Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   173 / 584
(#) Gafly hozzászólása Jún 9, 2017 / 1
 
Takard le a határvonalat az ujjaddal

same_grey.jpg
    
(#) ftirius válasza Gafly hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Ezt nem értem
(#) Frankye válasza ftirius hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Optikai csalódás. A sötétebb háttérhez a szem kompenzál. Illetve megszokta az agyunk, hogy ebben a képben az alsó résznek világosabbnak kell lennie, ezért becsapja saját magát.
(#) Kovidivi válasza Frankye hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Ha most gép előtt ülnék, megnézném paint-tel az RGB kódját mindkét félnek. Ha kézzel letakarom a környezetet, a felső akkor is sötétebb.
(#) nedudgi válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Nem sötétebb. Mindkét odal 7F7F7F, leszámítva az élek gömbölyítését.
(#) ftirius válasza Frankye hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Ahha!
(#) Kovidivi válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Optikai csalódás valóban

grey.jpg
    
(#) Udvari Zsombor hozzászólása Jún 9, 2017 /
 
Ha már optikai csalódásról van szó:
A macska lefelé vagy felfelé megy a lépcsőn?
(#) granpa válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Jún 9, 2017 / 2
 
Lefelé; (lépcsőperem).
(#) Massawa hozzászólása Jún 12, 2017 /
 
A királyi rádioban ( persze máshol is) ismét megy az öntömjénezés meg az általános átverés az elektroautokkal. A mai müsor véletlenül (??) realisztikusabbra sikerült mint a korábbi, de még mindig fényévekre van a valoságtol.
Az meg, hogy ma ingyenes a parkolás vagy a betöltött energia tiszta átverés mert ez csak addig müködik mig nincsenek autok. Amint sorba fognak a kocsik állni a töltöknél vagy az utcákon fignak verekedni a fenntartott e-auto helyekért egy tollhuzással eltörlik eme elönyöket. És akkor marad a drága kocsi minden elöny nélkül. Imádom a sok politikust is, aki az egyik marhaságot mondja a másik után (nemcsak ebben) a témában. A nagy német E-auto kampány annyir sem ért mint amennyit a beharangozására elköltöttek. Arrol meg kár beszélni, hogy a kocsi 1 év alatt több mint a felét elveszti az eredeti értékének ( télen vettem egy ilyet a nejemnek a napi kb 30-50 km kocsikázásra - amire tökéletesen megfelel). Télen jo ha a katalogusban leirt hatotávolság felét képes megtenni. A nyár meg még csak most kezdödik, de már kétszer lekapcsolta a klimát energiahiány miatt.
Szoval egész egy inkább rémálom s nem auto, és valoban csak helyi forgalomra ajánlhato.
(#) Johnycorp válasza Massawa hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Néha magam is hallgatom (nem szándékosan feltétlenül) a kapcsolódó híreket, információkat.
A hátam közepén feláll a szőr a sok marhaságtól, amit összehordanak és kábítják a népet.
Arra jó, hogy aki menő akar lenni és felesleges pénze van, megvetetik. De valóban: kíváncsi leszek én is, hogy az elterjedéssel és az elfogyó parkoló és töltőhelyekkel mi lesz. Mennyi "ügyes adót2 tudnak majd rá kivetni a nagy-emberek.

De még egy dolog hiányzik a számomra: így zöld, úgy zöld, ilyen szuper, olyan szuper. De mi is lesz azzal a rengeteg akkuval, ami ezekből a járművekből most már majd sokszorozottan kikerül?
Erről bölcs hallgatás van. Mert, hogy ez nem környezetbarát, az tuti.
(#) sonajkniz válasza Johnycorp hozzászólására (») Jún 12, 2017 1 /
 
Semmi gond. Akkor majd újra előveszik a bevált parasztvakítást, mely szerint jól haladnak a kísérletek az üzemanyag cellákkal.
Csak azt tudnám, mi a fenét kell még kísérletezgetni azon a technikán, amit kb. 50 éve használnak napi szinten az űrhajózás hőskora óta.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2017
(#) kameleon2 válasza Johnycorp hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Úgy látom nem fogjátok a dolog lényegét. Minél többen mozdulnak egy irányba, annál jobban elősegítik annak a technológiának a fejlődését. Azaz minél több az elektromos autó és az autóból minél többet vásárolnak, annál lejjebb megy az ára és annál könnyebben lesz elérhető és zöld. Nekem ami nem tetszik az egészben - inkább az, hogy megint helyettünk döntenek (döntöttek), mint az izzólámpák kivonásánál. Még nagyobb baj, ha ez az egyetlen válasz a globális felmelegedésre. Nyilván az is megérne egy misét, ha mindenki ingyen kapná az energiát, akkor az az államnak sem lenne jó.
(#) Hp41C hozzászólása Jún 12, 2017 / 2
 
Belegondoltatok abba, hogy mit jelent az EU -nak az elektromos autó:
A környezetszennyezés exportálását. A napelemet Kínából veszik, a gyártás szennyezése Kínában marad, az akkumulátorokat Kínából veszik, a gyártás szennyezése Kínában marad. A tönkrement berendezéseket Kínába viszik, az újrahasznosítás vagy megsemmisítés szennyezése ott keletkezik...
(#) Petyaa válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Mondjuk azért az izzólámpáért nem kár, ami 100w-ot fogyaszt, ugyanennyi hőt termel, és mellé kb 400lument tud, ha tud ( Tungsram ) 300ft és fél év után kimegy.
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 12, 2017 1 / 1
 
Elvben igaz lenne, csakhát a nagyok éppen azért szálltak(-nak) ki az e-auto gyártásbol, mert látják a zsákutcát. Sem a hajtáson sem máson nincs mit fejleszteni - ott már elérték a határokat, azaz a mai akkukkal jobbat senki sem tud csinálni és ez egyszerüen nem elég. Hogyan adhat el egy magára valamit is ado gyár egy autot ami optimális esetben 400 km-t tud megtenni utánna orákig kell tölteni, egy korszerü auto mellett, amelyek egy tankkal elmennek 800-1000 km-t és alig 5 perc alatt ujra tölthetök.
Maradtak a kaszkadörök meg a nagyszajuak. Az igazi márkáknál van itt-ott egy mutatoba, de ha 10 darabot akarsz venni akkor azt már nem tudják leszállitani.
Ráadásul a nagyteljesitményü töltöállomások telepitése egyre bonyolultabb, mert komoly energiaigény léphet fel rövid idöszakokra, amire a jelenlegi hálozat nem mindenhol alkalmas. Itt elveszik az az elönye is, ami jelenleg még a városokban adott - kis távolságok, kevés auto igy nagy az esély a töltöállomásra, de ha minden bérház parkolojában 5-10 e-auto fog állni akkor könnyen lehet, hogy uj vastag hálozati kábeleket kell huzni, ami szinte megoldhatatlan feladat városi környezetben.
(#) kameleon2 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Nem is arról van szó, hogy kár érte, de van egy csomó funkció, amihez kell izzó. Én naponta dühöngök, hogy nem kapok a villanyszerelő próbalámpámba 5W-os E14-es izzót. Ugyanis az a legkorrektebb tesztezköz - mert beterhel. Ott, ahol a fázisceruza hazudik - az izzó nem. De folytathatnám a sort sokáig.
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Idézet:
„ha minden bérház parkolojában 5-10 e-auto fog állni akkor könnyen lehet, hogy uj vastag hálozati kábeleket kell huzni, ami szinte megoldhatatlan feladat városi környezetben.”
Erőmű sem elég ehhez.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Arrol is szerényen hallgatnak, lehet, hogy akkor már egy Paks 3 is fog kelleni vagy minden LMPs bicajra ül és teker amig birja....
(#) Udvari Zsombor hozzászólása Jún 12, 2017 /
 
Ma este betévedt a télikertünkbe egy cinke!!! (A távoli képen bekarikáztam.) Pedig felülről lógó szúnyogháló van az ajtón és az ablakok csukva vannak! - Ehhez mit szóltok?
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2017
(#) nagym6 válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Gyanús a képen. Nem fából faragott madárka?
(#) Udvari Zsombor válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Nem az, csak végül ott azon a plafon alatti szögön pihent meg.
(#) lazsi válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Jún 13, 2017 /
 
Idézet:
„Ehhez mit szóltok?”

Állateledel boltokban lehet kapni madáreleséget...
Egyébként lehet, hogy fészkelőhelyet keres. Nálunk most (pár napja) keltek ki az idei második fészekaljból származó fiókák.
(#) proba válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 13, 2017 / 1
 
Ha a globális zöld lenne a cél, onnét közelítenék, ami nem bír ki legalább egy évet, tartós fogyasztási cikk nem szolgál legalább 3-5 évig, ha drágább mint 10000 akkor 10-ig a gyártónak bírság, legalább darabonként az eladási ár duplája.Mi a szennyezőbb 3 kg elem amit a boltban egyszer használatosnak adnak el, a fűrógép ami egy lyukat tud, a hűtő ami a garancia utáni napon meghal, vagy ezek normális kicsit többet fogyasztó változatai. Ha a zöldség lenne a cél, a tervezett avulás határát kicsit feljebb tolva többet segítenénk, mint a mindenféle takarékos vackok eröltetésével. ( amik esetleg jók lennének, azok is belehalnak az olcsósításba.)
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2017
(#) Petyaa válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 13, 2017 /
 
Esetleg közértben, százas boltban, de online biztos lehet rendelni.
(#) Gafly hozzászólása Jún 13, 2017 /
 
Ez a
Idézet:
„magas feszültségű áramkábel”

és az
Idézet:
„áramhálózati alrendszer”

annyira édes...
a férfi belevezette a quadrocopterét néhány magas feszültségű áramk...eállt,
(#) Gafly hozzászólása Jún 22, 2017 /
 
(#) mateatek válasza Gafly hozzászólására (») Jún 22, 2017 / 2
 
Érdekes.
De gyónni csakis a nyílt forráskódú egyedeket engedném.
(#) kameleon2 válasza Gafly hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Szerintem tök egyszerű ez a kérdéskör (persze nem). Ha isten teremtette az embert, akkor az ember lehet istenhívő, nincs ebben semmi kivetnivaló. De ha az ember teremtett valamit, akkor az a valami önálló vallást is teremtsen hozzá, hogy válaszokat kaphasson a kérdéseire. A robotok építsenek templomokat, gyűjtsenek az egyházuk fenntartására. Ne lehessen egyenlő joguk egy emberrel, mert ez filozófiailag olyan, mintha mi akarnánk istenek lenni. Az pedig az istenhittel nem fér össze.
(#) _BiG_ válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Idézet:
„Ne lehessen egyenlő joguk egy emberrel, mert ez filozófiailag olyan, mintha mi akarnánk istenek lenni. Az pedig az istenhittel nem fér össze.”

Pedig a keresztény vallás istenhite a Biblián alapul és abban a Zsoltárok könyve 82.6-ban ez áll "Én mondottam: Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti mindnyájan:" (kiemelés tőlem)
Hm?
Következő: »»   173 / 584
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem