Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Optikai csalódás. A sötétebb háttérhez a szem kompenzál. Illetve megszokta az agyunk, hogy ebben a képben az alsó résznek világosabbnak kell lennie, ezért becsapja saját magát.
Ha most gép előtt ülnék, megnézném paint-tel az RGB kódját mindkét félnek. Ha kézzel letakarom a környezetet, a felső akkor is sötétebb.
Nem sötétebb. Mindkét odal 7F7F7F, leszámítva az élek gömbölyítését.
Ha már optikai csalódásról van szó:
A macska lefelé vagy felfelé megy a lépcsőn?
Lefelé; (lépcsőperem).
A királyi rádioban ( persze máshol is) ismét megy az öntömjénezés meg az általános átverés az elektroautokkal. A mai müsor véletlenül (??) realisztikusabbra sikerült mint a korábbi, de még mindig fényévekre van a valoságtol.
Az meg, hogy ma ingyenes a parkolás vagy a betöltött energia tiszta átverés mert ez csak addig müködik mig nincsenek autok. Amint sorba fognak a kocsik állni a töltöknél vagy az utcákon fignak verekedni a fenntartott e-auto helyekért egy tollhuzással eltörlik eme elönyöket. És akkor marad a drága kocsi minden elöny nélkül. Imádom a sok politikust is, aki az egyik marhaságot mondja a másik után (nemcsak ebben) a témában. A nagy német E-auto kampány annyir sem ért mint amennyit a beharangozására elköltöttek. Arrol meg kár beszélni, hogy a kocsi 1 év alatt több mint a felét elveszti az eredeti értékének ( télen vettem egy ilyet a nejemnek a napi kb 30-50 km kocsikázásra - amire tökéletesen megfelel). Télen jo ha a katalogusban leirt hatotávolság felét képes megtenni. A nyár meg még csak most kezdödik, de már kétszer lekapcsolta a klimát energiahiány miatt. Szoval egész egy inkább rémálom s nem auto, és valoban csak helyi forgalomra ajánlhato.
Néha magam is hallgatom (nem szándékosan feltétlenül) a kapcsolódó híreket, információkat.
A hátam közepén feláll a szőr a sok marhaságtól, amit összehordanak és kábítják a népet. Arra jó, hogy aki menő akar lenni és felesleges pénze van, megvetetik. De valóban: kíváncsi leszek én is, hogy az elterjedéssel és az elfogyó parkoló és töltőhelyekkel mi lesz. Mennyi "ügyes adót2 tudnak majd rá kivetni a nagy-emberek. De még egy dolog hiányzik a számomra: így zöld, úgy zöld, ilyen szuper, olyan szuper. De mi is lesz azzal a rengeteg akkuval, ami ezekből a járművekből most már majd sokszorozottan kikerül? Erről bölcs hallgatás van. Mert, hogy ez nem környezetbarát, az tuti.
Semmi gond. Akkor majd újra előveszik a bevált parasztvakítást, mely szerint jól haladnak a kísérletek az üzemanyag cellákkal.
Csak azt tudnám, mi a fenét kell még kísérletezgetni azon a technikán, amit kb. 50 éve használnak napi szinten az űrhajózás hőskora óta. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2017
Úgy látom nem fogjátok a dolog lényegét. Minél többen mozdulnak egy irányba, annál jobban elősegítik annak a technológiának a fejlődését. Azaz minél több az elektromos autó és az autóból minél többet vásárolnak, annál lejjebb megy az ára és annál könnyebben lesz elérhető és zöld. Nekem ami nem tetszik az egészben - inkább az, hogy megint helyettünk döntenek (döntöttek), mint az izzólámpák kivonásánál. Még nagyobb baj, ha ez az egyetlen válasz a globális felmelegedésre. Nyilván az is megérne egy misét, ha mindenki ingyen kapná az energiát, akkor az az államnak sem lenne jó.
Belegondoltatok abba, hogy mit jelent az EU -nak az elektromos autó:
A környezetszennyezés exportálását. A napelemet Kínából veszik, a gyártás szennyezése Kínában marad, az akkumulátorokat Kínából veszik, a gyártás szennyezése Kínában marad. A tönkrement berendezéseket Kínába viszik, az újrahasznosítás vagy megsemmisítés szennyezése ott keletkezik...
Mondjuk azért az izzólámpáért nem kár, ami 100w-ot fogyaszt, ugyanennyi hőt termel, és mellé kb 400lument tud, ha tud ( Tungsram ) 300ft és fél év után kimegy.
Elvben igaz lenne, csakhát a nagyok éppen azért szálltak(-nak) ki az e-auto gyártásbol, mert látják a zsákutcát. Sem a hajtáson sem máson nincs mit fejleszteni - ott már elérték a határokat, azaz a mai akkukkal jobbat senki sem tud csinálni és ez egyszerüen nem elég. Hogyan adhat el egy magára valamit is ado gyár egy autot ami optimális esetben 400 km-t tud megtenni utánna orákig kell tölteni, egy korszerü auto mellett, amelyek egy tankkal elmennek 800-1000 km-t és alig 5 perc alatt ujra tölthetök.
Maradtak a kaszkadörök meg a nagyszajuak. Az igazi márkáknál van itt-ott egy mutatoba, de ha 10 darabot akarsz venni akkor azt már nem tudják leszállitani. Ráadásul a nagyteljesitményü töltöállomások telepitése egyre bonyolultabb, mert komoly energiaigény léphet fel rövid idöszakokra, amire a jelenlegi hálozat nem mindenhol alkalmas. Itt elveszik az az elönye is, ami jelenleg még a városokban adott - kis távolságok, kevés auto igy nagy az esély a töltöállomásra, de ha minden bérház parkolojában 5-10 e-auto fog állni akkor könnyen lehet, hogy uj vastag hálozati kábeleket kell huzni, ami szinte megoldhatatlan feladat városi környezetben.
Nem is arról van szó, hogy kár érte, de van egy csomó funkció, amihez kell izzó. Én naponta dühöngök, hogy nem kapok a villanyszerelő próbalámpámba 5W-os E14-es izzót. Ugyanis az a legkorrektebb tesztezköz - mert beterhel. Ott, ahol a fázisceruza hazudik - az izzó nem. De folytathatnám a sort sokáig.
Idézet: Erőmű sem elég ehhez. „ha minden bérház parkolojában 5-10 e-auto fog állni akkor könnyen lehet, hogy uj vastag hálozati kábeleket kell huzni, ami szinte megoldhatatlan feladat városi környezetben.”
Arrol is szerényen hallgatnak, lehet, hogy akkor már egy Paks 3 is fog kelleni vagy minden LMPs bicajra ül és teker amig birja....
Ma este betévedt a télikertünkbe egy cinke!!! (A távoli képen bekarikáztam.) Pedig felülről lógó szúnyogháló van az ajtón és az ablakok csukva vannak! - Ehhez mit szóltok?
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2017
Gyanús a képen. Nem fából faragott madárka?
Nem az, csak végül ott azon a plafon alatti szögön pihent meg.
Idézet: „Ehhez mit szóltok?” Állateledel boltokban lehet kapni madáreleséget... Egyébként lehet, hogy fészkelőhelyet keres. Nálunk most (pár napja) keltek ki az idei második fészekaljból származó fiókák.
Ha a globális zöld lenne a cél, onnét közelítenék, ami nem bír ki legalább egy évet, tartós fogyasztási cikk nem szolgál legalább 3-5 évig, ha drágább mint 10000 akkor 10-ig a gyártónak bírság, legalább darabonként az eladási ár duplája.Mi a szennyezőbb 3 kg elem amit a boltban egyszer használatosnak adnak el, a fűrógép ami egy lyukat tud, a hűtő ami a garancia utáni napon meghal, vagy ezek normális kicsit többet fogyasztó változatai. Ha a zöldség lenne a cél, a tervezett avulás határát kicsit feljebb tolva többet segítenénk, mint a mindenféle takarékos vackok eröltetésével. ( amik esetleg jók lennének, azok is belehalnak az olcsósításba.)
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2017
Esetleg közértben, százas boltban, de online biztos lehet rendelni.
Ez a
Idézet: „magas feszültségű áramkábel” és az Idézet: „áramhálózati alrendszer” annyira édes... a férfi belevezette a quadrocopterét néhány magas feszültségű áramk...eállt,
Érdekes.
De gyónni csakis a nyílt forráskódú egyedeket engedném.
Szerintem tök egyszerű ez a kérdéskör (persze nem). Ha isten teremtette az embert, akkor az ember lehet istenhívő, nincs ebben semmi kivetnivaló. De ha az ember teremtett valamit, akkor az a valami önálló vallást is teremtsen hozzá, hogy válaszokat kaphasson a kérdéseire. A robotok építsenek templomokat, gyűjtsenek az egyházuk fenntartására. Ne lehessen egyenlő joguk egy emberrel, mert ez filozófiailag olyan, mintha mi akarnánk istenek lenni. Az pedig az istenhittel nem fér össze.
Idézet: „Ne lehessen egyenlő joguk egy emberrel, mert ez filozófiailag olyan, mintha mi akarnánk istenek lenni. Az pedig az istenhittel nem fér össze.” Pedig a keresztény vallás istenhite a Biblián alapul és abban a Zsoltárok könyve 82.6-ban ez áll "Én mondottam: Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti mindnyájan:" (kiemelés tőlem) Hm? |
Bejelentkezés
Hirdetés |