Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szerviz történetek
 
Témaindító: llaci56, idő: Márc 14, 2010
Lapozás: OK   7 / 7
(#) kameleon2 válasza szitko hozzászólására (») Okt 11, 2013 /
 
Sajnos már 20 évvel ezelőtt sem javítottak mindent és mindenhol. Hiába a szerviz - ha nincs szakértelem - és nincs aki megfizesse. Nekem is sok eszközöm így "lett", mert a tulaj hordta folyton szervizbe például a Sony CD lejátszóját, ahol megállapították: "alaplap hibás!" . A tulaj azt mondta, neki már nem ér ennyit - ha kell - megkapom. Az eredmény: rosszul volt meghúzva az alaplap egyik földelő csavarja.... Mondhatnám a "nagynevű" HP szervizt is. Ismerősöm egy kicsit mulatott és a képek nézegetése közben belefolyt a bor a notebookba. Azonnal lekapcsolta, táp ki, akksi ki - majd szerviz. A válasz "alaplap hibás!" 85000Ft a javítás.. Elkértem tőle. Nagyot nézett, amikor másnap visszakapta és működött. Pedig csak kitakarítottam és egy helyen megjavítottam a fóliát, ahol a bor kicsit megmarta. Fogyasztói társadalomban élünk. Akit át lehet verni - azt átverik. Még egy történet - ez még ütősebb - szintén HP. Elromlott egy HP17"-es monitorunk - még akkor amikor nagy szó volt az LCD. Elvittem szakszervízbe. A sablon szöveg: "alaplap hibás" 45000 Ft a javítás. Megkérdeztem: Ember ! - 40000 egy olcsóbb kategóriából az új?! Elhoztam. Mivel sejthető volt, hogy táp gondja volt, elvittem egy barátomhoz, aki csak ilyen tápokat javít. Egy darab kondenzátor volt tönkremenve benne. Mivel ő szerviz is 3500 Ft volt a hivatalos javítás ára számlával. Mellesleg... megjegyezte, hogy a HP monitoron belül mindenen "Belinea" felirat volt.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2013
(#) kissi válasza szitko hozzászólására (») Okt 11, 2013 /
 
Néhány gondolat az előzőek kiegészítéséhez: ha a szervizes keresi a hibát, akkor neki azt ki kell fizetni, mert közben tudott volna "pénzt is keresni". Mivel egy nem működő készülék alapján nem lehet tudni, hogy "egyszerű" táphiba, vagy processzor gond, nem is beszélve a többrétegű NYÁK-ok via problémáiról! Ha keresi a hibát 3 órán keresztül, de nem találja meg ( sokszor neki sincs rajza, csak tapasztalata! ) és kérne a továbbra sem működő készülékért 10000 Ft-ot, hogy jó esetben adózzon is belőle ( ezért már sokszor új készüléket lehet venni!), akkor nagyon beolvasnának neki! Másik nagy probléma a mai készülékekkel, hogy attól, hogy egy IC nem működik, még nem biztos, hogy rossz, csak lehet nem kapta meg a megfelelő felkonfigurálást a processzortól pl. egy kapuáramkör időnkénti "beragadása" miatt ( a konfigurációs byte-okat szerintem még a márkaszervíz sem kapja meg !)! Szerintem sajnos el kell fogadnunk, hogy ilyen világot élünk, ma már nem olyan egyszerű hatékonyan javítani!
A Te hibakeresésedet viszont mindenképpen dicséret illeti
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2013
(#) szitko válasza kissi hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Nem is tudtam, hogy van ilyen téma. Elnézést a modiktól, hogy rossz helyre írtam.
A félreértések elkerüléséért, nekem nem az a bajom, hogy pénzt kérnek a szervizek a ("semmiért"), a hiba feltárásáért. Sokkal inkább az őszinteség a gondom a mai szervizekkel. Tudom, hogy a mai világ abból áll, hogy ki-kit, mikor, hogy, mivel, és mennyire tudja becsapni a másikat, de egy ilyen esetben nem lenne egyszerűbb azt mondani, hogy
"-Neharagudjon, a szerviznek nem éri meg az Ön készülékét megjavítani..."
Ezzel ellentétben, ráfogják, hogy elbíbelődtek vele 2 órát, ami kb. 5000Ft, és mondanak egy olyan hibát ami nem fedi a valóságot. (Még mindig nem az 5000 a bajom, hanem az, hogy hazudnak...)
(#) tungsram válasza szitko hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Olvastam az összes hsz-t. Szeretném megjegyezni, hogy magam is a javító szakmában rendelek.. De .. Nincs két egyforma hiba, nincs két egyforma készülék, még azonos tipusban sem.. 25 éve volt akár max 10 fajta TV rádió videó stb. Viszont még lehetett javítani mert volt mit. Most amikor már minden lassan egy IC akkor miről beszélünk? Lassan nincs mit javítani. Ez a integrálás ami bekövetkezett az gyakorlatilag a szakma halálát jelenti.. 10 éve még a PC tápegységeket zsinórban javítottam. Most? Kuka.. Régebben a monitorokat 20-asával kellett javítani.. Bejött az LCD és megint a halál..Ha nincs klón készülék akkor? Csak annyit akarok megjegyezni , hogy amiről beszélünk az már lerágott csont. Természetesen a piac dönti el ,hogy ki hol mikor és , hogy tud érvényesülni.... Egyéniben ma már az ember nagyon nehezen boldogul el. Aki ezt cáfolja az egy szinten nem mond igazat. Örök mondás: Aki mindenhez ért az semmihez se ért. Ezt a szakma dezintregrálódása hozta magával..
(#) StMiklos hozzászólása Okt 12, 2013 /
 
Kb. 4 éve, amikor egy PDA még sokba került (ETEN X600), sok buheráció közben topikokat olvasva, aztán már tanácsokat adva, olykor szoftveres távszervizzel feltámasztva halott működésképtelen készüléket, egy picit ismert lett a nevem, tulajdonképpen ismeretlenül rámkérdeztek: van itt egy X600-as, gombjai össze-vissza reagálnak, szerviz szerint alaplaphibás, megnéznéd? (Akkor ez azért 70000Ft. volt). Tulajdonképpen azokat a készülékeket szeretem, amelyek "javíthatalanok", mert szabad kezem van, nem veszthetek semmit. (Nem lehet belőle még egy féltégla, ha szoftveres a dolog.)
Megjött. szétszedtem, nézegettem. Semmit se találtam. Az egyik gombot nyomva a másik funkióját kapcsolta, meg ilyenek. De ez is változó volt. Azt ugye tudjuk, hogy a CMOS áramkörök igen nagy bemenő ellenllásúak, a legkisebb átvezetés is (nyáron, zsebben, futás közben izzadtság pl.) már logikai szintváltozást okozhat. Bár itt ilyet nem kapott, mert rákérdeztem, és a panelhoz a gombok környékén hozzá se fértem, mert sok helyen fémszövet borította, volt benne bőven, fogtam, alkohollal lemostam az egészet, aztán összeraktam és kifogástalanul működött. Jeleztem gazdának, kész van, mondta már vett másikat, nem kell? Kis kollégám érdeklődött iránta, aztán egy hét próba után megvette, azóta is használta, ennek 3-4 éve. Igaz, egyszer 1-2 évre rá, meg kellett ismételni a műveletet. Pár hónapja más telefonja van, de nemrég végignavigálta vele Olaszországot, még mindig használja.
Más: Siemens mosógép, gyereké. Csak úgy fért be a pult alá, hogy le kellett venni a tetejét.
1-2 év után, nem ment a centrifuga, azaz elindult forogni, de mindig megállt. Szerviz jő: panelcsere, 48000Ft. Hirtelen nem kérte a javítást, közben találtunk valakit, aki 15e-ért javítja. Elmentem kiszedni, sehol semmi nyom, aztán a másik oldalon, ahol nem is voltak alkatrészek, lelek eldugva, 2 égett ellenállást. Színkód a múlté, mosnivaló sürget, végére kell járni a dolognak. Beforrasztottam két 2k2 ellenállást. Gyerek kérdi: olyan érték volt? Mit tudom én?
Ha megy szerencse, ha nem irány a panellel a javító. Szerencse fel, és ment. Mint később kiderítettem ezen a kettőn jött vissza a tachogenerátor jele a panelre. "Parancsra" elindult centrifugálni, de aztán nem kapott visszajelzést, ezért állt le. Hogy mennyi volt az eredeti érték ma sem tudom, de működik. És az a két ellenállás (ha jól tudom) azért volt beépítve, mert része volt a centrifuga állítható fordulatszámában. Mert ugye milyen mosógép az, ahol fix fordulatú a centrifuga, mondá az asszonyka, aki már nincs ott....
Ja! A víz a pultról ráfolyt a két ellenállásra. Na ma már nem fog!
Azért jelekből egy értő és szakmájában folyamatosan érdeklődő szerelőnek tudnia kellett volna a jelekből, hol lehet a baj.
Na ennyit, Üdv: StMiklos
(#) Rober_4 hozzászólása Jan 13, 2015 /
 
Sziasztok! A mai nap futottam bele egy érdekes hibába gondoltam elmesélem:
Egyik barátom már vagy 7-8 éve vett egy basszusgitáralapot. Dicsérte, hogy milyen jó vétel volt, meg, hogy jó cucc, mégis valahogy nem volt jó a hangja. Valami fura torzítása volt az egésznek, de hát ez van gondoltuk. El is telt pár év a basszus sosem szólt jól, aztán fel is oszlottunk, és mostanában eladóvá vált a motyó. Hát gondoltuk mielőtt megszabadulunk tőle megnézzük közelebbről, hogy milyen belül, illetve, hogy mi lehet a torzítás oka (hangszóró-erősítő stb). Kiszereltük a hangszórót elölről, és kipróbáltuk. Teljesen megváltozott a hangkép. Gyönyörű tiszta hangja lett a készüléknek. Na akkor nem a hangszóró a hibás, sőt aranyos kis Celestion hangszóró van benne, aminek megörültünk. Visszarakjuk a hangszórót, újra megjön az a motyogás-szerű hang a mély hangoknál. A fene megette, levesszük a hátlapot, hátha az zörög. Valamelyest tisztább lett a hang, de nem szűnt meg teljesen a zavarás. Nézzük az erősítő részt, hogy hátha ott a zörgés forrása, a panel meg a lemezek. Persze zörög az is, de nem annyira, és magasabb frekvencián... Ekkor téved a kezem a hangszóró mellett a reflexnyílást eltakaró vászonszerű anyagra. Ahogy megérintem megszűnik a motyogás. Fogunk egy kést levagdaljuk a reflexnyílás elől, mert olyan alaposan oda volt ragasztva, hogy csak vágni tudtuk. A motyogás megszűnt. Visszatesszük a hátlapot, hát teljesen jól szól a cucc! Ez a kis darab filc évekig tönkretette a zenénket! Mert nyitott hátlapnál is hallható és zavaró volt az általa keltett rezonancia, és ugye amikor össze volt rakva a láda, akkor a nyomás megsokszorozódott rajta, és teljesen összerondította a hangképet.
(#) kadarist válasza Rober_4 hozzászólására (») Jan 13, 2015 /
 
Szia!
Mi az a basszusgitáralap? Valami erősítő?
(#) nagym6 hozzászólása Jan 13, 2015 / 4
 
Tavaly egy nem működő vetésellenőrzőt hoztak javítani, de nálam első pillanattól jó volt. Itt hagyták próbaüzemre, majd előjön a hiba. Csináltam vele 2 héten keresztül már mindent, még fagyasztó, kemence is, folyamatos üzem, de hiba nem jelentkezett. Viszont jelentkezett a tulajdonos, hogy kettő van neki (két vetőgéppel), véletlenül a jót hozta el.
(#) Rober_4 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 14, 2015 /
 
Természetesen. Egybe a ládával és a hangszóróval.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2015
(#) nagym6 hozzászólása Jún 1, 2015 / 1
 
Nem találtam olyan topicot, amely szokatlan, ritka hiba megállapításáról szólna. Ha van, kérném áttenni oda.
Megszenvedtem. Fluke 15B multiméterem ellenállásmérésnél kb. 20% eltéréssel mér. Szétszedés, kalibrálás, rajz nincs, a 6db. trimmerpoti szerepe próbálgatással kitalálva, tehát mire mi változik. Így hosszadalmasan bekalibrálva, mert egyik viszi a másikat, stb. Kész, pontos, összerak. Nem jó, ugyanaz a hiba. Ekkor talál neten rajzot, újrakalibrál jó, összerak nem jó. Panel kontakthibásnak gondol, panel nyomogatva, hajtogatva -érzéssel- hiba nincs. Összerak, hiba van. Ha a hátlap rákerül, csavarok meghúzva, akkor hiba. Csavar nélkül nem hiba, de hátlap rajta, és ahogy kézzel nyomom össze erősen vagy enyhén a hátlapot a helyén, a hiba arányosan kisebb, nagyobb. Mintha erőmérő lenne.
Megvan a hiba. A hátlap egy él felületen hozzányomódik a panelhoz, ezen átvezetést okoz. Lemosva alkohollal nem segít, csiszolóvászonnal a hátlap felfekvő felületéből egy réteg lecsiszolva, és jó lett.
(#) llaci56 hozzászólása Feb 5, 2017 / 2
 
PS3 -at javítottam... Mint kiderült, a hiba a közismert "sárga led hiba".
Nem foglalkozom ilyesmivel rendszeresen, a PS3 pedig az érdeklődési körömtől is igen távol áll, de megsajnáltam a tulajdonosát. Gondoltam, nekem jó reball gyakorlat.
Szétszedés alaplapig, majd CPU és GPU golyózás.
Összerakom, bekapcsolom, minden rendben. Kipróbálni nem tudtam, mert semmim sincs hozzá, (meg kedvem sem volt) de az világosan látszott, hogy rendesen bekapcsol, zöld led világít, sárga led nem világít. Ez a lényeg. Gazdinak visszajuttattam.
Este jön a telefon, hogy a lemezt nem tudja berakni.
(...De hát előtte jó volt!!!! Én ahhoz nem nyúltam, mindössze kiszedtem, visszaraktam. Brrrrrrrr......!)
Persze. Amikor beállt a "sárgaled hiba", elvitték szervizbe, ahol közölték, hogy alaplap csere. (Ami iszonyat ár.) Mindenesetre a drága játékot (a lemezt) kivették a Blu Ray lejátszóból. De nem ám úgy, ahogy egy lemez természetes úton kijön, hanem szétszedve a lejátszót, kiemelte a szervizes. A mechanika pedig úgy maradt, ahogy volt, vagyis a biztonsági pöckök - melyek megakadályozzák második lemez bedugását, elállták a lemez útját.
Lemezegység szét, bele egy CD, (a Bátor kismalac,-) összerakva pedig CD ki. (Máshogy is vissza lehetett volna állítani, de én így csináltam.) Viszont jó lett... Gondolom, a Bátor kismalac...
(#) Josi777 hozzászólása Nov 30, 2021 /
 
Sziasztok.
Nem rég történt, hogy kaptam egy hívást, hogy egy tűzhelyt kéne bekötni és mondja a tulaj, hogy ő is be tudja kötni, csakhogy az van a garancia papíron, hogy csak akkor érvényes a garancia, ha szakszerviz köti be. Mondom neki, hogy ebben nem vagyok biztos, hogy ez garanciavesztéssel járna, de mindenesetre megkérdezem a kollégámat, aki több márkának is a szervizpartnere. Amikor másodszor hívott, micsoda véletlen, pont az említett kolléga műhelyében voltam és a kihangosított telefonon keresztül bekapcsolódott a kolléga is a beszélgetésbe. Azt mondta, hogy rugalmasak, szívesen kiállít egy papírt, ha sikerül meggyőződnie, hogy szakszerűen van bekötve. Persze az ügyfél mondja, hogy tuti úgy lesz, ugyanúgy köti be, mint a régit, csak lemásolja és meg is van. Jó rendben, mondja a kolléga, de azt azért árulja el, hogy milyen színű a védőföldelés. Hát azt nem tudom, jön a válasz. Hát akkor nem tudunk papírt adni a bekötésről, jön a viszontválasz. Szóval abban maradtunk, hogy akkor majd este elmegyek és bekötöm neki. Erre este jön egy telefon, hogy ne menjek, mert ő utána nézett a neten a bekötésnek és biztosan meg tudja csinálni, a papír sem kell már neki. Mondom neki, hogy rendben, nem megyek és semmi közöm hozzá hogy ki mit csinál az otthonában, de azért ha már korábban nem tudta a védőföldelés színét és azóta utána nézett, elárulná nekem, hogy milyen színű. Fehér, jött a válasz.
Következő: »»   7 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem