Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   96 / 96
(#) aherhof válasza RoliNyh hozzászólására (») Csü, 17:24 /
 
Az NKH illetve annak utódjai.
(#) RoliNyh válasza aherhof hozzászólására (») Csü, 17:31 /
 
Azt hiszem, itt lehet érdeklődni, ha valakit érintene még a téma...
(#) bbb válasza olahtamas hozzászólására (») Csü, 17:52 /
 
Az első lepapírozott kacsát olyan ember engedélyezte, aki azóta már rég meghalt. Akkor még NKH volt, azóta rég (2011) kormányhivatal van. Manapság elég sok vizsgálatot előírnak, amiket, ha elvégeztetsz a megfelelő szerveknél (pl. TÜV Nord Kft), akkor a gatyádat is ráfizeted. Ez azt jelenti, hogy csak a vizsgálatok másfél-két millió körül vannak, s ezek nélkül nem kapod meg az átalakítási engedélyt. A tervezői díj és a hatósági eljárási díj képezi a költség kisebbik hányadát. Azt se szabad ám elfelejteni, hogy csak EU engedéllyel rendelkező alkatrészeket szerelhetsz be, így pl. a szervo pótlására az amcsiknál elterjedt elektromos kompresszoros megoldás idehaza nem nyerő, ha nincs EU papírja.
Apám pár ilyen elképzelésről lebeszélt már embereket, de olyan is van, amelyiknek ő ugyan megcsinálta a dokumentációját, de a vizsgálatok miatt azóta is áll a projekt.
A kacsás bácsi, akinek kettő is van, külön sztori...
(#) helektro válasza tothbela hozzászólására (») Csü, 20:40 /
 
Amit írtál, annak nem sok köze van a valósághoz, kicsit olyan mint a viccben: Leningrádban volgákat osztogatnak...

Elon Musk nyilatkozta nemrég azt, hogy a jövőben képesek lesznek 100$ alá szorítani 1kW-ra vetítve az akkupakk árát ha minden jól megy. Jelenleg ők állítják elő legolcsóbban az autóba való akku pakkot, de jelenleg még ők sem tudnak ilyen áron gyártani.
https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/musk-szerint-igazi-atto...8.html

Az autókban lévő akkupakkon élettartamának semmi köze a mobiltelefon akkuk élettartalmához. Az alábbi cikkből idézve: "Úgy tűnik, hogy a megfelelő akkumenedzsment rendszerekkel és a megfelelő hűtéssel illetve fűtéssel a mai (vagy 4-5 évvel ezelőtti) akkumulátorok valóban jóval többet bírnak, mint amire a telefonok, notebookok és akkus fúrók alapján számíthatnánk, így 10 vagy valószínűleg 15 évig is gond nélkül kiszolgálhatják az autós igényeit."
https://villanyautosok.hu/2017/04/21/tesla-akkumulator-elettartam/
(#) szsrobert válasza borvendeg hozzászólására (») Pé, 0:17 /
 
De lehessen otthon osszeepitett autoval is kozlekedni. Muszaki szempontbol leellenorizve futomuvet, feket, tuzbiztonsagot.Pl. egy kefes vagy 3F Ac motorost. Es az engedely legyen fizetesekhez aranyos.
Senkit nem erdekel hogy x erdekcsoport egy evi fizetest akar lehuzni az engedelyt kerotol.
Igazabol nem kap erte csak nemi papirt. Nem tunik logikusnak.
(#) szsrobert válasza Ge Lee hozzászólására (») Pé, 0:23 /
 
Mecha adagolos dizelnel nem. Meg az UFO se kepes leallitani a motorjat.
A T72es tank is erdekes vezetesu, megsem jaeunk vele munkaba.
Feladathoz valasztunk logikusan megfelelo jarmuvet.
A hozzászólás módosítva: Pé, 0:25
(#) tothbela válasza szsrobert hozzászólására (») Pé, 1:01 /
 
Nem is kell leállítani. A jelenlegi üzemanyag árak mellett (vagyis a jövőbeli árak) úgy is leáll lépten nyomon.
(#) bbb válasza szsrobert hozzászólására (») Pé, 6:44 /
 
Idézet:
„Es az engedely legyen fizetesekhez aranyos.
Senkit nem erdekel hogy x erdekcsoport egy evi fizetest akar lehuzni az engedelyt kerotol.”

Akkor elmondom neked, hogy kb. mi mennyibe kerül ebben, csak azért, hogy tisztában legyél a dolgokkal.
Engedély kérelem benyújtásának díja - 11800Ft
Tervdokumentáció elkészítése - ez mérnöki munka, a nevét adja hozzá az ember, feljogosított rá, hogy egyáltalán ilyen munkát végezzen, egyénenként változó, de 100000Ft alatt nehezen úszod meg
Az engedély elbírásához bekért szakvizsgálatok, állásfoglalások különböző díjai - na itt száll el a dolog, kell egy komplex fékvizsgálat (nem olyan egyszerű fajta, mint a normál autóvizsgánál, hogy csak ráálssz a padra és kész!), elektronikus összeférhetőség és sugárzás vizsgálat (ez az igazán drága, milliós tétel és az országban talán csak két labor van, ahol meg is tudják csinálni), meg még ami csak az eszükbe jut. Szerencsére a töréstesztet még nem írták elő eddig egyszer sem, pedig joguk lenne rá (pláne, ha egyben a kasztnit is átalakítja valaki). Ezek mind azért kellenek, hogy ne egy száguldó koporsóban veszélyeztesd a forgalmat!

Úgy kell nekik megvizsgálni a beadott anyagot és úgy kell elbírálniuk, hogy az megfeleljen a mai előírásoknak. Az, hogy te egy öreg jószágot alakítasz át, nem számít, egy új jármű keletkezik, azokat a normákat kell tudnia, mint egy mai járműnek.

Idézet:
„Igazabol nem kap erte csak nemi papirt.”

A papír ez esetben egy olyan elbírált tervdokumentáció és engedély, ami bizonyítja, hogy a keletkezett jármű megfelel a mai előírásoknak. Bármilyen meglepő, az új autóknak is van ilyen papírjuk, ÁFE és TIPBIZ, melyek bizonyítják, hogy Európán belül használhatóak a közúton. És bármilyen meglepő, ezek se két fillérbe kerültek, csak a járműgyártónak érdeke megszerezni, hogy eladhassa idehaza (értsd. Európán belül) a termékét.
(#) Ge Lee válasza bbb hozzászólására (») Pé, 7:24 /
 
Idézet:
„Bármilyen meglepő, az új autóknak is van ilyen papírjuk, ÁFE és TIPBIZ, melyek bizonyítják, hogy Európán belül használhatóak a közúton. És bármilyen meglepő, ezek se két fillérbe kerültek, csak a járműgyártónak érdeke megszerezni, hogy eladhassa idehaza (értsd. Európán belül) a termékét.”
Így van. Nagyon nem mindegy, hogy ugyanezt az összeget egy magánembernek kell kifizetni 1db átalakított autóra, vagy egy gyárnak amelyik utána sorozatban gyártja majd azt, x százezer darabszámban.
(#) borvendeg válasza Ge Lee hozzászólására (») Pé, 9:43 /
 
Én kértem árajánlatot EMC vizsgára! 1,5milió/ alkalom. Közel sem biztos hogy elsőre sikerül, sőőőőőt. Trolira láttam ilyen vizsgálatot én külön szakmának mondanám.

"Így van. Nagyon nem mindegy, hogy ugyanezt az összeget egy magánembernek kell kifizetni 1db átalakított autóra, vagy egy gyárnak amelyik utána sorozatban gyártja majd azt, x százezer darabszámban."

A szabályoknak nem szabad megkülönböztetni hogy 1db-ról van szó vagy sorozatgyártásról. Ezért drága egyet gyártani mindig.

Nekem is fájó pont ez a szabályozás, az EMC-t túlzásnak is tartom, azon kívül a többi papír nem is olyan vészes. Azt szoktam mondani hogy az EMC-vel zárták be az építés lehetőségét.

Szerintem felesleges is tovább tárgyalni a papírozást, ez a hobbi a szürke zónába van taszítva, hála istennek a szigorú szabályozást az ellenőrzés hiányával pótolják Magyarországon...
(#) aherhof válasza borvendeg hozzászólására (») Pé, 12:58 /
 
AZ EMC ma már megkerülhető probléma, nem feltétlen szüksége az EMC vizsgálat, megfelelő minősítésű beépített anyagokkal megfelelő módon beépítve megkerülhető. De pl otthon összerakott vezérlőt nem építhetsz be. Pár dolog módosítva lett a szabályozásban az elmúlt egy évben. Az elmúlt évben is született így 2-3 autó EMC vizsga nélkül...... De pl előírták nagyfesz átütésvizsgálatot, meg pár egyebet. Persze ettől még nem olcsó játék az egész. és érthető is, hisz miért, milyen jogon várnánk el kisebb követelményt egy magánszemély által átalakított autótól mint egy gyári autógyárban létrejött terméktől. Ugyanazon feltételrendszer, ez teljesen jogos.
A hozzászólás módosítva: Pé, 12:59
(#) szsrobert válasza bbb hozzászólására (») Pé, 16:54 /
 
Idézet:
„Az, hogy te egy öreg jószágot alakítasz át, nem számít, egy új jármű keletkezik, azokat a normákat kell tudnia, mint egy mai járműnek.

Motorcserevel es akkubeepitessel uj jarmu keletkezik???
En erre egy lyukas garast se kivanok fizetni.
Es sirni se kell a szennyezett levego miatt.
Nem akarnak gazdasagos elektromos kozlekedest? Maradjon csak a regi belsoegesu motor a jarmuvekben. Lehetoleg ne az altalam befizetett adobol akarjak gyogyitani a dontesuk kovetkezmenyekent megbetegedett embereket.
Tobb evi munkaberert kinek kell csoda elektromos jarmu Magyarorszagon? Nem lesz tomegcikk.
Nyugati fizetesbol meg tudjak venni a Teslakat.
A hozzászólás módosítva: Pé, 17:00
(#) RoliNyh hozzászólása Pé, 17:03 /
 
Ez amúgy szerintem is sületlenség. Ha én az eredeti motortartó gumibakokra szerelem fel a konzolt,
ami majd a villanymotort tartja, magán az autó karosszériájában nem okoztam semmilyen kárt,
tehát nem vágtam bele, nem hegesztettem hozzá (azaz nem érte hősokk és emiatt nem lágyulhatott az anyagszerkezet sem), akkor úgy gondolom az eredeti váz megtartotta az eredeti gyári szilárdságát és mechanikai tulajdonságait is. Na most ha erre meg azt mondják, hogy a benzin üzemű motor és a villany üzemű motor súlykülönbsége miatt megváltozott a gépjármű súlyelosztása, súlypontja, esetleg stabilitása, az már szerintem sz.rrágás...
A mai napig is kapni gyakorlatilag ugyan azzal a karosszériával szerelt modellt más-más motorral...
(#) bbb válasza szsrobert hozzászólására (») Pé, 17:17 /
 
Idézet:
„Motorcserevel es akkubeepitessel uj jarmu keletkezik???”

Igen.
(#) bbb válasza RoliNyh hozzászólására (») Pé, 17:19 /
 
Idézet:
„Na most ha erre meg azt mondják, hogy a benzin üzemű motor és a villany üzemű motor súlykülönbsége miatt megváltozott a gépjármű súlyelosztása, súlypontja, esetleg stabilitása, az már szerintem sz.rrágás...”

Nem, nem az. A tervdokumentációban szerepelnie kell egy ilyen számításnak is, amiben a tömegváltozás következményeit számítja a tervező.
(#) Triger válasza RoliNyh hozzászólására (») Pé, 17:29 /
 
Arra is gondolni kéne, hogy az eredeti autóban maga a motorblokk esetleg "szilárdsági" szerepet is betölthet (természetesen, ha kiveszed, nem csuklik össze tőle a karosszéria), ütközésnél is sokat számíthat. Akkupakk súlya, elhelyezése, motor súlycsökkentés, stb. szerinted nem befolyásolják a menettulajdonsàgokat? Pl. kanyarstabilítás.
Szerintem kár ezen a kérdésen sokat gondolkozni, jelenleg ezek a szabályok. Számomra ezek mind foteltervek, és csak sárdagasztás ez a miért nem lehet, mocsok hivatal.
(#) RoliNyh válasza bbb hozzászólására (») Pé, 17:35 /
 
Nagy kár, hogy ebben a szép országban, ahol "gőzerővel dübörög a gazdaság",
mindent ilyen "pofon egyszerűen" és szinte "fillérekért" el lehet intézni, és még mindennek tetejében szinte bármilyen árut veszel, annak az árának a negyed részével mégis azokat "támogatjuk"
akik már így is tele vannak pénzzel, de szerintem/úgy látszik még így is kevés nekik...
(#) Massawa válasza RoliNyh hozzászólására (») Pé, 17:43 /
 
Még nagyobb kár ha azt hiszed, hogy ez csak ebben a szép országban van igy. Látnád, hogy mennyi papir meg egyébb kell hasonlo engedélyekhez más országokban ( kivéve talán az USA-t - de már az sem biztos) akkor menekülnél ebbe az országba és inkább tömnéd ezek zsebét..... ).
Tegnap az egyik bezzeg országban a bankban 5€ -t kértek, csak azért, hogy belenézzenek az ügyfél náluk vezetett számlájába..

Kik prédikáltak mindenféle marhaságért, hogy benne legyen a szabályokban - a biztonsági övtöl kezdve a teljesen felesleges gyereküllésig meg mindenféle cuccokért amit már a biciklin is megkövetlenek???? Akkor nem voltál véletlenül a barrikádokon?

A hozzászólás módosítva: Pé, 17:47
(#) RoliNyh válasza Massawa hozzászólására (») Pé, 18:48 /
 
Én bizony nem voltam benne ilyen prédikációkban...
(#) Massawa válasza RoliNyh hozzászólására (») Pé, 19:27 /
 
Én sem, de ha figyeled a médiákat mindenhol csak döl az ilyen baromság. A mikor gyerek voltam az autokon még az index sem volt minden jármüvön kötelezö ( a teherautokon meg trolikon olyan mechanikus kar integetett.. )
Manapság meg ha a szabályok szerint akarsz bicajozni, akkor be kell öltöznöd mint jéghoki játékosnak és még mindig piszkálni fognak mi minden hiányzik a bicajrol. Annak idején még a jogsit is visszaadtam amikor bevezették a bukosisakot motorra, soha nem akartam száguldozni csak élvezni a motorozást.
Manapság mindenkit ovni kell a másik embertöl, mert csak a felelötlenség uralkodik, ami szinte közvetlen következménye a fent emlitett "ovintézkedéseknek", hiszen ha sisak van a fejeden vagy 7 légzsák a kocsidban, akkor már semmi nem történhet.
Ezért azután ma mindent barombiztosra kell csinálni, és azt egy halom stemplivel kell igazolni. Azután fél - 1 év mulva még a nagyoknál is elöfordul, hogy sok 100000 autot kell visstahivni, mert eltörik az sokszor vizsgált gázpedál, vagy beszorul a fék bowdenje stb.
Néhány éve egy barátom a bezzegországban egy 50 éves unimogot vett - ami nemcsak elöre meg hátra, de oldalra is tudott menni. Azt a féléves procedurát láttad volna, mire megkapta az engedéyt, hogy az udvarbol kimehessen a mezöre behordani a termést. (Vmax=30km/h volt). A biztosok még azt is vizsgálták, hogy valoban csak 30 km/h-t vagy netán egy kicsivel többet tud - csak ez egy hétig tartott - és rengeteg pénzbe került.
(#) szsrobert válasza Triger hozzászólására (») Szo, 14:54 /
 
Ja.
A villanymotor se gyurmabol van a belsoegeseu motorhoz hasonloan.
Biztonsagos tervezes: az egesz auto korben legyen 10 meteres mehsejtszerkezetu energiaelnyelo gyurodozona.
Elol ne legyen motor mert serulest okozhat utkozeskor. Akku ne legyen benne mert aramutes es tuzveszelyes. Benzin ne legyen benne 40 literes tartalyban mert tuzveszelyes es eleg az utazo miatta.
Tehat marad a busz konnyu tavozasi lehetoseggel.
Kozepre ulve elol hatul megvan a vedozona is.
A hozzászólás módosítva: Szo, 14:55
(#) szsrobert válasza RoliNyh hozzászólására (») Szo, 14:59 /
 
Netto 0,66 utana 27%. 52% a valos vasarloertek, vagy annyi sem. A tobbi eltunik. Es meg ezt az elvonast is kevesellik.
Ha a foldeden a buza-kukoricatermes fele eltunne vagy tonkremenne mit tennel? Valtoztatni kell, mielott osszeomlik.
A hozzászólás módosítva: Szo, 14:59
(#) szsrobert válasza Massawa hozzászólására (») Szo, 15:03 /
 
A bank penzt ker azert hogy a sajat penzedhez juss. Fizetes, bankkartya, penzkiado automata.
Nekem ez nem tetszik. Adjon valami szamomra hasznosat a penzemert cserebe.
A gyermekules a gyermek seruleseinek mersekleset szolgalja. Kepzeld el a sajt gyermeked seruleset.
(#) szsrobert válasza Massawa hozzászólására (») Szo, 15:06 /
 
Amig a vizsgabiztos megteheti, hogy heteken elvizsgalgat egy jarmuvet magas fizetest kapva addig nem fog a tobbiekkel egyutt kevesebb penzert valami valoban a kozosseg szamara is hasznos munkat vegezni.
(#) szsrobert hozzászólása Szo, 15:07 /
 
On tema:
Elektromagneses sugarzast, radiozavarast mi modon csokkentik a hazilag atalakitott jarmuvekben?
(#) Triger válasza szsrobert hozzászólására (») Szo, 15:55 /
 
Ja.
Az eredeti autót, az eredeti motorhoz tervezték. Egy villanymotornak, mind a mérete és a súlya is kisebb. Az nem zavaró tényező, hogy a kisebb motorsúly például alaposan megváltoztatja az első futómű terhelését, ezáltal az autó menetdinamikáját, stabilitását. Nem próbléma, ha a kanyarban elszállsz. De gondolom ez sem gond, majd kivágunk a rugóból.
A többi netto butaság amiről beszélsz, ilyeneket senki nem mondott.
Következő: »»   96 / 96
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu