanem közvetlenül az akksiról táplálnám meg? A kis panel 4,5 Voltról ment, az akksi 7,7 Volt. Pontosabban rajta hagynám az akksit a nagy panelon, de áthúznék egy szálat a kis panel betápjára is. Amúgy a hatótáv maradt 1-2 méter. Találtam egy 10 V 2200 mikrós kondit, de még nem kötöttem be. Most az akksit is csak ráforrasztottam az elemek sarujára. Jó lehet ez a kondi? A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
Ha az akku már bent van, akkor nem kell kondi, mert az akku maga egy bitang nagy kondi.
Nézd meg, hogy a kis panelon az ic és a betáp között milyen alkatrészek vannak, amik lecsökkentik az ic számára ehető mértékben a betápot! Azt tudjuk, hogy a nagy panel ic-je 4.45V-ot kapott, de akkor most már tudjuk meg azt is, hogy kis panelon mit adott az ic-nek. Ha most kevesebbet kap, mint eredetileg, akkor nyerhetsz azzal, ha hozzányúlsz. De csak akkor, ha a kis panelon lévő feszültség szabályozó elbírja azt a 7.7V-ot. Elvileg el kellene, de azért győződjünk meg róla!
Szo 23:45 hsz.-ben írtam, hogy az eredeti 4,5 Voltból 3,6 Voltot csinál a kis panel a kis IC Vcc pontjára.
Most áttettem a betápot a kis panelre is. A 7,7 Voltot, így a kis IC Vcc pontján 4,5 Voltot mérek. A hatótáv nem változott, de megszűnt a rángatás. Meg a hátramenet is ![]() Előre szépen megy, nagyon jó erőben van az autó, de rohanni kell utána, mert ugye 2 méter a max. hatótáv. A hátramenetet majd kimérem a tranzisztornál.
Hát igen. Valószínűleg megfáradt a FET a hátramenetnél.
Olyan létezik, hogy elromlik, de 1-2 pillanatra mégis beugrik? Azt olvastam le a FET-ről, hogy: H S 882 3G P az ez lenne? Az egyik FET a 882, a másik meg: H S 772 5D P de ilyet nem találtam a Store-ban. Az normális, hogy eltér a két FET? Ugyan ilyet vegyek bele, vagy esetleg nagyobbat?
Mondjuk egy ilyen jó lenne a helyére?
Az NPN párja a PNP? Ez esetleg olyan rövidítés, hogy Negatív-Pozitív-Negatív?
Mintha mondtam volna, hogy előbb mérünk, aztán gondolkodunk. És csak gondolkodás után próbáljuk ki! A javítgatás mindig macerásabb, mint a türelem!
![]()
Már megint kapkodsz!
Mondtad, hogy kiméred a dolgokat. Megtetted? Addig minek akarsz újat venni, amíg nem tudod hogy rosszak-e? Az npn, pnp pont úgy van, ahogy írtad, de az nem fet, hanem bipoláris tranzisztor!
Megmértem, igen.
A hajtómotor H hídjánál az egyik párosba bemegy az áram, de nem jön ki ![]() ![]() Tehát a kis IC-ről lejön a jel az első kis tranzisztorig, abból ki is jön, mindkét irányba ugyanannyi, azaz hátra kicsit több, mert nem fogja le a motor, el is megy a bipoláris tranzisztorig, de ott megáll a tudomány. Előre is néztem, ugyanúgy az IC, első tranyó, H híd előre tranyók, ahhoz hasonlítottam a Voltokat. Ja és keresgélés közben észrevettem, hogy nem FET-ek. Majd utánajárok, lehet-e vezérlőfüst- utántöltőt venni ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |