Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   73 / 73
(#) c27 válasza laacika hozzászólására (») Nov 4, 2018 /
 
Mielőtt megvennéd a dolgokat:
1. Most, hogy már tudod mi micsoda nézd át a rajzot és addig ne kezdj bele, amíg nem érted mi miért is van úgy rajzolva és hogy is működik ez a kapcsolás. Ne feledd bárki bármit írhat/mondhat neked, de a felelősség csak is a tiéd, nem beszélve, arról, ha hibázol akkor csúnya meglepetés érhet.
2. Ha a relét a frekiváltó +24V-os részére kötöd, akkor ne egy régi nagy mágneskapcsolót köss rá, mert 100mA a max. terhelhetősége amit inkább max. a felével érdemes terhelni biztos ami biztos alapon. Egy kis relével neked bőven elég is lesz nincs is szükség nagyra, de a relé feszültségét ellenőrizd le.
3. A "hátra" végállás kapcsoló az ami hátramenetbe kapcsolja a hajtást, tehát az a tokmány felőli oldalra kell tenni, nehogy megtévesszen. A start kapcsolónál naptukor szerintem az esztergán lévő kapcsolóra gondolt, mert azzal megállítható a motor, DE ehhez tudni kéne, hogy az eszterga kapcsolója most hogy van bekötve, vagy egyáltalán hova megy. Ez már a te dolgod, hogy azt kötöd rá vagy egy külső kapcsolót, de ehhez tudnod kell mit csinálsz emiatt jobb ha tényleg átnézed mi és hogy működik, mert fennállhat a balesetveszély.
Ezen kívül az előre és hátra forgást is ellenőrizni kell, hogy neked melyik felel meg a jobbos és a balos iránynak.
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2018
(#) laacika válasza c27 hozzászólására (») Nov 4, 2018 /
 
Köszi hogy figyelmeztetsz ezekre a dolgokra!
Minden meg van hozzá kivéve a nyomógomb.
Viszont nekem is felmerült az a kérdésem hogy Naptükör vajon melyik kapcsolóra gondolt a "Start kapcsoló" feliratnál.
Most az eszterga kapcsolója természetesen a frekiváltó CC-F/R kapcsaira van kötve.
Jobb lenne ezzel inditani mint sem egy külön kapcsolóval.
(#) c27 válasza laacika hozzászólására (») Nov 4, 2018 /
 
Akkor használd az eszterga kapcsolóját az célszerűbb (valószínűleg ő is arra gondolt).
Ettől függetlenül azért a végállás kapcsolón kívül a helyedbe feltennék egy ütközőt is, mert ha valamikor a végállás kapcsoló elromlana akkor bizony nem fog átkapcsolni vissza irányba vagy még egy vészleállító is jól jöhetne, de ezt majd te eldöntöd.
Ha jól rémlik ezeken a gépeken van erő alapú mechanikai kioldó is. Menetvágás közben nem éppen szerencsés, de egy késtörésnél/géptörésnél talán jobb. Legalább is amit én láttam az olyan volt, hogy egy beállítóval meg lehet adni mekkora erőnél ugorjon ki a gépi előtolásból, legalább az asztal ilyenkor megáll a tokmány előtt, ha jól van beállítva.
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2018
(#) naptukor válasza laacika hozzászólására (») Nov 5, 2018 /
 
Idézet:
„Viszont nekem is felmerült az a kérdésem hogy Naptükör vajon melyik kapcsolóra gondolt a "Start kapcsoló" feliratnál.”


A Start kontaktus nyilván az ami indítja a motort. Maradhat az ami volt (tehát kontaktus a gépből) csak ki kell egészíteni az irányváltó relé bekötésével a rajz szerint.
(#) laacika hozzászólása Nov 9, 2018 /
 
Lenne még egy kérdésem az előzőekben emlitett frekiváltóval kapcsolatban.
Az a helyzet hogy valamiér nem működik a fékellenállás.
Régebbről azt az infót kaptam hogy a megfelelő kimenetre PA/PB elég ha egy fűtőszálat kötök,én köttem rá nagyobb 2000w os bojlerét is és kissebb mosógépét is de semmi.
Valakinek ötlete?
Köszönöm.
(#) Gabó válasza laacika hozzászólására (») Nov 9, 2018 /
 
És a beállításokba be is állítottad/kapcsoltad??
(#) laacika válasza Gabó hozzászólására (») Nov 10, 2018 /
 
Nem,mert úgy tudtam eddig hogy semmit nem kell beállitani.
Ahol irja a használati utasitása a fékellenállással kapcsolatos dolgokat és azt leforditóztam,nem találltam semmi különöset.
Utánna nézek tüzeteaebben.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2018
(#) naptukor válasza laacika hozzászólására (») Nov 10, 2018 /
 
Szia!

Én megkérdezném hogy mit értesz az alatt hogy "nem működik a fékellenállás"?
Miért csatlakoztattál rá fékellenállást? Mit vársz ettől a megoldástól pontosan?

Egyébként nem köthető rá tetszőleges ellenállás, hiszen a készülékben lévő "fék chopper" félvezető kapcsolási képességei nem végtelenek!
(#) c27 válasza laacika hozzászólására (») Nov 10, 2018 /
 
Azért jó lenne, ha pontosan utánanéznél, hogy mit is kell beállítani ártani biztos nem fog.
9. oldal a Holland doksiban P0 és PA gondolom gyárilag össze van kötve így a PA és PB közé kell a fékellenállás, de attól még, hogy odakötöd szerintem a frekiváltó nem fogja kitalálni magától, hogy az ott is van.
20. oldal: Regeneratief remmen gondolom a 0 arra utal, hogy a gyári érték alapból az, hogy nincs F304 amúgy. Na meg nem ártana beállítani az "Acceleratietijd" és a "Deceleratietijd" 18. oldal, ha még nincs. Így elsőre ennyit láttam, de nem akarok belemerülni annyira, ez a te dolgod lenne. Lehet mást is be kell még állítanod, nézd át alaposan, vagy keress egy angol változatot, ha az úgy neked könnyebb.
Fékellenállás: ahogy naptukor írta nem mindegy mit kötsz rá, meg kéne nézni pontosan milyen értékű ellenállás kéne neki, és az, hogy egy csupasz fűtőszálat rákötsz nem biztos, hogy jó lesz hosszútávon, legalább is a melegedést is figyelembe kéne venni. Arról nem nyilatkoztál mekkora motort hajt és mekkora tömeget forgat a tokmány (esetleg egy vasaló is megteszi, ha passzol az ellenállása a frekiváltóhoz).
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2018
(#) laacika válasza c27 hozzászólására (») Nov 11, 2018 /
 
Köszi szépen!
Az F304 es paraméter volt a megoldás,minden tökéletesen működik.
(#) csukiatti hozzászólása Nov 11, 2018 /
 
Sziasztok! Nekem is ugyan az a problémám mint laacikának. Nem bírok rájönni melyik paraméterrel kell engedélyezni a fékellenállást, hogy a frekiváltó észlelje. Tudtok ebben segíteni. Egy Alitvar 31-es váltóról van szó. Előre is köszönöm.
(#) c27 válasza csukiatti hozzászólására (») Nov 11, 2018 /
 
Futólag megnézve esetleg a brA lenne.
(#) csukiatti válasza c27 hozzászólására (») Nov 11, 2018 /
 
Köszi az infót tesztelni fogom.
(#) laacika válasza naptukor hozzászólására (») Nov 11, 2018 /
 
Köszönöm hogy figyelmeztettél erre!!

"Egyébként nem köthető rá tetszőleges ellenállás, hiszen a készülékben lévő "fék chopper" félvezető kapcsolási képességei nem végtelenek!"

Átnéztem elég részletesen a doksiját de én sehol nem talállok a fék ellenállásra vonatkozó értéket.
Megnéznéd nekem hátha ......
(#) laacika hozzászólása Hé, 14:13 /
 
Itt találltam egy angol nyelvű doksit is,2x néztem át de nem talállok ellenállási értéket.
Angol
(#) naptukor válasza laacika hozzászólására (») Hé, 17:22 /
 
Egy "design guide-szerű doksi kellene.
A fék chopper max árama függ attól milyen teljesítményű a frekiváltó.

Kb azzal lehet számolni, hogy a fékellenállásra a motor teljesítményének megfelelő teljesítményt tud továbbítani.
Ez egy 0.75kW-os készüléknél kb 1,1A, a fékellenállás pedig kb. 630 Ohm lehet.
(#) csukiatti válasza c27 hozzászólására (») Hé, 17:25 /
 
Sajnos nem a brA paraméter. Megnéztem és alapból engedélyezve van. A váltóra gyártó által meghatározott értékű ellenállást kötöttem. Van esetleg más ötleted?
(#) c27 válasza laacika hozzászólására (») Hé, 17:37 /
 
Ha jól rémlik a te frekiváltódra max 2,2kW-os motor köthető, így egy hasonló teljesítményű frekiváltónál megadott ellenállásértékkel is lehet közelítőleg számolni.
Pl. ATV 31H/C/KU22N4 esetén a minimum ellenállás 54 ohm, inkább ennél nagyobbat válassz (60-100 között).
(#) c27 válasza csukiatti hozzászólására (») Hé, 17:38 /
 
Valamelyik doksijába benne kéne lennie, de most én se találtam, hátha valaki más mond valami okosat, én most nem tudok.
(#) csukiatti válasza c27 hozzászólására (») Hé, 17:42 /
 
Rendben köszi!
(#) laacika válasza c27 hozzászólására (») Kedd, 0:19 /
 
Köszi szépen.
Már meg is rendeltem egy Hajdú 800w-os fűtőszálat.
(#) GPeti1977 hozzászólása Kedd, 18:15 /
 
Miért van az hogy egy gép melyben van egy frekvenciaváltó kb 10kW meg AC motor driver 2 darab bekapcsoláskor de van hogy működés közben is lecsapja a 30mA es fí relét, valódi hiba nem lehet, arra gondolok hogy bekapcsoláskor a zavarszűrő kondenzátorok töltőárama, üzem közben is jelentős áram folyhat a föld felé ugyan a motorok messze vannak árnyékolt kábelen keresztül vannak táplálva, az is jelentős kapacitív áram. Mi a megoldás, nagyobb áramú vagy nem közönséges fí relé, bár úgy tudom hogy ott azon a körön távolabb van még egy fí relé ezért akár ki is lehetne iktatni.
(#) naptukor válasza GPeti1977 hozzászólására (») Kedd, 18:24 /
 
Mert az ÁVK és a frekvenciaváltó / szervó hajtás nem barátok. Nagyon nem.

A nagy áramú, gyakori és meredek kapcsolások (PWM), az EMC szűrő, az árnyékolások stb. miatt.
(#) elektroton válasza GPeti1977 hozzászólására (») Sze, 9:46 /
 
Ide speciális szelektív áramvédő kell.
(#) GPeti1977 válasza elektroton hozzászólására (») Sze, 19:36 /
 
Tudsz mondani konkrét típust? Ma lecseréltem 100mA-esre de még nem lett hosszútávon próbálva.
(#) GPeti1977 hozzászólása Pé, 17:54 /
 
Nekem van a japán 3x200V hálózatra frekvenciaváltó és megy 230V ról egy fázisról, igaz akkor biztosan nem terhelhető a névleges teljesítményig. De miért nem tilt le? Más frekvenciaváltók, motor driverek hogyan tolerálják például ha a három fázisból csak kettő van meg a bemeneten?
(#) naptukor válasza GPeti1977 hozzászólására (») Szo, 13:39 / 1
 
Idézet:
„ekem van a japán 3x200V hálózatra frekvenciaváltó és megy 230V ról egy fázisról”


Ez viszonylag gyakori (pl. Yaskawa / Omron). Így vannak méretezve.
Nem a fázisok száma szokott probléma lenni hanem a feszültség.

Idézet:
„Más frekvenciaváltók, motor driverek hogyan tolerálják például ha a három fázisból csak kettő van meg a bemeneten?”


"Main phase loss" fault kóddal.
Illetve ahol nincs betáp fáziskiesés figyelés vagy ki van kapcsolva, akkor "DC link undervoltage" a jellemző hatás.
Következő: »»   73 / 73
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu