Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tolatóradar
 
Témaindító: szabbez, idő: Márc 7, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 3
(#) bancsi15 válasza teddysnow hozzászólására (») Szept 16, 2019 /
 
Szia!
Gondoltam rá, de az a baj, hogy farmotoros autóba megy, és így a vezérlő doboz a motortérbe kerülne, ahol azért hő és pára van, meg persze nagyobb rezgés mint az utastérben. Ezért rövidek a kábelek és toldanám a rendszert, hogy be kerüljön a vezérlő.
Vagy akár ez lenne a felállás, ha előre szeretné valaki beépíteni, mint sok mai extrásabb autóban.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2019
(#) mikrodigit válasza bancsi15 hozzászólására (») Szept 16, 2019 / 1
 
Nem hinném, hogy bármi gondot okozna a kábelek 1-2 méteres megtoldása. Itt nincsenek nagy frekvenciák (néhányszor tíz kHz) és a vezeték ellenállásnak sincs jelentősége.
Ki is próbálhatod autó nélkül is, pl. egy asztalon az egészet vagy az egyes érzékelőket külön.
(#) bancsi15 válasza mikrodigit hozzászólására (») Szept 16, 2019 /
 
Köszönöm szépen a választ!
Az a baj jobb ötletem nincs. Amúgy 40kHz elvileg amin megy a rendszer.
Nem barmolnék bele szívesen, így arra gondoltam, hogy csinálok egy toldó dobozt olyan csatlakozókkal, mint a vezérlőn és az lesz a motortérben. Így legalább le is vehető a lökhárító a szenzorokkal, ha kell.
(#) ktibor69 válasza bancsi15 hozzászólására (») Szept 17, 2019 / 1
 
Én 5 éve vettem ilyen hosszabbító kábeleket a szenzorokhoz 2.5 és 4m-eseket. Azóta is tökéletesen működik a parkradar, nekem 8 érzékelős van, ezért indokolt volt az ilyen fajta hosszabbítás:
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_2..._app=y
(#) teddysnow válasza ktibor69 hozzászólására (») Szept 17, 2019 /
 
Ott a pont!
(#) dokibácsi123456 hozzászólása Dec 31, 2019 /
 
Sziasztok.
Kérdésem lenne a radarokkal kapcsolatban. Adott egy gyári rendszer ahol 3 vezetékesek a radarok.
(mi a 3 vezeték? Miért van +1 az univerzálishoz képest?)
Az autóban fejegység csre történt így a radarok hangja megszünt.
1 : Tudom e a gyári központot univerzálissal használni valahogyan ?
2 : A gyári központból hogyan lehetne a kinyerni a "hangot"?
CAN rendszerű a történet. (volvo s 80)
Aki tud segíteni azt nagyon megköszönném.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2019
(#) bbb válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Dec 31, 2019 /
 
Szia!

Gyors guglikeresés a volvo s80 parking sensors can bus kifejezésre kihozott találatként egy eszközt: Bővebben: Link
Minekután ilyen egyáltalán létezik, lehet keresgélni olcsóbb megoldást is, biztos fogsz találni eszközt, ami megoldja ezt a problémát (innentől már lehet tudni, hogy mi a neve a kütyünek, hogyan kell tovább keresgélni).
(#) dokibácsi123456 válasza bbb hozzászólására (») Jan 1, 2020 /
 
Köszi
(#) herczeg1964 hozzászólása Júl 5, 2020 /
 
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem,van nekem is is egy SENCOR tolató radarom,kb 2 éve tökéletesen működik,de 2 hete olyat produkál mint még soha,jelzem szakember szerelte be,most a kijelző hátra menet kapcsolása után elkezd folyamatosan villogni,ill a kijelzőn mnden egyszerre megjelent,( a STOP,egy fél 2- es,3- autó piktrogram,ft, m, a hangszóró, a baszéd,ill E betű stb)természetesen nem figyelmeztet a távolságra,hang sincs,ha szükséges megpróbálom a fotót feltölteni, amit készítettem,érdeklődöm,hogy valaki találkozott e-már hasonló jelenséggel,mit tanácsol, vagy kuka,ennyi volt a pályafutása,segítséget előre is köszönöm, Csaba.
(#) herczeg1964 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Sziasztok! Rendelkezem én is egy SENCOR tolatóraddal, eddig kifogástalanul működött (KB 1 év)
viszont kB 1 hete csak villog tolatáskor, és nem reagál semmilyen tárgyra, találkozott- e már valaki
hasonló problémával, mi a teendő, vagy ennyi volt a pályafutása a technikának!
(#) semseyp hozzászólása Okt 19, 2020 /
 
Üdvözletem!

Olyan problémával találkoztam, melyre nem igazán találtam gyors és egyszerű megoldást, sőt saját (szerény) elektronikai "tudásból" nem is jut eszembe semmi használható ötlet.
A probléma a következő: adott egy nyolc érzékelős tolatóradar (elől 4/hátul 4), mely egyrészt hagyományosan a hátramenet kapcsolásával bekapcsolja a rendszert (első és hátsó érzékelők), ez a tolatólámpára van kapcsolva. Már itt is problémák voltak, mert ha nem járt a motor, akkor jól működött, járó motornál, viszont ki-be kapcsolgatott másodpercenként. Ezt orvosolni tudtam egy relével, melyet a tolatólámpa feszültsége meghúz és kapcsol egy fix 12V-ot. Ez rendben van.
A másik működési opció, hogy ha a féket megnyomom, akkor bekapcsolódik a rendszer, de csak az első érzékelők működnek egy kb 5 másodpercig a fék felengedése utáning is. Ezt alapból a féklámpa 12V-ja hivatott kapcsolni.
A probléma ott van, hogy az autó, amibe beleszereltem kicsit csalafintán működteti a féklámpát, mégpedig, úgy, hogy a féklámpa izzója nem kétszálas, hanem egy darab 21W-os izzó, ami ha felkapcsolom a lámpákat, akkor kap egy 5V-körüli feszültséget, ha fékezek, akkor megkapja a 12V-ot teljesen. Így mivel nincs külön vezeték a féklámpához a jelet csak a közös vezetékről tudom levenni. Viszont az 5 V-ra is bekapcsol a tolatókamera első része. Ez szerintem azért lehet, mert az 5V-nál is 12 V-ot ad a rendszer, csak szakaszokban. PWM vezérlés gondolom.
Próbáltam relével ezt is, de sajnos a rélé az 5V-ra ugyan nem húzna meg, de mivel szakaszos 12V-ot kap, így folyamatosan próbálna meghúzni és nyüszít. Próbáltam diódázni, ellenállásozni illetve kondenzátorozni a meghúzó feszültséget, de eredménytelenül.
Ha annyira lecsökkentettem a feszültséget, hogy ne akarjon meghúzni már a relé, akkor a folyamatos (féklámpa) 12 V-ra sem reagál. Kondenzátort hiába tettem, hisz az megkapta a darabos 12 V-ot, majd miután feltöltött apránként, rögtön behúzva tartja a relét.

Esetleg van valakinek valami valami ötlete, hogyan tudnám ezt megoldani?

Gondolkodtam még egy 24V-os relén, hátha az nem nyüszítene a szakaszos 12V-ra, de a folyamatos 12-re meg még meghúzna. (Csak az nincs itthon.)

A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv,
Péter
(#) kaqkk válasza semseyp hozzászólására (») Okt 19, 2020 /
 
Áram relét kéne használnod . Egy reed relé pár menet vastag rézvezetékkel megtekercselve a tekercs sorbakörve az izzóval . A menetszám és a vezeték vastagsága az izzó áramához méretezve (kikisérletezni 5-10 menet mondjuk 1mm es tekercselő drótból) A reed cső egyik kivetése a + 12v ra a másik meg a radar indítóbemenetére
(#) sargarigo válasza semseyp hozzászólására (») Okt 19, 2020 /
 
Én a fékpedál kapcsolóját nézném meg, hogy van-e rajta használható feszültség. Ott még szerintem rendes 12V lesz.
(#) Uviktor hozzászólása Okt 19, 2020 / 1
 
Üdv,
A leírtakból VW csoportra tippelek.
Pótféklámpa vezetékét javaslom,az egyszerű 12V vezérelt,de lehet hogy azt is szűrni kell.
Ha tényleg VW,nincs fékpedál kapcsoló,egy hallos nyomás érzékelő van a fő munkahengerben,aminek a vezetékeire még ledes próbalámpával is tilos rámérni,mert meghal a szenzor és aranyárban cserélik.

Erre az esetre Can-bus modult szoktunk kötni a komfort can-re,és felprogramozzuk hogy 5 km/h alatt adjon ki egy kimeneten jelet a parkradarnak.
Drága,de működik.
Ha már haldoklik egy-egy szenzor elöl vagy rezonál a lökhárítő,gyorsan agybajt kap a tulaj hogy minden fékezéskor csipog.
Üdv!
(#) semseyp hozzászólása Okt 19, 2020 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat!

Uviktor, tényleg egy VW Golf 5-ről van szó!

A pótféklámpa nekem is eszembe jutott, csak nem akarnám megint bontani a C oszlop burkolatát mert az egy rémálom. De ha az a legegyszerűbb, akkor marad a bontás, vezetékelés.

Fékezéskor bekapcsolnak az első érzékelők, de szerencsére maga a kijelző és a csipogó csak akkor, ha 70 cm-en belül van tárgy. Ha nincs előtte semmi, akkor nem történik semmi.

Azt hogy valami nem stimmel csak onnan vetem észre, hogy esőben közlekedve, ha elmentek mellettem, vagy utolértem valakit, akkor be-be jelzett. Mint kiderült a sűrű vízpárárát érzékelte, amit felcsaptak és azért, meret a lámpa fel volt kapcsolva.

Megnézem a pótféklámpás tippet, hátha működő képes lesz!

Köszönöm!
(#) Uviktor válasza semseyp hozzászólására (») Okt 20, 2020 /
 
Üdv,
A Golf V két esélyes,az első évjáratokban még volt egyszerű mechanikus fékpedál kapcsoló.
Könnyű megnézni;ha a pedál konzolnál van kapcsoló,akkor nyugodtan le lehet venni jelet ha jól emlékszem akkor fekete-piros.
Ha csak a bajonettzáras helye van,akkor nyomás érzékelős.
A (remélem jól emlékszem hogy a VW BSG-nek hívja az első többfunkciós vezérlőegységet) BSG-től megy hátra a küszöbhajlat-küszöb burkolatok mögött,ha ott kényelmesebb megkötni.
Általában fekete alapszínű,pl.fekete-piros.
A küszöbben hátrafelé menő kötegben már nem valószínű hogy rámér a nyomáskapcsoló vezetékére(mert az is ilyen színű csak vékonyabb).
Üdv!
(#) semseyp hozzászólása Okt 20, 2020 /
 
Helló!

Megkerestem a pótféklámpa vezetékét, azon fixen vagy van 12V, ha nyomom a pedált, vagy nincs rajta semmi, így felhasználtam és úgy tűnik így már rendben működik a szerkezet.

Köszönöm a segítséget.
(#) pbalazs válasza semseyp hozzászólására (») Okt 20, 2020 /
 
Nézd majd meg járó motornál is, ha eddig még nem tetted meg, mert a PWM 13,5V körül szokott indulni. Azalatt DC-t kapnak a fogyasztók, kivéve persze ez a helyzetjelző/féklámpa kombináció.
(#) Moszkvai hozzászólása Okt 24, 2020 /
 
Sziasztok.
Tudja valaki, hogy hátsó parkoló szenzor helyére betehető olyan amit előre árulnak? Nem látok nagy különbséget külsőre, de árban igen.

Ilyet néztem de előre írja: Bővebben: Link
Ez lenne a hátsó: Bővebben: Link
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem