Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Hidraulika
 
Témaindító: voodoo, idő: Nov 6, 2011
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 4
(#) voodoo válasza albinolynx hozzászólására (») Feb 14, 2016 /
 
Szia. Én úgy tudom hogy 1cm2/2t-ra vannak méretezve a munkahengerek. A tiéd kb 25-30t bírna megemelni. De csak akkor, ha egy irányú. De mivel fa hasogató két irányúról van szó vagyis kb osztani kell 3-mal. Nyomó 8-10t, húzó 4-6t.
Lincosékat kérdezd meg, ők bővebb felvilágosítást tudnak adni. Bővebben: Lincos
(#) Tibcsi77 hozzászólása Nov 13, 2017 /
 
Segítségre van szükségem egy hidraulikus rendszer tervezéséhez. (lásd a képet) 2 db. kettős működésű hidraulikus munkahenger lesz felszerelve. A második hidraulikus henger csak az első munkahenger végállása után kerül működésbe! Ezért terveztem be a nyomásszabályozót. Az egész rendszert majd a második munkahenger végállása után egy mikrokapcsolóval állítom le. A visszacsapó szelep biztosítja, hogy a munkahengerek végállásban maradjanak.

A munkahengerek visszahúzása pontosan fordított sorrendben történjen. Tehát először, a második henger visszahúzása, majd az első. A rendszert ismét majd egy mikrokapcsolóval állítom le. Költséghatékony megoldást keresek.

Köszönöm.
(#) Tubeamp hozzászólása Nov 13, 2017 /
 
Jó kis feladat, de mi benne a hobbielektronikai téma?
(#) keko válasza Tibcsi77 hozzászólására (») Nov 13, 2017 /
 
2 db útváltóval nem lenne egyszerübb a vezérlés?

Ha esetleg zuhanásgátló is kell ?
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
(#) KTobi válasza Tibcsi77 hozzászólására (») Nov 13, 2017 /
 
Keres meg egy hozzáértőt a problémáddal, oldja meg ő a gondot. Már egyetlen hibával nagy kárt fogsz csinálni.
Legolcsóbb és egyszerűbb megoldás két 4/3as elektromágneses szelep. Ezek külön külön vezérlik a két hengert. Ha egyik sem üzemel, akkor körbeforgatja az olajt a szivattyú. (egyszerre csak egy funkció). Nyomáshatároló, szűrő hol van?
Neked nem nyomásszabályzó kellene, hanem nyomáskapcsoló. Amennyiben a hengereket rögzíteni kell, akkor olyan hengereket kell beszerezni, amik szeleppel ellátottak. Ha nincs a másik vezetéken nyomás nem engedi ki az olajat az egyikből.
Ha hidraulikusan akarod megoldani, az biztos drágábban fog kijönni. Olcsóbb lehet a teljes elektronika, mint egyetlen elem a hidraulikához.
(#) Tibcsi77 válasza keko hozzászólására (») Nov 14, 2017 /
 
Köszi, jó az ötlet!
(#) Tibcsi77 válasza KTobi hozzászólására (») Nov 14, 2017 /
 
Szia.

Csináltam most egy rajzot, 2 db. 4/3-as útváltóval. Remélem jól raktam össze. A nyomáskapcsoló is jó ötlet.
A jellenlegi tervem a következö:

A 4/3as útváltó szelepek alapjáraton üresben vannak (tehát közép). Az elöre haladó folyamat (bal oldali ábra) úgy kezdödik hogy a bal oldali 4/3-as útváltó szelep átkapcsol balra (szval. elöre/nyomás). Amint elérte az elsö munkahenger a végállását a nyomáskapcsoló átkapcsolja a jobb oldali útvaltó szelepet balra és a második munkahenger is elöre halad. Majd végállásnál üresbe rakja az útváltó szelepeket és lekapcsolja a pumpát.

A hátrafelé folyamat meg úgy kezdödik hogy a jobb oldali ábrán a jobb oldalt lévö útváltó szelep jobbra kapcsol majd a pumpa is bekapcsol. A visszacsapószelep vezérlönyomást kap és munkahenger 2 visszahúzódik. Majd a végállása után egy mikrokapcsoló segítségével átkapcsolom a bal oldali útváltó szelepet és a munkahenger 1 is visszahúzódik. Majd a végállás után egy mikrokapcsolóval a szelepep üresbe kapcsolódnak és a pumpa leál.

Szüröre szükség van?
(#) BarnaPili válasza Tibcsi77 hozzászólására (») Nov 14, 2017 /
 
Szűrő és egy nyomásszabályzó szelep is kell a rendszerbe. A nyomáskapcsoló honnan fogja tudni,hogy az első munkahenger a végállásánál van,s nem csak elakadt valami miatt félúton?
(#) Tibcsi77 válasza BarnaPili hozzászólására (») Nov 14, 2017 /
 
A szűrőt közvetlen a pumpa után kell beépíteni még az útváltók elött? Honnan jön a kosz? Egy ilyen pumpára gondoltam: https://www.ebay.de/itm/55343-Hydraulikaggregat-8L-Hydraulikpumpe-P...RY~gAc
(#) adapter válasza Tibcsi77 hozzászólására (») Nov 14, 2017 /
 
Én inkább a pumpa elé építeném a szűrőt...
(#) KTobi válasza Tibcsi77 hozzászólására (») Nov 14, 2017 /
 
Szia!

Törekszel, ez már jó.

Szűrő kell, minden rendszerben. Mitől a szemét: a legszennyezőbb minden rendszerben a henger, minden behúzáskor viszi be a szemetet. (Hidromotor nem sok szemetet szed be)
Nyomáshatároló: adott nyomás után kinyit, nem engedi a nyomást egy érték fölé a rendszerben.
Nyomáskapcsoló: adott nyomás fölött kapcsol, akár elektromosan mint a kocsikban az olajgomba, itt olyanra gondoltam, ami adott nyomás fölött engedi tovább az olajt, addig nem. (ez kisebb érték, kell, hogy legyen mint a nyomáshatároló értéke) (ezzel lehet egymás utáni lépéseket beállítani)
Nyomásszabályzó: a kimeneti értéket nem engedi adott nyomás fölé. De még kisebb a nyomás az jelentkezik a kimeneten. (belső kialakítás sokat befolyásol!) (egymás utáni lépésekre nem alkalmas!)
Még pneumatikában nyomásszabályzót raknak a rendszerek elé SOROSAN, és ez az adott gépre állítja be a nyomást, a teljes rendszerben pedig nagyobb nyomás uralkodik. Addig a hidraulikában nyomáshatárolót használnak PÁRHUZAMOSAN, a nyitási értéknél nagyobb nem lehet sehol. (általánosan elterjedt, egyedi megoldások létezhetnek) Pneumatika, általánosságban állandó nyomással lehet számolni, hidraulikában kaotikus a nyomás.

Mellékelek egy egyszerű megoldást. Ha nem akarod így első körben szerezhetsz kézi működésű szelepeket (útválasztókat). Ez az elterjedt megoldás teherautók rakodógémjénél. A szelepblokk egy helyen kapja az olajnyomást, kapcsolhatók a hengerek, ha semmi sincs kapcsolva, akkor az olaj a szűrőn keresztül megy a tartályban. Ekkor a nyomás közel nulla, nincs energia, nem melegszik az olaj. Itt mindig egyszerre csak egy szelep kapcsolható, ha többet kapcsolnak akkor fura dolgok történnek.
A végállás érzékelést próbáld meg megoldani elektromosan, arról vezéreld a szelepeket. Olcsóbb.
Ha kell a vezérelt visszacsapókat, beépítheted a hengerek tövébe. (leesésgátló)

Ami pumpát linkeltél mellékeltem róla az ott talált adatlapot, kicsit megszerkesztve. Ez egy egyszeres működésű emelőhöz való. 1600W 12V 140A!!! Ezt táplálni is kell.
Ez nem csak pumpa, a tartály mellett itt van szuszogója a tartálynak (apró szellőző lyuk), előszűrő a pumpára (~2mm-es szemétre), visszacsapószelep, nyomáshatároló, ez eddig jó. Csak egy kimenet van P, G nincs kivezetve, jelöltem, szerintem hol lehet. Viszont a visszafolyó ág állítható mértékben fojtott (emelő leengedési sebessége), és szelep kapcsolja. Fojtást ki kell nyitni, szelepet állandóan bekapcsolva tartani. De ekkor a pumpa önmagában forog, nincs szétválasztva a kimenő (nyomás) oldal és a visszatérő oldal. Ezt nem tudom hogy lehetne kivitelezni. Esetleg, csak kimenetként használni, a visszatérést pedig külön kiépíteni egy visszatérő ági szűrővel (ami láttam eddig az tartályra szerelődik, ezt kicsit érdekes lesz a kis műanyag tartályra rászerelni, ilyen)

Szóval van itt egy rakás nyitott kérdés. A pontos feladatot nem ismerjük. Elvileg amit mellékeltem az hidraulikus oldalról megfelelő, meg kell támogatni elektromos vezérléssel. (ha lefele áll a henger, ha húzza valami, ha akármi, az kihathat a dolgokra)
(#) Tibcsi77 válasza KTobi hozzászólására (») Nov 16, 2017 /
 
Szia!

Először is nagyon köszönöm a segítségedet. A megoldásod tetszik.
A szelepblokknál egyenként 2 db. mágnes van felszerelve? Tudnál egyet belinkelni?
A végállás érzékelést elektronikusan oldom meg egy mikrokapcsolóval, ha netán az tönkre menne, akkor a nyomáshatároló lép képbe és a pumpának az áram ellátása is idő korlátra van kötve. Pld. egy munkamenetre szükség van 45 másodpercre, akkor beállítanám, hogy 60 másodperc után kapcsolja le az áramellátást, így a pumpát is védem.
A megoldásoddal szerintem a visszacsapó szelepet is meglehetne spórolni, mivel a szelepblokkoknál zsákutcába megy a nyomás!
A pumpát milyen aksival kéne táplálni, ha pld. az előre munkamenet 45 másodpercig és hátrafelé 35 másodpercig tart? Az aksi egy töltőn lógna.
Nem lenne egyszerűbb egy kettős működésű pumpát használni mint pld. ezt: https://www.ebay.de/itm/4L-Hydraulikaggregat-Hydraulik-Pumpe-12-V-V...40&;_trksid=p2047675.c100005.m1851

A munkahenger 1 függőlegesen ál a második meg vízszintesen.
(#) Tibcsi77 hozzászólása Nov 21, 2017 /
 
Sziasztok!

Szeretném lezárni a tervezést de van még pár lezáratlan kérdés, lásd a elözö hozzászólásomat! Tud esetleg ebben még valaki segíteni?

Köszönöm!
(#) KTobi válasza Tibcsi77 hozzászólására (») Nov 21, 2017 /
 
Bocs a késői válaszért, de sajnos nincs sok szabadidőm.

3 állású szelephez muszáj két működtető egység, ha kézi karral vezérled azt is tudod előre és hátra is mozgatni. Rugókkal középre kell, hogy legyen beállítva. Ez például ilyen, megfelelő belső kialakítása van.
A visszacsapó szelepek a henger tövében arra vannak, ha el talál durranni a gumicső, akkor se tudjon leengedni a henger (mivel ez nagyon közel van a munkahengerhez (vagy benne) és szinte mindig fém csővel bekötve).

Olyan pumpát egyszerűbb használni, ahol külön ki van vezetve a visszatérő ág, akkor csak a dugót kell kivenni. (azok is fel, le távirányítósak, de akkor ott csak a fel-lel kapcsolod a pumpát, a többit nem használod)
Ha csak hobbiból és ritkán használod, akkor lehet, hogy elhagyható a szűrő, de azért időnként olajcsere esedékes.
Egy ciklus 80s, 140A mellett ez 3,2Ah kapacitás. Kell olyan akku ami bírja "tartósan" a 140A-es áramot. Az előbbi gondolatom itt is megjelenik, ha csak ritkán és hobbiból akkor meg lehet próbálni egy legalább 36Ah 12Vos ólmos autó (indító) akkut. A motor működése előtt én lekapcsolnám az akkutöltőt, relével megszakítanám, hogy ne tudja azt leégetni. Két ciklus között a töltőnek vissza kell tölteni legalább ennyi energiát. Egy egyszerűbb töltő 2A körül tölt, akkor annak kell 96perc, hogy pótolja a kivett energiát.
45 másodperc előremenet alatt legfeljebb 6 liter olajat tol az előzőleg linkelt pumpa, hogy ez elegendő-e azt ellenőrizd.
(#) Tibcsi77 hozzászólása Nov 22, 2017 /
 
szuper Felsorolom amiböl összeraknám a rendszert!

1. Ez a 4/3as szelep ugyanaz amit te belinkeltél? https://www.ebay.de/itm/Hydraulikventil-E-Steuerventil-12-V-1-Sekti...NYdetT
2. vezérelt visszacsapó szelep? https://www.ebay.de/itm/Sperrblock-Ruckschlagventil-Oberlenker-Ruck...pZ74Oc
3. szürö https://www.ebay.de/itm/MP-Filtri-MPF-8-F8-20-Hydraulik-Filter-Filt...99&;_trksid=p2045573.c100033.m2042
4. pumpa https://www.ebay.de/itm/55343-Hydraulikaggregat-8L-Hydraulikpumpe-P...RY~gAc
Ahol feltöltöm olajjal oda kötném be a visszavezetöi ágot, a rést pedig vagy szivacsal kitömném vagy csináltatok egy adaptert. A tartályon a nagy piros valami lenne a szuszogó?

Köszönöm.
(#) Tibcsi77 hozzászólása Nov 22, 2017 /
 
A többi alkatrészt kihagytam mert az szerintem tiszta sor.
(#) KTobi válasza Tibcsi77 hozzászólására (») Nov 22, 2017 /
 
Meglátod melyik a szuszogó, olyan sapka, ami belül osztott, mint az autónak a hőtővíz tartályon a túlnyomásszelep.
Ez a szűrő beleépíthető a tartályba, kivágod a neki szükséges nyílást és rászereled, ezzel megoldottad a visszatérő ágat. A szelep felépítése úgy látom azonos, ez megfelelő.
(#) Tibcsi77 hozzászólása Nov 24, 2017 /
 
Nagyszerü! Nagyon köszönöm segítséget!
(#) szikorapéter hozzászólása Ápr 7, 2018 /
 
Sziasztok. Vásároltam egy hidraulika szivattyút amiről nem tudok semmilyen adatot sem. Hogyan tudnám kideríteni pontosan mit tud? Másik kérdésem: Lehet hidraulika szivattyút kis teljesítményű de nagy fordulatú motoron keresztül hajtani? Így ugyan a fordulatszám csökken de az erő nő ami kedvez a szivattyúnak nem? Válaszokat előre is köszönöm.
(#) laacika hozzászólása Aug 13, 2018 /
 
Sziasztok.
Hátha szerencsém lesz és tud valaki segiteni.
Egy épülő fémszalagfűrész hidraulikus engedésével van gondom.
Saját magam épitettem ezt is ki de működik rendesen.
Röviden tömören,egy autó kuplung munkahengerrel kézzel mozgatva a dugattyút rátermelek egy 40mm es dugattyúval rendelkező pneumatikus hengerre (hidraulikus lett belőle),fékolajjal és ez végzi az emelést ami 90-100kg között alakul.
A gond az engedéssel van,a nagy hengerből szépen lassan engedve az olajat egy folytószelepen az az tűszelepen keresztül,szépen finoman csepegősen lehet szabályozni de egy adagot le enged aztán megáll.Ez az amit nem tudok hogy mitől lehet.Szelepet kivéve egy csőre furva 0,3mm es furaton keresztül is ezt csinálja.
Köszönöm ha valaki tudna segiteni ötlettel.
https://youtu.be/3uQ1t9EQ3Bw
https://youtu.be/aoALswckzL4
(#) KTobi válasza laacika hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Szia!
Írd meg a munkahenger pontos típusát.
(#) laacika válasza KTobi hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Szia.
TipusNC-40-100-PPV-A
Annyit még talán el kell mondanom hogy máaok ajánlására a pneus nagy hengert szétszedtem,kivettem belőle azt a gyűrűt ami a véglökést csillapitja.Ez után a gyári dugattyút leszedtem majd esztergálltam bele Danamidból amire csak egyetlen 3mm-es O gyűrűt raktam,de ez sem oldotta meg a problémám
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
(#) KTobi válasza laacika hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Jó helyen keresgélsz, a kutyából nem lesz szalonna. Próbálj meg pontosan írni, úgy könnyebb megérteni és segíteni is.
DNC-40-100-PPV-A
Ez állítható pneumatikus fojtású, nem gumiütköző adja a végfojtást. Az első és az utolsó 20mm mozgása csillapított. Legnagyobb megengedett nyomás a hengerben 12bar! 6barnál 75kg-ot tud emelni. Használhattad volna simán levegővel, de az lassú mozgásra hidraulikus lengéscsillapítót kér.
A dugattyúval nem volt gond, már mindegy. A végén lévő gumik(piros) sem okoznak gondot, a nyomószáron lévő zöld kiszélesedések adják/aktiválják/ a fojtást, azt kellene megszüntetni.
Ugye a henger felső fele nyitott, nem zártál bele levegőt(vákuumot)?
Mit csináltál az állítható fojtásokkal?

Ha a nyomószár nem görbe és jól van összerakva akkor szépen kell neki mozogni, a lassú mozgások átka, hogy a súrlódás dinamikusból átmegy statikusba és akkor kicsit megszorul, nehéz egyenletes mozgást elérni.

henger.jpg
    
(#) laacika válasza KTobi hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Szia.
Hát elősször is köszönöm hogy próbálsz segiteni.
Szép sorban válaazolok ahogy csak tudok,de ha nem gond jó lenne telefonon beszélnünk,könnyebb lenne,ha oké akkor itt privát üzenetben kérlek ird meg a számod és csörgetlek.
Szóval,igen láttam hogy a dugattyú alatt és felett a száron az a kiszélesedő műanyagok adják a csillapitást amit lehet állitani.
Ugye mikor eléri az alsó 20mm-t akkor ez a kiszélesedő rész belefut egy tömitő gyűrűbe ami elzárja jelen esetben az olaj útját és csak az állitható kis szelepen tud tovább folyni.Én ezt úgy iktattam ki hogy egyszerűen ezt a gyűrűt kivettem és máris megszünt lefelé irányban a csillapitás.(csak az alsót vettem ki) mert ugye jelen esetben csak az játszik/dolgozik.
Igen a henger felső fele nyitott!
A nyomószár nem görbe,vadiúj henger.
Az állitható fojtással csak annyit csinálltam hogy beletettem egy saját fémházba.
Még annyit hozzá tennék hogy nem csak az alsó 20mm en csinálja a gondot,akár teljesen kint vagy teljesen lent van a dugattyú vagy éppen középen akkor is meg van a hibajelenség.
Ime egy kis videó ujra hátha sikerül valami hibát meglátnod,mert komolyan mondom én már feladom,nem tudok mire gondolni
Itt a videó,nézd meg légyszives.
Mégegyszer nagyonszépen köszönöm a segitséget
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2018
Következő: »»   4 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu